Fått gjort litt i dag å til tross for litt tull med den tempføler'n damen men. moro og teste litt at. til helgen blir vi begge forhåpentligvis noen dekk sett fattigere
![]()
Fått gjort litt i dag å til tross for litt tull med den tempføler'n damen men. moro og teste litt at. til helgen blir vi begge forhåpentligvis noen dekk sett fattigere
![]()
Volvo 242 79' model T6 fullblodsræser prosjekt
Vw T5 08' model bruksbil/trekkvogn
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no
Fint at ting virker igjen!![]()
S60 D5 2002
Digg det fungerer igjen![]()
Krysser fingra for deg at alt fungerer som det skal i helgen
Lurt også litt på hvordan viskositet du kjører på olja?
Sist endret av bakterius; 26/07/12 kl 11:52
Det syns jeg åVar digg å kunne dra på litt igjen.
Har en 945 tøørbo å,, men det er noe eget med 242'nhehe (ikke så rart egentlig)
Satser på at det går til helgaDet finner jeg i hvertfall ut.
Olja er: Agip Racing 10W-60
Kjører også på Comma Motorsport 5W-50
![]()
Sist endret av Zeeker; 26/07/12 kl 12:08
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no
Har litt olje og gå på nå ser det ut som!![]()
S60 D5 2002
Hei hei.
Bra sikker på det er denne jeg har, målene stemmer bra og delenr. så kjent ut
gri-1-25221-x_m.jpg
http://www.summitracing.com/parts/GRI-1-25221-X/
Husk å ta med radiatorlokk for det følger ikke med om du bestiller radiatoren![]()
Sist endret av bakterius; 26/07/12 kl 18:03 Begrunnelse: retting
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no
Sist endret av Zeeker; 26/07/12 kl 22:14 Begrunnelse: retting
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no
Bra det fungerer!
Når er det dere drar til Rena? Hadde vært gøy å se bilen "in action" igjen![]()
Er ikke sikker på når vi drar faktisk. Men det begynner kl 12. Og litt etter 16 begynner morrokjøringa
http://www.streetmeet-rena.no/
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no
Jaggu ble ikke 242'n tatt bilde avIkke værst det til å nesten ikke ha vært på banen.
Må vel takke Apex_s2K for det.
Dessverre sto den mye sånn :(
![]()
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no
Sitter også å ser innpå Summit..... Hau..
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no
stemmer snart streetmeet japrøve å ta en tur dit kanskje
1988 760 B6284T
1988 765 D24TIC
1985 740 B230ET
Hvis det ikke blir skruing hele helga så blir det ratt en tur på meg å
Er noen alu radiatorer på klracing også da, mener jeg målte meg fram til at en av de skal passe sånn noenlunde i 240
Morsom bil du har zeeker! Ang toppakkning og radiator. Jeg kjører med "uorginal" orginal topppakning og radiator fra tema
(940 med klima). Jeg har også "steinalderkam" fra gr. A tida. Men jeg lader 2bar på 8 sesongen uten toppakkningsbrudd og kjøleproblemer. Og den har gått mange runder på sperra på rudskogen på de varmeste sommerdagene uten problemer. Så mappet er nok alfa og omega. Som euro-96 sier, det første som bør ryke er toppakkningen. Ryker denne er det noe feil. Billig "sikkerhetsventil"![]()
Jo takk det samme. Tenkte jeg skulle bort å juge litt med deg og Euro96 men måtte jo skru hele dagen :( Skulle nok ha gitt opp mye før og snakka litt med folk, hehe.
Jeg tror fortsatt at det var min luftingsfeil på mårra som gjorde det. men det får jeg aldri svar på heller. Men skuta funker fint igjen nå og er klar for nye banedager. På original pakning med originale bolter
Det blir sikkert så jeg bestiller meg en ny radiator en dag. Den som sitter er sikkert litt sliten. Kunne ha kjøpt meg en ny 940 cooler men den koster litt den å, så det blir nok en summit-cooler etterhvert
Hvor mye har du benka til på 2 bar?
Skal du på noen trackdays senere i år eller?
Sist endret av Zeeker; 27/07/12 kl 00:30 Begrunnelse: retting
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no
H-profil og smidde venolia stempler. Er euro som er hovedhjernen bak motoren min.. Har vært mye meninger hit og dit når den ble bygd for mange år siden, med originalt 940 grenrør (sprekker aldri) og originalt b23e innsug (Sveisa inn dyserhull), orginal toppakkning osv. Men jeg vil jo si at den har bevist at den funker etter så mange år! Blir nok noen NSK og muligens alfa treff! Knall dager å kjøre på! ;-)
Det er brukbart
Du får huje når det er treff, så skal jeg høre om finansministeren er enig. Hehe
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no
ah, trodde det var 4/5 liters kanner![]()
S60 D5 2002
Ett oppsett som består av A-kam, 940 eksosmanifold, E-manifold og Venolia stempler viser at mannen har greie på det han driver med. Valg av andre deler som f.eks turbo står antageligvis i stil til dette og da er det ikke rart at motoren går godt, holder lenge og at man kjører "korrekt" ladetrykk.
Slikt er alltid kjekt å høre.
Vi bruker SAM ´s T5 Racekam,den på 267 grader.
Fin kam beregnet på baktrykk,derfor ikke store overlappet,og stempler som gjør ca. 8:1 i komp.
Vi bremset motoren hans til 460hk på rundt to bar men med så godt som uportet topp, og std. ventiler.
Året etter da motoren var oppe for oversyn og kontroll ble det gjort en særdeles god portejobb og vi satt i 46mm innsug og 37,5mm eksosventil.
Så at den kranker ut over 500 nå vil jeg se som en stor sannsynlighet.
Ikke at det har så stor betydning hva som står på papiret,men at dette faktisk fungerer i praksis.
Og gutten er fornøyd,og er flink til å både kjøre og vedlikeholde redskapen så da skal vi alle være fornøyde når han legger igjen to svarte i hver sving..når han har dekk å bruke på sånt da.
Og så må dere huske at han uten unntak har hjulkjørt bilen tur/retur alle treffene han har vært på.
Volvo 945 Turbo-98
Volvo 245 Turbo-93
Volvo 242 16v Turbo-82
"better to be first in hell than second to heaven"
Takk for presiseringen. Alltid kjekt å se gode kamvalg med tilhørene resultater.
Så vidt jeg husker har A-kammen og T5 kammen ganske likt løft i XO. Har du turtallet for maks effekt, sånn ca?
En kompis skal ha oppstart på ett lignende, "men litt større" oppsett i løpet av neste uke, så vi gleder oss.
Helt enig med du. At det funker og holder i praksis er det som gjelder.![]()
Sist endret av Batland; 27/07/12 kl 18:37