Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  2
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 35

Tråd: volvo 850 turbo fusker

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mai 2012
    Innlegg
    28
    Antall takk

    Standard volvo 850 turbo fusker

    hei!

    har en volvo 850 T5-R som fusker og harker, dette er spesielt på oppstart ved kald motor, starter fint og raskt men etter 1-2 sek så faller den ned på 100-200 omdreininger og nesten dør før den stiger til over 1200, sånn jager den et par min før den stabiliserer seg,dette skjer ikke med varm motor, utenom dette så fusker den ved lave turtall fra 1000-2000 rpm spesielt i bykjøring, lave hastigheter, og smeller i eksos anlegg.

    har sjekket dyser, dvs ohmet og sjekket spenning ved kun tenning på, renset spjeldhus, byttet spjeldhus sensor, byttet pluggene, lambdasonde ble byttet for noen mnd siden,lmm ble og byttet for noen mnd siden,bensin filter byttet, fordeler hus byttet.
    skal prøve med nye tennkabler i morgen.

    målte avgass har bare ca tall som jeg husker, 3,3% CO, 270'ish HC, 1100 i lambdaverdi.

    noen flere ting som kan gi sånne symptomer? begynner og bli grådig lei og får bare lyst og skrote bilen xD

    takker for svar på forhånd, om dere har noen forslag så bare rop ut! skal eu godkjennes før slutten av sep:/

    edit: noen som vet sånn ca hvor vacuumslangen til venstre for innsuget sitter? har sett men finner ingenting:/
    Sist endret av Kris God-tjukken Frostad; 09/08/12 kl 21:47

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Innlegg
    1.665
    Antall takk

    Standard

    Er alle tenningsdelene originale inkludert lmm og lambdasonde?
    Du nevner fordeler lokk men ikke rotor..
    Kontroller at ikke kabel fra coil ligger inntil ledning fra lmm

    Alle vakumslanger ok? sjekk spes bendet under fuelrail på høyresiden (sett forfra)

    Dobbelsjekk at alle pluggkabler sitter skikkelig fast og i riktig rekkefølge, evnt sjekk selve kablene. Kun merke "Bugicord" som gjelder...mao original kabler

    Spray litt WD40 på strategiske plasser som ved injectorer og vakumslanger når bilen er varm og forhåpentligvis sviver på tomgang.
    Du får nye oringer til injectorene overalt injectorer selges...bilelektrisk evnt bilia.
    240 GL / 850 R / V50 T5 / ST 13`

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mai 2012
    Innlegg
    28
    Antall takk

    Standard

    hei

    Takk for svar! det setter jeg pris på!

    nå har jeg tettet et hull i eksosen, dette hullet var før lambda, nå blir det vell lettere og feilsøke, gikk bedre, men er fremdeles dette tullet med tomgang og på lavt turtall:/
    sprutet wd40 på strategiske plasser, men er dette som start gass? samme virkemåte på motoren for jeg sprutet inn i luft filter men det var ikke noen forskjell:/

    pluggene er nye og er av typen Volvo R6, skal være orginale ja, kjøpte meg et kabelsett fra meca men de hadde bare intermotor:/ samme er fordeler, rotor ble ikke rørt.

    men noen som har erfaring med intermotor?

    takk for svar,gswede

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Mysen
    Innlegg
    725
    Antall takk

    Standard

    WD40 er ikke det samme som startgass nei, WD40 er det samme som 5-56. Altså et smøremiddel
    Prøv med en boks startgass og spray litt rundt.. Høres veldig ut som en vakumlekkasje et sted..
    2008 Volvo V70 2.4 D - Bruksbil
    1986 740 Diesel storprosjekt

    Etter noen år uten Volvo så var det ingen vei utenom....

  5. Takk tvestad takket for denne posten
  6. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mai 2012
    Innlegg
    28
    Antall takk

    Standard

    hmm, merkelig, sprayet med startgass idag, men fikk ikke noen reaksjon fra bilen :/ virker bedre etter eksos tettingen, fant et par mnd siden 2 nipler fra røret som går fra lmm til turbo, men det heller har ikke noe å si tydelig vis, dvs at det er en større vacuumlekkasje en plass? er litt ublidt møte med første volvoen jeg har kjøpt xD men men, den drar fortsatt godt men er berre den vanvittige jagingen på tomgang og fuskingen på lave turtall som plager meg, ellers en flott bil, jeg har også en boost controller, skal ikke den slippe igjennom luft etter et visst trykk? jeg klarte og blåse luft igjennom med kjeften xD også før dette t stykket som går til boost controlleren så er slangen fra under turboen koblet til stykket med pil på, å ene er koblet til WG, og den ene til boost controlleren

    dog må sies at dette er første turbo bilen jeg har hatt og jeg har vært litt ute av "spillet" ang mekking:/

  7. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    Gi tomgangsmotoren en real vask og oppsmøring med våpenolje.
    Du skal ikke se bort fra at mye ordner seg da.
    Innehaver av ØSKEN FJØSMEKK
    (Null garanti kun skruglede og god kaffe)

    Har hatt annet enn Volvo jeg også.
    Men jeg tok til fornuften.......

  8. #7
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    Innlegg
    12.592
    Antall takk

    Standard

    skulle akkurat til å si det. jevn pulsering på tomgangsturtall er typisk sliten / defekt tomgangangsventil. sitter under dekselet over gasspjeldet, liten sylindrisk sak med et par slanger og en kabel på. utseende varierer mellom motormodellene, men prinsippet er samme. ligger en HowTo i HowTo-seksjonen.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT09

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
    Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -

  9. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mai 2012
    Innlegg
    28
    Antall takk

    Standard

    hei!

    beklager sent svar, har nå feilsøkt en del, viste seg at tomgangregulatoren er slitt ja, er ikke noe fjusking når den ikke er tilkoblet, så under kjøring på lave turtall er den en drøm, eneste som er problemet nå er at det den går magert, har en godkjent CO, ligger på ca 0,3-0,5 ligger og pulserer mellom det, og lambda verdien ligger på ca 1.090, så den går enda litt magert, merker det på kuttingen ved pådrag:/ det ble tatt en bensintrykk test og den lå på 2.4 bar ved tomgang og 3 bar ved høyere turtall, så jeg har noen spm, jeg såg at ene slangen til veivhusventilasjonen er knekt og den blåser ut til friluft, og dumpventilen som alltid slipper ut luft ved tomgang, er det noe som kan være grunn til mager blanding? har en dumpventil som ligner på denne her: http://www.amsperformance.com/cart/H...off-Valve.html

    takk for alle svar!

  10. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    Såpass lav Lambdaverdi kan fortsatt tyde på noe falskluft et sted.
    Du bør sjekke alt mellom LMM og Turbo.
    Kanhende også noe lavt bensintrykk? (Men dette skulle i grunnen elektronikken korrigert for.)
    Innehaver av ØSKEN FJØSMEKK
    (Null garanti kun skruglede og god kaffe)

    Har hatt annet enn Volvo jeg også.
    Men jeg tok til fornuften.......

  11. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mai 2012
    Innlegg
    28
    Antall takk

    Standard

    hmm, får ta en sjekk til er noe lavt bensintrykk ja, vis ikke det er en motorstyring som begynner og ta kvelden? må vell chippes eller noe sånn for å få dysene til å være åpne i lengre tid?
    dog lavt bensin trykk kan og ha en sammenheng med kuttingen ved 0,5 bar ladetrykk på turbo, sjekket lambdaen den veksler mellom 0-1,3v den skal vell bare veksle mellom 0-0,9 v?
    er under en samtale med en tuning verksted for å se om det kan være noe med tuningen som kansje er gåent, har ikke blitt nevnt noe om bilen er chippet.:/ klør meg i hodet pga bilen..

  12. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    På tomgang så er det ikke uvanlig at den veksler noe mere enn til 0,9V ja.
    Du får ta en liten test på CO og HC. Kan jo fort være at Lambda ikke helt henger med også?
    Vil i alle fall finne ut om den egentlig går mager eller om den får hva den skal ha.
    Innehaver av ØSKEN FJØSMEKK
    (Null garanti kun skruglede og god kaffe)

    Har hatt annet enn Volvo jeg også.
    Men jeg tok til fornuften.......

  13. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mai 2012
    Innlegg
    28
    Antall takk

    Standard

    sist det ble sjekket så var det med en avgass måler som viste ca 0,5(%) co, 200'is HC og 1,090 i lambda verdi, vil ikke det si at den går litt magert?

  14. #13
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. des. 2009
    Innlegg
    610
    Antall takk

    Standard

    min bil liger bensintrykket på 3 bar på tomgang, så vett ikke hva den skal lige på orginalt, men liger hvertfall på 3 bar.
    slitt bensinpumpe??

  15. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mai 2012
    Innlegg
    28
    Antall takk

    Standard

    åja, hmm, ligger vell ann til det ja, min ligger 2,4 så er jo lavere, uansett lavere enn hva som står på Bosch ESI og, er jo dyrt med ny pumpe regner jeg med, sjekket på meca ang ny pumpe men det var 2 valg, en komplett og en man setter sammen selv.

  16. #15
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. des. 2009
    Innlegg
    610
    Antall takk

    Standard

    er egentli en ganske smal sak og sette sammen selv, og er under halv pris for den en den komplette visst eg husker rett.
    men har du sjiftet bensinrelet?? kan kansje ver det og som kødder??

  17. #16
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    2,4Bar er for lavt ja. Bensinpumpe en mulig synder,
    men det kan også være feil på bensintrykkregulatoren.
    Innehaver av ØSKEN FJØSMEKK
    (Null garanti kun skruglede og god kaffe)

    Har hatt annet enn Volvo jeg også.
    Men jeg tok til fornuften.......

  18. #17
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    Innlegg
    12.592
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kris God-tjukken Frostad Vis post
    hei!

    beklager sent svar, har nå feilsøkt en del, viste seg at tomgangregulatoren er slitt ja, er ikke noe fjusking når den ikke er tilkoblet, så under kjøring på lave turtall er den en drøm, eneste som er problemet nå er at det den går magert, har en godkjent CO, ligger på ca 0,3-0,5 ligger og pulserer mellom det, og lambda verdien ligger på ca 1.090, så den går enda litt magert, merker det på kuttingen ved pådrag:/ det ble tatt en bensintrykk test og den lå på 2.4 bar ved tomgang og 3 bar ved høyere turtall, så jeg har noen spm, jeg såg at ene slangen til veivhusventilasjonen er knekt og den blåser ut til friluft, og dumpventilen som alltid slipper ut luft ved tomgang, er det noe som kan være grunn til mager blanding? har en dumpventil som ligner på denne her: http://www.amsperformance.com/cart/H...off-Valve.html

    takk for alle svar!
    hvilken av slangene er det snakk om her, på veivhusvebtilasjonen? er ikke nødvendigvis relatert til problemene dine, men kan fremdeles lage andre problener, eksempelvis lavt oljetrykk.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT09

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
    Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -

  19. #18
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mai 2012
    Innlegg
    28
    Antall takk

    Standard

    hmm, det er mulig, men hvordan feilsøke? er det ikke sånn med relee at enten funker det eller ikke? har ikke byttet nei!

  20. #19
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mai 2012
    Innlegg
    28
    Antall takk

    Standard

    skal det ikke være sånn at uten bensintrykk regulator så reguleres ikke trykket og da blir det som å holde full gass?
    skal det ikke være mulig og måle returmengden og for å være sikker på om det er pumpa som er gåen?

  21. #20
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mai 2012
    Innlegg
    28
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    hvilken av slangene er det snakk om her, på veivhusvebtilasjonen? er ikke nødvendigvis relatert til problemene dine, men kan fremdeles lage andre problener, eksempelvis lavt oljetrykk.
    virker som den slangen kommer fra oljefellen og går under innsug mot sjåfør siden, oljetrykket mener jeg ligger rundt 2-3 bar ved varm motor, og ca 5 ved varm, kan dobbeltsjekke på veg heim prøvde og tette denne veivhus slangen men da ble det berre overtrykk så trur ikke jeg tar sjangsen på å kjøre med den tett, syns jeg såg på ei tegning at den skulle inn på en stuss ved luftslangen fra lmm til turbo?

  22. #21
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    Innlegg
    12.592
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kris God-tjukken Frostad Vis post
    virker som den slangen kommer fra oljefellen og går under innsug mot sjåfør siden, oljetrykket mener jeg ligger rundt 2-3 bar ved varm motor, og ca 5 ved varm, kan dobbeltsjekke på veg heim prøvde og tette denne veivhus slangen men da ble det berre overtrykk så trur ikke jeg tar sjangsen på å kjøre med den tett, syns jeg såg på ei tegning at den skulle inn på en stuss ved luftslangen fra lmm til turbo?
    helt riktig, skal inn på innsuget. å ha den åpent har ingen store konsekvenser, eneste årsaken til at den går i innsuget er for at oljeslammet som eventuelt bygger seg opp skal bli dratt med i forbrenningen og renset så mye som mulig. kan dog nevne at når jeg prøvde å kjøre med åpen veivhusventilasjon (altså et filter på samme slangen du snakker om), fikk jeg merkbart mer ventiltikking. godt mulig det er med å smøre litt ventiler og slikt.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT09

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
    Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -

  23. #22
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. juli 2010
    Sted
    skien
    Innlegg
    737
    Antall takk

    Standard

    Jeg har kjørt nesten 20000 km med den ene slangen ut i friluft og har ikke fått noe ventiltikking av dette. Tror ikke det er farlig å la den puste ut i friluft
    Nå : Volvo V70 2.0t Summum 2006
    X: Volvo v50 2.0l D 2005, Volvo 855 2.5l 10v 1996, 1987 244 2,3l
    ---------------------------------
    Får Vida/Dice om 2-3 uker
    jeg har hørt at mrstfu har hørt at han er The stig

  24. #23
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Erlend Vis post
    Jeg har kjørt nesten 20000 km med den ene slangen ut i friluft og har ikke fått noe ventiltikking av dette. Tror ikke det er farlig å la den puste ut i friluft
    Ikke farlig, men sølete.
    Innehaver av ØSKEN FJØSMEKK
    (Null garanti kun skruglede og god kaffe)

    Har hatt annet enn Volvo jeg også.
    Men jeg tok til fornuften.......

  25. Takk mrstfu takket for denne posten
  26. #24
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    Innlegg
    12.592
    Antall takk

    Standard

    forferdelig sølete.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT09

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
    Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -

  27. #25
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. juli 2010
    Sted
    skien
    Innlegg
    737
    Antall takk

    Standard

    Neida hehe. Overaskende lite faktisk nå er riktignok returslangen kobla på innsuget, men er aldri noen større flekker på asfalten, kan være ett par drypp fra slangen, men ikke mere
    Nå : Volvo V70 2.0t Summum 2006
    X: Volvo v50 2.0l D 2005, Volvo 855 2.5l 10v 1996, 1987 244 2,3l
    ---------------------------------
    Får Vida/Dice om 2-3 uker
    jeg har hørt at mrstfu har hørt at han er The stig

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

  1. 93 940 turbo , 165 hk som fusker på ca 4000 omdreininger
    By Monsen in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 04/08/12, 23:55
  2. Volvo 740 Tic (B230ET) Fusker på tomgang.
    By kristofferlund in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 12/07/12, 17:12
  3. 745 turbo b230ET fusker lugger ved belastning??
    By miokiil in forum Motor og gir
    Svar: 3
    Siste post: 27/03/12, 09:11
  4. volvo 940 97 fusker under pådrag !!
    By jba002 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 12
    Siste post: 10/10/11, 16:33
  5. Volvo 240 90mod b230f Fusker når motor er varm
    By v.o.l.v.o.850 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 13/06/11, 21:40

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •