Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12

Tråd: sliter med sinnsyk fusking, gir seg på 3500-4000K omdr.

  1. #1
    Registrerte brukere Bjerkelund sin avatar
    Medlem siden
    27. nov. 2010
    Sted
    Hurum
    Innlegg
    294
    Antall takk

    Standard sliter med sinnsyk fusking, gir seg på 3500-4000K omdr.

    sliter med fusking på volvoen når jeg gir flatt jern, fusker som pokkern opp til 3500-4000k omdr. og etter det så går den fint
    Bytta lmm, sjekka bensinpumper.
    tenningsdeler er ikke gamle. kan det være en dyse som kødder?
    Er b230Fk som det Sitter ecomax chip i, 3'' eksos og justert trykk til 0,7
    Sist endret av Bjerkelund; 03/06/12 kl 21:07
    Forrige brukernavn: TimB

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    3.500.000 - 4.000.000 omdreininger er rimelig heftig på dise motorene

    Men spøk til side. Det virker som om du får for mye suppe ved fullt pådrag rett og slett.
    Ville ha tatt en tur og får mappet den elektronikken litt jeg.
    Innehaver av ØSKEN FJØSMEKK
    (Null garanti kun skruglede og god kaffe)

    Har hatt annet enn Volvo jeg også.
    Men jeg tok til fornuften.......

  3. #3
    Registrerte brukere paal-andre sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2011
    Sted
    Oslo / Lambertseter
    VCCN medlemsnummer
    651
    Innlegg
    542
    Antall takk

    Standard

    en justerbar btr og en bredbåndslambda kan hjelpe mye. litt lettere å få bensin og luftforholdet bedre da og du kan bli kvitt fuskinga.
    Er nesten et must når du chipper og skrur opp trykk
    X - volvo 240 92. B230fk - getrag 265
    X - volvo 245 84 b21
    X - Volvo 945 turbo
    X -Bmw 318 2L touring 2002
    Vovlo v70 2.4d

  4. #4
    Registrerte brukere Bjerkelund sin avatar
    Medlem siden
    27. nov. 2010
    Sted
    Hurum
    Innlegg
    294
    Antall takk

    Standard

    har et bensintrykk på rett under 3bar på tomgang.
    Hadde på justerbar BTR. men etter at jeg satt på orginal igjen så har den begynt sånn og kødde.

    men hvor mye skal bensintrykket ligge på?
    Og hva er sluttnr på lmm på disse?
    Forrige brukernavn: TimB

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    Justerbar BTR er et must vil jeg påstå.
    Blir kun 2,3Bar igjen i brukandes bensintrykk når turboen legger inn. (3 Bar - 0,7Bar)
    Bensintrykket er ment å ligge 3 Bar høyere enn trykket i innsuget.
    Innehaver av ØSKEN FJØSMEKK
    (Null garanti kun skruglede og god kaffe)

    Har hatt annet enn Volvo jeg også.
    Men jeg tok til fornuften.......

  6. #6
    Registrerte brukere Bjerkelund sin avatar
    Medlem siden
    27. nov. 2010
    Sted
    Hurum
    Innlegg
    294
    Antall takk

    Standard

    hmm, så når jeg lader fullt skal det asså være 3,7 bar i bensintrykk?
    Forrige brukernavn: TimB

  7. #7
    Registrerte brukere Bjerkelund sin avatar
    Medlem siden
    27. nov. 2010
    Sted
    Hurum
    Innlegg
    294
    Antall takk

    Standard

    men den lugger ingenting når turboen plystrer? Er kun før turboen lader :P
    Forrige brukernavn: TimB

  8. #8
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    77
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Her er det noen som har misforstått hvordan en bensintrykksregulator virker, den slangen som går i fra den og inn til plenum er det som gjør at den til stadighet holder bensintrykket på eksempelvis 3bar. Når du kjører f.eks. 1bar ladetrykk i plenum, vil membranet i btr bli trykksatt med 1bar, sånn at bensintrykket fremdeles er 3bar over det absolutte trykket i plenumet. Om den er justerbar eller ikke har ingen som helst innvirkning på dette.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2010
    Sted
    Vormsund Nes på Romerike
    Innlegg
    824
    Antall takk

    Standard

    Lmm har sluttnr:016.

  10. #10
    Registrerte brukere Bjerkelund sin avatar
    Medlem siden
    27. nov. 2010
    Sted
    Hurum
    Innlegg
    294
    Antall takk

    Standard

    hmm, lurer på om jeg har feil lmm. kan dette være feilen?
    skal sjekke imorgen om jeg har riktig lmm.
    Forrige brukernavn: TimB

  11. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2010
    Sted
    Vormsund Nes på Romerike
    Innlegg
    824
    Antall takk

    Standard

    Hvis du har lmm fra lh 2,2 så passer den i kontakta. MEN funker jævelig dårlig for å si det sånn. Den har sluttnr:007.

  12. #12
    Registrerte brukere Bjerkelund sin avatar
    Medlem siden
    27. nov. 2010
    Sted
    Hurum
    Innlegg
    294
    Antall takk

    Standard

    var riktig lmm.
    Hm, får gå over dyser og slikt for og sjekke om det er lekasje ellernoe.
    Forrige brukernavn: TimB

Lignende tråder

  1. Motor-fusk B230FK
    By hellsign in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 5
    Siste post: 08/01/12, 19:40
  2. får ikke mer en 3000, 3500 omdr. på 92mod 240
    By alekspp in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 16
    Siste post: 15/11/11, 01:28
  3. ujevnt turtall på ca 2500 omdr,850LT 97 mod
    By Lykkebo in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 23/10/11, 18:12
  4. fusk b230f
    By olespole in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 8
    Siste post: 04/08/11, 21:22
  5. sliter med at bilen ikke starter og lyd i reele.
    By hokoff in forum Motor og gir
    Svar: 0
    Siste post: 06/11/10, 19:53

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •