-
Ok.
Siden dreiemoment er så vanskelig for mange så får jeg bruke alle hestene i stedet.
Hvis du da velger en typisk gearkasse med f.eks 2,16:1 utveksling på 2. gear og 1,36:1 på 3. gear så drar du av gårde og tømmer 2. gear med, ja, vi kan si 240 hk på hjulene.
Så legger du 3. gear og turtallet reduseres fra 7000 o/min til 4400 o/min. Hk er nå bare 140 hk!!
Du mistet altså 100 hk og hele 42 % av akselerasjonsevnen på ett gearshift!!
Dette er slik ihjelportet 2-taks mopedsylinder resultat. Man MÅ! dra HEEELT til turtallsperren på hvert eneste gear og likevel går det ikke godt.
Shortshifting er det bare å glemme totalt. Heseblesende visping.
Hvis bilen skal stikke avgårde så må hk ETTER gearshiftet være mest mulig likt hk FØR gearshiftet slik at den gode aksen holdes høy.
Sånn er det bare.
Sist endret av Batland; 25/05/12 kl 21:31
Regler for innlegg
- Du kan ikke starte nye tråder
- Du kan ikke svare på innlegg / tråder
- Du kan ikke laste opp vedlegg
- Du kan ikke redigere meldingene dine
-
Forum Rules