Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  273
Side 34 av 40 FørstFørst ... 24 32 33 34 35 36 ... SisteSiste
Viser resultater 826 til 850 av 996

Tråd: Bakterius's Volvo 242-76 DRFTBRCK (21.01-2013) Bil blir byttet ut.

  1. #826
    Registrerte brukere oppeez sin avatar
    Medlem siden
    06. sep. 2010
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    424
    Antall takk

    Standard

    Bilen har blitt skikkelig grom og tøff ihvertfall litt misunnelig må jeg nok innrømme at jeg er..

  2. Takk bakterius takket for denne posten
  3. #827
    Registrerte brukere bakterius sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2011
    Sted
    Bodø, Norway
    Innlegg
    770
    Antall takk

    Standard

    Hehe. takk =) *Blush*

  4. #828
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av oppeez Vis post
    Bilen har blitt skikkelig grom og tøff ihvertfall litt misunnelig må jeg nok innrømme at jeg er..
    tror vi er flere
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  5. #829
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Digger dette prosjektet, og jeg er meget interessert i å få høre mer om Trionic, jeg har visst blåst luftmassemåleren, så en map-sensor hadde vært kjekt.

    Kan du ikke summere opp sånn kjapt hvilken bil det kommer fra, og hvordan det tunes, er det canusb?
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  6. #830
    Registrerte brukere danibjor sin avatar
    Medlem siden
    10. mai 2012
    Sted
    Bodø
    Innlegg
    42
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ArneR Vis post
    Digger dette prosjektet, og jeg er meget interessert i å få høre mer om Trionic, jeg har visst blåst luftmassemåleren, så en map-sensor hadde vært kjekt.

    Kan du ikke summere opp sånn kjapt hvilken bil det kommer fra, og hvordan det tunes, er det canusb?
    Det et motorledningsnett og styringsboks fra Saab 9000 turbo, 1994-1998 modell..

    Magnetventil (ventil som styrer turbotrykk) fra Saab 9-5
    TPS, IAT, vanntemp og veivakselgiver fra Saab 9000t 94-98
    Mapsensor fra samme modell, men denne er bare 2,5 bar, så den tillater bare 1,5 bar overladd.

    Bosch/GM 3 eller 4 bar mapsensor kan også brukes, men alle maps som har trykk som akse må da skaleres om.

    Styringsboksen er modifisert innvendig og i tillegg kjører den custom versjon av programvare fra 9000t

    Tillater live mapping som med MS/Autronic etc..

    Mappes med canusb ja.

    Edit: også er det brukt tennkassett (coilpack) fra Saab 9-5
    Sist endret av danibjor; 21/07/12 kl 09:39
    - 2009 Saab 9-3 Aero XWD eLSD Hirsch
    - 1994 Nissan Skyline GT-R
    x 1996 Saab 9000 CSE/Aero 400+

  7. #831
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Er ikke meningen å søple ned tråden her med dette, men er det ikke sånn at man bør bruke nett fra 94-95 modellen, da disse ikke har elektronisk spjeld, og man ikke kan bruke nett med TCS? Etter det jeg har funnet ut er det de første modellene som er mest egnelige.

    Bruker dere magnetventil fra T5.5 eller T7?

    Og hvordan ble plasseringen av triggeren, iforhold til 117* FØDP? Jeg så bildet på trionictuning.com, dere fjernet bare materiale mellom tre hull, og boret nye hull der det ikke er noen?

    Og til sist, er det mulig å få "låne" mappet ditt, regner med det er bedre enn et 16v map fra saab til å begynne med, siden jeg også har 8v B230. Oppsettet forøvrig er veldig likt.

    EDIT: Jeg har GT3071R og 500cc dyser da.
    Sist endret av ArneR; 21/07/12 kl 17:53
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  8. #832
    Registrerte brukere danibjor sin avatar
    Medlem siden
    10. mai 2012
    Sted
    Bodø
    Innlegg
    42
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ArneR Vis post
    Er ikke meningen å søple ned tråden her med dette, men er det ikke sånn at man bør bruke nett fra 94-95 modellen, da disse ikke har elektronisk spjeld, og man ikke kan bruke nett med TCS? Etter det jeg har funnet ut er det de første modellene som er mest egnelige.
    Det er vakumstyrt spjell på dem med TCS.. men dette er heller sjeldent man finner.. så stort sett any greie fra 94-98 funker.

    Sitat Opprinnelig postet av ArneR Vis post
    Bruker dere magnetventil fra T5.5 eller T7?
    Saab 9-5, så T7

    Sitat Opprinnelig postet av ArneR Vis post
    Og hvordan ble plasseringen av triggeren, iforhold til 117* FØDP? Jeg så bildet på trionictuning.com, dere fjernet bare materiale mellom tre hull, og boret nye hull der det ikke er noen?
    På volvo er det 60 hull og 2 som "mangler". På Saab'en skal det være 60 "vegger" mellom hullene, og ikke noe "vegg" mellom der signalet skal trigge at den er på rett sted. Så det stemmer som du skriver.

    Sitat Opprinnelig postet av ArneR Vis post
    Og til sist, er det mulig å få "låne" mappet ditt, regner med det er bedre enn et 16v map fra saab til å begynne med, siden jeg også har 8v B230. Oppsettet forøvrig er veldig likt.

    EDIT: Jeg har GT3071R og 500cc dyser da.
    Det er modifisert komponenter i selve styringsboksen, så du kan ikke kjøre denne programvaren på en "orginal" boks. Selve programvaren som ligger på boksen er også modifisert (ting som ikke er map-relatert, altså selve koden om hvordan ting oppfører seg).

    Din turbo og Marius sin leverer ikke samme luftmengde på samme trykk, så det må uansett mappes om for at det skulle kunne fungert på din bil. (Edit: dyser er jo også ulike, både størrelse og oppførsel)

    Var små dyser du kjører med..? Brukte 850cc (samme som Marius kjører med nå) på min gamle 9000 når jeg kjørte GT30 oppsett på den..
    Sist endret av danibjor; 21/07/12 kl 22:16
    - 2009 Saab 9-3 Aero XWD eLSD Hirsch
    - 1994 Nissan Skyline GT-R
    x 1996 Saab 9000 CSE/Aero 400+

  9. #833
    Registrerte brukere bakterius sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2011
    Sted
    Bodø, Norway
    Innlegg
    770
    Antall takk

    Standard

    ArneR: Er bare å spørre om det er noe du lurer på, er ikke redd for litt "søppling" så lenge andre kan dra nytte av det =) Jeg har ikke store kunnskapen på Trionicen men som du ser er Daniel flink og kommer inn og svarer for meg =) Takk Daniel

  10. #834
    Registrerte brukere danibjor sin avatar
    Medlem siden
    10. mai 2012
    Sted
    Bodø
    Innlegg
    42
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av bakterius Vis post
    Daniel flink og kommer inn og svarer for meg =) Takk Daniel
    Sender regning.. Konsulent-priser, og fakturerer for hver påbegynte arbeidsuke
    - 2009 Saab 9-3 Aero XWD eLSD Hirsch
    - 1994 Nissan Skyline GT-R
    x 1996 Saab 9000 CSE/Aero 400+

  11. #835
    Registrerte brukere bakterius sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2011
    Sted
    Bodø, Norway
    Innlegg
    770
    Antall takk

    Standard

    Hehehe X)

  12. #836
    Registrerte brukere bakterius sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2011
    Sted
    Bodø, Norway
    Innlegg
    770
    Antall takk

    Standard

    Noen som har tanker og meninger om disse felgene? Har ikke sett noen Volvo'r med disse på :P

    Purewheels som selger.
    Sist endret av bakterius; 21/07/12 kl 22:31 Begrunnelse: blah

  13. #837
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Fet juksekant.

    Små dyser ja, hm.. Holder vel til mitt bruk, som vil bli ca. 300hk på hjul.

    Skal gjøre om litt inni hjernen jeg og, for bl.a. å kunne kjøre T7 APS.

    Hvordan er det forresten med logging med T5 suite? Jeg kobler det ene analoge signalet fra bredbåndslambdaen inn på EGR som forklart i selve bibelen.

    EDIT: Var jo om du hadde endret på spesifikke verdier for å matche volvo 8v jeg lurte på, og evt. om det var like enkelt å begynne å mappe med den .BIN fila Marius allerede kjører med.
    Sist endret av ArneR; 21/07/12 kl 22:40
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  14. #838
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Har sett sånne felga på 240 før, syns ikkje dei kler det:/
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  15. #839
    Registrerte brukere bakterius sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2011
    Sted
    Bodø, Norway
    Innlegg
    770
    Antall takk

    Standard

    hadde eika ikke vært konkave ville dem blitt ala eiker men det skader ikke å jukse med litt ekstra

    Logging skal fungere greot

  16. #840
    Registrerte brukere bakterius sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2011
    Sted
    Bodø, Norway
    Innlegg
    770
    Antall takk

    Standard

    hadde eika ikke vært konkave ville dem blitt ala eiker men det skader ikke å jukse med litt ekstra

    Logging skal fungere greit

  17. #841
    Registrerte brukere danibjor sin avatar
    Medlem siden
    10. mai 2012
    Sted
    Bodø
    Innlegg
    42
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ArneR Vis post
    Skal gjøre om litt inni hjernen jeg og, for bl.a. å kunne kjøre T7 APS.
    Det er mer enn som så som er endret på styringsboksen Marius kjører med

    Sitat Opprinnelig postet av ArneR Vis post
    Hvordan er det forresten med logging med T5 suite? Jeg kobler det ene analoge signalet fra bredbåndslambdaen inn på EGR som forklart i selve bibelen.
    Logging funker knall. Kan også eksportere til LogWorks derfra om du vil. Husker ikke i farta, men tror vi brukte pinne 69 på Marius sin boks.

    Sitat Opprinnelig postet av ArneR Vis post
    EDIT: Var jo om du hadde endret på spesifikke verdier for å matche volvo 8v jeg lurte på, og evt. om det var like enkelt å begynne å mappe med den .BIN fila Marius allerede kjører med.
    Den sw som Marius kjører med er det heller få som har.. Er ikke bare mapping som er endret, men selve koden fra Saab

    Blir dårlig butikk av å dele ut datasprut til folk
    - 2009 Saab 9-3 Aero XWD eLSD Hirsch
    - 1994 Nissan Skyline GT-R
    x 1996 Saab 9000 CSE/Aero 400+

  18. #842
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Ah, copyright du har da.. Greit nok, da skal jeg ikke spørre noe mer.

    EDIT: Altså, jeg spurte deg vel ikke om å dele ut datasprut til folk? Jeg hadde bare håpet å plukke opp noen triks før jeg begynte å kjøpe inn deler. Du begynte vel som en fersking en gang du og, og spurte dem som hadde holdt på mer med det?

    Jeg regner med at det du har gjort er å finne på nettet, siden Trionic er så tilrettelagt for tuning, eller er det egenkomponerte løsninger du har gjort med hjernen?

    Driver du kanskje med saabtuning profesjonelt, og at det er levebrødet ditt? Isåfall skal jeg respektere det, men om du ikke har noe å tjene på det, setter jeg pris på all info jeg kan få.
    Sist endret av ArneR; 22/07/12 kl 06:07
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  19. #843
    Registrerte brukere danibjor sin avatar
    Medlem siden
    10. mai 2012
    Sted
    Bodø
    Innlegg
    42
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ArneR Vis post
    Ah, copyright du har da.. Greit nok, da skal jeg ikke spørre noe mer.

    EDIT: Altså, jeg spurte deg vel ikke om å dele ut datasprut til folk? Jeg hadde bare håpet å plukke opp noen triks før jeg begynte å kjøpe inn deler. Du begynte vel som en fersking en gang du og, og spurte dem som hadde holdt på mer med det?

    Jeg regner med at det du har gjort er å finne på nettet, siden Trionic er så tilrettelagt for tuning, eller er det egenkomponerte løsninger du har gjort med hjernen?

    Driver du kanskje med saabtuning profesjonelt, og at det er levebrødet ditt? Isåfall skal jeg respektere det, men om du ikke har noe å tjene på det, setter jeg pris på all info jeg kan få.
    Du må gjerne spørre om det er noe du lurer på, men da trenger vi ikke ta den diskusjonen her i prosjekttråden til Marius. send meg PM med navn og legg meg til på facebook så kan du få diskutere Saab/motorstyring så mye du vil på chatt'en der..

    Ja, jeg har vært fersk som alle andre, men jeg har også vært med helt fra starten av, lenge før trionictuning.com så dagens lys. Jeg har også vært med å utvikle T5 Car Dashboard og T5Suite programmene. Ja, det er også ting i Marius sin hjerne/software som ikke ligger ute på forum/dokumentasjon.

    Jeg lever ikke av dette, men gjør det på si for å betale på husleia
    Sist endret av danibjor; 23/07/12 kl 13:39
    - 2009 Saab 9-3 Aero XWD eLSD Hirsch
    - 1994 Nissan Skyline GT-R
    x 1996 Saab 9000 CSE/Aero 400+

  20. Takk JEPS, bakterius, ArneR takket for denne posten
  21. #844
    Registrerte brukere bakterius sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2011
    Sted
    Bodø, Norway
    Innlegg
    770
    Antall takk

    Standard

    Urk....

    Har vært litt irritert i det siste når jeg har brukt bilen pga. litt skrangling og fri eksos så jeg tok bilen en tur inn på verksted før jeg dro hjem idag for å se om jeg fant ut hva som er i veien.
    Den verste skranglinga kom i fra den org. ferrita stussen, noen punktsveiser var løsnet slik at det skranglet så jeg slipte bort siste punktet så jeg fikk tatt den av.
    Tror det blir å lage diesel stuss nå i stedet for pynte stussen.

    Så tok jeg å fyra i gang volvoen på bukken så jeg kunne sjekke rundt om kring etter fri eksosen, kjedelig nok er fri eksosen i fra en sprekk i grenrøret på ett av de 2 rørene som går ned til WG'n, så da må man av med skiten igjen å få det sveist... Argh" :/

    Det lekker her i strøket



    Men ellers fikk jeg tightet noen andre v-band koblinger og fikk tukta skranglinga, så nå er det ikke fullt så flaut å kjøre med den

    Har også fått bestilt meg 3 bar map sensor kontra den 2,5 bar sensoren jeg har nå så jeg får ladet litt mer + 5 stk. v-band klemmer uten sveiseflenser siden noen av dem jeg har ikke er så mye klem i lenger :P

    Måtte også ta en liten finjustering på høyda foran siden den var litt i høyeste laget foran så nå er den litt stuka fremover

    Sist endret av bakterius; 26/07/12 kl 18:33 Begrunnelse: La til bilde

  22. #845
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. mars 2010
    Sted
    Tønsberg
    Innlegg
    3.019
    Antall takk

    Standard

    Trivielt stuk! Er det grenrøret fra KL-racing?

  23. Takk bakterius takket for denne posten
  24. #846
    Registrerte brukere bakterius sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2011
    Sted
    Bodø, Norway
    Innlegg
    770
    Antall takk

    Standard

    Jepp, er i fra KL. men man får vell det man betaler for :P er fornøyd ellers

  25. #847
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. mars 2010
    Sted
    Tønsberg
    Innlegg
    3.019
    Antall takk

    Standard

    Hadde håp om at det skulle være bra ja... Men jeg kjører intern wastegate. Kanskje jeg prøver det senere. Hvordan blir det med vannslangen? Nærme?

  26. #848
    Registrerte brukere bakterius sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2011
    Sted
    Bodø, Norway
    Innlegg
    770
    Antall takk

    Standard

    Ok

    Blir litt nært men går bare fint om man har bandasje og noe rundt slangen, har ikke hatt noe problemer med varmen enda

  27. #849
    Registrerte brukere bakterius sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2011
    Sted
    Bodø, Norway
    Innlegg
    770
    Antall takk

    Standard

    Jaja. da har man fått i hus 3 bars map sensor og 5 nye v-band klemmer som jeg lurer på om jeg har bestilt for små :P

    Men da kan det tyde på litt mekking til helga =)


  28. #850
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av bakterius Vis post
    Jaja. da har man fått i hus 3 bars map sensor og 5 nye v-band klemmer som jeg lurer på om jeg har bestilt for små :P

    Men da kan det tyde på litt mekking til helga =)
    For små? Er det ikke 3" du har bestilt?

    Har du begynt å få ett forbruk på klemmer?
    Jeg hadde det før jeg bygde om DP'n min :(
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

Side 34 av 40 FørstFørst ... 24 32 33 34 35 36 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 53
    Siste post: 15/01/15, 23:50
  2. ØK: Div 240 stash
    By Larsgunnar in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 21/07/11, 13:27
  3. Selges: 1976 Volvo 245 Transfer 7 seter (Limousine)
    By Dag Rune in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 1
    Siste post: 31/10/10, 11:23

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •