Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  71
Side 15 av 30 FørstFørst ... 5 13 14 15 16 17 25 ... SisteSiste
Viser resultater 351 til 375 av 728

Tråd: Guide fra A til F/FK/FT (oppdatert 02/03/10)

  1. #351
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. des. 2011
    Innlegg
    4
    Antall takk

    Standard

    Takk for svar
    Har dessverre hjerner til som fulgte med motor
    Hvilke årsmodeller er det som ikke har EGR?

  2. #352
    Registrerte brukere divad sin avatar
    Medlem siden
    19. okt. 2010
    Sted
    Ålgård, Norway
    Innlegg
    606
    Antall takk

    Standard

    Er ikke dette kobberrøret brukendes som bensinsslange? http://biltema.no/no/Bygg/Ror/Isoler...isolert-87962/
    - 85' BMW E30 335i Coupe prosjektbil
    - 92' MB 300Turbodiesel
    Tidligere biler - Mye rart O.o

  3. #353
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. des. 2011
    Innlegg
    4
    Antall takk

    Standard

    Jeg har en el tilkobling på slangen som går fra turbo til LMM på en FK motor.
    Noen som vet hva denne er til?

  4. #354
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    er noe insugstemp eller noe sånt er ikke helt sikker lurer litt på dette selv, men regner med det er noe sånt evt. så er det noe med olje åndinga da den går inn på samme sted etter det jeg husker
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  5. #355
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. jan. 2011
    Innlegg
    5
    Antall takk

    Standard

    hva er grunnen til at du må ha formotstand på turboen. for broren min hadde en 240 turbo i 2 år. med samme dysene som står i 740turbo (med formotstand)
    å når jeg tok ut lednings nettet her forleden så fant jeg ut at d ikkje var noe formotstand i denn menn ledningene var fårlenget og lagt klart menn di var bare
    koblett sammen igjenn. å denne bilen var det aldri noe tull med. så lurer litt på hva kan gå gale viss du ikke bruker denn ?

  6. #356
    Registrerte brukere divad sin avatar
    Medlem siden
    19. okt. 2010
    Sted
    Ålgård, Norway
    Innlegg
    606
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Dilligaf Vis post
    Jeg har en el tilkobling på slangen som går fra turbo til LMM på en FK motor.
    Noen som vet hva denne er til?
    Oljeåndinga kommer hvertfall inn på slangen mellom luftfilter og turbo!
    - 85' BMW E30 335i Coupe prosjektbil
    - 92' MB 300Turbodiesel
    Tidligere biler - Mye rart O.o

  7. #357
    Registrerte brukere larsa sin avatar
    Medlem siden
    27. juni 2010
    Sted
    Verdal
    Innlegg
    92
    Antall takk

    Standard problem me fk i 240

    hei, har nå montert b230FK motoren jeg kjøpte fra turbotrimming i 240n, bilen er en 90 modell med f motor og lh 2,4 orginalt. alt fungerte før men nå når jeg byttet motor koblet alt, byttet hjerner, tenningmodul og loddet inn motstander til dysene. bensin hjernen (984) er chipet med vikingchip ecomax. problemet er at starteren ikke slår inn. og den lille kabelen som går på innslaget står med strøm i ca 3 min etter at tenning er slått av så egentlig skulle jo starteren gå hele tiden ? når jeg vrir tenning til hakk 2 starter bensin pumpen som normalt så da er det vell ikke startsperre som er problemet?

    har ikke så veldig mye erfaring med dette siden det er første bilen jeg bygger med fk. håper noen av dere har et godt forslag

  8. #358
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Prøv å bytt plass på innslagsledningen, det er to hanner på starteren og bare den ene er til innslaget.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  9. #359
    Registrerte brukere larsa sin avatar
    Medlem siden
    27. juni 2010
    Sted
    Verdal
    Innlegg
    92
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ArneR Vis post
    Prøv å bytt plass på innslagsledningen, det er to hanner på starteren og bare den ene er til innslaget.
    ser at f motoren har 2 hanner på starteren men fkn har bare en ?

  10. #360
    Registrerte brukere divad sin avatar
    Medlem siden
    19. okt. 2010
    Sted
    Ålgård, Norway
    Innlegg
    606
    Antall takk

    Standard

    Såvidt jeg vet er starterene helt like??
    - 85' BMW E30 335i Coupe prosjektbil
    - 92' MB 300Turbodiesel
    Tidligere biler - Mye rart O.o

  11. #361
    Registrerte brukere larsa sin avatar
    Medlem siden
    27. juni 2010
    Sted
    Verdal
    Innlegg
    92
    Antall takk

    Standard

    [QUOTE=divad;494066]Såvidt jeg vet er starterene helt like??[/

    fant problemet nå, den ene kontakten var knekt. er vell bare å bytte starter da -.-
    Sist endret av larsa; 22/12/11 kl 15:38

  12. #362
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. feb. 2010
    Innlegg
    228
    Antall takk

    Standard

    MAO så er det kun 4-5 kabler i tillegg til hovedstrøms ledningen som man skal bry seg om:
    -tykk rød /gul fra bensinrele til hovedpumpe og forpumpe (monter sikring)
    -tynn blå (Se uthevet tekst under)
    -tynn Blå/gul Kobles til signal fra tennings lås til starter (merket 50, event kobles den rett på starteren)
    -tynn gul/rød fra forvarming lamdasonde, kobles sammen med tynn blå.
    -tynn rød\svart sammen med tynn blå dersom den finnes(kun enkelte 9-pol nett).

    DERSOM MAN HAR DEN BLÅ\GULE skal denne kobles på samme ledning som går fra tenningslås til starter. Denne ledningen er også en tynn blå\gul ledning. Du finner den lett bakpå tenningslåsen. Den tynne blå og tynne blå\gule må IKKE kobles sammen, da vil starteren være på heletiden. Må kobles som beskrevet. Altså tynn blå får + strøm i hakk 2 og 3 og tynn blå\gul får + strøm KUN når starteren går.

    DERSOM MAN IKKE HAR DEN BLÅ\GULE,som er det mest vanlige, kobles den tynne blå til en ledning\sikring som har strøm på hakk 2 og 3, f.eks coilledningen. ]


    Jeg har den blå gule ledningen... men hvilken blå tynn ledning er det snakk om?? jeg har en tykk blå en, like tykk som den gule/røde.

    har skrevet meg ei liste..

    2stk gul/rød nr 4 fra øverste sikring i i sikringsskap (sikkert bensinpumpe begge de 2)
    2stk svart/rød begge på 15+ tenningsstrøm
    tjukk blå bak instrumentpanel
    gul/blå motorrom starter 50 strøm
    Rosa skal hvor?? det er vell lambda indikasjonslamba i instrumenpanelet?

    glemmer grønn og grå og rød for de er visst til ac kun??

    har funnet ut dette ved å splitte opp mitt innerledningsnett fra en 1989 volvo 240 med lh 2,4 med 9 pols kontakt.
    Sist endret av gatebilboy; 22/12/11 kl 17:33

  13. Takk Thobbus takket for denne posten
  14. #363
    Registrerte brukere divad sin avatar
    Medlem siden
    19. okt. 2010
    Sted
    Ålgård, Norway
    Innlegg
    606
    Antall takk

    Standard

    Temp.målerne som må byttes fra 940 til 240 sensor, kan jeg stjele disse fra en 740 eller er dem like 940'n sine? Hadde to stykker fra en 240, men har selvfølgelig klart å rote dem vekk.....

    Neineineineinei.. glem det - dum som jeg er koom jeg på at jeg hadde 2 sett med disse sensorene!!! :P

    Da kan jeg heller spørre om hvordan i h.. jeg skal finne ut av 4 ledningene til dysene. Ser for meg det fort blir endel feilsøking under oppstart, så hadde liksom vært greit å ha noe så enkelt som disse i orden - en feilkilde mindre liksom, eller 4
    Sist endret av divad; 23/12/11 kl 01:24
    - 85' BMW E30 335i Coupe prosjektbil
    - 92' MB 300Turbodiesel
    Tidligere biler - Mye rart O.o

  15. #364
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. mai 2011
    Sted
    akerhus
    Innlegg
    150
    Antall takk

    Standard festing av intercooler

    hei driver og skal sette inn intercooler orginal 940 i en 240st noen som har noen tips på hvordan jeg bør feste den i topp og bunn??

  16. #365
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Med de originale festene som du får kjøpt fra volvoforhandleren..
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  17. #366
    Registrerte brukere divad sin avatar
    Medlem siden
    19. okt. 2010
    Sted
    Ålgård, Norway
    Innlegg
    606
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av b23f Vis post
    hei driver og skal sette inn intercooler orginal 940 i en 240st noen som har noen tips på hvordan jeg bør feste den i topp og bunn??
    Strips?

    Var å skulle kjøpe disse festene på Volvo, men det var gått ut mente mannen bak disken.. Var han full?
    - 85' BMW E30 335i Coupe prosjektbil
    - 92' MB 300Turbodiesel
    Tidligere biler - Mye rart O.o

  18. #367
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Full eller ikke, det er visst mange av dem som sitter bak deledisken som ikke orker å gjøre jobben sin..

    Mulig han må sjekke oppimot classic parts, men det er ikke så lenge siden jeg kjøpte fester til min, og jeg har lest at andre har fått tak i etter meg igjen.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  19. #368
    Registrerte brukere metrakit sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    ålesund
    Innlegg
    877
    Antall takk

    Standard

    bestilte til 740 for en måned siden hos min lokale volvoforhandler eg fann dele nr sjølv og da fikk eg heilt nye på 4 dager ifra sverige...mulig han du møtte bak kassa ikke gadd og opne vadis og finne fram delenummra:P

  20. Takk ArneR, Thobbus takket for denne posten
  21. #369
    Registrerte brukere divad sin avatar
    Medlem siden
    19. okt. 2010
    Sted
    Ålgård, Norway
    Innlegg
    606
    Antall takk

    Standard

    Ok.. får gjøre et nytt forsøk å mase litt på ham da..
    - 85' BMW E30 335i Coupe prosjektbil
    - 92' MB 300Turbodiesel
    Tidligere biler - Mye rart O.o

  22. #370
    Registrerte brukere kapli sin avatar
    Medlem siden
    23. jan. 2010
    Sted
    Seljord
    Innlegg
    587
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av divad Vis post
    Er ikke dette kobberrøret brukendes som bensinsslange? http://biltema.no/no/Bygg/Ror/Isoler...isolert-87962/
    Bumper denne...Er det brukans?

  23. #371
    Registrerte brukere divad sin avatar
    Medlem siden
    19. okt. 2010
    Sted
    Ålgård, Norway
    Innlegg
    606
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kapli Vis post
    Bumper denne...Er det brukans?
    Vet ikke.. kjøpte vanlig bremserør jeg Ø8 innvendig.. Vet ikke om dette er riktig dim. men satser på det
    - 85' BMW E30 335i Coupe prosjektbil
    - 92' MB 300Turbodiesel
    Tidligere biler - Mye rart O.o

  24. #372
    Registrerte brukere kapli sin avatar
    Medlem siden
    23. jan. 2010
    Sted
    Seljord
    Innlegg
    587
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av divad Vis post
    Vet ikke.. kjøpte vanlig bremserør jeg Ø8 innvendig.. Vet ikke om dette er riktig dim. men satser på det
    Burde vel funke greit det, tenkte bare om bensinen kunne få kjemisk reaksjon med røret, men den tåler strengt tatt bremsevæske, burde gå greit da
    Ø8mm er passe ja

  25. #373
    Registrerte brukere divad sin avatar
    Medlem siden
    19. okt. 2010
    Sted
    Ålgård, Norway
    Innlegg
    606
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kapli Vis post
    Burde vel funke greit det, tenkte bare om bensinen kunne få kjemisk reaksjon med røret, men den tåler strengt tatt bremsevæske, burde gå greit da
    Ø8mm er passe ja
    Ja, kan ikke se noen grunner til at det ikke skulle gå bra!
    - 85' BMW E30 335i Coupe prosjektbil
    - 92' MB 300Turbodiesel
    Tidligere biler - Mye rart O.o

  26. #374
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    noen som har dele nr på orginale fester til intercooler å radiator til 240? å de til 740(er ikke sikker på om dem er like, men trenger til begge typen biler)
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  27. #375
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    De er ikke like nei, så vet du det iallefall.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

Side 15 av 30 FørstFørst ... 5 13 14 15 16 17 25 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •