Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  88
Side 18 av 92 FørstFørst ... 8 16 17 18 19 20 28 68 ... SisteSiste
Viser resultater 426 til 450 av 2281

Tråd: ChrML's Worklog [Volvo 940 LT - 1995]

boman sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Buskerud
    Antall takk

Standard

hva er splen plater og hvor kjøper du de?
    Hvordan har du råd til så mye vibroplast?
    Sist endret av boman; 27/03/10 kl 20:54
    Geir Boman Rinde
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Varamedlem

---

Volvo V90 R-design T8 2020

Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av volvo geir Vis post
    hva er splen plater og hvor kjøper du de?
    Hvordan har du råd til så mye vibroplast?
    Splen plater er en av de andre typene plater de selger hos Installbay. Brukes i sandwich sammen med Vibroplast eller Bimast Bomb for å dempe enda flere frekvenser lyd . Med Vibroplast i bunn.

Alt som er dempet på bildet der er bare 8 ark / 1 pakke til 350 kr . Men koster litt når hele bilen skal dempes.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mars 2010
    Sted
    Midt-Norge , Nord møre.
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Splen plater er en av de andre typene plater de selger hos Installbay. Brukes i sandwich sammen med Vibroplast eller Bimast Bomb for å dempe enda flere frekvenser lyd . Med Vibroplast i bunn.

Alt som er dempet på bildet der er bare 8 ark / 1 pakke til 350 kr . Men koster litt når hele bilen skal dempes.
    Det er verd hver eneste krone!! Prøv å monter et stereoanlegg før du demper en bil å hør forskjellen etterpå. Er ganske så stor forskjell!

+ bilen går jo stillt,fordel på langturer. Dette ser jo foresten veldig bra ut

boman sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Buskerud
    Antall takk

Standard

Hm, hvor mye (står sikkert tidligere også men spør for jeg orker ikke lese igjennom alt) brukte du på torpedoveggen?
    Av de stedene du har støyisolert, hvor ble det størst forskjell (tenker på å isolere litt i min, men veit ikke hvor jeg skal begynne)?
    Geir Boman Rinde
    Varamedlem

---

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Hm, hvor mye (står sikkert tidligere også men spør for jeg orker ikke lese igjennom alt) brukte du på torpedoveggen?
    Av de stedene du har støyisolert, hvor ble det størst forskjell (tenker på å isolere litt i min, men veit ikke hvor jeg skal begynne)?
    Hmm, tror jeg brukte rundt 2 pakker på torpedoveggen hvis jeg ikke husker helt feil. Merka stor forskjell på generell støy forfra når jeg dempa torpedoveggen, sånn som lyder fra utløselager, clutch, dysetikking og sånn ble jo helt borte omtrent.

Så har jeg bare dempa der og begynt å dempe baki der, ikke helt ferdig, men foreløpig ser det ut til å hjelpe godt .

Men etter det jeg har hørt så er det dører og tak som er det aller viktigste å dempe. Der har ikke jeg begynt enda.
    Sist endret av ChrML; 28/03/10 kl 11:16

Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Antall takk

Standard

Dører tar tid !
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

boman sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Buskerud
    Antall takk

Standard

Har tenkt på tanken å isolere litt på veggen under hanskerommet (det jeg kommer til uten å demontere hele bilen) for syns det kommer mye lyder ifra motor ifra det området.
    Tror du det er no vits å bare ta små deler av den?
    Geir Boman Rinde
    Varamedlem

---

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Har tenkt på tanken å isolere litt på veggen under hanskerommet (det jeg kommer til uten å demontere hele bilen) for syns det kommer mye lyder ifra motor ifra det området.
    Tror du det er no vits å bare ta små deler av den?
    Tja, vet ikke. Men det er hvertfall veldig viktig at torpedoveggen er helt tett mtp nipler og sånt. Hvis en nippel ikke sitter ordentlig i eller har et lite hull i seg så har det lite å si hvor godt dempet resten av torpedoveggen er. Det er viktig at det er helt tett, kjøp en butylpølse fra Installbay til å tette sånt.

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Da har jeg bestillt 30mm spacere å ha foran til sommerhjula. Får prøve å se hvordan det blir . Hvis jeg tenkte riktig så skal hjula havne nesten like langt ut mot skjermkanten som Super DTM.

Registrerte brukere rustan sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    Drammen
    Antall takk

Standard

Da blir det nok bra!
    -95 Audi A6 2,5 TDI (brukis med treski)
    -92 Nissan Skyline R32 3,0 Twin Turbo (Driftebil)
    -89 Volvo 245 GL Orginalare (solgt)

boman sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Buskerud
    Antall takk

Standard

Tja, vet ikke. Men det er hvertfall veldig viktig at torpedoveggen er helt tett mtp nipler og sånt. Hvis en nippel ikke sitter ordentlig i eller har et lite hull i seg så har det lite å si hvor godt dempet resten av torpedoveggen er. Det er viktig at det er helt tett, kjøp en butylpølse fra Installbay til å tette sånt.
    Er jo bare en nippel som stikken til kupevarmeren går igjennom .. slipper sikkert en del lyd igjennom også, så kan vel være lurt å tette litt der også ja.
    Geir Boman Rinde
    Varamedlem

---

Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Antall takk

Standard

Har du viking ecomax i denne? Hvordan vil den fungere sammen med 558dyser, 3"lmm og _litt_ større turbo tro?

Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Antall takk

Standard

Ecomaxen kommer til fungere fint den.
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Antall takk

Standard

Da har jeg bestillt 30mm spacere å ha foran til sommerhjula. Får prøve å se hvordan det blir . Hvis jeg tenkte riktig så skal hjula havne nesten like langt ut mot skjermkanten som Super DTM.
    Hvis det blir for bredt bytter jeg gjerne et par 25 mm mot 30
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Torra Vis post
    Har du viking ecomax i denne? Hvordan vil den fungere sammen med 558dyser, 3"lmm og _litt_ større turbo tro?
    Yup, det fungerer finfint .

Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Hvis det blir for bredt bytter jeg gjerne et par 25 mm mot 30
    Flott! Var litt nervøs for at 30mm kan bli for bredt, tar kontakt hvis hjula er 5mm unna å gå klart, men tror det skal gå bra .

Registrerte brukere Iversen sin avatar
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Løvenstad
    Antall takk

Standard

Hvorfor ikke bare bygge om forstillinga til nytypen 960 også? Så slipper du spacer problemer?

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Iversen Vis post
    Hvorfor ikke bare bygge om forstillinga til nytypen 960 også? Så slipper du spacer problemer?
    Det blir isåfall senere. Blir spacer for nå .

Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Antall takk

Standard

Litt mye jobb forhold til fortjeneste?
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Litt mye jobb forhold til fortjeneste?
    Yep. Aner ikke hvor mye jobb det er og tror ikke det er noen store fordeler med det. Så det blir nok ikke gjordt.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Antall takk

Standard

I følge mange på forumet her (som henrik etc) så kan du jo ta hele forstillinga fra en nyere volvo og sette over å kjøre fra alt av eldre volvoer
    Kanskje det hadde vært en ide? subframen passer nesten rett i også. bare sveise den på

:P

Det er noen fordeler med 960 forstillinga.. men det er lettere å bygge om 940 forstillinga til noe som er enda bedre igjen
    One Ring to rule them all

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    I følge mange på forumet her (som henrik etc) så kan du jo ta hele forstillinga fra en nyere volvo og sette over å kjøre fra alt av eldre volvoer
    Kanskje det hadde vært en ide? subframen passer nesten rett i også. bare sveise den på

:P

Det er noen fordeler med 960 forstillinga.. men det er lettere å bygge om 940 forstillinga til noe som er enda bedre igjen
    Den store fordelen med 960 forstillinga er vel at man kan bruke 850 coilovere og sånnt. Men tror jeg holder meg til 940 forstillinga, ja, og kjøper meg noe ala dette til den:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=20329540

Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Antall takk

Standard

Nei geometrien er bedre på 960 forstillinga. derfor den er bedre å kjøre også.. 940 forstilling er jo egentlig ikke designet for høye hastigheter
    + at 960 forstillinga gir mindre vibrasjoner etc i rattet.. Noen smarte menn som har tenkt ut mye lurt der
    Men jeg ville heller bygd om 940 forstillinga og brukt justerbar topplagring etc. mindre dia på fjørene for å få lagt demperne enda mer bakover. står jo nesten rett opp og ned orginalt
    One Ring to rule them all

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    Nei geometrien er bedre på 960 forstillinga. derfor den er bedre å kjøre også.. 940 forstilling er jo egentlig ikke designet for høye hastigheter
    + at 960 forstillinga gir mindre vibrasjoner etc i rattet.. Noen smarte menn som har tenkt ut mye lurt der
    Men jeg ville heller bygd om 940 forstillinga og brukt justerbar topplagring etc. mindre dia på fjørene for å få lagt demperne enda mer bakover. står jo nesten rett opp og ned orginalt
    Yep, sikkert en del lurt man kan gjøre med 940 forstillingen for å få den nesten like bra. Hadde sikkert vært litt jobb å bygd om til 960 forstilling og? Mtp sveising i dempertårn som igjen fører med seg lakkering av motorrom og kanskje ikke alt passer overens med B230 motoren. Og mulige problemer med rattaksel som ikke passer og sånne ting.

Registrerte brukere Iversen sin avatar
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Løvenstad
    Antall takk

Standard

Den store fordelen med 960 forstillinga er vel at man kan bruke 850 coilovere og sånnt. Men tror jeg holder meg til 940 forstillinga, ja, og kjøper meg noe ala dette til den:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=20329540
    Jeg har faktisk bestilt meg et par sånne til 960'n. Foran og bak. Dem sitter i den møkkete garasjen smir dem nå :P Så Kan jo komme med tilbakemelding om hvordan dem er. Litt spent på hvordan han har tenkt å løse det med mk1 akslinga bak, men de vet nok noe lurt der
    Sist endret av Iversen; 04/04/10 kl 12:41

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Iversen Vis post
    Jeg har faktisk bestilt med noe sånne til 960'n. Foran og bak. Dem sitter i den møkkete garasjen smir dem nå :P Så Kan jo komme med tilbakemelding om hvordan dem er. Litt spent på hvordan han har tenkt å løse det med mk1 akslinga bak, men de vet nok noe lurt der
    Ah, yeah, det hadde vært flotters . Jeg tenkte å bruke noen sånne bak på MK2 akselen og. Tror ikke det er noe problem, må bare vinkles litt i toppen (noe han sikkert ordner). I bånn lager jeg et nytt og sterkere feste uansett.

Side 18 av 92 FørstFørst ... 8 16 17 18 19 20 28 68 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •