Vanlig 960 skjørt du har?
Det stemmer, de er litt modda i fremkant for å passe med skvettlappene.
Utrolig fin bil. Man blir greit misundelig når man ser sånne som denne
18x8 Et40 disse felgene? Kjører du med 25mm spacer foran og bak da eller?
Tar ikke borti innerskjerm ved fullt ratt utslag?
Riktig som Øyvind sier. Tar ikke i noen plass.
Sinnsykt fin bil med lekre felger
Sent from my iPhone using Tapatalk
Gratulerer med velfortjent pris på Ål treffet Martin.
Sist endret av Martin.S; 22/03/13 kl 18:08
Utrolig fin 940 dette
hvilet kamera er det du bruker?
Ruben.
Motor byggverket er så smått kommet i gang, kommer litt bilder av det snart når den er litt mere montert igjen.
skjedd noe mer her?
Ja da skjer litt, sakte men sikkert. Skal prøve å få satt sammen så mye jeg kan av den nye motoren neste tirsdag. Deretter er det bare å løfte ut den gamle og sette over det jeg skal bruke fra den.
Har en lekkasje i bunnpanna på kassa jeg må få ordna også. Skal ta litt bilder neste gang jeg holder på og dele de.
Lurer litt på hva jeg skal gjøre anngående topp og kam på den nye motoren også. Oppsettet til nå har vært 531 topp med VX3 kam. Noe som ikke skal være helt opptimalt. Men sitter også med en 530 topp fra den nye motoren, men ta trenger jeg også noe annet en T-kamen.
Så om noen har noe snadder, kunne jeg tenkt meg å bytte bort 531 toppen og VX kamen.
Vil gjerne høre de kam tips osv
Er det topp og kam som er problemet eller bare kam?
Henrik Hassel
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
S60 2004 - 2,5T - AWD
V70 1998 - 2.0t - SOLGT
Er hovedsaklig kam som er problemet. Er så vanvittig mange teorier rundt dette.
Nå er det bevist i flowbenk at 530-topp fløder bedre enn 531-topp med kammer med under 12mm løft, men med den snille 13c-turboen trenger du ikke finne opp kruttet på nytt. 530-topp og A-kam gir nok en paddeflat effektkurve hele veien, istedenfor momentklumpen man får med V-kam.
Hvem har bevist det?
Henrik Hassel
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
S60 2004 - 2,5T - AWD
V70 1998 - 2.0t - SOLGT
Er nok det jeg har lest jeg også. Både her og på svenske forum. Kjøpe 531 topp Hassel?
men er vel viktig å få frem at 530 flower bedre pga gasshastigheten i portene til turbobruk? 531 er vel generelt bedre som sugetopp?
jeg kjørte kg2t kammen i 945en min med 19t og blablabla. portet 531 topp der da. funket greit nok det, men finnes nok spenstigere dere ute også
Har KG2T kam i motoren i 79 modellen. Går som en kule den, men kan ikke helt sammenliknes med oppsette i 940n. Selv om jeg har lest at det egentlig ikke er så veldig god kam.
Men den er jo et greit alternativ med tanke på at den er ny og fås til en helt ok pris.