Du kan jo bruke limpistol og![]()
Du kan jo bruke limpistol og![]()
Volvo 245 - Eks varebil
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster
He he he, hadde vel bare holdt i regnvær den da, solskinn og lime hadde vell liggi på cat'en.
Volvo 945 96.mod.Bruksbil/prosjektbil "FamilyRacer"
745 92.mod.konebil
Da fikk man satt på krympestrømper på kablene til lambda, kanskje like greit når man yr spår opp til 35,4mm nedbør her i morgen :/
Blir spennende å se om bilen stopper eller ei til/fra jobben i morgen![]()
745 92.mod.konebil
Æsj, Ble ikke godt nok med krympestrømpe en svær vanndamm jeg ikke klarte kjøre utenom i dag tidlig og bilen fusket igjenn, 17,3 - 20,1 på afr måler :/
Var gudsjelov rett utenfor jobben så fikk trillet inn på parkeringen.
startete og gikk bra når jeg skulle hjem igjenn, får vell klippe og tre en stor strømpe over selve tuppen på sonden også da. skulle egentlig gjøre det i går også men selvsagt glemte jeg å tre på den store strømpa før jeg loddet sammen kablene og varmet de 3 små :/
745 92.mod.konebil
Da fikk man endelig byttet bryter til ryggelys så nå etter 3 år uten ryggelys er endelig det ordnet også![]()
745 92.mod.konebil
Bruk limpistolen på ledningane også tek du krympestrømpe utapå der igjen da!![]()
Volvo 245 - Eks varebil
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster
Ja, der jeg kommer til å gjøre i morgen, skal ut å kjøre i morgen ettermidag og er meldt opp til 42mm nedør her så må få det tett i morgen![]()
745 92.mod.konebil
Da røyk lamdan helt gitt, så da får man bare skaffe en ny da
Biltema sine har jeg hørt rykter om ikke er å stole på, noen som kan bekrefte/avkrefte dette?
745 92.mod.konebil
Jeg skifta lambda nylig med denne: http://www.ebay.com/itm/370278161205...ht_6172wt_1163
Orginal kontakt og halv pris av halv pris
Leste bare dritt om biltema sin så..Men hva vet vel jeg![]()
probleme mitt er at jeg skal inn på teknisk hos SVV nå på onsdag.
Så nå er det bestillt bosch lambda fra mekonomen sverige, håper å ha den før onsdag![]()
745 92.mod.konebil
Da er skivet og klosser byttet rundbaut, og ny lambda hentes hos mekonomen i morgen,
Så da skal allt være klart til visning hos bt.
745 92.mod.konebil
Da står jeg utenfor kontrollhallen hos SVV.
Var så jævlig uhelldig at oljeretur, startet lekke i dag på vei til jobben, så satans typisk.
Oppdatering kommer etter visning
Håper jeg får beholde skilter![]()
745 92.mod.konebil
håpe alt går bra da
og att dem ikke er så rasshøl som mange andre BT, att dem ikke vet att en b230fk er en turbo motor. siden det ikke står turbo i vognkort. fikk den i trynet engang, og ble ett sabla arbeid med volvo osv.
1988 760 B6284T
1988 765 D24TIC
1985 740 B230ET
he he he he
Denne kontrollen var bare helt latterlig, gikk fra mangellapp der jeg måtte dokumentere turbo til etter i dag nå må dokumentere motor. Siterer kontrollseddel:
Dokumentere historikk innmontert motor og lovlighet på aktuelt kjøretøy. (6.15)
Manglende støydokumentasjon, eksos 6.14.
Motor har alltid sitti i bilen sa jeg men det kunne han ikke godta,
745 92.mod.konebil
den fikk jeg å engang.
da er helvette løst. da må du bare skrive til volvo att du har mangellapp på orginal motor. biltilsynet har oversikt dem å, men gidder ikke. drev på i en mnd med krangel jeg pga detta.
reis til volvo verksted og prøv å prat med dem først
1988 760 B6284T
1988 765 D24TIC
1985 740 B230ET
Prata med volvo verksted og de henvendte meg videre til volvo personbiler!
Du har snart pm R.G.
745 92.mod.konebil
flottersTuuusen takk!
745 92.mod.konebil
Fikk nå mangellapp fra Bt på fulll dokumntasjon på motors historikk og støy dokumentasjon på eksos.
Begynnte også rote og spørre om dokumentasjon fra volvo med effekt. Noe jeg hadde liggende i hanskerommet og viste han disse. Fortalte jeg ikke var her for å godkjenne effektøkning men å dokumentere turbo, noe han avviste og sa jeg må dokumentere motorens historikk og lovligheten med denne i bilen, sa da det var originale motor som satt i bilen, men mine ord var ikke dokumentasjon nok.
hørte med han om jeg også burde ha dokumentasjon på effekt i motor, fikk da et nei til svar at det ikke var nødvendig. Jeg sa da at, kan jo være jeg får en annen kontrollør igjenn som da ønsker dette ved neste visning. Har jo nå gått fra å måtte dokumentere en uorginal turbo til å måtte dokumentere hele motoren. Da sa han at jeg kunne jo reise på flissundet motorsenter og måle effekt, og den skal vøre innenfor 238hk og 310 nm, så er spørrsmålet skal jeg våge meg på å trimmen opp litt og satse på å få dette godkjent sammen med papirer på støy egen bygd eksos, eller kommer de sansynelig til å smelle dokumentasjon på avgass når jeg skal inn igjenn??
745 92.mod.konebil
trimmer du opp bilen og remser den til feks 200hk, krever dem avgass dok, pga bilen din har katalysator krav. så jeg ville ikke gjort det.
jeg ville bare ha henvist til volvo sitt orginale og thats it. du er ikke den første som får mangel på en fk motor pga den ikke står som turbo i vognkort. detta gjelder alle 940 fra 1995-1998. alle som er lavtrykk, så heter ikke karosseri "turbo". bilen er fortsatt en GL utgave.
vet av mange som har fått mangel på fk motor, men man må bare ta å pusse fram motornr, eller la biltilsyn gjøre det vis du vet det er riktig motornr som står på venstre side, og detta skal stå i samsvar med papiret jeg har skaffet.
jeg sjøl fikk en sabla jobb med en 1996 940 lavtrykk, pga effekt var 135 som er org, og dem la sine store tvil på att det var en turbomotor med så lav effekt.
detta er bare for å være rasshøl, gjør dem jobben sin, så har dem i systemet sitt, når dem går inn på chassi/regnr, så får dem opp motornavn, og motornr. vært igjennom systemet dems og sett med egene øyne.
sender du meg adresse skal jeg sende det til deg.
er ikke noe vits i å prøve å gjøre som dem sier med bbremsing for da ender det med att det bballer på seg siden du har en "nyere" bil, of dermed strenge avgasskrav. og di avgasskrava har dem ikke myndighet til å måle her i norge som dem krever, og da må man på tuv i tyskland.
når jeg var å henta den info jeg sendte deg på pm, så var jeg innom BT for å henvise til 1995-1998 940LT men var ingen å prate med der pga dem var opptatt med ute kontroll.
blir det bare ball og helvete så ring tlf 66818500, og forklar att du har en 940 med 230fk lavtrykkturbo som er orrginal turbo motor i din bil, og biltilsynet krangler på det.
men jeg kan ta å få tak i noe mere dok hvis du har litt tid på deg, regner med det kan ta en ukes tid. og da skal du ha nok til å få godkjent din godkjente motor. er ikke det godkjent da, så er det bare å klage.
og får huske på att du er ikke den eneste som sitter i denna saksa med orginal motor, og du blir nok ikke siste man heller
1988 760 B6284T
1988 765 D24TIC
1985 740 B230ET
Ok, tenkte meg i grunn de ville smelle det med avgasskrav i bordet når jeg kom for å godkjenne økt effekt.
Tusen takk for hjelpen sender deg adressen min på pm nå jeg.
Har frist til 25/7. Men skulle ringe inn og få utsettelse til ledig time fikk jeg beskjed om. Gidder ikke ringe etter ny time før dagen før fristen er utgått så hat jeg kjøpt meg mer tid
Men får jeg samme hælvete med lyd dokumentasjon om jeg kjøper modelanpasset eksos på biltema, eller vill de godta det?
Aner ikke hvor lang tid det vill ta før jeg evnt får time til den testen!
745 92.mod.konebil
Følte jeg mått gjøre litt annet.en å bygge bilen etter BT sine krav i dag, så begynnte på jobben med å lappe sammen bakfangeren igjenn![]()
745 92.mod.konebil
Jokke er på G igjennhttp://forum.vccn.no/showthread.php?...l-n-p-BILDER-)
Joachim M Iversen --- Hur långt bromsar bilen på trettio meter?? Til tider mye rart, men SNÆPP : hvadadaa
Du kan jo bare si til dem at dem kan se inn på websiden til mekonomen.no.
Søker man opp regnr der så kommer det opp at det er 2.3 turbo motorGjorde det med min 97 model 940 :P
Fikk et fint brev fra R.G i dag så da har jeg dokument på motor.
Så får man kjøpe seg et "originalt" eksos på biltema og krysse fingrene for at de ikke finner på noe mer tull hos BT.
Takker så mye R.G![]()
745 92.mod.konebil