Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  144
Side 26 av 65 FørstFørst ... 16 24 25 26 27 28 36 ... SisteSiste
Viser resultater 626 til 650 av 1606

Tråd: Sugemotortråden!

  1. #626
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SWR Vis post
    Er ingen ekspert, men jeg ville nok ikke hatt radiesete på innsugssiden... ihvertfall ikke hvis du har tenkt å ha polert innsugskanal.
    Jeg tror ser poenget ditt Du mener blandingen ikke komme inn med nok turbulens for å skape en god forstøvning, ettersom gassen vil gli lett over radien, og slynge drivstoffet ut i sylinderveggene?
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  2. #627
    Registrerte brukere Tarell sin avatar
    Medlem siden
    03. mai 2011
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.286
    Antall takk

    Standard

    Kan jo gjøre som endel farbikker gjør for tiden, vri innsugskanalen.
    Da skaper man en syklon effekt som forstøver drivstoffet meget fint
    Ensom V70 Turbo

  3. #628
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tarell Vis post
    Kan jo gjøre som endel farbikker gjør for tiden, vri innsugskanalen.
    Da skaper man en syklon effekt som forstøver drivstoffet meget fint
    OG som suger bort mye energi av den som potensielt kunne pakke luft inn i motoren
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  4. #629
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    OG som suger bort mye energi av den som potensielt kunne pakke luft inn i motoren
    Derfor er det bedre med diffusorer i kammeret som styrer lufta dit man vil i kammeret isteden slik at det blir swirl allikevel
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  5. #630
    Registrerte brukere Tarell sin avatar
    Medlem siden
    03. mai 2011
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.286
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Derfor er det bedre med diffusorer i kammeret som styrer lufta dit man vil i kammeret isteden slik at det blir swirl allikevel
    Sa ingenting om det, sa bare hva noen fabrikker gjør
    Beste stedet å lete etter gode oppskrifter e i motorsporten.
    Der må man finne løsninger for å gi mest mulig effekt, men likevel holde seg innenfor FiA regelementet.
    Er utrolig hva de får til
    Ensom V70 Turbo

  6. Takk Njål Nilssen takket for denne posten
  7. #631
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av V20T Vis post
    Jeg tror ser poenget ditt Du mener blandingen ikke komme inn med nok turbulens for å skape en god forstøvning, ettersom gassen vil gli lett over radien, og slynge drivstoffet ut i sylinderveggene?
    Har en en polert kanal så dråper fuelen seg i grenselagene og hvis det er bare glatte flater over alt så er det ingenting som sparker fuelen ut i den aktive luftstrømmen... får ikke nødvendigvis bløte vegger av den grunn, men kan ende med å måtte kjøre 10 grader mer fortenning enn en normalt må.. Og halve jobben med porting på 2V er å senke fortenninga.
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  8. Takk Njål Nilssen takket for denne posten
  9. #632
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Ser den Blankpolere kanaler blir ikke så aktuelt hos meg. "Bling-Bling" og polish kan "Bimmer-gutta fra Grefsen" drive med Jeg har brukt 40-60 korning på de jeg har tatt clean-up i kanalene på.
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  10. Takk Njål Nilssen, Larsgunnar, Tarell takket for denne posten
  11. #633
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av V20T Vis post
    Ser den Blankpolere kanaler blir ikke så aktuelt hos meg. "Bling-Bling" og polish kan "Bimmer-gutta fra Grefsen" drive med Jeg har brukt 40-60 korning på de jeg har tatt clean-up i kanalene på.
    bruk gjerne begrenset hastighet på rondellen også...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  12. Takk Ola Moen, Tarell takket for denne posten
  13. #634
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    bruk gjerne begrenset hastighet på rondellen også...
    Testa sånn god gammeldags hånddreven drill med slipestein. ca 800Rpm. Ikke å anbefale om en har antydning til senebetennelse i skuldra.
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  14. #635
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av V20T Vis post
    Testa sånn god gammeldags hånddreven drill med slipestein. ca 800Rpm. Ikke å anbefale om en har antydning til senebetennelse i skuldra.
    Luftsliper, smergelpapir med myk backing med 60-korn rulla opp på ei stang og tapet i enden og 1500-2000 rpm.. det liker både kroppen og toppen bedre..
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  15. #636
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2010
    Sted
    Aurskog-Høland
    Innlegg
    161
    Antall takk

    Standard

    Driver å vurderer 16v sugemotor isteden for turbomotor til å begynne med i prosjektbilen. Noen som har noen tips? Vipec v44 sprut og E85. Hva kreves for 250hk? Ser for meg langslagsveiv på smidde mahle stempler, h-råder og 12:1 i komp. Porta 16v topp med mekaniske løftere og doble ventilfjører samt få slipt om kammene. Noen som har noen tips?

  16. #637
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Hvis du skal kjøre den religiøst på E85 og ikke vingle frem og tilbake mellom drivstoffa hadde jeg bygget den som en dedikert alkis.. skal du først ha E85 og harde kammer så kunne du hatt 13:1 i statisk komp uten problemer, spes hvis du skal varve over 7000 rpm og ha kammer til det...
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  17. #638
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Jupp, han må vel helst litt over 7000rpm også for å få 250 sugiser, iaffal som 2,3L. Om han ikke får så å si alt til å klaffe... 253Nm av en 2,3 sugis begynner å bli litt tricky på under 7000 Hvis motoren skal kunne kjøres normalt og ha noe som kalles en "kurve"
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  18. #639
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2010
    Sted
    Aurskog-Høland
    Innlegg
    161
    Antall takk

    Standard

    Hva med stroket b23 veiv så jeg får ca. 2,5L?

  19. #640
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Aldri feil med volum, med langveiv er flere over 300 hk, men da snakker vi ikke spesielt gatevennlig...
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  20. #641
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2010
    Sted
    Aurskog-Høland
    Innlegg
    161
    Antall takk

    Standard

    Nei nettopp, tenker en "start" motor for å få bilen opp å gå med nytt understell, bremser, sprut, e85 og alt som hører til. Så får vi se hva som skjer siden. Har en b234f, nytt regreimkit, doble ventilfjører og nye ventiler jeg kanskje tenkte å bruke, men rådelagrene er vell ikke allverden? Hvordan holder oljepumpa? 200 hjulhester hadde vært morro.

  21. #642
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    200 hk er nesten bare en lett porting og noen kammer unna på en 16V med litt volum på sprit...
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  22. #643
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2010
    Sted
    Aurskog-Høland
    Innlegg
    161
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SWR Vis post
    200 hk er nesten bare en lett porting og noen kammer unna på en 16V med litt volum på sprit...
    Hva med stempler og kompresjon?

  23. #644
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Går det å kjøre sprit på gasser?
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  24. #645
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.638
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Christian Vis post
    Går det å kjøre sprit på gasser?
    Ja.
    Jeg konverterte to A-forgassere til E85 for bruk i brilcross. Dette virket godt og fint lenge. Faktisk helt til bilen ble solgt på bud og nye eieren fylte vanlig drivstoff.

  25. #646
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Du trenger igrunn å øke dysestørrelsen med 40-42%, høyere komp, og/eller høyere fortenning.
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  26. #647
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.638
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av V20T Vis post
    Du trenger igrunn å øke dysestørrelsen med 40-42%, høyere komp, og/eller høyere fortenning.
    Ønsket var selvsagt å kjøre med lambdameter og videokamera i bilen slik at forgasseren kunne modifiseres til å gi en noenlunde bra fuelkurve, men dette var dessverre utenfor budsjettet. Fuelflowet ble derfor bare enkelt og greit økt med 41% ja.
    Mener å huske at kompforholdet ble lagt på 13,2:1 med en Volvo GT6 kam.

  27. #648
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Wangen Vis post
    Hva med stempler og kompresjon?
    Samme stempler + kortere råder og mer slag = mer komp automatisk..
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  28. #649
    Registrerte brukere Tarell sin avatar
    Medlem siden
    03. mai 2011
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.286
    Antall takk

    Standard

    E85 for the win

    Tror jeg stort sett skal kjøre E85 på alle mine
    Ensom V70 Turbo

  29. #650
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tarell Vis post
    E85 for the win

    Tror jeg stort sett skal kjøre E85 på alle mine
    Skulel glatt gjort det på mine biler og... MEN mangelvare dilux på spritsuppe her nord :'( Og dra en gang i mnd til Bodø for å tømme tanken til statoil gidder jeg ikke altså...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

Side 26 av 65 FørstFørst ... 16 24 25 26 27 28 36 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •