Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  2
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 53

Tråd: Billig turbokonvertering

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Mosjøen
    Innlegg
    974
    Antall takk

    Thumbs up Billig turbokonvertering

    Har vanvittig lyst til og konventer min b230f motor til f+t men kan lite kunnskap rundt dette, dog har jeg en onkel og store bror som har nok kunnskap. Men ønsker først og høre har inne før jeg dummer meg ut til dem Men på en original F med turbo blir ikke kompen uegnet? Vet om en topp + kam som står på en turbo bil som skal byttes snart som jeg kan kjøpe, blir det bedre med den en slik topp?

    Og hvordan deler trenger jeg egentlig til ett slikt oppsett?
    - Billig turbo
    - Lh 2.4 chipbare
    - Trykkslager
    - Oljeretur
    - Dyser og motstand?
    97`945 Bruksbil
    73`142 T5 Søndags cruiser
    91` 745 Vrak
    99`v70 Solgt
    96`850 Vrak[

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. mars 2011
    Innlegg
    51
    Antall takk

    Standard

    Finnes ingenting som heter billig turbo trimming

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    1.217
    Antall takk

    Standard

    selfølgelig gjør det det, turbo på en F motor er billig.

    du trenger også oljetur, det tar du ut forran på blokka. du kan se hvordan her, http://cravingboost.com/products-oil-lines.htm

    også bør du ha turboclutch, den orginale begynner å slure ganske fort. og om det er topp og kam fra en B230ET så er det bare å bytte, da får du en litt bedre kam og litt lavere komp, men om det er fra en B230FK så er det ikke noe poeng i det. det er mulig kammen er bedre egnet for turbo, men tviler på at det er verdt å bytte.

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. mars 2010
    Sted
    Aure i Møre og Romsdal
    Innlegg
    692
    Antall takk

    Standard

    Montere bunnpanne med retur er vel enkleste og sikreste alternativ for oljeretur. Har 3 org. slike i mitt eie pr. idag..
    Skal du godkjenne så ville jeg handlet 740-turbolader (T3) og et 940 grenrør. Bilen er vel 89mod. eller nyere, så da trenger du exhaustanlegg med katalysator. Kan handles på f.eks. bcb.no eller pedersenracing. Om du ikke skal dra ut stort mer enn 200hk, så holder 2.5" lenge. Simmons sitt er rimelig, kvaliteten er vist så som så sies dt.

    Jeg ville valgt andre dyser uten disse motstandene.. Men det er smak og behag.
    På min B230A med turbo brukes det 531topp med A-kam. Kompen i denne har så langt ikke skapt problemer her. Har ladet 1.6-1.7bar på maks.. Og med 9mm. råder så hadde jeg vist det om det hadde vært tenningsbank..

    - Jeg kjører dog "300-kit" på min..
    Sist endret av JonasS; 16/04/12 kl 12:52
    "300hk på en td04 18T ? Inte rart norska volvor går skit

    Et peak på "300"hk före motrykket stiger til himmelen och bilen tappar effekt som fy..."

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. mars 2011
    Innlegg
    51
    Antall takk

    Standard

    Kjøp en komplett b230ft med lednings nett og gearkasse, kommer på rundt 10-15tusen.
    Dette er nok billigst i lengden.

    Ved konvertering kommer det mye dill og dall utenom.

    Ved konvertering trenger du:
    intercooler 1000-1500kr
    turbo kina 2500-5000kr
    neddreide stempler 500-1000kr
    manifoil til turbo 500-1000kr
    Clutch brukt \ ny 500-3000kr
    Bunnpanne med retur 250kr
    Olje tur\retur 500-1000kr
    eksos 1000-2600kr
    Div chipper 500-1000kr
    Justerbar btr 500-1000kr
    Bensin pumpe 599kr Biltema
    Pakningsett til topp 750kr
    trykk slanger 1000kr
    dump 500kr
    Dyser 1000kr
    Osv...............

    Du får ikke biligere og mer holbare hester enn den orginale b230ft\fk motoren i lengden.
    Og når du trenger mere effekt chipper du denne,

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    1.217
    Antall takk

    Standard

    intercooler får du fint for under 1000 kroner
    brukt T3 turbo får du for cirka 2000
    neddreide stempler trenger du ikke
    940 manifold får du for cirka 500-1000
    turboclutch koster 1700 cirka
    oljetur/retur 500
    turbohjerner 2000 eventuellt LH 2.4 nett, 1000
    justerbar btr trenger man ikke
    bensinpumpe trenger man heller ikke bytte
    pakningsett trenger man ikke
    trykkslanger og rør 500
    dump 500
    dyser 300

    tilsammen blir det 9000, det er billig når man tenker på at man lett kan få ut 200 hk av ett slikt oppsett. pluss at man ofte har ting man kan bruke liggende og får deler billig. jeg solgte nettopp ett nesten komplett "kitt" med alt man trenger for å montere turbo på en F motor for 5000. det kjørte jeg med i 3-4 måneder før jeg solgte det, og det gikk meget bra og jeg hadde ikke noe problemer med det.

  7. Takk roffenn takket for denne posten
  8. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Mosjøen
    Innlegg
    974
    Antall takk

    Standard

    Høres ut som dette er gjennomførbart for en student : D Har en onkel som forhåpentligvis har mye av disse delene som jeg kan få litt under listepris
    Men vis flere har gode tips så kom med dem
    97`945 Bruksbil
    73`142 T5 Søndags cruiser
    91` 745 Vrak
    99`v70 Solgt
    96`850 Vrak[

  9. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    1.217
    Antall takk

    Standard

    røde saab turbo dyser med bosch nummer som slutter på 431 er fine å bruke, da slipper du å lodde inn formotstander også er de litt større enn volvo turbodyser, så motoren får litt ekstra bensin. men ikke så store at hjernen ikke klarer å justere så blandingen blir riktig på tomgang og sånn.

  10. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.748
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av roffenn Vis post
    Men hvis flere har gode tips så kom med dem
    I praksis blir det nok betydelig mer kostbart enn dette.
    Man trenger luftfilter, diverse slanger, slangeklemmer, en unødvendig svær, blank og dyr dumpventil, ladetrykksmåler, bredbandslamda foreslås stadig vekk, diverse foringer gir beskjed om at de vil erstattes osv osv. Kjørestilen blir lagt om og forbruker tar av, og hvis ikke var hele poenget med turbo borte.

    Etter kun kort tid blir du som alle andre misfornøyd med guffen og ønsker værre chip, større dyser 3" LMM osv osv.

    Man kan selvsagt skru sammen noe urbillig hyperlavmålsdritt bare for å gjøre det, men hvis man har noen som helst krav til reslultatet, så er det nok EVO som har rett i post # 2 her.
    De fleste som har gjort dette, og som har oversikt over de reelle kostnadene, VET dette alt for godt.

    Billig og bra er en særdeles vanskelig kombo.

  11. Takk Jonas Soldal takket for denne posten
  12. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. mars 2011
    Innlegg
    51
    Antall takk

    Standard

    Amen !!!!!!!

    Og en orginal ft motor kan godkjennes i bil, uten tull fra BT.
    Koster 400kr for nytt vognkort og bilen din er verd mere, enn noe himalaga møkk.
    Du slipper og tenke på teknisk/Eu kontroll osv.

    Når du skal videre kjøper du oppgraderings deler som fulger ett greit 300hk oppsett.
    Dette kommer til og gi minst skruing og mest kjøreglede.
    Sist endret av EVO; 17/04/12 kl 11:52

  13. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.748
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av JonasS Vis post
    På min B230A med turbo brukes det 531topp med A-kam. Kompen i denne har så langt ikke skapt problemer her. Har ladet 1.6-1.7bar på maks.. Og med 9mm. råder så hadde jeg vist det om det hadde vært tenningsbank..

    - Jeg kjører dog "300-kit" på min..
    Du burde etterhvert måle opp ett strekk på 200 og 400M (På lukket område selvsagt) montert
    GPS
    og mål bilens hastighet ved disse to distansene.
    Med så høyt ladetrykk bør du klare minst 140 km/t på 201 M.

  14. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    1.217
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    I praksis blir det nok betydelig mer kostbart enn dette.
    Man trenger luftfilter, diverse slanger, slangeklemmer, en unødvendig svær, blank og dyr dumpventil, ladetrykksmåler, bredbandslamda foreslås stadig vekk, diverse foringer gir beskjed om at de vil erstattes osv osv. Kjørestilen blir lagt om og forbruker tar av, og hvis ikke var hele poenget med turbo borte.

    Etter kun kort tid blir du som alle andre misfornøyd med guffen og ønsker værre chip, større dyser 3" LMM osv osv.

    Man kan selvsagt skru sammen noe urbillig hyperlavmålsdritt bare for å gjøre det, men hvis man har noen som helst krav til reslultatet, så er det nok EVO som har rett i post # 2 her.
    De fleste som har gjort dette, og som har oversikt over de reelle kostnadene, VET dette alt for godt.

    Billig og bra er en særdeles vanskelig kombo.
    har DU noen gang prøvd dette? jeg har, og nå har jeg ikke regnet sammen absolutt alle smådeler, men jeg er veldig sikker på at til sammen kom det på under 10 000. og det er sant det med godkjenning, men jeg er sikker på at du kan få godkjent en B230F med ettermontert turbo om man treffer på noen hyggelige folk, man fikk tross alt godkjent B19 med ettermontert turbo.

    og hvorfor skal man betale masse for en blokk og topp man ikke trenger? om man får en komplett FK motor med alt man trenger, intercooler slanger, turbo og alt. for la oss si 10 000, så bør man få alt dette uten blokka og toppen endel billigere. jeg for eksempel var hos en hugger som hadde en B230ET motor med to råder stikkende ut av blokka, så jeg kjøpte hele motoren pluss alt rundt for 3500,- flytta alt over på min B230F som allerede hadde LH 2.4, kasta blokka og solgte toppen for 1500. så fikk jeg turbohjerner med ecomax chip pluss orginal "turbokit bunnpanne" av samme huggeren for 1000,- saab turbodyser fikk jeg fra sverige for 400 svenske. tilsammen cirka 500 norske levert på døra. cirka 500 på oljetiførsel og retur. da er jeg oppe i 4000. så brukte jeg litt på eksosdeler fra biltema, pluss diverse sangeklemmer og ting. da begynte clutchen å slure på cirka 0,2 bar. så jeg kjøpte turboclutch fra pedersens racing, tror det ble 1700 levert hjem til meg. og så kjøpte jeg bredbåndslambda og walbro pumpe, ikke fordi jeg måtte ha det, men for å være sikker. jeg betalte vel tilsammen 3000,- for det.

    som du ser holdt jeg meg under 10 000, jeg vil gjerne se noen andre få 200 holdbare hester billigere enn det. og da har man en mye gøyere motor enn en standard B230FK.
    selfølgelig var jeg heldig som fikk delene billig, men det er ganske mange raste B230ET motorer rundt forbi.

  15. #13
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. mars 2011
    Innlegg
    51
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Sebbe Vis post
    har DU noen gang prøvd dette? jeg har, og nå har jeg ikke regnet sammen absolutt alle smådeler, men jeg er veldig sikker på at til sammen kom det på under 10 000. og det er sant det med godkjenning, men jeg er sikker på at du kan få godkjent en B230F med ettermontert turbo om man treffer på noen hyggelige folk, man fikk tross alt godkjent B19 med ettermontert turbo.

    og hvorfor skal man betale masse for en blokk og topp man ikke trenger? om man får en komplett FK motor med alt man trenger, intercooler slanger, turbo og alt. for la oss si 10 000, så bør man få alt dette uten blokka og toppen endel billigere. jeg for eksempel var hos en hugger som hadde en B230ET motor med to råder stikkende ut av blokka, så jeg kjøpte hele motoren pluss alt rundt for 3500,- flytta alt over på min B230F som allerede hadde LH 2.4, kasta blokka og solgte toppen for 1500. så fikk jeg turbohjerner med ecomax chip pluss orginal "turbokit bunnpanne" av samme huggeren for 1000,- saab turbodyser fikk jeg fra sverige for 400 svenske. tilsammen cirka 500 norske levert på døra. cirka 500 på oljetiførsel og retur. da er jeg oppe i 4000. så brukte jeg litt på eksosdeler fra biltema, pluss diverse sangeklemmer og ting. da begynte clutchen å slure på cirka 0,2 bar. så jeg kjøpte turboclutch fra pedersens racing, tror det ble 1700 levert hjem til meg. og så kjøpte jeg bredbåndslambda og walbro pumpe, ikke fordi jeg måtte ha det, men for å være sikker. jeg betalte vel tilsammen 3000,- for det.

    som du ser holdt jeg meg under 10 000, jeg vil gjerne se noen andre få 200 holdbare hester billigere enn det. og da har man en mye gøyere motor enn en standard B230FK.
    selfølgelig var jeg heldig som fikk delene billig, men det er ganske mange raste B230ET motorer rundt forbi.

    Garanterer du att dette oppsette vill gå problemfrittt 200 000km ????
    Uten noen form for tenningsbank ved hard belastning, som ved forbikjøringer med tung henger osv.....
    Har nok fomlet mye med emne før... så jeg er ikke helt "lost" når alt er sagt og gjort..
    En chippet ft motor går lett 250 000km uten tull vist du gjør det rett.

    Jeg har sett så mangen HOBBY oppsett som skulle være så jævla bra, men når alt kommer til alt,
    BLIR ALT SOLGT I BITER FOR FOLK GÅR LEI AV OG SKRU OG TULLE RUNDT.
    Sist endret av EVO; 17/04/12 kl 13:27 Begrunnelse: Skrive feil

  16. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. mars 2011
    Innlegg
    51
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av JonasS Vis post
    På min B230A med turbo brukes det 531topp med A-kam. Kompen i denne har så langt ikke skapt problemer her. Har ladet 1.6-1.7bar på maks.. Og med 9mm. råder så hadde jeg vist det om det hadde vært tenningsbank..

    - Jeg kjører dog "300-kit" på min..
    Jeg bøyer meg i støvet

    Har sett 3stk motorer med 9mm råde og de kom aldri over 1.45bar før man fikk kikkhull på både en og to sider.

  17. #15
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.748
    Antall takk

    Standard

    [QUOTE=Sebbe;566162]
    har DU noen gang prøvd dette?
    Det spørs hva du mener. Å bygge sammen turbomotor? Turbokonvertere en sugemotor eller sette turbo på en F-motor? Ja til de to førstevnte og Nei til det siste. Imidlertid fikk en bekjent endel hjelp når man, optimistisk å jævlig, turbokonverterte sin f-motor, så jeg er kjent med problematikken.
    nå har jeg ikke regnet sammen absolutt alle smådeler,
    men jeg er veldig sikker på at til sammen kom det på under 10 000.
    Det skinner nok igjennom ja.
    Uenig med du der. Gang på gang på gang har det har vist seg at den reelle sluttsummen er betydelig høyere enn eierene antar.
    og hvorfor skal man betale masse for en blokk og topp man ikke trenger? om man får en komplett FK motor med alt man trenger, intercooler slanger, turbo og alt. for la oss si 10 000, så bør man få alt dette uten blokka og toppen endel billigere. jeg for eksempel var hos en hugger som hadde en B230ET motor med to råder stikkende ut av blokka, så jeg kjøpte hele motoren pluss alt rundt for 3500,- flytta alt over på min B230F som allerede hadde LH 2.4, kasta blokka og solgte toppen for 1500. så fikk jeg turbohjerner med ecomax chip pluss orginal "turbokit bunnpanne" av samme huggeren for 1000,- saab turbodyser fikk jeg fra sverige for 400 svenske. tilsammen cirka 500 norske levert på døra. cirka 500 på oljetiførsel og retur. da er jeg oppe i 4000. så brukte jeg litt på eksosdeler fra biltema, pluss diverse sangeklemmer og ting. da begynte clutchen å slure på cirka 0,2 bar. så jeg kjøpte turboclutch fra pedersens racing, tror det ble 1700 levert hjem til meg. og så kjøpte jeg bredbåndslambda og walbro pumpe, ikke fordi jeg måtte ha det, men for å være sikker. jeg betalte vel tilsammen 3000,- for det.

    som du ser holdt jeg meg under 10 000, jeg vil gjerne se noen andre få 200 holdbare hester billigere enn det. og da har man en mye gøyere motor enn en standard B230FK.
    selfølgelig var jeg heldig som fikk delene billig, men det er ganske mange raste B230ET motorer rundt forbi.
    To stk. motorer demonteres, men man dreier ikke stempler, honer ikke blokken og bruker alle slitedelene opp igjen da? Stempelringer, lagre, pakninger, tennplugger, olje og oljefiler??
    Jaja, ikke rart det er billig innledningsvis, men tviler vel på at dette er ett eksempel folk flest er villig å følge.

  18. #16
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    1.217
    Antall takk

    Standard

    B230ET motoren solgte jeg bare toppen fra og kasta resten, B230F motoren åpna jeg ikke. bytta bare bunnpanna. denne motoren hadde gått 340 000 cirka når jeg satt på turbo, kjørte cirka 15 000 til før jeg solgte turboen og alt og putta i en annen motor. var aldri noe tegn til tenningsbank, skjekka plugger for tegn etter dette ofte og hørte nøye etter.

    men nå skal det sies at det aldri var serlig varmt mens jeg kjørte bilen, plukka den fra hverandre i april, så det er godt mulig det jeg hadde opplevd litt tenningsbank midt på sommeren.
    Sist endret av Sebbe; 17/04/12 kl 14:35

  19. #17
    Registrerte brukere Evolve_88 sin avatar
    Medlem siden
    13. jan. 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    261
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av roffenn Vis post
    Har vanvittig lyst til og konventer min b230f motor til f+t men kan lite kunnskap rundt dette, dog har jeg en onkel og store bror som har nok kunnskap. Men ønsker først og høre har inne før jeg dummer meg ut til dem Men på en original F med turbo blir ikke kompen uegnet? Vet om en topp + kam som står på en turbo bil som skal byttes snart som jeg kan kjøpe, blir det bedre med den en slik topp?

    Og hvordan deler trenger jeg egentlig til ett slikt oppsett?
    - Billig turbo
    - Lh 2.4 chipbare
    - Trykkslager
    - Oljeretur
    - Dyser og motstand?
    Hvis du legger til intercooler og ny turbo clutch, så har du en grei motor med god respons med turbo på motoren din. Og kjør med fornuftig ladetrykk og med en turbo som puster godt gjennonm eksoshus. Pass på å kjøpe alt du trenger som ei pakke/kit om du har sjansen. Er mye overprisa ute på nett om du skal kjøpe en og en ting. og ny clutch bør settes på om det er FK/FT eller en konvertert F motor du setter i.
    Har kjørt slikt oppset sjøl og det holdt over ett år. men turbo lada 2bar uten å vite det og alt gikk i dass med motor om det blir billig og holdbart er litt opp til deg sjøl om åssen du setter alt sammen. Om gjør det skikkelig eller velger den letteste løsninga på ting.

  20. #18
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. mars 2011
    Innlegg
    51
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Evolve_88 Vis post
    Hvis du legger til intercooler og ny turbo clutch, så har du en grei motor med god respons med turbo på motoren din. Og kjør med fornuftig ladetrykk og med en turbo som puster godt gjennonm eksoshus. Pass på å kjøpe alt du trenger som ei pakke/kit om du har sjansen. Er mye overprisa ute på nett om du skal kjøpe en og en ting. og ny clutch bør settes på om det er FK/FT eller en konvertert F motor du setter i.
    Har kjørt slikt oppset sjøl og det holdt over ett år. men turbo lada 2bar uten å vite det og alt gikk i dass med motor om det blir billig og holdbart er litt opp til deg sjøl om åssen du setter alt sammen. Om gjør det skikkelig eller velger den letteste løsninga på ting.
    Riktig......

    Kan du være snill og estimere kostnaden på prosjekte ditt, poste det i denne tråden.
    Gjerne med ka det kostet og erstatte den motoren som røk og.
    Ta med ALT

  21. #19
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. mars 2010
    Sted
    Aure i Møre og Romsdal
    Innlegg
    692
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Du burde etterhvert måle opp ett strekk på 200 og 400M (På lukket område selvsagt) montert
    GPS
    og mål bilens hastighet ved disse to distansene.
    Med så høyt ladetrykk bør du klare minst 140 km/t på 201 M.
    Det hadde vært gøy å prøve! På lukket omeråde testet vi 100-200 med den, noe som havna på 8.noe sekund. Syns ikke det var så ille heller jeg da.. (Målt med mobil og blått øye)
    "300hk på en td04 18T ? Inte rart norska volvor går skit

    Et peak på "300"hk före motrykket stiger til himmelen och bilen tappar effekt som fy..."

  22. #20
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. mars 2010
    Sted
    Aure i Møre og Romsdal
    Innlegg
    692
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av EVO Vis post
    Jeg bøyer meg i støvet

    Har sett 3stk motorer med 9mm råde og de kom aldri over 1.45bar før man fikk kikkhull på både en og to sider.
    Hør der.. Jeg går å er skeptisk skal vite.. Kjøører ikke meddette trykket til daglig, har testet det opp i det. Kjører på 1.3-1.5 sånn på vanlige finværsdager. Skal nevnes at motoren har større turbo med .63ar exhausthus på snurra. Samt at den var nyoverhalt her for under 100mil siden..
    "300hk på en td04 18T ? Inte rart norska volvor går skit

    Et peak på "300"hk före motrykket stiger til himmelen och bilen tappar effekt som fy..."

  23. #21
    Registrerte brukere Evolve_88 sin avatar
    Medlem siden
    13. jan. 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    261
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av EVO Vis post
    Riktig......

    Kan du være snill og estimere kostnaden på prosjekte ditt, poste det i denne tråden.
    Gjerne med ka det kostet og erstatte den motoren som røk og.
    Ta med ALT
    kostnader for turbo,grenrør, dyser,motstander,hjerner, intecooler, rør komplett til cooler med slanger. Ga jeg 2500kr for. pluss clutch til turbobruk til 1600kr. Det var den første motoren min jeg konverterte. Så lønner seg å følge med å være inpulsiv retur fiksa jeg sjøl. Slanger hadde jeg liggende til tur og tetur.
    Og når motor røk så fiksa jeg en ny motor gratis av en kompis. og kosta på den nye pakninger. for det var bare blokk med innmat. VIPS så var det en billig motor. total kostnad med motor bytte var vel ca 5000kr.- Men ikke alle får til det så billig så klart. Men med en FT/FK så hadde det kosta laangt mere. Men påstår ikke att å bruke en F motor er ett solid alternativ. Men fult mulig om det ønskelig for den som vil prøve det ut

  24. #22
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. mars 2011
    Innlegg
    51
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Evolve_88 Vis post
    kostnader for turbo,grenrør, dyser,motstander,hjerner, intecooler, rør komplett til cooler med slanger. Ga jeg 2500kr for. pluss clutch til turbobruk til 1600kr. Det var den første motoren min jeg konverterte. Så lønner seg å følge med å være inpulsiv retur fiksa jeg sjøl. Slanger hadde jeg liggende til tur og tetur.
    Og når motor røk så fiksa jeg en ny motor gratis av en kompis. og kosta på den nye pakninger. for det var bare blokk med innmat. VIPS så var det en billig motor. total kostnad med motor bytte var vel ca 5000kr.- Men ikke alle får til det så billig så klart. Men med en FT/FK så hadde det kosta laangt mere. Men påstår ikke att å bruke en F motor er ett solid alternativ. Men fult mulig om det ønskelig for den som vil prøve det ut
    Dette var urealistisk for flertallet som begir seg ut på ett slik prosjekt.
    Med slike dele priser kan jo alle bygge motorer.

  25. #23
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    Jeg ga 500kr for grenrør, 750kr for turbo, 1000kr for ALLE slanger, 600kr for intercooler, 1600 for 3"Lmm og dyser, 2000 for hjerner, 1000kr for chip, 2500 for ny komplett clutch og 500-600kr for diverse småtterier som må til for litt hjemme mekk på bunnpanne etc. Jeg er veldig fornøyd selv om jeg helt sikkert kunne fått en helt kurrant FK/FT for pengene. Men jeg liker å smi ting selv og bruke det jeg har liggende. Og dette går MYE bedre enn en opphora FK. Går VELDIG godt med "300 oppsett" som folk kaller det på FB`n. Har enda tilgode å bli frakjørt av noe som helst, med unntak for en corvette med en SVÆR kompressor. det er også veldig kjørbart i hverdagen og den faktisk bruker mindre bensin, om jeg bare klarer å holde meg i skinnet.
    -90 VOLVO 745
    -84 TOYOTA Hilux

    Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!

  26. #24
    Registrerte brukere Evolve_88 sin avatar
    Medlem siden
    13. jan. 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    261
    Antall takk

    Standard

    Som sagt gjelder det å være inpulsiv når tilbudet er der Og så klart er det ikke helt realistisk pris for alle. Men det var jeg har kosta på bilen min den gang, sitter i gammel 244 som jeg har stående uten skilt. som jeg tar en herje tur med no å da Fungere fint i den. Den er MYE mere responsiv i turbo trykk enn 245'n jeg har med B230FT og 300hk opsettet i. Er så si samme turbo og samme Kam osv i dem.
    Sist endret av Evolve_88; 17/04/12 kl 21:34

  27. #25
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. mars 2011
    Innlegg
    51
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kermitt Vis post
    Jeg ga 500kr for grenrør, 750kr for turbo, 1000kr for ALLE slanger, 600kr for intercooler, 1600 for 3"Lmm og dyser, 2000 for hjerner, 1000kr for chip, 2500 for ny komplett clutch og 500-600kr for diverse småtterier som må til for litt hjemme mekk på bunnpanne etc. Jeg er veldig fornøyd selv om jeg helt sikkert kunne fått en helt kurrant FK/FT for pengene. Men jeg liker å smi ting selv og bruke det jeg har liggende. Og dette går MYE bedre enn en opphora FK. Går VELDIG godt med "300 oppsett" som folk kaller det på FB`n. Har enda tilgode å bli frakjørt av noe som helst, med unntak for en corvette med en SVÆR kompressor. det er også veldig kjørbart i hverdagen og den faktisk bruker mindre bensin, om jeg bare klarer å holde meg i skinnet.
    Med 9.3:1 i komp forhold .....????
    Hvilken gearkasse kjører du, for jeg har aldrig fått noen av m45 m46 eller m47 kassene til og overleve 300 hk i en volvo, eller glemte du den i regnestykke ??? eller er det ikke hester men ponnyer ???
    Jeg har aldrig fått en noen av orginal kassene til og holde mer enn tre harde akselerasjoner, utenom m90 til og holde 300hk
    Sist endret av EVO; 17/04/12 kl 22:06

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Turbokonvertering av b234F (16v)
    By Alan_f in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 03/09/11, 18:36
  2. Er b230fb gunstig for turbokonvertering?
    By hobbymekk in forum Motor og gir
    Svar: 15
    Siste post: 26/04/11, 02:35
  3. turbokonvertering og godkjenning
    By H.Ihle in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 3
    Siste post: 27/12/10, 12:48
  4. Luftmengdemåler Ø.K, til turbokonvertering B23e Volvo 240
    By volvo2før in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 28/02/10, 20:18

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •