Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.756
Side 212 av 613 FørstFørst ... 112 162 202 210 211 212 213 214 222 262 312 ... SisteSiste
Viser resultater 5.276 til 5.300 av 15308

Tråd: Godbiter fra bilannonsesidene

  1. #5276
    Registrerte brukere Dalaræcing sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Brumunddal, Norway
    Innlegg
    394
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim Vis post
    blir sikkert ikke bulk i taket der, næææææææ........
    Når maiskorn dør, får de englevinger og blir til popcorn.

    ♫..♪..♫..♪..♫..♪..♫..♪..♫..♪.. ♫..♪..♫..♪*..♫

  2. #5277
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av divad Vis post
    Sitat Opprinnelig postet av THolandsli Vis post
    Verdens mest misbrukte ord?!
    Sitat Opprinnelig postet av jacobsen Vis post
    Hvorfor er ikke denne strøken?
    Ser dere ikke rusta i toppen av hjulbuene bak, og rusta ved plastlista på venstre forskjerm på første bildet?
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  3. #5278
    Registrerte brukere Revell sin avatar
    Medlem siden
    24. sep. 2010
    Sted
    Wild, wild West Bamble
    Innlegg
    4.062
    Antall takk

  4. #5279
    Registrerte brukere jacobsen sin avatar
    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    3.268
    Antall takk

    Standard

    fin farge det der ja
    Ikke godbit direkte dette, men stussa litt på kombinasjonen av interiør ( <-1994), M47, FKmotor, og at det er en 95 modell. (95-98 etter Mekonomen). Eller er det jeg som bommer med prod.år, og modellår og det styret der?
    Trodde også at politiet brukte FT-motor i patrulje-940ene
    http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=31923403

    I tillegg til gamletypen frontfanger + hvite speil jaja, sikkert lakkert en gang i tiden-
    - Volvo S60 2.0T -02
    - Audi 80 Quattrofemmer

  5. #5280
    Registrerte brukere Joakim sin avatar
    Medlem siden
    25. juni 2011
    Innlegg
    208
    Antall takk

  6. #5281
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    5.196
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jacobsen Vis post
    fin farge det der ja
    Ikke godbit direkte dette, men stussa litt på kombinasjonen av interiør ( <-1994), M47, FKmotor, og at det er en 95 modell. (95-98 etter Mekonomen). Eller er det jeg som bommer med prod.år, og modellår og det styret der?
    Trodde også at politiet brukte FT-motor i patrulje-940ene
    http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=31923403

    I tillegg til gamletypen frontfanger + hvite speil jaja, sikkert lakkert en gang i tiden-
    Chassinummeret sier at det er en 95 (S). Mye av interiøret har nok vært byttet, du ser også at midtarmlenet bak er i "gallon"/skai som hele baksetet i politibiler er trukket i. Bilen har sikkert hatt automatgir og blitt ombygd til manuell med M47-kasse. Frontfanger har nok vært byttet.

  7. #5282
    Registrerte brukere MrX sin avatar
    Medlem siden
    14. mars 2010
    Sted
    Alta
    Innlegg
    775
    Antall takk

    Standard

    Det er ikke en XC70, det er en V70XC, stor forskjell.
    MrX
    2009 V70 D5 AWD

  8. #5283
    Registrerte brukere de_icer sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Arendal
    Innlegg
    541
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvoRsport Vis post
    Chassinummeret sier at det er en 95 (S). Mye av interiøret har nok vært byttet, du ser også at midtarmlenet bak er i "gallon"/skai som hele baksetet i politibiler er trukket i. Bilen har sikkert hatt automatgir og blitt ombygd til manuell med M47-kasse. Frontfanger har nok vært byttet.
    På generelt grunnlag er det lite deler av ex-politibilene som ikke har blitt byttet i løpet av tjenesten (og tiden etter tjeneste). De lever et hardt liv i alt for mange år!

    Chassisnummer bekrefter jo også at den er levert med FK og automat (816) - FK og manuell ville vært 811 med M90 og (teoretisk, siden det ikke finnes) 813 med M47
    1996 Volvo 945 Turbo - 1997 Volvo 940 Turbo - 1998 Volvo 945 - 1996 Volvo 965 3,0 - 2012 VW Transporter 2,0tdi 4m - 2010 MB E350T CDI 4M - 2005 MB E500T

  9. #5284
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvoRsport Vis post
    Chassinummeret sier at det er en 95 (S). Mye av interiøret har nok vært byttet, du ser også at midtarmlenet bak er i "gallon"/skai som hele baksetet i politibiler er trukket i. Bilen har sikkert hatt automatgir og blitt ombygd til manuell med M47-kasse. Frontfanger har nok vært byttet.
    Ja, det er "litt diverse" her. Det ser ganske sikkert ut også at bilen skal ha hatt automatgir: YV1944816... - "6" står for AW med lock-up.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  10. #5285
    Registrerte brukere de_icer sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Arendal
    Innlegg
    541
    Antall takk

    Standard

    Godbit er vel kanskje å strekke det langt, men kombinasjonen PRV/M46 er i alle fall skjelden!

    http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=31922688

    1996 Volvo 945 Turbo - 1997 Volvo 940 Turbo - 1998 Volvo 945 - 1996 Volvo 965 3,0 - 2012 VW Transporter 2,0tdi 4m - 2010 MB E350T CDI 4M - 2005 MB E500T

  11. #5286
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Ja, 760 med V6 og manuelt gir må være sjelden - så vidt jeg vet ikke levert som standard her hos oss i det hele tatt? Bilen ser da også ut til å være førstegangsregistrert i Norge i 1987, altså bruktimportert.

    En slik ganske tidlig 760 burde være på tide å ta vare på nå, men med en motorbrann dreier det seg i beste fall om et bra objekt/prosjekt...

    Ellers litt "artig" at det nevnes motorbytte ved 100.000 km. Bekrefter mitt inntrykk fra bruktbilannonser fra 20 år tilbake. Jeg sier det igjen - utrolig at Volvo kunne finne på å holde på denne motortypen så lenge uten å sørge for større forbedringer.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  12. #5287
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Detta hadde vore eit fint prosjekt
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  13. #5288
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av larsverm Vis post
    Ellers litt "artig" at det nevnes motorbytte ved 100.000 km. Bekrefter mitt inntrykk fra bruktbilannonser fra 20 år tilbake. Jeg sier det igjen - utrolig at Volvo kunne finne på å holde på denne motortypen så lenge uten å sørge for større forbedringer.
    Var ny motor dette året, b280 kom i 87.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  14. #5289
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Hm, det fremgår visst ikke noe tydelig av det jeg skrev at bilen er en 83-modell. Så i hvert fall originalmotoren må ha vært en B28.

    Men angående B280: Kom den sammen med de andre forandringene på 88-modellen, eller var det allerede på 87-modellen? Jeg har hatt inntrykk av det, men jeg har tynt med dokumentasjon der.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  15. #5290
    Registrerte brukere de_icer sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Arendal
    Innlegg
    541
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av larsverm Vis post
    Hm, det fremgår visst ikke noe tydelig av det jeg skrev at bilen er en 83-modell. Så i hvert fall originalmotoren må ha vært en B28.

    Men angående B280: Kom den sammen med de andre forandringene på 88-modellen, eller var det allerede på 87-modellen? Jeg har hatt inntrykk av det, men jeg har tynt med dokumentasjon der.
    Den kom modellåret 1987, altså siste året med "740-fronten" (i hermetegn fordi den kom jo først på 760 )

    Har sett flere eksemplarer med B280E på det norske bruktmarkedet. Ganske lett å spotte da de har veldig forskjellig innsug.

    Den som har tatt fyr her er en B28, B280E og F ser sånn ut:

    Sist endret av de_icer; 22/11/11 kl 23:18
    1996 Volvo 945 Turbo - 1997 Volvo 940 Turbo - 1998 Volvo 945 - 1996 Volvo 965 3,0 - 2012 VW Transporter 2,0tdi 4m - 2010 MB E350T CDI 4M - 2005 MB E500T

  16. Takk larsverm takket for denne posten
  17. #5291
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av larsverm Vis post
    Oi, definitivt dyrt. Men svært flott bil - og hvis det ikke er jukset med noe, må det i hvert fall kunne forsvares en høy pris. Selgeren er sikkert innstilt på å vente litt på rett kjøper her...

    En annen sak ved denne som jeg synes er interessant: Hvis denne faktisk er tatt inn til Norge i 2005, er det et poeng med registreringsnummeret - den har fått resirkulert et DA-nr fra ca 1972. Noen som har kjennskap til betingelsene for noe slikt?
    Gikk tilbake og sjekket denne annonsen - og bilen skal ha blitt solgt, visst nok til annonsert pris på kr 150.000.

    72 144GL

    http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=31695157
    Sist endret av larsverm; 22/11/11 kl 23:14
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  18. #5292
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av de_icer Vis post
    Den kom modellåret 1987, altså siste året med "740-fronten" (i hermetegn fordi den kom jo først på 760 )

    Har sett flere eksemplarer med B280E på det norske bruktmarkedet. Ganske lett å spotte da de har veldig forskjellig innsug.
    OK.

    Det meste av "innmat" og mindre deler skal vel ha vært byttet - ikke så mye annet enn selve blokka igjen, kanskje?

    Noen skal ha det til at B280 ikke er så aller verst mtp holdbarhet. Men slike stemmer har lett for å drukne i de mest utbredte (og sikkert ganske berettigede) holdningene angående Volvos V6er generelt.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  19. #5293
    Registrerte brukere de_icer sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Arendal
    Innlegg
    541
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av larsverm Vis post
    Ja, 760 med V6 og manuelt gir må være sjelden - så vidt jeg vet ikke levert som standard her hos oss i det hele tatt?
    For en del år siden hadde jeg en identisk bil - så nær som på girkassen. Den var dårlig, og ble demontert - og i instruksjonsboken på svensk står både AW71 og M46. Det er vel ingen indikator på at den ble solgt på det norske markedet for så vidt, men definitivt ikke en avkreftelse...
    1996 Volvo 945 Turbo - 1997 Volvo 940 Turbo - 1998 Volvo 945 - 1996 Volvo 965 3,0 - 2012 VW Transporter 2,0tdi 4m - 2010 MB E350T CDI 4M - 2005 MB E500T

  20. #5294
    Registrerte brukere Revell sin avatar
    Medlem siden
    24. sep. 2010
    Sted
    Wild, wild West Bamble
    Innlegg
    4.062
    Antall takk

    Standard

    en liten søt sak med en front som bare en mor kan elske

    http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=31933907

  21. #5295
    Registrerte brukere de_icer sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Arendal
    Innlegg
    541
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av larsverm Vis post
    OK.

    Det meste av "innmat" og mindre deler skal vel ha vært byttet - ikke så mye annet enn selve blokka igjen, kanskje?

    Noen skal ha det til at B280 ikke er så aller verst mtp holdbarhet. Men slike stemmer har lett for å drukne i de mest utbredte (og sikkert ganske berettigede) holdningene angående Volvos V6er generelt.
    Det er vel noe med både oljekanaler og sylinderforinger av svakheter som har blitt endret på de tresifrede, men jeg har hatt flere sånne med varierende km. I tillegg er det vel noe med at den gamle har avkappa V8-veiv, mens den nye har en riktig V6-veiv. De lider ikke av utslitte kammer pga oljestrup som de gamle, og det skal mer til før sylinderforingene synker, men akilleshælen er jo som med alle helalu motorer at de ikke tåler å gå litt en gang uten vann. Også sies det at det er godt over middels krevende med en toppakningsjobb.

    Og en viktig ting til, de lekker alltid vann fra området rundt vannpumpa

    Men for en som bryr seg og følger opp er disse gode og går langt. I tillegg er det vanvittig fin gange på den når den går som den skal, og masse dreiemoment der du trenger det, i bunnen. Ikke noe særlig til racer, men kvikk og sterk til det mønsteret man stort sett kjører.

    Jeg bruker ikke mer bensin med B280 enn jeg gjør med B230FT, B6254 eller B6304 - men har nok litt penere kjøring med V6 enn de andre pga motorkarakteristikk.
    1996 Volvo 945 Turbo - 1997 Volvo 940 Turbo - 1998 Volvo 945 - 1996 Volvo 965 3,0 - 2012 VW Transporter 2,0tdi 4m - 2010 MB E350T CDI 4M - 2005 MB E500T

  22. Takk larsverm, THL_Førre takket for denne posten
  23. #5296
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Revell Vis post
    en liten søt sak med en front som bare en mor kan elske

    http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=31933907
    Og GLS! Med ekte Volvo-motor. Et toppeksemplar for den som kunne tenke seg å prioritere å ta vare på en slik. Og jeg håper tross alt at det er noen som vil...
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  24. #5297
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av de_icer Vis post
    For en del år siden hadde jeg en identisk bil - så nær som på girkassen. Den var dårlig, og ble demontert - og i instruksjonsboken på svensk står både AW71 og M46. Det er vel ingen indikator på at den ble solgt på det norske markedet for så vidt, men definitivt ikke en avkreftelse...
    Sant nok - det som står i instruksjonsboken viser at alternativet fantes et eller annet sted. Det kan antyde at M46 ble levert til 760GLE (V6) i Norge eller Sverige, men sier det ikke sikkert.

    Så jeg sjekket noen av brosjyrene - de er vanligvis litt mer markedsrettet.

    I svensk brosjyre for 760 1982-83 fremgår at automat er standard til 760GLE. Så "her hos oss" betyr vel det at man ikke fikk den med manuell.

    I den svenske brosjyren for 1984, derimot, skal M46 finnes også til 760GLE.

    Så har jeg norske brosjyrer for 1985 og 86. Og der er automat standard igjen.

    Da vet ikke jeg om det bare er årsmodellen som avgjør, eller om det også var forskjell på utvalget i Norge og Sverige.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  25. Takk de_icer takket for denne posten
  26. #5298
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    I instruksjonsboka på V70 2000, står også S70R
    AWD
    nemnt, men vi såg lite av den. Så instruksjonsboka, er ikkje alltid mykje å stole på.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  27. #5299
    Registrerte brukere Espen Hveding Nordgård sin avatar
    Medlem siden
    01. juni 2010
    Sted
    Råholt, Akershus
    Innlegg
    1.504
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Revell Vis post
    en liten søt sak med en front som bare en mor kan elske

    http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=31933907
    Noen, kjøp denna! Før jeg gjør det og bruker den som bruksbil... For jeg vil ha en sånn! Bare at denna er alt alt for pen til å ikke bli tatt vare på helt 100% og kun bli kjørt i godvær uten salthelvette!
    - HvedingN

    - 09' V70 R-design, 2.4D P*
    - 95' Toyota 4Runner 1KZ-T
    - 89' 745GLT B234F
    - 81' 343GLS B234F

  28. #5300
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    I instruksjonsboka på V70 2000, står også S70R
    AWD
    nemnt, men vi såg lite av den. Så instruksjonsboka, er ikkje alltid mykje å stole på.
    Instruksjonbøkene håndterer spørsmål om modellutvalg litt lettvint, kan man si - de tar høyde for alternativer for forskjellige markeder og "teoretiske muligheter" ellers. Slik har det vel "alltid" vært.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

Side 212 av 613 FørstFørst ... 112 162 202 210 211 212 213 214 222 262 312 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •