Mye fine svarDa skal jeg se hva jeg gjør når jeg begynner å nærme meg ferdig med noe av det andre her. Dette er nok ingen motor å bruke til normal kjøring, så kan være jeg setter sammen en sånn motor til å bruke i "spesielle anledninger" sånn for gøy
Truckdriver:
Ang MS jeg nevnte, så er det av de gamle pcb c2.2 ja. har to slike som ligger å støver ned et sted. (om jeg finner de igjen vel og merke) Men å bruke penger på noe annen MS er uaktuelt for min del. Da bruker jeg heller penger på et Vi-Pec, Autronic, Motec, DTA, el.lignende.
Det er nok dyrere, men det får så være
SWR:
Innsugskanal skal ikke poleresJeg kan ikke så mye, men det tror jeg var noe det første jeg noengang lærte om kanaler
Jeg gjorde det så godt som mulig på innsug-siden i en mopedsylinder, og det fungerte fryktelig dårlig. Måtte jo som en sta 14-15 åring prøve, til tross for at Per Guldbransen sa jeg ikke skulle gjøre det. Etterpå forklarte han hvorfor
Det jeg mener med å blankslipe forbrenningskammer, er å bli kvitt den ruglete overflaten.
Nå kan en jo lettere kontrollere det med et skikkelig sprut, mens på eldre forgassermotorer som gjerne gikk både fett og magert ble det et belegg som satt seg fast i den ruglete overflaten, og gjerne kunne gløde litt, og gi antenning før gnist. Det var litt den effekten jeg vil prøve å unngå. Om det hørtes fornuftig ut.
En annen ting som jeg ikke har testet, men som jeg fikk et tips om av en eldre luring som drev med rally seint på 70-tallet, var at på forgasser motorer man til tider kjører hardt, så kunne man med fordel sette en tynn slange fra før spjeld, og inn til en liten vanntank/flaske, hvor man brukte en 0,5mm dyse i enden av slangen. I tanken/ flaska, kunne en ha en blanding med 50/50 vann og rødsprit som ble sugd inn sammen med luft og bensin.
Både for å kjøle forbrenningskamre, ventiler slik at en ikke fikk så fort tenningsbank, og for å skape en slags overlading, siden vann ekspanderer veldig da det skifter form fra væske til damp.
Det er vel en relativt enkel utgave av type vanninnsprut som er blitt brukt i andre sammenhenger.
Batland:
0,4mm over toppdekke, og med 0.8mm squish? Blir det noe tilnærmet samme som var på B20E? Tar jeg feil når jeg antar at trangere squish vil gi en rappere respons?