Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  134
Side 4 av 40 FørstFørst ... 2 3 4 5 6 14 ... SisteSiste
Viser resultater 76 til 100 av 994

Tråd: The Bear: Volvo 740 Turbo SOLGT

  1. #76
    Registrerte brukere Turbo-Am sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Neslandsvatn
    Innlegg
    234
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Bear Vis post

    Hadde tenkt å begynne på klargjering til Eu-kontroll no i pinsehelga, men etter eit uforutsett motorhavari på bruksmopeden min har i går og i dag gått med til å feilsøke. Veivhavari og stempel fullt av striper etter at reedeventilen gikk i knas er ikkje noko greier. Men no har eg fri ei veke, så satsar på å få gjort dette fortløpandes
    Kjører ikkje du TSX? Isåfall bytt alt av lager og simringer vist du har det oppe.. Eller bare kast den dit peppern gror
    Skar X'en min 3 gånger i løpet av 1 måned.. Andre gången e skar den, var det 1cm høl i stemplet, og måtte donke sylindern av stemplet.. Men sylinderne var like heile etter hver gång
    If it don't go fast, it most go sideways
    - 1988 Volvo 745
    - 1983 Nissan Laurel
    - 1975 Datsun Laurel
    - 1967 Plymmouth Valiant

  2. #77
    Registrerte brukere Geitung sin avatar
    Medlem siden
    29. mars 2011
    Sted
    Laksevåg, Hordaland, Norway, Norway
    Innlegg
    834
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Turbo-Am Vis post
    Kjører ikkje du TSX? Isåfall bytt alt av lager og simringer vist du har det oppe.. Eller bare kast den dit peppern gror
    Skar X'en min 3 gånger i løpet av 1 måned.. Andre gången e skar den, var det 1cm høl i stemplet, og måtte donke sylindern av stemplet.. Men sylinderne var like heile etter hver gång
    Du må jo ha gjort ett eller annet gale under montering for at en tsx skal skjære seg så ofte

  3. #78
    Registrerte brukere The Bear sin avatar
    Medlem siden
    02. mars 2011
    Sted
    Husnes, Kvinnherad
    Innlegg
    2.250
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Turbo-Am Vis post
    Kjører ikkje du TSX? Isåfall bytt alt av lager og simringer vist du har det oppe.. Eller bare kast den dit peppern gror
    Skar X'en min 3 gånger i løpet av 1 måned.. Andre gången e skar den, var det 1cm høl i stemplet, og måtte donke sylindern av stemplet.. Men sylinderne var like heile etter hver gång
    Eg bytta alle simmeringer men bare venstre og høgre veivlager fordi alle de andre lagerene såg ok ut
    Viss du har skjert Ts'en din tre gonga må du ha vore hard på gassen, hehe

    No går an iallefall som ei kula igjen
    - 1990 Volvo 740 GL -
    - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler -

  4. #79
    Registrerte brukere The Bear sin avatar
    Medlem siden
    02. mars 2011
    Sted
    Husnes, Kvinnherad
    Innlegg
    2.250
    Antall takk

    Standard

    Då var håndbrekket montert igjen og stramma. Bestille time for kontroll når eg kjem heim i frå utlandet
    - 1990 Volvo 740 GL -
    - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler -

  5. #80
    Registrerte brukere The Bear sin avatar
    Medlem siden
    02. mars 2011
    Sted
    Husnes, Kvinnherad
    Innlegg
    2.250
    Antall takk

    Standard

    Då er det vell påtide med ei lita oppdatering her

    Bytta luftfilter, olje og oljefilter i dag.


    Greit med en kant og litt plen når grusen er for grov til å bruke jekk i


    Luftfilteret var vell egentlig ikkje modent for uskiftning, men eg bestemte meg for å gjere det likevel


    Skrudde av den plata under motoren for å sjå korleis det stod til her. Mye oljesøl gitt...


    Plata såg slik ut:


    Etter litt whitesprite og avfetting, såg den slik ut:


    Så nå står bilen med ny olje og nye filter, klar for nye eventyr Skulle til å bestille eu-kontroll for noen dager siden, men alt er tydeligvis stengt i denne delen av ferien, så eg blir nødt å vente litt. Får heller pusse litt på bilen imens
    - 1990 Volvo 740 GL -
    - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler -

  6. #81
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Mineralolje?
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  7. #82
    Registrerte brukere The Bear sin avatar
    Medlem siden
    02. mars 2011
    Sted
    Husnes, Kvinnherad
    Innlegg
    2.250
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Øygard Vis post
    Mineralolje?
    Ja...?
    - 1990 Volvo 740 GL -
    - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler -

  8. #83
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    hmh:(

    Men ellers ser det bra ut bortsett frå oljelekasjen, men den er sikkert ikkje so stor
    Sist endret av Øygard; 18/07/12 kl 23:37
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  9. #84
    Registrerte brukere The Bear sin avatar
    Medlem siden
    02. mars 2011
    Sted
    Husnes, Kvinnherad
    Innlegg
    2.250
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Øygard Vis post
    hmh:(

    Men ellers ser det bra ut bortsett frå oljelekasjen, men den er sikkert ikkje so stor
    Mineralolje fungerer vell ypparlig det

    Det er ingen oljelekkasje, det er bare masse som ligger igjen etter tidlegare eigarar som har hatt oljelekkasje
    - 1990 Volvo 740 GL -
    - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler -

  10. #85
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Å, so då er det berre å vaska litt då

    Mineralolje er svere greier det, men det er ein del ting som er bere med syntetisk Viss du skulle vera so uheldig å søla ein flekk med mineralolje og ein flekk med syntetisk olje på garasjegolvet, og tørkar begge flekkane opp med ei filla, vil du etter ei stund sjå at det ligg ein tynn oljefilm att på golvet, og viss du tørkar ein gong til vil du sjå det samme etterpå. Det er jo ein fordel viss bilen står i ro litt lenge, då vil det alltid vera ein tynn oljefilm i motoren, og ikkje heilt tørt, sånn som det blir med mineral viss bilen blir ståande lenge, dvs mindre slitasje når du startar opp Det er eit par andre fordelar og.
    Men viss det er mineralolje som har blitt brukt tidlegare, er det ikkje nødvendigvis eit sjakktrekk å gå over til syntetisk, fordi den vil løysa opp ein del graut og skit i motoren, sånn at det blir mykje skit i olja. So det kan henda det var rett å bruka mineral for det eg veit
    Detta er det eg har fått forklart, men eg er ingen ekspert, so det kan godt henda eg tar feil.
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  11. Takk The Bear takket for denne posten
  12. #86
    Registrerte brukere The Bear sin avatar
    Medlem siden
    02. mars 2011
    Sted
    Husnes, Kvinnherad
    Innlegg
    2.250
    Antall takk

    Standard

    Bytta spiller i bilen i dag. Fekk endelig skikkelig lyd i alle 4 høgtalarane. Neste stopp er å strekke kabler fra motorrom til bagasjerom
    - 1990 Volvo 740 GL -
    - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler -

  13. #87
    Registrerte brukere The Bear sin avatar
    Medlem siden
    02. mars 2011
    Sted
    Husnes, Kvinnherad
    Innlegg
    2.250
    Antall takk

    Standard

    Fekk anlegget i bagasjerommet til å funke i dag. Strakk nye kabler fra motorrom og bak. Signalkabler var der allerede, så det var plug and play Må sei basselementa speler øverraskande bra til å være 10 år gamle element!

    Plassert i ''trunken'' Og ja, skal bygge ny kasse så den ikkje står midt på golvet der.


    Kassa er alt for stor, får akuratt igjen koffertlokket


    Lite bilde av spelaren min. Fungerer greit
    Sist endret av The Bear; 24/07/12 kl 22:46
    - 1990 Volvo 740 GL -
    - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler -

  14. #88
    Registrerte brukere The Bear sin avatar
    Medlem siden
    02. mars 2011
    Sted
    Husnes, Kvinnherad
    Innlegg
    2.250
    Antall takk

    Standard

    Har begynt å leke litt med tanken om 940 front Ka synst dåke? Eg er allerede litt lei '90 fronten, så er på utkikk etter nokon som har ein 940 front tilsalgs. Trur det hadde hjelpt ganske godt på bilen
    - 1990 Volvo 740 GL -
    - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler -

  15. #89
    Registrerte brukere jacobsen sin avatar
    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    3.268
    Antall takk

    Standard

    Original nytypen 740 front er ikke mye pen. Men er ikke mye som skal til for å få det fint, f.eks. denne 740n er finere enn 940 front (syns nå jeg):
    http://forum.vccn.no/attachment.php?...1&d=1342694260
    - Volvo S60 2.0T -02
    - Audi 80 Quattrofemmer

  16. Takk Jan-Einar Jenssen, Øygard takket for denne posten
  17. #90
    Registrerte brukere The Bear sin avatar
    Medlem siden
    02. mars 2011
    Sted
    Husnes, Kvinnherad
    Innlegg
    2.250
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jacobsen Vis post
    Original nytypen 740 front er ikke mye pen. Men er ikke mye som skal til for å få det fint, f.eks. denne 740n er finere enn 940 front (syns nå jeg):
    http://forum.vccn.no/attachment.php?...1&d=1342694260
    Enig med den, den der var litt tøff. Men på min blir det nok litt tøffere med 940 front og turbogrill
    - 1990 Volvo 740 GL -
    - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler -

  18. #91
    Registrerte brukere Geitung sin avatar
    Medlem siden
    29. mars 2011
    Sted
    Laksevåg, Hordaland, Norway, Norway
    Innlegg
    834
    Antall takk

    Standard

    Du trenger bare US blinker for at den skal se bedre ut ser du

    Kamerat av meg sin 200SX på bildet også gitt

  19. Takk jacobsen, Jan-Einar Jenssen takket for denne posten
  20. #92
    Registrerte brukere The Bear sin avatar
    Medlem siden
    02. mars 2011
    Sted
    Husnes, Kvinnherad
    Innlegg
    2.250
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Geitung Vis post
    Du trenger bare US blinker for at den skal se bedre ut ser du

    Kamerat av meg sin 200SX på bildet også gitt
    Tsjaa, kan godt være. Er igrunn litt meir gira på 940 front, men tiden vil vise
    - 1990 Volvo 740 GL -
    - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler -

  21. #93
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    jeg syns du bare skal holde deg til den fronten du har
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  22. #94
    Registrerte brukere Geitung sin avatar
    Medlem siden
    29. mars 2011
    Sted
    Laksevåg, Hordaland, Norway, Norway
    Innlegg
    834
    Antall takk

    Standard

    Jeg er enig med 1janeinar Hold 940 fronten unna Få deg noen pærer med blåskjær i så hjelper det en god del også

  23. Takk Jan-Einar Jenssen takket for denne posten
  24. #95
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    usblink og sort grill gjør underverker på 90+ 740
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  25. Takk Øygard takket for denne posten
  26. #96
    Registrerte brukere Geitung sin avatar
    Medlem siden
    29. mars 2011
    Sted
    Laksevåg, Hordaland, Norway, Norway
    Innlegg
    834
    Antall takk

    Standard

    ENKELT for deg Bjørn

  27. #97
    Registrerte brukere jacobsen sin avatar
    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    3.268
    Antall takk

    Standard

    Bombe at jan-einar protesterer mot 940 front hehe
    - Volvo S60 2.0T -02
    - Audi 80 Quattrofemmer

  28. Takk Jan-Einar Jenssen takket for denne posten
  29. #98
    Registrerte brukere The Bear sin avatar
    Medlem siden
    02. mars 2011
    Sted
    Husnes, Kvinnherad
    Innlegg
    2.250
    Antall takk

    Standard

    Får nesten sjå litt kva eg gjer Har veldig lyst på 940 front også!

    Eventuelt, kor kan eg få tak i usa blink til 90+ 740?
    - 1990 Volvo 740 GL -
    - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler -

  30. #99
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jacobsen Vis post
    Bombe at jan-einar protesterer mot 940 front hehe
    har da vel ikke protestert
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  31. #100
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Bear Vis post
    Får nesten sjå litt kva eg gjer Har veldig lyst på 940 front også!

    Eventuelt, kor kan eg få tak i usa blink til 90+ 740?
    tror vparts har slike evt ebay
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

Side 4 av 40 FørstFørst ... 2 3 4 5 6 14 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. The Bear: 1979 Volvo 244 Turbo
    By The Bear in forum 200 -serien
    Svar: 21
    Siste post: 02/05/16, 19:34
  2. The Bear: Volvo 240 Turbo
    By The Bear in forum 200 -serien
    Svar: 97
    Siste post: 15/09/14, 00:22
  3. The Bear's Volvo 740 GL SOLGT
    By The Bear in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 990
    Siste post: 20/05/12, 14:33
  4. The Bear's Garasje: 1960 Volvo Pv 544 ''Langtidsprosjekt''
    By The Bear in forum PV / Duett/ Amazon / 1800 / 140 / 160
    Svar: 12
    Siste post: 28/08/11, 20:13

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •