Jeg har sveiseapparat stående men det duger ikke til en dritt så da valgte jeg klemmer.
Jeg kjenner ikke noen som har et sveiseapparat som fungerer heller så da var ikke det et alternativ.
Å elektrode sveising det hadde jeg ikke brukt for å sveise eksos med. Det er en sveisemetode ment for tykkplater
går fint å sveise eksos bare man bruker riktige pinner å riktig varme, uansett skal man sikkert ikke langt for finne noen med mig heller da, (evt. tig) men gjort er gjort![]()
()Volvo 740 gl 1987 b230, prosjekt, banebil?
()Volvo 740 TIC 1986, B230ET, fineværsbil
()Mercedes E-klasse 2003,220cdi, bruksbil
()Mercedes E-klasse 1990,250d 10v, vinterslede
(X)Volvo 240 GLE 1983, B23E, delebil
(X)Opel omega B 1995, 2.0l 16v, herjebil
(X)Mercedes E300-24v, 1990, 3.0 24v, prosjekt
NAUSTE RACING
Ikke noe problem og sveise tynt material med pinneHar sjelv sveiset 2mm rustfri plater med pinne uten problem
![]()
Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
Volvo 745 - Missile Drift Car
JodaGår vell greit
Men fortsatt ville ikke jeg brukt pinne på det
Er ikke veldig glad i det i utgangspunktet og i tillegg gidder jeg ikke det å lete etter noen som har et apparat
Jeg er nemlig en anelse lat
Mig, mag eller tig er vell det jeg ville bruktKanskje gassveis
Det synes jeg er litt kjekt merkelig nok
![]()
Jeg har pinneapparat til lånsMen du må kunne sveise selv, for jeg har ikke peiling:P
2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]
Vell alt går ann og bruke![]()
Ville sjelvfølgeli brukt Mig sjelv. Da dette er "kjappest"![]()
Fulloggal; Prøv deg frem med pinnesveis du. Finnes ikke enklere sveisemåte![]()
Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
Volvo 745 - Missile Drift Car
jo, mig er jo kjempeenkelt!![]()
()Volvo 740 gl 1987 b230, prosjekt, banebil?
()Volvo 740 TIC 1986, B230ET, fineværsbil
()Mercedes E-klasse 2003,220cdi, bruksbil
()Mercedes E-klasse 1990,250d 10v, vinterslede
(X)Volvo 240 GLE 1983, B23E, delebil
(X)Opel omega B 1995, 2.0l 16v, herjebil
(X)Mercedes E300-24v, 1990, 3.0 24v, prosjekt
NAUSTE RACING
Nå når det nærmer seg lønn har jeg de setene endahehe
Alt går bare man vilPinnesveis er enkelt det når man bare får inn hvilke vinkel man må ha
Jeg foretrekker mag i og med at det er det jeg har mest erfaring med
Eksosen forblir som den er til jeg føler jeg kan gjøre det på en annen måte og da blir nok stort sett hele tatt.
crazyclomp: Er ikke mye lønn her i gården gittBudsjettet er lagt opp til at jeg har bilen på veien nå om dagen
![]()
Heldigvis begynner jeg å bli gammel mann så det blir jo billigere etterhvertMen om du ikke har hastverk med å få de vekk så har jeg lyst på delskinn
Det må bare bli etter jeg har kommet ut i lære
Edit: Har du noe bilde av setene?![]()
Har ikke bilde av de nei, men du kan no komme ut å se på de en dag om du vil![]()
Tjaaaadet hadde jo ikke vært så dumt det
![]()
---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?wxw0eh
Sent from my iPhone using Tapatalk
Har vasket bilen og ordnet låsen på ene døren idagvar heldigvis bare en god rens og oppsmøring som skulle til så var mekanismen god som ny
ingen bilder desverre siden hendene var full i grease og annet helseskadelige ting
hehe
Tror jeg skal gjøre det samme med de andre låsene også så da kan det jo knipses litt
![]()
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nå har jeg vært litt i tankeboksen... Nok en gang... Jeg har litt lyst til å lage meg en leppe til bakfangeren men er fortsatt ikke helt sikker. Jeg tror kanskje det kan gjøre det litt enklere for meg med tanke på twinpipen ogsåDet krever jo en god del arbeid. Det er med andre ord tid jeg egentlig ikke har dessverre. Kjenner jeg blir irritert bare av tanken på alt jeg vil har gjort men ikke får gjort.
Jeg og min bror var også en tur til Myking her om søndagen å hentet en skjerm til den fantastiske mondeoen hans å oppdaget da etterhvert at jeg aldri skal ha dioder i instrumentpanelet rett og slett fordi jeg fikk en litt kjedelig hodepine av kjøringen i mørket og at temperaturmåleren må kobles på egen krets. Det er heldigvis en grei sak siden det bare er snakk om å strekke en ledning via en bryter eller sikringsboksenEr ikke sikker på om jeg vil ha den på tenningen eller om jeg bare skal blåse i det.
Få vekk tempen fra dashbordet, og fiksden i instrumentet
Er bare føleren på motoren som er feil...
2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]
Har fått anlegget i bilenNoe jeg har utsatt en god stund
Noen bilder av resultatet
Jordingen
Forsterker skrudd fast. Første gang jeg har brydd meg
Ferdig montertOg justert til å kunne leve med og ikke bli døv av
![]()
Ferdig, så tar du lastestropp på de krokene over hjulbuene, og så er det gode ting! Subben min satt hvertfall fast![]()
2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]
Du sier noe der fulloggalHar aldri hatt problemer med at kassen har beveget seg faktisk
Det er borrelås under på kassen ser du
Har også hatt sladd på bilen med kassen baki uten at den har beveget seg
Ikke at jeg driver å sladder med vilje altså
![]()
Neinei, var et uhell!
Borrelås under kassen er jo ingen dum ide!![]()
2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]
Du vet... På noen biler henger gassen seg opp
Det fungerer uforskammet bra faktiskDet er jo bare fire små striper i hvert hjørne av kassen
Det anbefales for å si det sånn
![]()
Har i kveld begynt på toppen til nye motoren min å da lurer jeg litt på hvor mange tetninger det er på 530 toppen?
Jeg mener å har lest et eller annet sted at det er 4 tetning og at det er på innsugsventilene men siden jeg ikke er helt sikker så venter jeg med resten av ventilenealtså eksosventilene
![]()
Kor fekk du tak i store nok kabelsko til jord og straumkabel inn på forsterkeren?
- 1990 Volvo 740 GL -- 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler -