Pedersen & Moen's diverse galskap.
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
Kan jo gjøre som endel farbikker gjør for tiden, vri innsugskanalen.
Da skaper man en syklon effekt som forstøver drivstoffet meget fint![]()
Ensom V70 Turbo
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
Har en en polert kanal så dråper fuelen seg i grenselagene og hvis det er bare glatte flater over alt så er det ingenting som sparker fuelen ut i den aktive luftstrømmen... får ikke nødvendigvis bløte vegger av den grunn, men kan ende med å måtte kjøre 10 grader mer fortenning enn en normalt må.. Og halve jobben med porting på 2V er å senke fortenninga.
"Impossible? ...Nah. Just needs more development time."
Ser denBlankpolere kanaler blir ikke så aktuelt hos meg. "Bling-Bling" og polish kan "Bimmer-gutta fra Grefsen" drive med
Jeg har brukt 40-60 korning på de jeg har tatt clean-up i kanalene på.
Pedersen & Moen's diverse galskap.
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
Driver å vurderer 16v sugemotor isteden for turbomotor til å begynne med i prosjektbilen. Noen som har noen tips? Vipec v44 sprut og E85. Hva kreves for 250hk? Ser for meg langslagsveiv på smidde mahle stempler, h-råder og 12:1 i komp. Porta 16v topp med mekaniske løftere og doble ventilfjører samt få slipt om kammene. Noen som har noen tips?
Hvis du skal kjøre den religiøst på E85 og ikke vingle frem og tilbake mellom drivstoffa hadde jeg bygget den som en dedikert alkis.. skal du først ha E85 og harde kammer så kunne du hatt 13:1 i statisk komp uten problemer, spes hvis du skal varve over 7000 rpm og ha kammer til det...![]()
"Impossible? ...Nah. Just needs more development time."
Jupp, han må vel helst litt over 7000rpm også for å få 250 sugiser, iaffal som 2,3L. Om han ikke får så å si alt til å klaffe... 253Nm av en 2,3 sugis begynner å bli litt tricky på under 7000Hvis motoren skal kunne kjøres normalt og ha noe som kalles en "kurve"
![]()
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
Hva med stroket b23 veiv så jeg får ca. 2,5L?
Aldri feil med volum, med langveiv er flere over 300 hk, men da snakker vi ikke spesielt gatevennlig...![]()
"Impossible? ...Nah. Just needs more development time."
Nei nettopp, tenker en "start" motor for å få bilen opp å gå med nytt understell, bremser, sprut, e85 og alt som hører til. Så får vi se hva som skjer siden. Har en b234f, nytt regreimkit, doble ventilfjører og nye ventiler jeg kanskje tenkte å bruke, men rådelagrene er vell ikke allverden? Hvordan holder oljepumpa? 200 hjulhester hadde vært morro.![]()
200 hk er nesten bare en lett porting og noen kammer unna på en 16V med litt volum på sprit...![]()
"Impossible? ...Nah. Just needs more development time."
Går det å kjøre sprit på gasser?
Christian Gulbrandsøy
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Nestleder/Treffansvarlig
Du trenger igrunn å øke dysestørrelsen med 40-42%, høyere komp, og/eller høyere fortenning.
Pedersen & Moen's diverse galskap.
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
Ønsket var selvsagt å kjøre med lambdameter og videokamera i bilen slik at forgasseren kunne modifiseres til å gi en noenlunde bra fuelkurve, men dette var dessverre utenfor budsjettet. Fuelflowet ble derfor bare enkelt og greit økt med 41% ja.
Mener å huske at kompforholdet ble lagt på 13,2:1 med en Volvo GT6 kam.
E85 for the win
Tror jeg stort sett skal kjøre E85 på alle mine![]()
Ensom V70 Turbo
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt