Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 1606

Tråd: Sugemotortråden!

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #11
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tarell Vis post
    Mer turtallsvillig motor ja.
    Men man taper jo dreiemoment med lettet svnghjul..............
    Hårfin balanse det der
    VIKTIG Å FÅ MED!!!:

    Mindre moment ved statisk turtall ja så lenge motoren ikke har tenningsoverlapp. MINDRE moment ved akselerasjon med tungt svinghjul... Dessuten det inneholder ikke SÅ mye energi... nok energi til å drive motoren den tiden det tar fra du er er på rødstreken, slipper gassen og tråkker inn clutchen, til den er på tomgang igjen Og det tar ikke så himla lang tid

    er ikke BARE pga respons race-biler ikke har svinghjul på et 1/2 tonn

    Tunge svinghjul er BARE til for bestemor, så ikke hun skal kvele bilen i hvert bidige kryss...dessuten hva har man ikke tomgangsventil for? Det holder at det er akkuratt nok masse til å glatte ut kraftpulsene på biler med lite overlapp og dryle stempla gjennom komp. takta i samem tilfelle. Ergo trenger egentlig ikke 5 cyl. og oppover svinghjul sånnsett Kjekt for å få litt mere stabil tomgang. 3.5kg + clutch = total mase på 7,5kg holder i ukevis på sekseren
    Sist endret av Njål Nilssen; 19/01/12 kl 18:39
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •