Ja då er det berre å vraka bilen då...:P
240 med mykje utstyr som ikkje er spesielt lett å få tak i. Og i tillegg ser bilen og ut til å vera ganske brahttp://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=34096933
Ja då er det berre å vraka bilen då...:P
240 med mykje utstyr som ikkje er spesielt lett å få tak i. Og i tillegg ser bilen og ut til å vera ganske brahttp://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=34096933
77 Volvo 242L
93 Volvo 940se
79 Volvo 244 DL
89 Volvo 245
03 Volvo S60
90 Toyota CarinaII
85 Volvo 245 GL
95 Volvo 855
87 Toyota Hiace
71 Massey Ferguson 135
Det er bare takluke i glass, cc , s.lås og airbag som er fastmonert extra på denne, resten kan jo kjøpes i løsvekt og ettermonters lettvint på alle 240er.
Sist endret av Volvo-turbo; 07/04/12 kl 07:27
244 Turbo Intercooler -84 / Chevrolet Bel Air conv. - 56 / Audi A6 Allroad - 13
"Informasjon" kaller vi dette.Saksforholdet (at det var en svensksolgt bil) var det ingen tvil om, jeg ville bare ta en liten "quiz" på dere angående hvordan man kan se det på selve bilen.
![]()
Ingen sideblinklys og annerledes baklykter er greit. Jeg tror forskjellen skal være at typen som ble brukt i Norge har tåkebaklys, mens den svenske ikke har det... B19 vs B21 er en vesentlig forskjell, men ikke videre synlig. At det skulle være noen forskjell på støtfangerne, har ikke jeg noen kjennskap til. Men skulle det være slik, er det jo anledning til å lære noe nytt.
En ting til, kanskje litt på siden, men synlig for dem som er i overkant opptatt av bilskilt: Ingen ZZ så tidlig som 1980.
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Er dette en drøy pris, eller er det bare jeg som synes det..?
http://bil.autodb.no/autodb/search.w...e;Type=hmaAuto
'78 265GL Prosjektet. V8'ern skal ut
'89 245 - Turbosleden, skal bli sleeper *Solgt* :(
'87 Chevrolet Van 6.2 V8 Diesel - Festvogn! *Solgt*
'99 Chevrolet Suburban 5,7L Vortec - Bensindyret/bruksbilen
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
I hvert fall her hos oss er det forskjell på motor til GLT 83 og 84, men jeg må innrømme at jeg har langt mer "omtrentlig" oversikt over spesifikasjonene for England m m - det er enkelte ting som er annerledes. Slik som at "høy front" til enkelte 240-versjoner kom tidligere enn her.
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Kometaren her begynte med "masse utstyr" å da forventer ihvertfall jeg masse utstyr selv på en 240. Har selv 240 med orginalt montert extra utstyr fra fabrikk som gjør at jeg kan sette mange x-er på autodb lista. Du må også tenke på at autodb/finn.no aventerer biler med dagens extra som er ++++++ mer å velge i enn for 20-40år siden.
244 Turbo Intercooler -84 / Chevrolet Bel Air conv. - 56 / Audi A6 Allroad - 13
importert 84 mod 240 turbo
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=34174126
Jeg synes ikke det er urimelig at det vil være forskjellige oppfatninger om hva "velutstyrt" o l betyr. Sammenlignet med så godt som hvilken som helst ny bil er en typisk 240 enkelt utstyrt. Bilen med CC og takluke kan dermed sies å være velutstyrt - i hvert fall til å være en 240. Men skal utstyrslisten på en 240 være i nærheten av å tåle sammenligning med en moderne bil, må den ha "alt". Mye en diskusjon om ord og definisjoner, det her...
Sjeldent nok med original 240 Turbo til at denne må kunne sies å være et interessant eksemplar, selv om denne typen kanskje virker litt mindre spennende enn 81-82. Litt detaljer som lister og blinklys. Usikker på om vi ser litt problemer med rust/lakk noe sted? Hva slags setetrekk...?
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Stusa litt over de setene i turboen. Er de orginale? Syns dørtrekka ser ut som plysj, ville trudd at det da skulle være plysjseter å, men detaljer på eldre 240 er ikke noe jeg er særlig inni. Men at den vistnok bare har 1.eier må vel være et pluss?
Jeg tror det er "løstrekk", men det er vrient å se detaljene, eventuelt sitter de så godt at det er vanskelig å påvise. Tipper det er plysj tilsvarende dørsidene under.
I hvert fall hvis det ikke er betydelige skjulte problemer, bør denne fort finne sin kjøper.
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Turboen så litt rusta ut ja:S Dørtrekka er ikke sølvplys, såvidt jeg kan se. Kunne godt tenkt meg den da![]()
- 85' BMW E30 335i Coupe prosjektbil
- 92' MB 300Turbodiesel
Tidligere biler - Mye rart O.o
Ingen gt, er vel noe ombygd utseendemessig for å ligne gt. Den har jo baljer bak, ikke gt-interiør etc..
80 og 81 mod gt har baljer men det der er vel en bastard ja![]()
740BTCC
Prosjekttråd
Tenk å hatt denne på norsk jord:
5N55L75Fc3Kc3m33Jfc46b89e5af7c16e18a2.jpg
http://seattle.craigslist.org/see/cto/2943996619.html
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
5800kr for bil også frakt samt moms så blir den jo ikke så dyr daFinnes vel noen billige frakt selskap som skipper over billig
![]()
Det synes ikke jeg. Se på høyre hjulbue bak. Den er lakkert med sprayboks i feil gulfarge, samme er det nederst under fangeren og foran døren på samme side. Ser ut som det er godt med sparkel der også. Det vitner om amatørmessig utført arbeid. 129 000 for noe som er flekklakkert med sprayboks hadde jeg aldri betalt 129 000,- for. Men så er jeg prikete også da...
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958