Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 858

Tråd: Div. turbo spørsmål og tips, B230

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.650
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av tempo_panter Vis post
    okei, da er jo den grei! men når jeg først har det oppe, har det noe for seg og slipe ned styringene i innsugskanelen? også slipe til kanalen opp mot ventilsetet for sånn som det er nå er en rar kant der?
    Ja det har det.
    Flødekonkurranser har avslørt at flødet øker når man korter ventilstyringene. Til en gatebil hvor man forventer 100 000 vis av problemløse Km så dreier man i stedet styringen tynnere.

    Til høykomp. turbomotorer som går på pumpebensin kan man godt korte styringen da problemløse Km kun er fri fantasi og motorene demonteres hyppig uansett. Litt redusert levetid på ventilstyringene betyr derfor ingenting i praksis.

    Du sliper bort de styge kantene under ventilsetet og så er det viktig at du legger ut forbrenningskammerert rundt ventilene slik at den luften som skal forbi ventilene har god plass.

    Her ser du eksempler på korrekt utført modifisering:


    Sist endret av Batland; 27/07/12 kl 10:30

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •