Har bestilt til 3" men så bare "små" ut her og nå, får se når jeg drar på verksted
Neida er bare gamle klemmer som nok har vært tightet 100 ganger sikkert :P
Har bestilt til 3" men så bare "små" ut her og nå, får se når jeg drar på verksted
Neida er bare gamle klemmer som nok har vært tightet 100 ganger sikkert :P
I see.
Hvor bestilte du klemmer nå?
Jeg skulle hatt et par selv etterhvert.
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no
Kjøpte på ebay.co.uk http://www.ebay.com/itm/200557096844...84.m1439.l2649![]()
Dagens Fail! :P
Skulle "bare" gjøre noe i motorrommet så lukket jeg det igjen og prata skjit med en kompis, så kjørte jeg hjem og dro han litt på 2'a og da skjedde det noe rart. hehe
Doh! Sånt som skjer :P
glemte du sette det i lås?![]()
Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)
nåværende kjøretøy:
94 volvo 945 godkjent med t5
86 chverolet van
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
BCB.no
Realcar.no
Du berget iallefall frontruta![]()
Glemte nok låsene jah. hehe
Jepp, og er glad for det :P
Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)
nåværende kjøretøy:
94 volvo 945 godkjent med t5
86 chverolet van
Her har vi synderen for vannlekkasjen på volvoen, skal enten få noen til å sveise det eller så blir det kjemisk metall
Samtidig få justert litt på monteringa av radiatoren så ikke kanten på intercollern gneger hull igjen :P
Så fikk jeg plukket av panseret og rettet hengslene/panseret så det er brukanes igjen.
Hengsler og panser har nok blitt bra svekket etter den knekken så tror ikke det kommer til å ta så veldig mange åpne/lukkinger før det knekker igjen.
Får se om man kan få seg noe lettere panser å montere etter hvert
![]()
Justerte også hengslene slik at dem løfter panseret i bakkant for å få litt bedre lufting =)
Tja nei. her har det vært lite aktivitet i det siste, har vært litt lite motivert i det siste til å holde på med bilen men satser på at det tar seg opp igjen i mot høst/vintern.
Men i går/dag måtte jeg få ut fingern for å få bilen klar til kjøring i helga
Fant ingen som kunne sveise radiatoren min så jeg har fått tettet radiatoren med Epoxy 2K lurium som virka som ett slags plastelina før den herda.
Det viste seg at det ikke hadde blitt helt 100% tett etter Epoxyen så måtte på med litt Bars Leak og nå etter litt testing ser det ut til å holde tett.
Har også montert på en 16" SAAB 9000 vifte i stede for 2x10" viftene i fra Biltema, kan virke som SAAB vifta fløder en god del mere luft
I morgen blir det litt små mekk før man pakker inn Volvoen i bussen til en kompis og gjør klart for avreise på torsdagen til høst treffet på ACR =)
Godt å høre at du skrur igjen
Husk film på ACR![]()
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
BCB.no
Realcar.no
Møtte deg i Olav 5's gate for et par dager siden. Strøken bil må jeg si, likte lyden godt![]()
Du må snart få en Saab logo på den der bilen.. Er jo snart mer Saab enn Volvo på den![]()
- 2009 Saab 9-3 Aero XWD eLSD Hirsch
- 1994 Nissan Skyline GT-R
x 1996 Saab 9000 CSE/Aero 400+
Gleder meg å sjå pånSats breit
![]()
97`945 Bruksbil
73`142 T5 Søndags cruiser
91` 745 Vrak
99`v70 Solgt
96`850 Vrak[
Stemmer det =)
Strøken og strøken :P duger i vertfall. hehe
Lyden er god men bråker "litt" mere nå siden samme dag som jeg møtte deg skulle jeg ta Volvoen opp på 4-søyla bukken og da tok jeg knekken på ene v-bands kobiinga,
så nå har jeg måte ta å ofre en klemme som var ved bakpotta for å i det minste har rør bak til bakakselen :P
Har montert varmereflekterende matte på fjærbeinet for å beskytte litt mot varmen.
Saab vifta montert.
Så har jeg fått en kompis til å lage meg en oljetank for lufting av toppen og veivhus.
Laget den slik at den fyller krav for å kunne få lisens på bilen, skal være over 3.L på over 2 liter motorvolum.
Skal legge ut flere bilder når det er ferdig montert![]()
Da var catchtanken montert på plass.
Har fortsatt en stuss ledig på tanken som jeg enten kan bruke til vacum eller for å legge en ekstra lufting i fra bunndelen, tror ikke det er nødvendig med mer avlufting??
Bella er ready to race
Så er Volvoen ferdig lastet opp og klar til avreise i morgen
Med en BMW 540 E39 til eieren av bussen som skal være med på tralle
![]()
Gleder meg og se film klippa fra gopro`n du hadde på taketDu hadde mange fine sladder rundt banen på lørdags kvelden, synd det ble så våt :(
97`945 Bruksbil
73`142 T5 Søndags cruiser
91` 745 Vrak
99`v70 Solgt
96`850 Vrak[
Da var man kommet seg hjem igjen etter en fin helg med masse trivelige folk og en god del kjøring på ACR =)
Fikk kjørt mye på fredag og litt på lørdagen, søndagen ble det verre med siden man gikk seg på en liten snurr på lørdags kvelden + jeg syntes olja ikke så helt bra ut på søndag så bestemte jeg meg for å ikke kjøre noe mer å heller ta det med ro og pakke lekene å dra hjem i god tid. =)
Bilde i fra vi var på tur til ACR
Bilene på plass =)
Kommer flere bilder i morgen regner jeg med når fotografene får lastet opp bildene sine
Holder på å laster opp en snutt i fra breisladden som dessverre ble en fiasko siden rett før det var min tur gikk det ei sikring så jeg mistet all elektronikk utenom det som trengs for at motor skulle gå, så jeg hadde ikke vindusviskere og ladet kun grunntrykk siden jeg har elektronisk boostcontroller, det var i tillegg første regnet jeg kjørt på den helgen så jeg viste ikke hvordan grep jeg hadde foran, kom inn i svingen som ei "kråke" og så var det plutselig tørt parti midt i svingen som var tørt så bilen rettet seg opp :P men men shit happens, fikk i allefall prøvd meg på min første konkurranse, kommer sterkere tilbake neste gang
Bilde i fra køen på breisladden
Skal også legge ut en snutt i fra litt fri kjøring med litt sladding. jeg orker ikke presse motoren rundt hele banen siden alt ikke er helt på plass. fikk også en ulyd som kommer rundt 140km/t og høres ut som det kommer i fra mellomaksel lager/oppheng. Slik som oppsettet på motoren er nå er det litt for lite effekt for å kunne dra 4 gir slik jeg vil i noen av svingene, var også litt redd for girkassen så jeg turte ikke legge inn 4 gir sammens med kontra på tur ned "nordpolen" for da tror jeg at den ville tatt kveld :P
Sist endret av bakterius; 27/08/12 kl 10:43 Begrunnelse: update
Fri kjøring.
Sist endret av bakterius; 27/08/12 kl 10:49
Breisladden.
Nice !