Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 576 til 600 av 1606

Tråd: Sugemotortråden!

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Marius-Skau Vis post
    Planen var og få noen med en del mere erfaring ta seg av jobben med toppen. Noen og anbefale nordpå? Prøver og lese meg opp på kamer etc som vil passe best til ønsket resultat. Vil ha en turtalsvillig maskin men vil samtidli ha bunndraget som finner i sugemaskiner.
    Bunn:
    Kjører bare en A blokk med vektjusterte deler jeg da Viss ikke noen har nå anna tips og komme med?

Insug:
    Har 2 jeg ser en del på. Heita så mye som langetypen og korte typen. Men viss jeg har så mange og velge mellom hvilken vill du/dokker anbefalt?

Grenrør/Eksos:
    4.2.1 grenrør trur jeg at jeg kjøper ferdig. Regner med man ikke klarer og lage det så mye bedre sjelv uansett? Så blir det hjemme laga 2.5" eksos med 2 potter.

Tenning/Bensin:
    Her har Ms sprut vart tanken fra dag 1. Før og styre tenning og bensin. Elektrisk Bosch 044 pumpe vil jeg mene ska levere mere en nokk. Msd tenning med 4 seperate coiler va også plan. Leser meg enda opp på dette da jeg er rimeli grønn på motor :P

Så pin meg, kjæft på meg eller gi meg tips. Jeg vil lære
    Nå viste jo Truckdriver til en fin motor som kanskje er like grei å kjøpe om du får en grei pris

Men om du vil gjøre mesteparten selv og ikke vil gjøre toppen selv, så finn en porter som IKKE sier han skal gjøre hølet stort og som kun viser til jævlig bra CFM... det trenger ABSOLUTT ikke være en god topp... Vet strengt talt heller ikke om så mange her nord som driver med sånnt... De jeg har snakket med som sier de kan porte for en (snakk om vanlige motoroverhalnings firma feks), lever fortsatt i trua om at store høl er veien å gå...

Jeg kan om så fikse kanalene for deg og sveise i brennkammeret. Om ikke annet vet jeg av folk (men ikke nordpå) som kan det. Jeg har ikke noe utstyr som kan frese seter... så det må du i tillfelle sette bort til noen andre om jeg skal gjøre sveising og kanalomforming. Nå har ikke jeg noe firma heller, så gjør slikt kun på "kompis basis"...

Er i alle fall få av slike spesialiserte firma her nord i alle fall :( (enda ) Jeg får i alle fall plana mine topper med benådning til å låne fresen til hjelpeverkstedet på flystasjonen... når jeg gjør mine egne topper. Så kan vel bli vanskelig å si at jeg da freser andres topper også... setejobb osv. må jeg sette bort til utvalgte folk... Kan sende deg en PM om du ønsker...

Men hvis du skal styre både tenning bensin med dataskvætt, hva skal du med DCOE's da? i tilfelle kan du jo bare kjøpe DCOE "moke-up" med dyseholdere... Blir lettere å få justert AFR med en PC da, enn som å drive med bestykkning, som kan ta lang tid og som er vanskelig om du ikke har erfaring med det... men det finens jo sikekrt folk også her nord som kan slikt.

Og for all dels skyld... IKKE bruk et sprut med oppløsning på 180 grader!!! Bruk et som kan ombestemme seg midt i en sylus! i alle fall sprut som utnytter feks. et 60-2 triggerhul osv kan det... rask prosessor (om du finner info om det) er også somregel en god pekepinn på god oppløsning...

PS Og ikke finn en kam som bare "passer deg"... kammen er hjertet i motoren og bestemmer i grunnlaget så å si alt... bedre å velge en tilgjengelig kam og så bygge motoren rundt den til å passe den kammen...

Evt. endten kjøp deg, eller få "låne" en god simulator... så finner du fort ut hilken kam som vil funke best med det gitte volum, ønsket register med den aktuelle borring og slag, så former du eksos innsug osv rundt det
    Sist endret av Njål Nilssen; 08/01/12 kl 15:22
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •