Helt klart en av forumets grommeste biler. Fantastisk!
Blir så glad hver gang jeg ser sånt!
Helt klart en av forumets grommeste biler. Fantastisk!
Blir så glad hver gang jeg ser sånt!
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Ikke vurdert sidelister da, siden du likevell har både fremme og bak.. ?
Utrolig flott bil![]()
[ ]2003mod Nissan Navara D22 2,5TDI Man
[X]2002mod V70N 2.0T Aut
[X]1995mod 855 2.5l 10V Man
[X] 1989mod MB190E 2.0l Aut
Hei, har et spørsmål, jeg har hatt inne en Volvo 245, med en B230 FD motor, denne har eg byttet registerreim på, dette kan jeg, men noen har vært her og rotet før meg, jeg stiller et kort spørsmål, går det ann og endre på tenningen på disse bilene her, for på den eldre 240 så kunne man jo rotere på fordeleren, men kan man det på Insprøytnings motorene og????? Jeg har en følelse av at noen har prøvd å fikse noe som alt virket. =)
Min bil http://www.youtube.com/watch?v=fP4rQVP_vJY
Mitt prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=4526
Og i så tilfelle hvor mangen grader, syns å huske at det er 10 grader fortenning, men jeg er litt usikker.
Min bil http://www.youtube.com/watch?v=fP4rQVP_vJY
Mitt prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=4526
Vist registeremen står på alle sine riktige merker skal du ha ca 10grader fortenning. Gjør ikke noe om den er litt høyere. Jeg liker å ha mellom 10 og 17 en plassdu justerer ved å dreie fordeleren mot klokken. Løsn skruen litt sånn at du kan bevege den med LITT makt. Start motoren, ta tak i tenningpistolen og vri til ønsket tenning på fordeleren
![]()
Min bil http://www.youtube.com/watch?v=fP4rQVP_vJY
Mitt prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=4526
var den saken som ligger i justerings sporet jeg tenkte på ja...spørs hvordan dette vil fungere i praksis siden tenningshjernen bestemmer kurve og slikt når man kommer utpå turtall..
2008 v50 summum 2,0tdi (konebil)
1993 S2 Avant 2,2 turbo
Jeg har nå målt med tennings pistol, og det skal visst nok være 12 grader fortenning på 750 O/min. Så dette stemte veldig bra, og pistolen blinker pent og ryddig. Så registerreimen må vel da være veldig riktig og. Eller er jeg helt på jordet, hehe.... Eg har jo tross alt byttet en del registerreimer og dette er no bare for å få det bekreftet. Det er en skjult feil her en plass. Og jeg begynner nå å lure på om den har litt lav gnist på tenningen, den nyser og det er ikke akkurat god futt i bilen. På rundt 2500 o/min så er bilen vært i kjøring. Da er det veldig til nøkking, jeg har målt en veldig lav spenning mellom polene på coilen, men det kan ha flere grunner, det vil jo komme litt ann på apperatet og, hvor kjapt det klarer å fange opp.
Noen som har noen gode tips å komme med? Veivhuset kan virke en smule små tett, det er noe trykk i motoren, olje ser veldig fin ut, så noe toppakning er det ikke. Dette er som sagt ikke på min bil, den har det bare bra, har desverre ikke hatt så mye tid til å oppdatere i det siste.
Kan kort nevne at snart dukker det opp et nytt prosjekt. Siterer noe kort 11" brede fram hjul. =)
Min bil http://www.youtube.com/watch?v=fP4rQVP_vJY
Mitt prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=4526
Hmmmm.... Ja den tanken har slått meg veldig hardt!!!!!!! Men når jeg har kammen i null, så er også veiven i null, og er det da noe som skal ha hoppet en eller annen vei, så er det reimhjulet på Fordeleren, og da skulle det vel slått ut på Tenningspistolen, eller er jeg helt på jordet nå???? OBS!!! Dette er på en 240, FD motor, med fordeleren på olje akslingen.
Min bil http://www.youtube.com/watch?v=fP4rQVP_vJY
Mitt prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=4526
ja, når tenningslampa og veivreimhjulet "stemmer" så er jo fordeler og veiv rett. å veiv og kam er jo lett å se merkene på så.. hmmm, kommer desverre ikke på noe lurt.
du får sjekke pluggledninger, (mål de, sjekk at de står på riktig plass, ingen skader) fordeler lokk osv, det er det jeg kan kommer på nå.
(du kan jo skrive i 240 forumet eller motor forumet, så kanskje flere ser det å kommer med innspill)
lykke til.
ingen feilkode i blinke boksen?? bensin filter?
2008 v50 summum 2,0tdi (konebil)
1993 S2 Avant 2,2 turbo
er ikke tappen på nederste reimhjul som har gått til faen?
Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)
nåværende kjøretøy:
94 volvo 945 godkjent med t5
86 chverolet van
Fant feilen, selv om det finnes en skjult feil til en plass, vi byttet plugger på den mens vi byttet reg reim, og jeg skal være ærlig å innrømme at det var ikke jeg som fant feilen, men det var visst en tennplugg som hadde fått seg en trøkk, og jeg syns det er meget merkelig, jeg pleier normalt å sjekke slik når jeg bytter til nye plugger, at åpningen ser grei ut, at de ikke har fått seg en trøkk, men denne gangen var jeg vel kansje litt ukonsentrert, så da har jeg vel oversett en og annen. Men men.
Men som en sier her, jeg har vurdert å sjekke død punkt sensoren, videre så lurer jeg litt på hva folk måler mellom polene på coilen. Takk for all hjelp så langt.![]()
Min bil http://www.youtube.com/watch?v=fP4rQVP_vJY
Mitt prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=4526
Hei og hå, det har ikke vært så mye oppdateringer på en liten stund. Det har sine enkle grunner, jeg gidder ikke oppdatere så veldig når jeg ikke gjør så mye med bilen, jeg bor nå 5 mil i fra garasjen min, og kåken har tatt sitt av økonomi. Jeg har akkurat kjøpt inn en 740 som jeg lett bare pusser opp, har noen enkle planer for den, men den blir nok solgt med blant annet de velkjente mim felgene.
Jaja... Nok om det, jeg bør være litt skuffet over meg selv, jeg har kjøpt meg nytt kamera, og til tross for det så har det blitt lite bilder, jeg liker foto, vet ikke om jeg er dyktig da, hehe... Jeg har sagt til meg selv at jeg skal ut og ta noen bedre bilder av bilen, men det har rett og slett ikke vært rom for det, så bildene i dag er tatt fra en kjent tidligere plass men denne gangen i litt mer sommerlige omgivelser. =) Så snart jeg får kjøpt nye fram dekk, og får tatt hjulstillingen så skal jeg ta noen nye bilder. =)
Bildene har jeg tatt med høyest hensikt for å lære meg litt mer om kameraet. =)
Fra nå av blir bildene vannmerket, det har ingenting med at folk ikke skal kunne missbruke bildene å gjøre, det har kun med å reklamere litt mer ang sponsorer og slik opp mot siden min.
Håper det ser litt bra ut. =)
Min bil http://www.youtube.com/watch?v=fP4rQVP_vJY
Mitt prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=4526
ser veldigt bra ut.. grom bil
volvo 855 t5
volvo 940 gl.
volvo 855 gl.
prosjekt bilen 855 t5 http://forum.vccn.no/showthread.php?...s-volvo-855-t5
Helt klart en av tidenes grommeste og feteste 740'er, etter min mening!
Legger opp noen bilder til. Håper disse faller litt i smak, det er desverre ikke gjort så all verdens med bilen, for det er ikke så sykt mye å gjøre med den nå. Hehe.
Ja, det var litt for denne gang. Fikk ikke vannmerket bildene. Sponsor side og slik finner du på WWW.SproCCet.Com
Min bil http://www.youtube.com/watch?v=fP4rQVP_vJY
Mitt prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=4526
På Osatur? Greit med luftfjøring for og komme seg inn på plassen der iallefall![]()
Hehe... Luft må vi ha, klarer ikke å svinge om jeg ikke har luft. =) Os e flott. =)
Min bil http://www.youtube.com/watch?v=fP4rQVP_vJY
Mitt prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=4526
Fiiin bil!
Du har ikke vurdert å skjule ledningene dine i motorrommet da?![]()
Volvo 940 TIC
Jo, det var planen fra førsten av, men hele ledningsnettet var såpass fint og uklippet, er noe der og. Så eg falt heller for å prøve å få motorrommet mer i en orginal look men med litt mer glans. Men er helt enig, det er finere med skjulte ledninger, kansje eg gjør det i vinter. =)
Min bil http://www.youtube.com/watch?v=fP4rQVP_vJY
Mitt prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=4526