hva er splen plater og hvor kjøper du de?
Hvordan har du råd til så mye vibroplast?![]()
hva er splen plater og hvor kjøper du de?
Hvordan har du råd til så mye vibroplast?![]()
Sist endret av boman; 27/03/10 kl 20:54
Geir Boman Rinde
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Varamedlem
---
Volvo V90 R-design T8 2020
Splen plater er en av de andre typene plater de selger hos Installbay. Brukes i sandwich sammen med Vibroplast eller Bimast Bomb for å dempe enda flere frekvenser lyd. Med Vibroplast i bunn.
Alt som er dempet på bildet der er bare 8 ark / 1 pakke til 350 kr. Men koster litt når hele bilen skal dempes.
Hm, hvor mye (står sikkert tidligere også men spør for jeg orker ikke lese igjennom alt) brukte du på torpedoveggen?
Av de stedene du har støyisolert, hvor ble det størst forskjell (tenker på å isolere litt i min, men veit ikke hvor jeg skal begynne)?
Geir Boman Rinde
Varamedlem
---
Hmm, tror jeg brukte rundt 2 pakker på torpedoveggen hvis jeg ikke husker helt feil. Merka stor forskjell på generell støy forfra når jeg dempa torpedoveggen, sånn som lyder fra utløselager, clutch, dysetikking og sånn ble jo helt borte omtrent.
Så har jeg bare dempa der og begynt å dempe baki der, ikke helt ferdig, men foreløpig ser det ut til å hjelpe godt.
Men etter det jeg har hørt så er det dører og tak som er det aller viktigste å dempe. Der har ikke jeg begynt enda.
Har tenkt på tanken å isolere litt på veggen under hanskerommet (det jeg kommer til uten å demontere hele bilen) for syns det kommer mye lyder ifra motor ifra det området.
Tror du det er no vits å bare ta små deler av den?
Geir Boman Rinde
Varamedlem
---
Tja, vet ikke. Men det er hvertfall veldig viktig at torpedoveggen er helt tett mtp nipler og sånt. Hvis en nippel ikke sitter ordentlig i eller har et lite hull i seg så har det lite å si hvor godt dempet resten av torpedoveggen er. Det er viktig at det er helt tett, kjøp en butylpølse fra Installbay til å tette sånt.
Da blir det nok bra!![]()
-95 Audi A6 2,5 TDI (brukis med treski)
-92 Nissan Skyline R32 3,0 Twin Turbo (Driftebil)
-89 Volvo 245 GL Orginalare (solgt)
Har du viking ecomax i denne? Hvordan vil den fungere sammen med 558dyser, 3"lmm og _litt_ større turbo tro?
Ecomaxen kommer til fungere fint den.
Kawasaki kfx 450r
BMW E39 525T
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
I følge mange på forumet her (som henrik etc) så kan du jo ta hele forstillinga fra en nyere volvo og sette over å kjøre fra alt av eldre volvoer
Kanskje det hadde vært en ide? subframen passer nesten rett i også. bare sveise den på
:P
Det er noen fordeler med 960 forstillinga.. men det er lettere å bygge om 940 forstillinga til noe som er enda bedre igjen
One Ring to rule them all
Den store fordelen med 960 forstillinga er vel at man kan bruke 850 coilovere og sånnt. Men tror jeg holder meg til 940 forstillinga, ja, og kjøper meg noe ala dette til den:
http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=20329540
Nei geometrien er bedre på 960 forstillinga. derfor den er bedre å kjøre også.. 940 forstilling er jo egentlig ikke designet for høye hastigheter![]()
+ at 960 forstillinga gir mindre vibrasjoner etc i rattet.. Noen smarte menn som har tenkt ut mye lurt der![]()
Men jeg ville heller bygd om 940 forstillinga og brukt justerbar topplagring etc. mindre dia på fjørene for å få lagt demperne enda mer bakover. står jo nesten rett opp og ned orginalt![]()
One Ring to rule them all
Yep, sikkert en del lurt man kan gjøre med 940 forstillingen for å få den nesten like bra. Hadde sikkert vært litt jobb å bygd om til 960 forstilling og? Mtp sveising i dempertårn som igjen fører med seg lakkering av motorrom og kanskje ikke alt passer overens med B230 motoren. Og mulige problemer med rattaksel som ikke passer og sånne ting.
Sist endret av Iversen; 04/04/10 kl 12:41