Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 1606

Tråd: Sugemotortråden!

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. okt. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    170
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Dette blir jo til de grader OT, men skal svare dønn ærlig på spørsmålet ditt Å ha på meg at jeg ikke er ærlig skal jeg ikke ha på meg. Dette vil vel gruse all min troverdighet, du får le eller hva du vil gjøre, men ja det er jo ikke så mange riktig enda. Har papir fra den B230F'en som står i bruks-skrapet mitt da... Den jeg bygde på måfå for vel 4 år sida, før jeg vel egentlig kan sises å ha riktig forståelse for hvordan disse greiene egentlig henger sammen... bla.a levde jeg i "mainstream-trua" om at større høl var bedre...

    Det papiret ser slik ut:

    Målt på hjula på en gammel Inertia-benk vel 300 moh på en dag med lavtrykk. Kan ikke garrantere nøyaktigheten på den heller, da den tilhører en kompis fra hedmarken som driver med bil/rallykross. Dog han sa at den har vist seg å vise mindre enn aktuell effekt, men kan ikke garrantere for det heller. B230F med "sånn ca, der ja" 4-2-1 eksos, 530 topp som jeg gjorde høla litt større på (tabbe, men hadde fin innerradie) som ble høvla 1mm av (vel 10.9 i teo-komp, med kamtidene til k-kam vil jeg tippe rundt en 8,5:1 dynamisk), KG004(K) kam. Motor hadde gått vel 390k uten overhaling ved dyno-test. Benken viste kun effektkurve, men av kurven ser man at det er ikke helt dødt på bunn heller... men helst litt kvikkere over 4000 når lambda er kopplet ut, og vi vet vel alle hvordan en K-kam er med originalinnsug...

    Drar fra 940 med FK så er da ikke for ille. Drar igrunn ganske jamt og fint, men nå begynner den å bli sliten med sine 425k, og at det begynner å bli en viss tendens til sylinderlekasje lukter man i olja...

    Nå vet ikke jeg hvor mye du stoler på simulatorer, men de har blitt bra ila åra... så hvis du godtar en effekt og momentgraf fra den, på den 2.9L 24v'n jeg bygger i disse dager så får du en pekepinn... hvis det er interessant da...

    Ka e du holder på med... ??? B230fx gikk med 531 topp og vx3 kam med kat og ga fremdeles 136hk med orginal komp, selv om du laget dohull i 530toppen klarer ikke du og få den i nærheten av en 531 topp. Du har ikke trimmet, men sabotert. MAKAN
    En b230 k-kam og fint portet 530 med to stromberg propper, rusler lett forbi 140hk streken, dette har vist seg gang på gang.
    Tror du må høre litt på Batland.....


    Den og den fine "drømme" motorern din skal du få se att alt ikke er så lett i den virkelige verden, eg selv har prøvd og bygge en b230 med 8.25:1 i komp med en nts turbo ikke stor suksess for og si det sånn. Gikk mye bedre med orginal d-kam, en nesten dobling av ladetrykket og lavere CR etter en demontering.
    Den neste blir nok "all time low" CR får og si det slik....
    Så lenge busjettet ikke er ubregrenset, så tror eg du blir fornøyd med en litt enklere tilnærming på sakene, se litt på rallycross mellom 1985 og godt ut på 90tallet, sett deg inn i motorspec till disse fantastiske kreasjonene... de går fortere enn MYE av 1000hk dritte som går på gatebil, med halve effekten.
    Sist endret av howdini; 25/05/12 kl 15:33
    Racing makes heroin addiction look like
    a vague wish for something salty
    Proud member of BAILEYS TUNING

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •