Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.571
Side 50 av 176 FørstFørst ... 40 48 49 50 51 52 60 100 150 ... SisteSiste
Viser resultater 1.226 til 1.250 av 4398

Tråd: Zeeker's Volvo 242 -76 B230FT - Megasquirt 3 X - ZF girkasse - Coilover - GTX3071R

  1. #1226
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    11mm på T5 Race. Maxeffekt ved ca 6800
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  2. #1227
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.627
    Antall takk

    Standard

    Det stemmer at denne B21ET GR.A racekammen oppgis til dette på helt generelt grunnlag, men det interessante er hva turtallet i praksis er på denne B23(0) motoren.

    Jeg tviler f.eks på at "vi" klarer å dytte makseffekten så høyt opp på "vår" B230 motor.
    Sist endret av Batland; 27/07/12 kl 21:53

  3. #1228
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Er vel summen av borring, slaglengde, grunnkomp, og ladetrykk som avgjør hvor man får maxeffekten på hver motor
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  4. #1229
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Det ble ingen kjøring i dag :(
    Sinnsykt mye regn. Og det er ikke noe morro å dra rundinger med 242'n på bløt asfalt. Omsær så må det bli for å se hvor mange gir den spinner på :/

    Jeg kjøpte meg noen oljefiltre i dag da. Kjekt å ha liggende

    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  5. #1230
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.627
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av V20T Vis post
    Er vel summen av borring, slaglengde, grunnkomp, og ladetrykk som avgjør hvor man får maxeffekten på hver motor
    Njaeii, er ikke helt enig med du der.

  6. #1231
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Ser hvor du vil hen Batland.. Poenget jeg ville fram til, var at om man endrer en eller flere av de tingene, så endrer man gjerne på karakteren igjennom registeret. (praktisk erfart)

    f.eks mindre borring, lengre slag, lavere grunnkomp, høyere ladetrykk kontra Større borring, uendret slag, "høyere" grunnkomp, normalt ladetrykk. osv

    Nå er ikke jeg så godt skolert teoretisk som flere av dere andre på detta.
    Jeg har prøvd mye den harde veien i praksis, og har merka ganske stor forskjell i motorkarakteren til tross for at flere forskjellige bånndeler har blitt kjørt med samme topp, kam, og turbo.
    Feks en B21ET med 86mm veiv, gir ikke samme karakteren som en B23ET med std slag, eller en B230ET med med høyere grunnkomp. osv. Det var det jeg mente med at summen av de forskjellige faktorene påvirker hvordan resultatet blir

    Men nå får vi gi oss her, og heller ta sånne diskuskjoner i en av de andre trådene som det her blir diskutert i
    Kan ikke fylle prosjekt-tråden til Zeeker med for mye Off-topic.
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  7. #1232
    Registrerte brukere J.A.S sin avatar
    Medlem siden
    14. mars 2010
    Sted
    Skotterud
    Innlegg
    658
    Antall takk

    Standard

    "je tar ett brett med øljefilter! " hoho =) sjekt å ha

    bra bilen er frisk igjen. synd det ble mye krongel på skogen, skjønte det måtte væra no feil da je lå bak deg på bana å du kjørte like rolig hehe

  8. #1233
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av J.A.S Vis post
    "je tar ett brett med øljefilter! " hoho =) sjekt å ha

    bra bilen er frisk igjen. synd det ble mye krongel på skogen, skjønte det måtte væra no feil da je lå bak deg på bana å du kjørte like rolig hehe
    Per Tonny på BCB sa jeg burde kjøpe ett brett i stedet for 2 stk.
    "Det blir jo mye billigere pr filter vettu" Og jeg gikk på med en gang. Hehe.
    Jeg pleier å kjøpe et par filtre nå og da. Det er kjekt å ha liggende når det plutselig blir oljeskift natt til søndag pga noe anna tull.

    Sliter litt med oljereturen enda :/ men den får jeg se på senere. Skal få sveist på litt i bredden på aluflensen. Hvis ikke det hjelper blir det å lage en ny flens i 6/8mm stål.

    Nå er det bruksbilen min som får litt TLC om dagen

    Jeg skulle nok ha tukta deg litt hvis bilen hadde fungert på skogen ja
    Fikk kjørt hardt 1 runde. Og dæven som jeg lengter etter å få prøvd den skikkelig 5-6-7-8 runder i slengen.
    Også var det morro når jeg lå på 3. i breisladden og kunne legge på 4.
    Den dro ikke ut giret akkurat (er ikke så sprekt denna bilen) men den holdt sladden rundt svingen.
    Da mener jeg å huske at V20T flirte litt mens han kommenterte. "Denna toppen fungerer fint den "


    Skal du på noen flere treff nedpå der i år eller J.A.S?
    Sist endret av Zeeker; 02/08/12 kl 16:07 Begrunnelse: retting
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  9. Takk bakterius takket for denne posten
  10. #1234
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Motoren fungerer fint den Skulle det væra noe som fikk den mer villig uten altfor mye skruing, så er det å skifte ut snurra.
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  11. #1235
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av V20T Vis post
    Motoren fungerer fint den Skulle det væra noe som fikk den mer villig uten altfor mye skruing, så er det å skifte ut snurra.
    Den blir sikkert bytta ut en dag, men vet ikke når. Hehe
    Først må den være fubar. Og da kommer jeg med spørsmålet, hvilket turbo? Som gir helst mere HK, spooler tidligere og ikke koster skjorta. hehe
    Og det kommer til å bli testa, for da må den mappes opp igjen.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  12. #1236
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. sep. 2011
    Sted
    Gol
    Innlegg
    268
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Den blir sikkert bytta ut en dag, men vet ikke når. Hehe
    Først må den være fubar. Og da kommer jeg med spørsmålet, hvilket turbo? Som gir helst mere HK, spooler tidligere og ikke koster skjorta. hehe
    Og det kommer til å bli testa, for da må den mappes opp igjen.
    Skal du ha en ny turbo, så ville jeg gått for en comp ct3, den spooler greit, og leverer mye power. helt ok pris er det og.

  13. #1237
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av smokemaker Vis post
    Skal du ha en ny turbo, så ville jeg gått for en comp ct3, den spooler greit, og leverer mye power. helt ok pris er det og.
    Hva ga du for din og hvor kjøpte du den?
    Ser i Bremsepapirtråden at du dro 43 HK mer enn meg på 1.75 bar
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  14. #1238
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. sep. 2011
    Sted
    Gol
    Innlegg
    268
    Antall takk

    Standard

    Ga 7500+mva. kjøpte hos krb.

    Ja ble jo 13hk mer på 0.3 bar mindre trykk. Men på mange kopi turboer kan man merke at di kan funke fint opp til max ladetrykk, og holde i noen sekunder, men det kan skille veldig på en god og dårlig turbo hvor fort di leverer, og hvor langt på draget di leverer.

  15. #1239
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Min funker bra sånn sett syns jeg. Så det skal bli morro å prøve en annen turbo i fremtiden
    Ser på kurva til NM at den detter ganske fort, men HK kurva varver fint helt ut
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  16. #1240
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Til dere som kan turboer:
    Hvordan er denne turboen over her sammenlignet med GT3076R ?
    Og hva slags A/R'er skal brukes?
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  17. #1241
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. sep. 2011
    Sted
    Gol
    Innlegg
    268
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Min funker bra sånn sett syns jeg. Så det skal bli morro å prøve en annen turbo i fremtiden
    Ser på kurva til NM at den detter ganske fort, men HK kurva varver fint helt ut
    Letta svinghjul? clutch bruker du ?

  18. #1242
    Registrerte brukere bakterius sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2011
    Sted
    Bodø, Norway
    Innlegg
    770
    Antall takk

    Standard

    Har trua på denne, har lyst å prøve den til neste steg =)
    http://www.atpturbo.com/mm5/merchant...Category_Code=

  19. #1243
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av smokemaker Vis post
    Letta svinghjul? clutch bruker du ?
    Standard F svinghjul og TP-763 trykkplate og 6-pucka sinter
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  20. #1244
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av bakterius Vis post
    Har trua på denne, har lyst å prøve den til neste steg =)
    http://www.atpturbo.com/mm5/merchant...Category_Code=
    Hva er anneledes på denna enn en vanlig GT? Er det dobbelt med lagre eller noe anna fancy?
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  21. #1245
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. sep. 2011
    Sted
    Gol
    Innlegg
    268
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Til dere som kan turboer:
    Hvordan er denne turboen over her sammenlignet med GT3076R ?
    Og hva slags A/R'er skal brukes?
    Hvordan er toppen din da? i forhold til hvor mye til turbo den klarer å drive i forhold til volum på motor.

    et sted mellom 70/80 A/R på eksos bør vel ikke overgåes med denne type motor. 60/70 A/R på komp hus. di 2 turboene du har sammenlignet er vel i bunn å grunn ganske like om man tenker på hva di leverer. gt30`n er hakke mindre.

  22. #1246
    Registrerte brukere bakterius sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2011
    Sted
    Bodø, Norway
    Innlegg
    770
    Antall takk

    Standard

    Er vel hovedsaklig dobbel lager og annet kompressorhjul = bedre spool

    GTX35 dette men skjønner tegninga
    http://www.youtube.com/watch?v=ug6_a...eature=related

  23. #1247
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av smokemaker Vis post
    Hvordan er toppen din da? i forhold til hvor mye til turbo den klarer å drive i forhold til volum på motor.

    et sted mellom 70/80 A/R på eksos bør vel ikke overgåes med denne type motor. 60/70 A/R på komp hus. di 2 turboene du har sammenlignet er vel i bunn å grunn ganske like om man tenker på hva di leverer. gt30`n er hakke mindre.
    Toppen er porta i forhold til spec på KG2T-kammen. V20T kan sikkert svare på mere på akkurat det. Han som har laga toppen til meg
    Den turboen jeg har nå har A/R 82 på eksos.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  24. #1248
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Toppen har 46/35mm ventiler. eksoskanalen er heisa litt i taket inne ved styringa.
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  25. #1249
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. sep. 2011
    Sted
    Gol
    Innlegg
    268
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Toppen er porta i forhold til spec på KG2T-kammen. V20T kan sikkert svare på mere på akkurat det. Han som har laga toppen til meg
    Den turboen jeg har nå har A/R 82 på eksos.
    Ok. Jeg ville gått ned til 70 A/R på eksos, det hadde gjort ting noe bedre. du får jo comp turbo`n med dobble keramiske lager, det gir noe bedre spool, men lite merkbart for den type bruk, og den type motor.

    Har du t3 eller t4 på grenrør? om t3 split, ville jeg fått på t4 og t4 turbo. det får opp hastigheten litt.

  26. #1250
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av smokemaker Vis post
    Ok. Jeg ville gått ned til 70 A/R på eksos, det hadde gjort ting noe bedre. du får jo comp turbo`n med dobble keramiske lager, det gir noe bedre spool, men lite merkbart for den type bruk, og den type motor.

    Har du t3 eller t4 på grenrør? om t3 split, ville jeg fått på t4 og t4 turbo. det får opp hastigheten litt.
    Okey. Notert i bakhodet
    Jeg kjører Ajden grenrør med T3 Pulssplitt
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

Side 50 av 176 FørstFørst ... 40 48 49 50 51 52 60 100 150 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Girkasse og bakskjermer. Volvo 242
    By 745tic in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 12/12/14, 22:34
  2. Svar: 5
    Siste post: 13/09/13, 15:35
  3. Zeeker's Volvo 945 -97 mod - 3" eksos, M90 :)
    By Zeeker in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 195
    Siste post: 28/06/13, 05:54
  4. Volvo 242 1980 med B230ft 280 hk.
    By Snooze1992 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 03/10/12, 12:31
  5. H.Ihle - Volvo 242 -80 B230FT
    By H.Ihle in forum 200 -serien
    Svar: 38
    Siste post: 18/06/12, 20:08

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •