synd jeg ikke så bilen på gatebil! :P for opptatt med og skru, du skal vel sikkert på vccn! så da ser jeg vell bilen der, mulig jeg tar med egen bil oppover å
stå på videre!!
synd jeg ikke så bilen på gatebil! :P for opptatt med og skru, du skal vel sikkert på vccn! så da ser jeg vell bilen der, mulig jeg tar med egen bil oppover å
stå på videre!!
Hold Stumt !!
100A dynamo
Litt møkkete?
Visste ikke at jeg dreiv dynamo verksted :P
Topplokk på med ny skjærekant pakning
Plukka dynamoen i biter og lakkert og polert litt
Må lage ny strammer til dynamoen. Grenrør og turbo kommer på i morgen hvis ikke jeg er fyllesjuk
Håper det er komp i alle sylinderene nå![]()
nå ble dynamo litt renere ja
håpe ting går i orden da![]()
1988 760 B6284T
1988 765 D24TIC
1985 740 B230ET
It's ALIVE!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Konge at den fungerer igjenservoen starter med en gang nå også?
![]()
Mine kjøretøy:
- 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
- 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
- 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
- 2004 BMW E61 (Bruksbil)
- 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)
Da forlanger jeg film og bilder![]()
2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]
Servoen funker, har 1 volt mere på batteriet nå på tomgang enn jeg hadde på rudskogenbilder og film kommer ja!
Har tatt oljeskift og kjørt bilen 10 mil idag, fungerer bra
eneste som må gjøres er å få opp eksosen, når jeg kjører med Compomotive felgene subber flexirøret mellom downpipe og eksosanlegg nedi hele tiden omtrent. Så der må det gjøres noe.
Ett bilde fra rett før jeg begynte å sette sammen motoren igjen (Lørdag)
Motor komplett (midlertidige wastegate slanger bare for å få testkjørt, lagt opp nye idag)
Ute av garasjen igjen Søndag kveld
Litt av utfallet fra første test tur, 2 stk ca 150m lange striper
Hvis det er fint vær i morgen blir det å få vasket den (har ikke vasket siden Rudskogen) og få tatt noen bilder.
Er det noe spesielt dere vil jeg skal ta bilde av? Føler ikke jeg har noen ordentlige bilder av bilen som den er nå, så må få til en liten photoshoot.
Noen som har tips til meg angående video redigerings program for MPEG-4 filmer (GoPr HD film)?![]()
Tøft
Lakrisstriper er alltid morro.
Kjekt at du har fått i stand bilen igjen
Jeg bruker Adobe Premiere CS5 til å redigere.
Har prøvd noen andre også men fikk ikke "feelingen" med de.
Hvor mye ressurser andre program krever vet jeg ikke men Premiere er evig takknemlig for alt du kan kaste etter den med CPU og RAM. (Jeg har Duel core 2.4 Ghz & 8 GB ram & 64 bit windows) Dette funker helt greit
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no
Kan jeg spørre hvorfor du valgte å bygge om til silikonslanger igjen fra pneumatikkslanger?![]()
Volvo 940 TIC
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no
Motorrommet ditt er strøkent Frigstad!Er ikkje nåke fan av blåe slangar og slikt, men du har fått det til og sjå skikkeleg bra ut
Og lakrisstriper liker viFilm neste gang!
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Pneumatikk slangene er av plast og blir stive som pokker etterhvert, så knekker de. Noen har smeltet og ja men har hjulpet med varmebeskyttende strømpe på. Også fordi på KMS boost controlleren må jeg nesten ha silikon pga dimensjonen, hadde bare lagd en overgang fra pneumatikk til silikon sist men nå ville jeg ha silikon all the way
Takk for det Brage, var litt i tvil om jeg skulle ha svarte silikonslanger istedenfor i år, men beholdt de blå + ett par nye. Hjalp godt når jeg kunne fjerne LMM og tomgangsregulatoren, blir ikke så mange skjøter på trykkrøret da
Vært å kjørt litt idag igjen, GØØY! Fy å folk glaner, noen mindre fornøyde pga bråket. Målte den jo til 100db på 4000rpm på Gatebilmen så ut som den hadde kastet ut vann når jeg kom i garasjen igjen, hadde ikke tid til å sjekke opp i det da jeg måtte avgårde å skru litt på en kamerat sin E30. Håper det ikke har skjedd noe alvorlig!
Lørdag og kanskje Søndag blir bilen å se på NAF banen i Kristiansand. Arrangeres DriftRun der også med time attack og dragrace![]()
Det blir sol i helga og tørr asfalt så det er bra for banekjøringa! Kommer nok og tar en titt![]()
- 240 GL 87' x
- 240 GL 87' x
- 240 GL 90' x
- 240 GL 86'
må nok ta turen å kikke litt på lørdag![]()
Vannlekkasjen nevnt over så ut til å bare være slangeklemme på slangen på toppen som går til varmeapparat. Rant rimelig godt med vann, kom ut mellom motor/girkasse. Bilen har fått vask, noe klistermerker og full tank E85, å fylt opp 100 liter som står i garasjen så nå kan jeg få kjørt litt![]()
Har ordnet meg ett bra kamera til låns så blir å ta en del bilder av den snart og legge ut
Legg ut film da![]()
2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]
Da står bilen ren og pen i garasjen klar for Street Meet i Arendal i morgen! Kom kom kom![]()
Hahaha... fet at du skal dit! Gleder meg til å se den igjen!
Hører at folk skal møtes på yx klokken halv 6... Er ikke det litt tidlig? Butikkene har jo ikke stengt der engang.
- 240 GL 87' x
- 240 GL 87' x
- 240 GL 90' x
- 240 GL 86'
Vi kjører halv syv fra YXen en liten gjeng
Synd med denne uflaksen din, må du ha ny topp eller?
Volvo 945 fk
Volvo 850 gle
xVolvo 940 fk
xVolvo 945 fk stjålet\vraket
xVolvo 740 gl
xVolvo 945 fk vraket
xVolvo 740 gl
ja, sleng ut litt mer info her også.. ikke bare fjøsboka : )
Kommer update og masse bilder av bilen i morgen.
Når kommer det film da Frigstad?![]()
Mangen som virkelig håper på at du har fått filmet noe :P