2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Syns faktisk jeg hadde sett de i en eldre utgave 200 serie ja, da stemte det gitt,
Mistenker at dei seta kjem heller frå ein 264, enn ein 164, men det kan vere at du tok dei ut av 164en, men sjansane for å finne desse orginalt er små - sidan dei vart berre levert på 75 modellen. 75 modellen vart hovudsakleg kun levert i usa, og er ein hybrid mellom 164 og 264.
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Jeg kjøpte de av ein som sa de stamma fra ein 164, men kan vær han satt på litt feil info, som meg...
Har du noen peiling på om det går an å finne ut hvilke bil de kommer fra 164/264? noen kjennemerker?
liker bilen din
har det skjed noe men den i det siste?
Kjekt å høre,
her skjer det desverre lite for tiden, håper å få noe tid snart.
Synd å si at det skjer mye her, men litt skjer det da i alle fall, har da fått i hus R-sport trekk og en B230F som jeg skal se om jeg ikke kan finne på noe med, har begynnt å plukke denne ned for en real overhaling, så har jeg en turbo og litt annet liggende som kanskje kan piffe den opp lite... så får jeg forhåpentligvis snart i hus noen originale turbo-felger som er avholdt
skal få lastet opp noen bilder etter hvert som jeg finner tid til det.
Motoren er nesten strippet ned og klar for vask og lakk,
Bare litt demontering igjen, å deling av topp å blokk
må bare satse på mekonomen får inn rød motorlakk igjen snart..
Da var motoren så godt som demontert og kløyvd og klar for renovering,
Hva er best til å vaske med?
Har omsider funnet fargekoden på originalfargen på blokka så kjøper den hos ett lakkverksted for 300,- pr liter, med herder.
Bilen har nok en gang blitt flyttet på grunnet ny drenering rundt hus, så nå står den i hagen..håper å få plass til den i garasjen snart.
Noen som har tips til hvor man bør begynne å se etter om topp er godt brukende eller trenger overhaling? Den har bare gått knappe 190000km (Var det ikke så Per?) så det burde være ett greit utgangspunkt
Da har man til og med fått tatt litt bilder,
Det er en jobb å gjøre her...
Her er litt snacks som også skal inn etter hvert, ratt er ikke 100% men
kanskje på sin plass å bytte ut 240GL merket med dette?
Og skiltet med dette?
eksosband-aid...
Stolene som bare ligger der og venter...
Og en slager av en annonse på 140-serien
Neste nå blir å fullføre stripping av blokk, og få den pen og rød igjen, samt en overhaling..
Og å se litt over toppen om den trenger noe kjærlighet..
Her har du litt kosejobb foran deg få tak i ei sprayflaske, evt brukt ei tom Jif, Mr.Muscle og fyll den med white spirit. Det er fint å bruke til å rengjøre motordeler med, innvendig i blokk, topp, deksler osv.
Hva var forresten lakk-koden du har fått på på motorlakken?
Pedersen & Moen's diverse galskap.
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
Hehe, ja ikke sant. Takk for tips, har fundert litt på enkleste å beste måte å rengjøre på.
lakkoden jeg fant sier: 9434521, fargekoden rød corrostabil er laget på.
Det samme som jeg hadde kommet fram til det.
Pedersen & Moen's diverse galskap.
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
Så tidligere i tråden din at du har lakkert listene over frontlyktene sorte, men hvordan har lakken vært hos deg? sitter den i det heletatt? hva gjore du som forrarbeid osv om det ble vellykket?:P
Volvo 850 2.0 T5. http://forum.vccn.no/showthread.php?...)-V70-lister-)
Eks biler.
1985 VW Golf 2. (Solgt)
1986 Volvo 240 B230A. (Solgt)
1974 Volvo 142 B20A. (Solgt)
1987 Volvo 240 B230K. (Hugget)
1987 Volvo 740 Turbo Intercooler. B230ET/B23ET. 250HK (Solgt)
1986 Volvo 740 Turbo Intercooler. (Hugget)
1985 Volvo 740 Turbo intercooler. (Hugget)
1995 Volvo 850 stv 2.0 126HK. (Hugget)
Den sitter sånn noenlunde.. men de har vært lakket opp igjen en gang på ca 4-5 år.
Jeg mattet ned listene, sprayet ett lag med grunning og 3-4 lag med lakk.
Ok, fordi har prøvd flere ganger, og er ikke snakk om at jeg får det til og sitte..., pussa ned, 2 lag grunning, 2 lag med lakk siste gangen jeg lakka opp igjenn nå, men beg7ynte og flase av første turen jeg var ute med bilen-.-
Volvo 850 2.0 T5. http://forum.vccn.no/showthread.php?...)-V70-lister-)
Eks biler.
1985 VW Golf 2. (Solgt)
1986 Volvo 240 B230A. (Solgt)
1974 Volvo 142 B20A. (Solgt)
1987 Volvo 240 B230K. (Hugget)
1987 Volvo 740 Turbo Intercooler. B230ET/B23ET. 250HK (Solgt)
1986 Volvo 740 Turbo Intercooler. (Hugget)
1985 Volvo 740 Turbo intercooler. (Hugget)
1995 Volvo 850 stv 2.0 126HK. (Hugget)
Hmm...hvilke produkter bruker du?
jeg tror faktisk jeg brukte biltema sine jeg. det hender de overrasker
Jeg brukte det som er fra Thorshov
Volvo 850 2.0 T5. http://forum.vccn.no/showthread.php?...)-V70-lister-)
Eks biler.
1985 VW Golf 2. (Solgt)
1986 Volvo 240 B230A. (Solgt)
1974 Volvo 142 B20A. (Solgt)
1987 Volvo 240 B230K. (Hugget)
1987 Volvo 740 Turbo Intercooler. B230ET/B23ET. 250HK (Solgt)
1986 Volvo 740 Turbo Intercooler. (Hugget)
1985 Volvo 740 Turbo intercooler. (Hugget)
1995 Volvo 850 stv 2.0 126HK. (Hugget)
Hvor seller dem det?
Volvo 850 2.0 T5. http://forum.vccn.no/showthread.php?...)-V70-lister-)
Eks biler.
1985 VW Golf 2. (Solgt)
1986 Volvo 240 B230A. (Solgt)
1974 Volvo 142 B20A. (Solgt)
1987 Volvo 240 B230K. (Hugget)
1987 Volvo 740 Turbo Intercooler. B230ET/B23ET. 250HK (Solgt)
1986 Volvo 740 Turbo Intercooler. (Hugget)
1985 Volvo 740 Turbo intercooler. (Hugget)
1995 Volvo 850 stv 2.0 126HK. (Hugget)
dette ser bra ut. de skinnseta vil jeg ha altså hehe skal følge med her =)
Volvo 244 B230F ]Blåførti prosjekt Solgt
Blir det noe gang på det eller?!
- 85' BMW E30 335i Coupe prosjektbil
- 92' MB 300Turbodiesel
Tidligere biler - Mye rart O.o
Huff nei....her skjer det skremmende lite.. huset tar fortsatt alle pengene og all tia.
satser på å få bilen i garasjen og motoren i kjelleren til våren, med tanke på at det da kommer en liten til verden snart blir det spennede å se hva som skjer.
Skal komme med en oppdatering så snart det er noe å melde
OK, da var det vel på høy tid med en oppdatering her igjen, jeg skal forsøke å samle trådene over det som har skjedd siste, skal vi se, fire år....!
Ting som husfiksing, flytting, og mer husfiksing tar sin tid, og når man da skal få en liten en til blir det fint lite tid igjen til bil, (men det er det lett verdt i tillegg drar bilen ingensteds) men sånn innimellom skjer det da litt.
Bilen har fått seg en egen garasje som ett resultat av flyttingen, 50kvm hobbygarasje er kjekt
I fjor rundt juletider fikk jeg en pakke med understellsdeler fra BCB. IPD stag foran og bak samt Panhard stag, superflex foringer og nye bærebroer foran og bak og "ny" travers.
Så har jeg fått handla meg en b230fk fra en familiekjørt -96mod 940. komplett med ledningsnett, chipet bensinhjerne, girkasse og intercooler. Kjøpte den fra en meget hyggelig kar på Østlandet så litt spennende var det jo å se hva som kom med budbilen. Men det ser lovende ut. eneste som mangler er tenningshjerne.
Så nå blir det en pause i å pusse rust, og gå over på å plukke ut eksisterende motor tenker jeg.
Slik jeg har funnet ut så må jeg:
-flytte fordeleren frem,
-tilpasse motorfester slik at girkassen får plass,
-korte inn stag på girkassen,
-få laget til slik at mellomaksling passer til girkasse. få dreid ett stykke som passer inn mellom tenker jeg
-tilpasse girkasse traversen til nye kassen, heldigvis hadde han jeg kjøpte det av tatt vare på traversen fra 940en så den følger med
-montere inn bensinpumpe og returrør til tank
har jeg glemt noe da?
I tillegg har jeg lurt på å overhale en T3 (tb0313) jeg har liggende og bytte ut originalturboen med denne, har forstått det som at denne vil kunne gi litt mer en 13c turboen.
Og skifte kam til en K-kam jeg har liggende som jeg kjøpte for ett par år siden, har lest meg til at denne kan fungere ganske bra dersom den kombineres med justerbart kamdrev. 4-6grader
Så bærer det til SVV for godkjenning, nå har jeg prøvd å både sende epost til de og ringe de uten hell så håper jeg kan få tak i noen der snart så jeg får vite hvordan de i Stavanger vil jeg skal gå frem, ville tro det bare er å skifte ut motoren og ta med volvo godkjennings papirene og vise den, men tenker det er greit at de får uttale seg.
Tidsrammen er fortsatt flytende, men forhåpentligvis får jeg brukt noen timer i garasjen utover våren. må blant annet få montert en elektrisk heis i taket i garasjen som kommer godt med under motorskiftet.
Jeg har en ekstra topp liggende, 530, denne tenkte jeg å forsøke meg på litt enkel porting på etter hvert, det virket spennende å prøve på så hvorfor ikke
Dersom noen har noen innspill i forhold til klargjøring av motor før jeg setter den i 240en mottar jeg dette med takk, tenkte uansett å skifte registerreim, men er det andre ting som kan være lurt å gjøre mens den fortsatt står på en pall?
skal se om jeg får opp noen bilder.