Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  26
Side 8 av 16 FørstFørst ... 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 176 til 200 av 386

Tråd: Geitungs Volvo 740 GLE- Solgt

  1. #176
    Registrerte brukere Geitung sin avatar
    Medlem siden
    29. mars 2011
    Sted
    Laksevåg, Hordaland, Norway, Norway
    Innlegg
    834
    Antall takk

    Standard

    Nå er tetningene byttet
    Det var en mindre hyggelig jobb igrunn men det er ihvertfall gjort
    Bilder kommer imorgen tenker jeg
    Og til alle som tenker på å bruke tetningene som følger med i toppakningssettet fra biltema... Ta de gamle klemmene fra de gamle tetningene og kast de nye i bosset... De passer ikke med de fantastiske fjærene de har funnet på å sette på de som følger med i settet. I tillegg er tetningene fra tema litt trangere enn de originale.
    Ellers så passer de øvre tetningene helt utmerket

  2. #177
    Registrerte brukere The Bear sin avatar
    Medlem siden
    02. mars 2011
    Sted
    Husnes, Kvinnherad
    Innlegg
    2.250
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Geitung Vis post
    De er vell kjøpt på bilradiospesialisten eller mekk vil jeg tro Kjøpte forsterker, kondensator og kabler på bilradiospesialisten så sannsynligvis der
    Men man får tak i kabelsko i den dimensjonen overalt
    Okei. Eg får ta meg ein tur på mekk å sjå
    - 1990 Volvo 740 GL -
    - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler -

  3. #178
    Registrerte brukere Geitung sin avatar
    Medlem siden
    29. mars 2011
    Sted
    Laksevåg, Hordaland, Norway, Norway
    Innlegg
    834
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Bear Vis post
    Okei. Eg får ta meg ein tur på mekk å sjå
    You do that Husk å kjøpe riktige da Det er lite kjekt å holde på med det der når de er for stor Det er også VELDIG kjekt å oppdage at de er for små når du har kommet hjem

    Husk å bruk en sånn stor kabelskotang og. Man får det til uten men man får de kanskje ikke til å holde

  4. #179
    Registrerte brukere ellingsøyern sin avatar
    Medlem siden
    27. mai 2011
    Sted
    ålesund
    Innlegg
    1.185
    Antall takk

    Standard

    hvordan skifter man ventiltetninger? mye styr? må vel av med toppen?
    ()Volvo 740 gl 1987 b230, prosjekt, banebil?
    ()Volvo 740 TIC 1986, B230ET, fineværsbil
    ()Mercedes E-klasse 2003,220cdi, bruksbil
    ()Mercedes E-klasse 1990,250d 10v, vinterslede
    (X)Volvo 240 GLE 1983, B23E, delebil
    (X)Opel omega B 1995, 2.0l 16v, herjebil
    (X)Mercedes E300-24v, 1990, 3.0 24v, prosjekt

    NAUSTE RACING

  5. #180
    Registrerte brukere Geitung sin avatar
    Medlem siden
    29. mars 2011
    Sted
    Laksevåg, Hordaland, Norway, Norway
    Innlegg
    834
    Antall takk

    Standard Bytte av ventiltetninger

    Har nå byttet ventiltetninger på toppen til nye motoren Det gjør nok godt tenker jeg i og med at alt av tetninger var morkent og hadde begynt å gå i oppløsning

    Noen bilder av arbeidet Ble ikke så mye bilder siden jeg var litt opptatt med begge hender
    Her er toppen før den ble angrepet


    Ser ut som at noen har vært å prøvd seg på porting av et slag?


    Her er "spesialverktøyet" mitt Min egen lille patent


    Første ventil ute




    Måtte spenne toppen fast



    Plutselig var alle ventilene ute


    Tetninger og kamlagre




    Så var toppen plutselig sammen igjen Ble ingen bilder av montering dessverre


    Her ser man verktøyet mitt litt bedre også


    Det som gjenstår nå er å få på kam og sånt men det må jeg vente med da jeg mangler litt verktøy til å gjøre det
    Håper på å få montert det sammen igjen så jeg kan hive motoren sammen snart

  6. #181
    Registrerte brukere Geitung sin avatar
    Medlem siden
    29. mars 2011
    Sted
    Laksevåg, Hordaland, Norway, Norway
    Innlegg
    834
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ellingsøyern Vis post
    hvordan skifter man ventiltetninger? mye styr? må vel av med toppen?
    Av med toppen må du ja Er ikke noe særlig styr egentlig. Man må bare komme inn i det så går det fort
    Du må ha ut kammen og løfterne så må du ta av de øvre tetningene og få ut låsingen til fjæren. Det er bare innsugsventilene det er tetninger på nede Når du har fått ut ventil og fjær så ser du tetningen i styringen til ventilen. Den er det bare til å vippe av med et skruhjern eller dra av med en tang og få på den nye tetningen Man ser veldig tydelig hva man skal skifte og hvordan det fungerer når du har det foran deg Jeg forklarte helt sikkert veldig dårlig nå Jeg er ikke noe saklig god på å forklare

  7. #182
    Registrerte brukere ellingsøyern sin avatar
    Medlem siden
    27. mai 2011
    Sted
    ålesund
    Innlegg
    1.185
    Antall takk

    Standard

    var det at motoren brukte olje som gjorde at du skiftet?
    ()Volvo 740 gl 1987 b230, prosjekt, banebil?
    ()Volvo 740 TIC 1986, B230ET, fineværsbil
    ()Mercedes E-klasse 2003,220cdi, bruksbil
    ()Mercedes E-klasse 1990,250d 10v, vinterslede
    (X)Volvo 240 GLE 1983, B23E, delebil
    (X)Opel omega B 1995, 2.0l 16v, herjebil
    (X)Mercedes E300-24v, 1990, 3.0 24v, prosjekt

    NAUSTE RACING

  8. #183
    Registrerte brukere Geitung sin avatar
    Medlem siden
    29. mars 2011
    Sted
    Laksevåg, Hordaland, Norway, Norway
    Innlegg
    834
    Antall takk

    Standard

    Jeg har hentet meg ny motor så det var derfor jeg skiftet Motoren er jo tross alt i deler nå

    Men jo, det er jo det som er grunnen til å skifte tetninger

  9. #184
    Registrerte brukere Geitung sin avatar
    Medlem siden
    29. mars 2011
    Sted
    Laksevåg, Hordaland, Norway, Norway
    Innlegg
    834
    Antall takk

    Standard

    Idag har jeg vært å sett på noe delskinseter crazyclomp har liggende De var type blå og så helt grei ut Litt farlig å se på sånt siden man får så lyst på
    Kanskje man får råd til seter Fint å preike litt også

  10. #185
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. aug. 2010
    Sted
    Byen under skyen - Bærgen
    Innlegg
    540
    Antall takk

    Standard

    Farlig å se på noe man har lyst på ja
    Alltid greit med en prat og hyggelige folk

  11. Takk SuperWoman takket for denne posten
  12. #186
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. feb. 2011
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    123
    Antall takk

    Standard

    Kjøp delskinn du! Selvfølgelig har du råd til det!:-D

  13. #187
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Geitung Vis post


    Ser ut som at noen har vært å prøvd seg på porting av et slag?

    det dær ligna på noe R.G hadde på sin 945 som hadde vært politibil
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  14. #188
    Registrerte brukere Geitung sin avatar
    Medlem siden
    29. mars 2011
    Sted
    Laksevåg, Hordaland, Norway, Norway
    Innlegg
    834
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av crazyclomp Vis post
    Farlig å se på noe man har lyst på ja
    Alltid greit med en prat og hyggelige folk
    Ja Fikk bare mer lyst på egentlig

    Sitat Opprinnelig postet av SuperWoman Vis post
    Kjøp delskinn du! Selvfølgelig har du råd til det!:-D
    Jeg er blakk som en kjerkerotte men kanskje man tar seg råd eller noe sånt

    Sitat Opprinnelig postet av 1janeinar Vis post
    det dær ligna på noe R.G hadde på sin 945 som hadde vært politibil
    Tja... Jeg har ikke noen anelse om hvor motoren kommer fra i utgangspunktet. Jeg vet bare at det er en sugemotor. Det er det som fikk meg til å reagere

  15. #189
    Registrerte brukere gull pilen sin avatar
    Medlem siden
    21. mars 2010
    Sted
    Elleville Vesten....
    Innlegg
    3.087
    Antall takk

    Standard

    alle 8v toppene jeg har sett ser slik ut, så tipper det er orginalt...
    2008 v50 summum 2,0tdi (konebil)
    1993 S2 Avant 2,2 turbo

  16. #190
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. aug. 2010
    Sted
    Byen under skyen - Bærgen
    Innlegg
    540
    Antall takk

    Standard

    Tror det var sånn på a motoren som jeg hadde i min hvite også..

  17. #191
    Registrerte brukere Geitung sin avatar
    Medlem siden
    29. mars 2011
    Sted
    Laksevåg, Hordaland, Norway, Norway
    Innlegg
    834
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gull pilen Vis post
    alle 8v toppene jeg har sett ser slik ut, så tipper det er orginalt...
    Hmmm... Kanskje jeg aldri har lagt merke til det da Det er MEGET godt mulig at jeg har oversett det

    Sitat Opprinnelig postet av crazyclomp Vis post
    Tror det var sånn på a motoren som jeg hadde i min hvite også..
    Motoren som står i min mener du?

  18. #192
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. aug. 2010
    Sted
    Byen under skyen - Bærgen
    Innlegg
    540
    Antall takk

    Standard

    Ja, det stemmer

  19. #193
    Registrerte brukere Geitung sin avatar
    Medlem siden
    29. mars 2011
    Sted
    Laksevåg, Hordaland, Norway, Norway
    Innlegg
    834
    Antall takk

    Standard

    Alt jeg vet Hehe

  20. #194
    Registrerte brukere Geitung sin avatar
    Medlem siden
    29. mars 2011
    Sted
    Laksevåg, Hordaland, Norway, Norway
    Innlegg
    834
    Antall takk

    Standard

    Igår kveld koblet jeg litt om på spilleren i bilen. Var dårlig kontakt i overgangene så da tok irritasjonen overhånd og markering og klipping av ledninger begynte
    Lastet ned app til bildebøtten så da må den prøves så da blir det noen bilder også gitt
    Ferdig klipt og markert

    Ferdig med faenskapet

    Gamle iso kontakter og overganger... Hater ledninger...

    Også fant jeg meg ny bakgrunn til telefonen


    Det var det jeg hadde og melde måtte jo teste bøtte appen

    Sent from my iPhone using Tapatalk

  21. Takk SuperWoman takket for denne posten
  22. #195
    Registrerte brukere Geitung sin avatar
    Medlem siden
    29. mars 2011
    Sted
    Laksevåg, Hordaland, Norway, Norway
    Innlegg
    834
    Antall takk

    Standard

    Sitter nå og funderer litt på fangerne på bilen... Jeg har litt lyst til å støpe egne fangere med orginalfangerne som utgangspunkt. Altså ikke bare støpe noe på fangerne men bruke dem som en mal

    Noen som har noe tro på dette? Jeg er ikke så sikker på hvordan det vil komme til å se ut

  23. #196
    Registrerte brukere The Bear sin avatar
    Medlem siden
    02. mars 2011
    Sted
    Husnes, Kvinnherad
    Innlegg
    2.250
    Antall takk

    Standard

    Go for it
    - 1990 Volvo 740 GL -
    - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler -

  24. #197
    Registrerte brukere Geitung sin avatar
    Medlem siden
    29. mars 2011
    Sted
    Laksevåg, Hordaland, Norway, Norway
    Innlegg
    834
    Antall takk

    Standard

    Det frister Eneste som får meg til å tvile er at jeg mistenker front fangeren er skeiv

  25. #198
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. aug. 2010
    Sted
    Byen under skyen - Bærgen
    Innlegg
    540
    Antall takk

    Standard

    Da retter du den og så prøver du deg frem Det blir sikkert noe tøft utav det til slutt

  26. #199
    Registrerte brukere Geitung sin avatar
    Medlem siden
    29. mars 2011
    Sted
    Laksevåg, Hordaland, Norway, Norway
    Innlegg
    834
    Antall takk

    Standard

    Hehe Alt går jo

  27. #200
    Registrerte brukere Geitung sin avatar
    Medlem siden
    29. mars 2011
    Sted
    Laksevåg, Hordaland, Norway, Norway
    Innlegg
    834
    Antall takk

    Standard

    Idag har jeg puslet litt med eksosanlegget
    Har utsatt dette siden jeg HATER å holde på med den slags. Men det må jo gjøres.
    Jeg fikk jo et lite problem allerede før jeg begynte... Var på begge våre kjære biltema avdelinger her i Bergen og fant da til min STORE fryd ut at de ikke hadde det jeg skulle ha i utgangspunktet så da ble det litt jallamekk ala Geitung
    Tok dessverre ingen bilder. Det ble mørkt før jeg fikk gjort noe vetig nemlig.
    Det jeg har gjort idag er rett og slett å flytte en lyddemper. Lett sier du? Møkkajobb sier jeg
    Jeg fant ut noe om eksosanlegget mitt idag også faktisk...
    Katalysatoren... Den der plagsomme dingsen under bilen
    Min katalysator er det faen ikke mye hjelp i... Noen har nemlig vært borti innmaten med ett eller annet og knust all innmat Jaja... Utslippet er vell kanskje deretter også
    Jeg kom ihvertfall så langt at det nå bare er en liten rørbit igjen så er jeg ferdig. Heldigvis. Får ta noen bilder imorgen så får man ihvertfall et inntrykk av hvordan det ser ut nå

Side 8 av 16 FørstFørst ... 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •