Er det boltene til traversen du mener eller? må se på det, er det også noen slags form for vibrasjonsdemping kanskje? Noen som vet?
Er det boltene til traversen du mener eller? må se på det, er det også noen slags form for vibrasjonsdemping kanskje? Noen som vet?
Vart litt usikker. Mener sterkt på at Heile forstillinga va borte når vi fant disse inne i vangan. Mener det va 2 skrua på toppen eller siden av vangen.. Ska sjekke litt på div bilder og komme tilbake. Viss ikke noen andre veit?
Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
Volvo 745 - Missile Drift Car
Hvis noen har noe info om dette blyet som som marius skau snakker om her, vennligst gi meg litt info hehe
Litt kult med over 66000 visninger på prosjekttråden nå
håper folk kommer med kommentarer og innspill, kritikk om det skulle være noe !
vil tro de klossene er forsterkninger hvor du fester treversen. Slik at du har motstand på begge sider av selve rammen...
Med klossen: --[x]-- (motpress på begge sider av skruen)
Uten klossen: ---[]--- (Klemt flat etter mye bevegelse av motor osv)
Husk det er mye vekt uansett i motorrommet og om du fjerner disse nekter jeg å tro du merker forskjell. Jeg ville for sikkerhetsskyld latt de være og heller skippet burger menyen på bensinstasjonen den dagen du vil tro du hadde merket forskjell :P
hehehe ja hvis det er noe som er det for å forsterke noe så må det jo forbli. skal sjekke opp i det å se åssen det ser ut.
Men den plata jeg la ut bilde av i stad som sitter på torpedo veggen, den fjerner jeg bare, den har velll så mye å si?
skal ha heeelt strøkent motorrom nå el? nesten så jeg får lyst å fikse motorromma mine å men.. mye jobb ass
åssen motor planer har du egentlig? mulig står litt tidligere i tråden kanskje men
1988 760 B6284T
1988 765 D24TIC
1985 740 B230ET
Vil ha det strøkent nå ja så jeg slepper å gjøre jobben en gang til, lakka jo motor rommet selv i fjor vinter, ble greit resultat men lakken sprakk når sommeren kom. Fikk vell ikke herda ordentlig, lakka med spray boks. Denne gangen vil jeg få sveist alt som skal sveises, cleane alt som skal cleanes og gjøre det strøkent, få det proff lakkert og oppi med maskinen igjen.
Motoren blir samme som i fjor, 96 mod FK med underspyling, mahle stempler, ny maskinerte, cirka 8,5:1 komp, spm h-profil råder, spm oljepumpe, ny porta 530 topp med custom kam fra KM Cams, 38mm eksosventiler, skjærekant topp pakning i riktig tykkelse, ajden grenrøret med 50mm wastegaten samme som i fjor, ny turbonetics e46 turbo tror jeg, har ikke bestemt turbo enda. an-koblinger og rustfrie slanger på det meste. Prøver å få tak i el servo. Alu reimhjul, letta svinghjul + + ny catch tank, ny ekspansjons tank i alu, kms datasprut, fordeler løs tenning, elektronisk boost controller, aeromotve btr, 50liters fuel cell, 044 pumpe, nuke rail, kamdrev og bensinfilter, an8 bensinslanger. alu radiator. Litt sånn kos
okay ja blir nok bra gleder meg til å se slutt resultatet
1988 760 B6284T
1988 765 D24TIC
1985 740 B230ET
di blyklompene i vangene er bare noe slikt vibrasjons drit.. bare og fjerne.. festa med 2 10mm mutre på siden av vangen inn mot motorom.. ser bra ut dette :=)
Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)
nåværende kjøretøy:
94 volvo 945 godkjent med t5
86 chverolet van
De i vangen er ikke bare vibrasjonsdempende nei, bør ikke fjerners, de stiver av en god del ved kolisjon faktisk, de reddet mye når jeg ble påkjørt.
da jeg fjerna på min ringte jeg volvo, og dem sa det var for å forminske vibrasjoner.
Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)
nåværende kjøretøy:
94 volvo 945 godkjent med t5
86 chverolet van
noen som har bilde av di blyklumpene i vanger?
kan ikke komme på att jeg har sett det på noen 7 serie
1988 760 B6284T
1988 765 D24TIC
1985 740 B230ET
Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)
nåværende kjøretøy:
94 volvo 945 godkjent med t5
86 chverolet van
aha, må se på mine biler. har to 7 serier og en 9 serie her.
tror ikke alle 7 serier har dem.
aldri sett sånn på biler jeg har hadd tidligere el.
har rammevanger fra 1986 740 liggende i garasjen så skal se på dem også
1988 760 B6284T
1988 765 D24TIC
1985 740 B230ET
Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)
nåværende kjøretøy:
94 volvo 945 godkjent med t5
86 chverolet van
har plukka ned og tømt mange 7 serier og må si jeg ikke har sett det.
så vil tro det er kun på noen biler det er sånn. har jo skrudd av alt som er med skruer/mutre å gjøre
1988 760 B6284T
1988 765 D24TIC
1985 740 B230ET
Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)
nåværende kjøretøy:
94 volvo 945 godkjent med t5
86 chverolet van
Åja de muttera på sida der hmm må sjekke opp i morgen dette her. Denne bilen her er en 88 modell GLE.
Har pakka sammen noen deler som skal sendes til joakimmy91 for glassblåsing.
- Bremsekraftforsterker og pumpe
- clutch pumpe
- toppdeksel
- reimhjulet på hjelpe akselen
- løftefestene til motoren
- termostathus
sikkert noe mer småting som jeg har glemt å nevne
janeinar de er lette å få ut når bilen er heil, verre når den ser slik ut:
Slik ser det ut nå:
deler blir pent når det blåses
utnytter meg av det på jobben jeg å
1988 760 B6284T
1988 765 D24TIC
1985 740 B230ET
Da har jeg fått lånt meg ett sveise apparat, fikk begynt å sveise igjen noen unødvendige høler i motorrom og lage forsterkning på "broa" mellom vangene som intercooler og radiator blir festet i.
Jeg kan IKKE sveise men prøver hvertfall, øvelse gjør mester?
I morgen blir det ny økt og da kommer en kamerat som skal hjelpe meg litt
Også de bly klossene inni vangene, festet med 4 stk 10mm muttere har jeg fått fjerna, kan ikke skjønne at de kan være godt for noe annet enn vibrasjonsdemping, veide mye gjorde de å! glemte kameraet idag men ikke så mye å ta bilder av, enda
Veier litt di klompene ja Angrer litt på at vi ikke veide disse bare før morro skyld
Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
Volvo 745 - Missile Drift Car
har ett lite spørsmål, jeg skal godkjenne min 740 med fk motor nå, (du har jo gjort detta før ) det jeg lurer på er dempere, godkjente du med bilstein? var det noe problem? i og med at man egentlig skal ha de og de demperne etter delenr.
råå bil forresten