Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.571
Side 49 av 176 FørstFørst ... 39 47 48 49 50 51 59 99 149 ... SisteSiste
Viser resultater 1.201 til 1.225 av 4398

Tråd: Zeeker's Volvo 242 -76 B230FT - Megasquirt 3 X - ZF girkasse - Coilover - GTX3071R

  1. #1201
    Registrerte brukere Mr. Nilsen sin avatar
    Medlem siden
    30. mai 2010
    Sted
    Verdens navle, Brumunddal
    Innlegg
    156
    Antall takk

    Standard

    Fått gjort litt i dag å til tross for litt tull med den tempføler'n da men men. moro og teste litt at. til helgen blir vi begge forhåpentligvis noen dekk sett fattigere
    Volvo 242 79' model T6 fullblodsræser prosjekt
    Vw T5 08' model bruksbil/trekkvogn

  2. #1202
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Mr. Nilsen Vis post
    Fått gjort litt i dag å til tross for litt tull med den tempføler'n da men men. moro og teste litt at. til helgen blir vi begge forhåpentligvis noen dekk sett fattigere
    Det er alltids litt plunder å heft når'n driv å skrur.
    Godt det ikke var noe dyrere Da går det.

    Skal nok få dratt noen rundinger til helga ja.
    Noen skulle hatt med kamera da kanskje..
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  3. #1203
    Registrerte brukere Mr. Nilsen sin avatar
    Medlem siden
    30. mai 2010
    Sted
    Verdens navle, Brumunddal
    Innlegg
    156
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Noen skulle hatt med kamera da kanskje..
    Det hadde absolutt vært en ide og hatt med innbordkamera er liksom ikke noe vits når en tar piruetter. ser liksom ikke så mye etter ett par runder
    Volvo 242 79' model T6 fullblodsræser prosjekt
    Vw T5 08' model bruksbil/trekkvogn

  4. #1204
    Registrerte brukere Steen sin avatar
    Medlem siden
    29. jan. 2010
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    1.997
    Antall takk

    Standard

    Fint at ting virker igjen!
    S60 D5 2002

  5. #1205
    Registrerte brukere bakterius sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2011
    Sted
    Bodø, Norway
    Innlegg
    770
    Antall takk

    Standard

    Digg det fungerer igjen

    Krysser fingra for deg at alt fungerer som det skal i helgen

    Lurt også litt på hvordan viskositet du kjører på olja?
    Sist endret av bakterius; 26/07/12 kl 11:52

  6. #1206
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Steen Vis post
    Fint at ting virker igjen!
    Det syns jeg å Var digg å kunne dra på litt igjen.
    Har en 945 tøørbo å,, men det er noe eget med 242'n hehe (ikke så rart egentlig)

    Sitat Opprinnelig postet av bakterius Vis post
    Digg det fungerer igjen

    Krysser fingra for deg at alt fungerer som det skal i helgen

    Lurt også litt på hvordan viskositet du kjører på olja?
    Satser på at det går til helga Det finner jeg i hvertfall ut.
    Olja er: Agip Racing 10W-60
    Kjører også på Comma Motorsport 5W-50



    Sist endret av Zeeker; 26/07/12 kl 12:08
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  7. Takk bakterius takket for denne posten
  8. #1207
    Registrerte brukere Steen sin avatar
    Medlem siden
    29. jan. 2010
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    1.997
    Antall takk

    Standard

    Har litt olje og gå på nå ser det ut som!
    S60 D5 2002

  9. #1208
    Registrerte brukere bakterius sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2011
    Sted
    Bodø, Norway
    Innlegg
    770
    Antall takk

    Standard

    Hei hei.

    Bra sikker på det er denne jeg har, målene stemmer bra og delenr. så kjent ut

    gri-1-25221-x_m.jpg
    http://www.summitracing.com/parts/GRI-1-25221-X/

    Husk å ta med radiatorlokk for det følger ikke med om du bestiller radiatoren
    Sist endret av bakterius; 26/07/12 kl 18:03 Begrunnelse: retting

  10. Takk Zeeker takket for denne posten
  11. #1209
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Steen Vis post
    Har litt olje og gå på nå ser det ut som!
    Fylte akkurat på det siste av Agip-olja nå. Også står det igjen en skvett av den Comma olja.
    De agip-kannene er bare på 1 liter hver seg :( Ellers hadde det vært brukbart mye olje
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  12. #1210
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av bakterius Vis post
    Hei hei.

    Bra sikker på det er denne jeg har, målene stemmer bra og delenr. så kjent ut

    gri-1-25221-x_m.jpg
    http://www.summitracing.com/parts/GRI-1-25221-X/

    Husk å ta med radiatorlokk for det følger ikke med om du bestiller radiatoren
    Tusen takk
    Da skal jeg se etter i lommeboka etterhvert om det ikke blir en sånn en.

    Omsær så er den veldig høyt oppe på ønskelista til Jul
    Sist endret av Zeeker; 26/07/12 kl 22:14 Begrunnelse: retting
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  13. Takk bakterius takket for denne posten
  14. #1211
    Registrerte brukere Daruu sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Vallset, litt sør for Hamar
    Innlegg
    2.387
    Antall takk

    Standard

    Bra det fungerer!
    Når er det dere drar til Rena? Hadde vært gøy å se bilen "in action" igjen

  15. #1212
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daruu Vis post
    Bra det fungerer!
    Når er det dere drar til Rena? Hadde vært gøy å se bilen "in action" igjen
    Er ikke sikker på når vi drar faktisk. Men det begynner kl 12. Og litt etter 16 begynner morrokjøringa
    http://www.streetmeet-rena.no/
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  16. #1213
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Jaggu ble ikke 242'n tatt bilde av Ikke værst det til å nesten ikke ha vært på banen.
    Må vel takke Apex_s2K for det.













    Dessverre sto den mye sånn :(




    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  17. #1214
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitter også å ser innpå Summit..... Hau..
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  18. #1215
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    stemmer snart streetmeet ja prøve å ta en tur dit kanskje
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  19. #1216
    Registrerte brukere Daruu sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Vallset, litt sør for Hamar
    Innlegg
    2.387
    Antall takk

    Standard

    Hvis det ikke blir skruing hele helga så blir det ratt en tur på meg å
    Er noen alu radiatorer på klracing også da, mener jeg målte meg fram til at en av de skal passe sånn noenlunde i 240

  20. #1217
    Registrerte brukere Henrik H sin avatar
    Medlem siden
    18. juli 2010
    Innlegg
    19
    Antall takk

    Standard

    Morsom bil du har zeeker! Ang toppakkning og radiator. Jeg kjører med "uorginal" orginal topppakning og radiator fra tema
    (940 med klima). Jeg har også "steinalderkam" fra gr. A tida. Men jeg lader 2bar på 8 sesongen uten toppakkningsbrudd og kjøleproblemer. Og den har gått mange runder på sperra på rudskogen på de varmeste sommerdagene uten problemer. Så mappet er nok alfa og omega. Som euro-96 sier, det første som bør ryke er toppakkningen. Ryker denne er det noe feil. Billig "sikkerhetsventil"

  21. #1218
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. sep. 2011
    Sted
    Gol
    Innlegg
    268
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Henrik H Vis post
    Morsom bil du har zeeker! Ang toppakkning og radiator. Jeg kjører med "uorginal" orginal topppakning og radiator fra tema
    (940 med klima). Jeg har også "steinalderkam" fra gr. A tida. Men jeg lader 2bar på 8 sesongen uten toppakkningsbrudd og kjøleproblemer. Og den har gått mange runder på sperra på rudskogen på de varmeste sommerdagene uten problemer. Så mappet er nok alfa og omega. Som euro-96 sier, det første som bør ryke er toppakkningen. Ryker denne er det noe feil. Billig "sikkerhetsventil"
    2bar! ? alt smidd inni da eller ?

  22. #1219
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Henrik H Vis post
    Morsom bil du har zeeker! Ang toppakkning og radiator. Jeg kjører med "uorginal" orginal topppakning og radiator fra tema
    (940 med klima). Jeg har også "steinalderkam" fra gr. A tida. Men jeg lader 2bar på 8 sesongen uten toppakkningsbrudd og kjøleproblemer. Og den har gått mange runder på sperra på rudskogen på de varmeste sommerdagene uten problemer. Så mappet er nok alfa og omega. Som euro-96 sier, det første som bør ryke er toppakkningen. Ryker denne er det noe feil. Billig "sikkerhetsventil"
    Jo takk det samme. Tenkte jeg skulle bort å juge litt med deg og Euro96 men måtte jo skru hele dagen :( Skulle nok ha gitt opp mye før og snakka litt med folk, hehe.
    Jeg tror fortsatt at det var min luftingsfeil på mårra som gjorde det. men det får jeg aldri svar på heller. Men skuta funker fint igjen nå og er klar for nye banedager. På original pakning med originale bolter
    Det blir sikkert så jeg bestiller meg en ny radiator en dag. Den som sitter er sikkert litt sliten. Kunne ha kjøpt meg en ny 940 cooler men den koster litt den å, så det blir nok en summit-cooler etterhvert

    Hvor mye har du benka til på 2 bar?

    Skal du på noen trackdays senere i år eller?
    Sist endret av Zeeker; 27/07/12 kl 00:30 Begrunnelse: retting
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  23. #1220
    Registrerte brukere Henrik H sin avatar
    Medlem siden
    18. juli 2010
    Innlegg
    19
    Antall takk

    Standard

    H-profil og smidde venolia stempler. Er euro som er hovedhjernen bak motoren min.. Har vært mye meninger hit og dit når den ble bygd for mange år siden, med originalt 940 grenrør (sprekker aldri) og originalt b23e innsug (Sveisa inn dyserhull), orginal toppakkning osv. Men jeg vil jo si at den har bevist at den funker etter så mange år! Blir nok noen NSK og muligens alfa treff! Knall dager å kjøre på! ;-)

  24. #1221
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Det er brukbart
    Du får huje når det er treff, så skal jeg høre om finansministeren er enig. Hehe
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  25. #1222
    Registrerte brukere Steen sin avatar
    Medlem siden
    29. jan. 2010
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    1.997
    Antall takk

    Standard

    ah, trodde det var 4/5 liters kanner
    S60 D5 2002

  26. #1223
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.627
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Henrik H Vis post
    H-profil og smidde venolia stempler. Er euro som er hovedhjernen bak motoren min.. Har vært mye meninger hit og dit når den ble bygd for mange år siden, med originalt 940 grenrør (sprekker aldri) og originalt b23e innsug (Sveisa inn dyserhull), orginal toppakkning osv. Men jeg vil jo si at den har bevist at den funker etter så mange år! Blir nok noen NSK og muligens alfa treff! Knall dager å kjøre på! ;-)
    Ett oppsett som består av A-kam, 940 eksosmanifold, E-manifold og Venolia stempler viser at mannen har greie på det han driver med. Valg av andre deler som f.eks turbo står antageligvis i stil til dette og da er det ikke rart at motoren går godt, holder lenge og at man kjører "korrekt" ladetrykk.

    Slikt er alltid kjekt å høre.

  27. #1224
    Registrerte brukere Euro-96 sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    128
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Ett oppsett som består av A-kam, 940 eksosmanifold, E-manifold og Venolia stempler viser at mannen har greie på det han driver med. Valg av andre deler som f.eks turbo står antageligvis i stil til dette og da er det ikke rart at motoren går godt, holder lenge og at man kjører "korrekt" ladetrykk.

    Slikt er alltid kjekt å høre.
    Vi bruker SAM ´s T5 Racekam,den på 267 grader.
    Fin kam beregnet på baktrykk,derfor ikke store overlappet,og stempler som gjør ca. 8:1 i komp.
    Vi bremset motoren hans til 460hk på rundt to bar men med så godt som uportet topp, og std. ventiler.
    Året etter da motoren var oppe for oversyn og kontroll ble det gjort en særdeles god portejobb og vi satt i 46mm innsug og 37,5mm eksosventil.
    Så at den kranker ut over 500 nå vil jeg se som en stor sannsynlighet.
    Ikke at det har så stor betydning hva som står på papiret,men at dette faktisk fungerer i praksis.
    Og gutten er fornøyd,og er flink til å både kjøre og vedlikeholde redskapen så da skal vi alle være fornøyde når han legger igjen to svarte i hver sving..når han har dekk å bruke på sånt da.
    Og så må dere huske at han uten unntak har hjulkjørt bilen tur/retur alle treffene han har vært på.
    Volvo 945 Turbo-98
    Volvo 245 Turbo-93
    Volvo 242 16v Turbo-82

    "better to be first in hell than second to heaven"

  28. Takk bakterius, Ola Moen takket for denne posten
  29. #1225
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.627
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Euro-96 Vis post
    Vi bruker SAM ´s T5 Racekam,den på 267 grader.
    Fin kam beregnet på baktrykk,derfor ikke store overlappet,og stempler som gjør ca. 8:1 i komp.
    Vi bremset motoren hans til 460hk på rundt to bar men med så godt som uportet topp, og std. ventiler.
    Året etter da motoren var oppe for oversyn og kontroll ble det gjort en særdeles god portejobb og vi satt i 46mm innsug og 37,5mm eksosventil.
    Så at den kranker ut over 500 nå vil jeg se som en stor sannsynlighet.
    Ikke at det har så stor betydning hva som står på papiret,men at dette faktisk fungerer i praksis.
    Og gutten er fornøyd,og er flink til å både kjøre og vedlikeholde redskapen så da skal vi alle være fornøyde når han legger igjen to svarte i hver sving..når han har dekk å bruke på sånt da.
    Og så må dere huske at han uten unntak har hjulkjørt bilen tur/retur alle treffene han har vært på.
    Takk for presiseringen. Alltid kjekt å se gode kamvalg med tilhørene resultater.
    Så vidt jeg husker har A-kammen og T5 kammen ganske likt løft i XO. Har du turtallet for maks effekt, sånn ca?

    En kompis skal ha oppstart på ett lignende, "men litt større" oppsett i løpet av neste uke, så vi gleder oss.

    Helt enig med du. At det funker og holder i praksis er det som gjelder.
    Sist endret av Batland; 27/07/12 kl 18:37

Side 49 av 176 FørstFørst ... 39 47 48 49 50 51 59 99 149 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Girkasse og bakskjermer. Volvo 242
    By 745tic in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 12/12/14, 22:34
  2. Svar: 5
    Siste post: 13/09/13, 15:35
  3. Zeeker's Volvo 945 -97 mod - 3" eksos, M90 :)
    By Zeeker in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 195
    Siste post: 28/06/13, 05:54
  4. Volvo 242 1980 med B230ft 280 hk.
    By Snooze1992 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 03/10/12, 12:31
  5. H.Ihle - Volvo 242 -80 B230FT
    By H.Ihle in forum 200 -serien
    Svar: 38
    Siste post: 18/06/12, 20:08

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •