Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  71
Side 19 av 30 FørstFørst ... 9 17 18 19 20 21 29 ... SisteSiste
Viser resultater 451 til 475 av 728

Tråd: Guide fra A til F/FK/FT (oppdatert 02/03/10)

  1. #451
    Registrerte brukere divad sin avatar
    Medlem siden
    19. okt. 2010
    Sted
    Ålgård, Norway
    Innlegg
    606
    Antall takk

    Standard

    Hehe.. Tror jeg kapper den orginale stive oljereturen på midten og bruker slange derfra og ned til nippelen - bare for å komme litt vekk fra varmen!! Årh.. Irriterende at jeg ikke gjenga opp når jeg hadde motoren ute. AN-koblinger hadde absolutt vært best!
    - 85' BMW E30 335i Coupe prosjektbil
    - 92' MB 300Turbodiesel
    Tidligere biler - Mye rart O.o

  2. #452
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    du bruker det nettet som sitter i bilen, hvis du ikke vil bytte HELE bil nettet med lys å alt da?
    hadde et håp om det jah nei, å bytte hele driten har jeg gjort en gang.. aldri mere ..
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  3. #453
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. mars 2012
    Innlegg
    6
    Antall takk

    Standard

    hei. jeg har en 240 1991 mod som det sitter b230f motor som da sitter lh 2.4 nett i etter det jeg kan lese meg frem til her. har tenkt å bygge om til ft/fk eller noe, har en et motor stående. men har lest at det går ann å sette turbo rett på f motor uten å bytte stempel osv? hvis jeg skal sette i et motoren så må jeg vel bytte lednings nett osv lite aktuelt å bytte det siden det er så lett å sette inn en ft/fk motor eller turbo rett på min?

  4. #454
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. des. 2011
    Sted
    Rosendal, Hordaland
    Innlegg
    597
    Antall takk

    Standard

    Du kan fint sette turbo på B230F motoren. Probleme er at du ikke kan ta ut noe særs laddetrykk/effekt. På di fleste NA motorer er kompresjonen høgare og råder osv svakere. Eg ville uten tvil gått for en vanlig FK/FT motor siden det gjer alt so mykje enklare(og billigere) i lengden. Det er også lettere og evnt godkjenne motoren i bilen visst det er ein orginal turbomotor med papirer på effekt.

  5. Takk Thobbus takket for denne posten
  6. #455
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. mars 2012
    Innlegg
    6
    Antall takk

    Standard

    burde jeg kjøpe en 96 mod ft motor eller 91 mod ft motor? jeg skal ha den i en 91 mod volvo240.

  7. #456
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. feb. 2010
    Sted
    Harstad, Troms
    Innlegg
    814
    Antall takk

    Standard

    96 er jo underspyling noe som er en fordel..
    '78 265GL Prosjektet. V8'ern skal ut
    '89 245 - Turbosleden, skal bli sleeper *Solgt* :(
    '87 Chevrolet Van 6.2 V8 Diesel - Festvogn! *Solgt*
    '99 Chevrolet Suburban 5,7L Vortec - Bensindyret/bruksbilen

  8. #457
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. mars 2012
    Innlegg
    6
    Antall takk

    Standard

    men er det noe mer jobb eller forandringer på en 96 mod med ledningsnett osv?

  9. #458
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. feb. 2010
    Sted
    Harstad, Troms
    Innlegg
    814
    Antall takk

    Standard

    Nei..
    '78 265GL Prosjektet. V8'ern skal ut
    '89 245 - Turbosleden, skal bli sleeper *Solgt* :(
    '87 Chevrolet Van 6.2 V8 Diesel - Festvogn! *Solgt*
    '99 Chevrolet Suburban 5,7L Vortec - Bensindyret/bruksbilen

  10. #459
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. mai 2011
    Innlegg
    77
    Antall takk

    Standard

    er d ikke mulig og bruke lh 2.4 på et'en da? bytte isugningsmanifoil, lmm, svinghjul hjerner dyser og sette på svinghjulsensor? =)

  11. #460
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. des. 2011
    Sted
    Rosendal, Hordaland
    Innlegg
    597
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av zero Vis post
    men er det noe mer jobb eller forandringer på en 96 mod med ledningsnett osv?
    Hjernen må iallefall chippes, siden det sitter startsperre i den

  12. #461
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Mye Off-topic i Guiden nå syns jeg. Kan dere ikke ta det i en egen tråd?
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  13. Takk ascona400, JonasS, Thobbus takket for denne posten
  14. #462
    Registrerte brukere Arrnty90 sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    ulsteinvik
    Innlegg
    273
    Antall takk

    Standard

    lurer på en liten ting...har fått start på nye motoren i 240n.. men i dag ville ikkje den starte... er kobla kun 2.3 ledninger på ell nette og uten lmm,tomgangs regulator og lambda sonde.. men starta no sist gong.. har og 558 dyser på og eco chip.. er det at den får for mykje bensin?? for den tar etter de av og til.. tror dere jeg må koble til alt for at den skal starte ?? for den gjekk no slik forge veke?

  15. #463
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.740
    Antall takk

    Standard

    Denne funka for meg måtte bare bruke hodet skikkelig

  16. Takk Thobbus takket for denne posten
  17. #464
    Registrerte brukere Thobbus sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2010
    Sted
    Tananger
    Innlegg
    348
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av AndersD Vis post
    Denne funka for meg måtte bare bruke hodet skikkelig

    Så detta! Grattis! Tingen er å bare ha 240 nettet foran deg og se hvilken ledning som skal hvor via listen på første side

    håper min også starter burde ikke være noe problem for meg som har fagbrevet som tavlemontør
    1988' Volvo 740GL m/800 000km B230E --> B230FK Prosjekt:
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=32894
    1969' Jaguar 420G 4.2L Overdrive

    "Neida, du ser det at eg har ikje hestar onna pansere.. eg har ponniar!"

  18. #465
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Thobbus Vis post
    Så detta! Grattis! Tingen er å bare ha 240 nettet foran deg og se hvilken ledning som skal hvor via listen på første side

    håper min også starter burde ikke være noe problem for meg som har fagbrevet som tavlemontør
    kom hit å få start på min!
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  19. Takk Thobbus takket for denne posten
  20. #466
    Registrerte brukere Thobbus sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2010
    Sted
    Tananger
    Innlegg
    348
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 1janeinar Vis post
    kom hit å få start på min!
    Sliter du? hehe
    1988' Volvo 740GL m/800 000km B230E --> B230FK Prosjekt:
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=32894
    1969' Jaguar 420G 4.2L Overdrive

    "Neida, du ser det at eg har ikje hestar onna pansere.. eg har ponniar!"

  21. #467
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Thobbus Vis post
    Sliter du? hehe
    tjah prøve og montere ny svinghjulsensor i dag
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  22. Takk Thobbus takket for denne posten
  23. #468
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.740
    Antall takk

    Standard

    Er tre ledige kontakter på motoren til meg, ene er jo Motortemp og den giveren ved siden av under innsuget, men vet ikke hva den siste er! Er forlenga som faen så skjønner ikke hva den går til:-P

  24. #469
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. feb. 2010
    Sted
    Harstad, Troms
    Innlegg
    814
    Antall takk

    Standard

    Bred kontakt med 5-6 stikk i? Lmm isåfall..
    '78 265GL Prosjektet. V8'ern skal ut
    '89 245 - Turbosleden, skal bli sleeper *Solgt* :(
    '87 Chevrolet Van 6.2 V8 Diesel - Festvogn! *Solgt*
    '99 Chevrolet Suburban 5,7L Vortec - Bensindyret/bruksbilen

  25. #470
    Registrerte brukere divad sin avatar
    Medlem siden
    19. okt. 2010
    Sted
    Ålgård, Norway
    Innlegg
    606
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av AndersD Vis post
    Er tre ledige kontakter på motoren til meg, ene er jo Motortemp og den giveren ved siden av under innsuget, men vet ikke hva den siste er! Er forlenga som faen så skjønner ikke hva den går til:-P
    Blå kontakt - kaldstartdyse - (trengs ikke)?
    Bankesensor?
    Svinghjullssensor Såvidt jeg husker er denne veldig lang?
    - 85' BMW E30 335i Coupe prosjektbil
    - 92' MB 300Turbodiesel
    Tidligere biler - Mye rart O.o

  26. #471
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    hvordan er det å gjøre dette motsat? å bytte om til gasser.. er det bare å koble av alt og sette på innsug med gasser? dette gjelder da en 940 med B230FD å LH 2.4..
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  27. Takk s4nd3r takket for denne posten
  28. #472
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.740
    Antall takk

    Standard

    Svinghjulssensor er koblet på, ja ene er sikkert kaldstartdyse, må sjekke over fargen på disse igjen

  29. #473
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 1janeinar Vis post
    hvordan er det å gjøre dette motsat? å bytte om til gasser.. er det bare å koble av alt og sette på innsug med gasser? dette gjelder da en 940 med B230FD å LH 2.4..
    Du må nok inn med blokkmontert fordeler, og evt en FKT1 bensintrykksregulator. Med mindre du har plass i blokka til mekanisk pumpe.
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  30. #474
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av V20T Vis post
    Du må nok inn med blokkmontert fordeler, og evt en FKT1 bensintrykksregulator. Med mindre du har plass i blokka til mekanisk pumpe.
    med andre ord like lett å bare bytte hele motoren?
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  31. #475
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. feb. 2010
    Sted
    Harstad, Troms
    Innlegg
    814
    Antall takk

    Standard

    Er jo ganske simpelt igrunn.. Av med innsuget, veivhusvent-boksen, opp med drevet til oljepumpa, ut med "mellomakselen" og inn med en med spor til fordeler/bensinpumpe, skru av blindelokket til bensinpumpa og monter pumpa, sett på innsug til A samt tilbehør, tut og kjør.

    Må vel koble fra bensinpumpene og slikt da, men..
    '78 265GL Prosjektet. V8'ern skal ut
    '89 245 - Turbosleden, skal bli sleeper *Solgt* :(
    '87 Chevrolet Van 6.2 V8 Diesel - Festvogn! *Solgt*
    '99 Chevrolet Suburban 5,7L Vortec - Bensindyret/bruksbilen

Side 19 av 30 FørstFørst ... 9 17 18 19 20 21 29 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •