Ny Volvo med Langendorf tippsemi til Carl C. Fon AS levert av Nor Slep AS og Volmax AS.
http://www.tungt.no/anleggsmagasinet/article709354.ece
Ny Volvo med Langendorf tippsemi til Carl C. Fon AS levert av Nor Slep AS og Volmax AS.
http://www.tungt.no/anleggsmagasinet/article709354.ece
[ ]2003mod Nissan Navara D22 2,5TDI Man
[X]2002mod V70N 2.0T Aut
[X]1995mod 855 2.5l 10V Man
[X] 1989mod MB190E 2.0l Aut
hvorfor kun 540 hk og lav hytte? Dumper semier går jo generelt tungt. Og XL hyttene har jo mye bedre komfort
2012 Volvo V60
Dere lider ingen nød i Carl C. Fon skjønner jeg
Christian Gulbrandsøy
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Nestleder/Treffansvarlig
Hvorfor trenger man XL hytte, som veier mere?
Og hvorfor større motor?
Tippsemier handler det somregel om og få med seg mest mulig nyttelast da det er det det går på hele tiden..
Tenk deg om han sparer 500kg, hver tur.
Kanskje 20 turer vær dag, da snakker man ganske mye iløpet av ett år.
Sjåføren burde egentlig være glad han i det hele tatt fikk sovehytte
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
En jeg har åkt en del med fikk seg FH16 660 for et par år siden, han sa den var en god del tørstere enn FH12en han hadde før den. Disse gikk på eksakt samme kjøring, fra nordmøre til sør-øst landet. Trodde kanskje han hadde grunnlag for å påstå det, men så feil kan man ta Har sikkert noe med kjøringa bilen er på også ja... Men prisforskjellen på en 540 og en 660 er iallfall ganske stor. Mulig den ikke er så gal opp til 600.
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Er en tømmertransportør her, han bruker LITERN mindre med en 700 enn en 660 på samme kjøringa, begge er hans, begge har I-shift. Mye av dette ligger i I-shiften.
Å en annen en, kjører 700, kjørte gjennomsnittlig på 3,5 liter per mil med 50 tonn. Så en bil med stor motor trenger ikke å opp så mye på turtall før den på gire, ergo bruker mindre diesel
2005 Volvo V70 2.0T