Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 1606

Tråd: Sugemotortråden!

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.653
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av V20T Vis post
    Om en da kombinerer denne kammen med 4 stk 45mm spjeldhus, så får den vel i seg nok luft?

    Tenkte igrunn jeg skulle gjøre noe som kanskje vil virke litt motsatt for mange.
    At jeg bygger motor etter kammen istedenfor å velge kam etter hvordan motoren er.

    Jeg har lurt en stund på hva slags kam dette er. Har hatt den liggende en stund, og ikke tenkt så mye på den.
    Den har ikke noe bokstaver slått inn i bakkant. kun et nummer. "552497"
    Etter å ha undersøkt litt, så fant jeg ut at dette er en GT6 kam.

    Da må den jo såklart brukes

    Lufter litt i beste forumstil her nå, og prøver meg på å legge fram en tenkt oppskrift som jeg har sett flere har gjort før meg.
    Og da er jeg klar for litt innspill fra ekspertene her

    Tenkt tanke:

    -B23 bunndel. (Ikke B230)
    planfrese toppdekke så ventiler ligger 0.2mm over topp på blokk.
    Vektjusterte orginalstempler, vektjusterte og polerte orginalråder. typ M, smidd Bofors.
    balansert veivaksel, inkl.svinghjul og clutch.

    -531 topp.
    Her er jeg ikke så sikker, men kommer kanskje et stykke med 46/38 ventiler. Radiefreste seter, mirafreste seter og ventiler for å flytte anlegget helt ut. Pynte overgang mellom sete og kanal, samt massere kanten over innerradien litt på innsugskanal.
    Det samme på eksos-siden, men der ville jeg tatt litt på begge sider mot vegg på innerradien.
    forbrenningsrom vil jeg jevne ut kanter, og blankpolere så godt det lar seg gjøre. Jeg har fått for meg at det vil bli litt mindre sjanse for tenningsbank da. planfrese så jeg ender opp med rundt 11-11.5:1 i kompresjonsforhold.
    Stivere ventilfjærer sier seg igrunn selv.

    Ang innsug, så ville det jo kunne fungert med 4X40mm eller 4X45mm spjellhus.
    Bensin og tenning kan styres med et datasprut. Det dukker stadig opp et og annet sprut som noen har gitt opp.
    F.eks kan en jo bruke tenning til B23E, og et tidlig Megasquirt til å styre bensin. (Selvom jeg egentlig ikke er no glad i Megasquirt.)

    Alternativt 2 doble 45 gassere og ei tenning alá Electromotive Tec2 eller noe slikt

    4-2-1 rør og 2,5" eksos. 3" er nok kanskje i drøyeste laget
    Budsjettet trenger ikke bli så veldig høyt ettersom jeg har det meste liggende å slenge en plass.

    Blokk, topp, kam, eksos, spjellhus, DTA S60 sprut, dyser, sensorer, dobbelcoil og det meste ligger borti her, så kan jo få satt sammen noe som fungerer greit. Utgifter vil bli på ventiler, pakninger, og jobb på topp.

    Hva tror ekspertene?
    Med 1,2 mm tykk toppakning synes jeg at stempler 0,2 mm over er for lite. Jeg har selv stemplene 0,4 over på min B21AT.
    4 x 45 mm gasspjeld og Elektromotive sitt presise og nøyaktige tenningssystem høres direkte glimrende ut.
    Mange rimelige datasprut har altfor dårlig nøyaktighet på tenningsdelen og dette lar seg vanskelig avsløre da en vanlig tenningspistol er det samme. Man har derfor delvis gått tilbake til de tradisjonelle fordelerene når motorene skal brukes i motorsport fordi dette fungerer bedre i praksis.

    Anbefaler ett lett og fint svinghjul, 215 mm lamell og selvsagt 4,10:1 diff.
    Originale stempler, kryssbolter og råder er latterlig unødvendig tunge til en sugemotor så her kan du spare mye vekt hvis du gidder.
    Sist endret av Batland; 07/01/12 kl 16:41

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •