Sitat Opprinnelig postet av Voolvoo Vis post
Har funnet ut at jeg må bruke de orginale stemplene fra b19a motoren fordi jeg har klart å fucke opp sporet til ene stempelringen på turbostemplene.. :-/ (jævlig å de ringene sitter, selvom de har ligget i diesel i 5dager )
Så da blir det å frese ut toppen.. har det noen negativ innvirkning?
Har sveist inn ett rør i bunnpanna i dag, så det er i orden ihvertfall :P
ang. veivhusventilasjon.. er det noen idè å sette en nippel i det lokket der hvor boksen normalt sett sitter og en slange under bilen? evt blende det ene hullet i boksen fra b21 motoren og bruke den? Den som zeeker har laget blir litt for komplisert for meg :P
Da må du i tilfellet slipe hakk eller spor i røret som holder akslingen til oljepumpen på plass. I tillegg må du ha en oljeutskiller.
Det er derfor B230 motorene har en slange som leder utskilt olje tilbake til bunnpannen.
Det er derfor ingen dårlig idé å sveise inn en "turboolje-returstuss" på denne siden av bunnpannen også.