Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  38
Side 20 av 35 FørstFørst ... 10 18 19 20 21 22 30 ... SisteSiste
Viser resultater 476 til 500 av 858

Tråd: Div. turbo spørsmål og tips, B230

  1. #476
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Det er ikke alle kundene mine som driver på det nivået... en del kjører løp, som rally f.eks. med restriktor og bruker antilag og juks og fanteri for å få igang sakene før restriktoren slår til... med denne kan du ha fullt ladetrykk hele dagen lang uten elgjakt og påfølgende døde deler og overvarva turboer liggende i lag på hylla på en dyne av svidde tusenlapper....
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  2. #477
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trøndelag
    Innlegg
    773
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SWR Vis post
    Det er ikke alle kundene mine som driver på det nivået... en del kjører løp, som rally f.eks. med restriktor og bruker antilag og juks og fanteri for å få igang sakene før restriktoren slår til... med denne kan du ha fullt ladetrykk hele dagen lang uten elgjakt og påfølgende døde deler og overvarva turboer liggende i lag på hylla på en dyne av svidde tusenlapper....
    vet du noe hva prisen på disse er da? driver du firma?
    Ingenting er umulig, bare vanskeligere.

  3. #478
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Lundberg Performance Vis post
    vet du noe hva prisen på disse er da? driver du firma?
    Sannsynligvis DYRT (forr dyrt for oss oss som ikke har sponsor iaffal), Han er CEO, slave, arbeider, eier osv for Skunk Works Racing i Lillestrøm derav brukernavnet "SWR"

    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  4. #479
    Registrerte brukere metrakit sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    ålesund
    Innlegg
    877
    Antall takk

    Standard

    garret to4b komp del ar60 .komp hjul 54x70mm .steg2 eksoshjul .ar63 eksos. 360lager hvordan er denne på rødblokk 300hk då?

  5. #480
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.650
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Er det noen her som har prøvd turboer fra www.turbobanditen.se ? ( http://www.turbobanditen.se/shop/ )
    Jeg lurer på om jeg skal kjøpe TB60-03. Målet er vel en stand mellom 300-400 HK.

    Det jeg har gjort med motor er:
    VX3 kam
    H-profilråder
    Ajden grenrør (bestilt nå)
    Chip fra Thelostartof

    Også blir det 3" LMM og større dyser

    Hvordan vil denne turboen fungere mtp hardkjør på bane? jeg er glad i å dra motoren helt ut, men vil samtidig ha litt "trøkk" i bunnen uten at den blir helt håpløs
    Eller er det en av de andre turboene han har som egner seg bedre?

    Compressor housing
    0,60 A/R
    Inducer 60,5 mm
    Exducer 84 mm
    TRIM 51
    Inlet 102 mm
    Outlet 2.5”
    360 bearing

    Turbine housing
    0,84 A/R
    T3 divided flange
    Exducer (outlet) 65 mm
    Inducer 75 mm
    Outlet 3" V-band

    Oilcooled
    For å være brutalt ærlig.
    Helt håpløst.
    Eldgammelt dritt og i tillegg ALT for svær til det nevnte motoroppsettet.

  6. #481
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.650
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av metrakit Vis post
    t3t04b noe og satste på? hvordan er spoolup på en sånn?
    hk er litt uvist men 558 dysene henger vel ikke med mye over 300.
    Nei.
    Som nevnt her er det 100 vis av mulige T4/T3 kombinasjonsmuligheter og det er egentlig kun 2 - 3 stk. som korrekt kan beskrives som "gode". Resten er egentlig skrot som bare er brukende til å fylle lommene til selgeren.

    T04B er så utdatert at det er pinlig så hvis man ikke VET hva man driver med og hvorfor så styr klart ALT som har med T04B å gjøre.

  7. #482
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.650
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av metrakit Vis post
    garret to4b komp del ar60 .komp hjul 54x70mm .steg2 eksoshjul .ar63 eksos. 360lager hvordan er denne på rødblokk 300hk då?
    Den eneste brukende T4 turboen med inducer på rundt 54 mm er T04E - trim 50 som også kalles E50. Denne er kapabel til å gi, og har gitt, gode resultater på de aller fleste motorer og kan derfor anbefales for dem som ønsker en turbo med "450 hk" kapasitet.

  8. #483
    Registrerte brukere tempo_panter sin avatar
    Medlem siden
    19. aug. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    218
    Antall takk

    Standard

    åssen funker egentlig kkk 24 turboen til "300hk" chipper, A kam og org 530 topp?

  9. #484
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av metrakit Vis post
    garret to4b komp del ar60 .komp hjul 54x70mm .steg2 eksoshjul .ar63 eksos. 360lager hvordan er denne på rødblokk 300hk då?
    Det er isåfall - hvis det er "ekte" AiResearch T04B og ikke kinesisk navnebror med KKK-mål på kompressor - 55,4 x 69.8 kompressordiametere... og da er det en T04B V-trim, omtrent samme kompkartet som den meget bedre T04E-50 nevnt over, men med snitt på 5% dårligere effektivitet over hele kartet og den orker noe mindre trykk + at den surger mye lettere... må flytte luft til ca 190 hk minimum på 1 bar, mot T04E-50'ens 140hk/1Bar.. En av de bedre B'ene, men dog ingen match for en E-50..
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  10. #485
    Registrerte brukere Knallert sin avatar
    Medlem siden
    07. juni 2011
    Sted
    Oppland
    Innlegg
    282
    Antall takk

    Standard

    En finurlig ting skjedde meg med en turbonetics T3/04 turbo jeg kjøpte ny.
    Den ble bestilt med steg 5 turbin (T3/5 boltet) og E-50 kompressor (3" innsugsåpning) , noe den jo hadde.

    Men greia var at turbinhuset var merket med stage III og på kompressorhus sto det E-46.

    Ble sef. skeptisk og målte opp komp. og turbinhjul og konstaterte at de hadde målene til E-50 og Steg 5.
    Så alt stemte bortsett fra merkinga på husene.
    Har jo ingen praktisk betydning da men sikkert bare en veldig amerikansk ting å gjøre

    Så er greit å måle at alt stemmer før man klager hvertfall

  11. #486
    Registrerte brukere metrakit sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    ålesund
    Innlegg
    877
    Antall takk

    Standard

    så en turboneics to4e e50 er mer og satse på et 300hk oppsett altså?

  12. #487
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av metrakit Vis post
    så en turboneics to4e e50 er mer og satse på et 300hk oppsett altså?
    Det er på alle måter en mye bedre turbo enn en T04B..
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  13. #488
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.650
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av metrakit Vis post
    så en turboneics to4e e50 er mer og satse på et 300hk oppsett altså?
    Jeg mener at en Turbonetics E50 er ett godt, trygt og korrekt valg til en 2,3 L motor, men uansett hvordan man ser på det så har denne turboen kapasitet til 450 hk. Den vil derfor være en god del tregere enn en en knøttliten originalturbo.

    Disse 300 hk oppsettene gir jo ikke i nærheten av 300 ærlige hk og da vil man få unødvendig dårlig spool up når man velger seg en turbo som har nærmere 200 hk overkapasitet. Hvorvidt dette vil oppleves som er problem eller ikke er individuelt.

    Det er flere rundtom her som har kjørt E50 og andre 450 hk turboer på Volvos 2,3L motorer og som alle har vært godt fornøyd med resultatene.

    Hvis budsjettet er høyt nok og man krever/ønsker så god spool up som mulig fra en turbo med ca. 450 hp kapasitet, så er det turboer som Garrett GTX3071R og EFR7064 som er det rette valget.

    Dersom man skal ha bilen godkjent ombygget av biltilsynet da er det i praksis kun Turbonetics sin GT-K serie som er aktuell.
    Ett eksempel er GT-K350 som går med E50 kompressordelen, men den gir bedre spool up enn de andre turboene med E50 kompressor som f.eks TN400 og andre T3/T4 hybrider.
    http://turboneticsinc.com/store/inde...&product_id=86

    Sist endret av Batland; 22/01/24 kl 14:45

  14. #489
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    For å være brutalt ærlig.
    Helt håpløst.
    Eldgammelt dritt og i tillegg ALT for svær til det nevnte motoroppsettet.
    Det finner jeg ut snart, for her sitter den

    Kan også nevne at motoren er satt opp med datasprut, større dyser, trykkrør & IC

    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  15. #490
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.650
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Det finner jeg ut snart, for her sitter den
    Når jeg poster slik så er det på ett objektivt og generelt grunnlag.
    Jeg har sett motorer som leveres helt ufattelig elendige dreiemomentkurver, men som eierene selv sier at det er strålende fornøyd med.
    (Jeg ville ikke hatt skrotet om jeg fikk det og måtte beholde det.)

    Det er alltid mye viktigere at eieren selv opplever kjøre- og eierglede enn at motoren har ett godt og korrekt matchet oppsett. Forhåpentligvis får du ett resultat DU blir fornøyd med.

  16. #491
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Hehe..
    Skjønner den. Det er jo derfor vi spør.
    Men det er ikke hver gang vi hører etter hehe

    Jeg har hørt både for og imot på denne turboen, og jeg fikk den billig, så det er derfor jeg vil prøve
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  17. #492
    Registrerte brukere mister-klæbu sin avatar
    Medlem siden
    05. juli 2011
    Sted
    klæbu
    Innlegg
    316
    Antall takk

    Standard

    Interessant lesing!! lest alle 20 sidene nå! :-)

  18. #493
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Kan legge til at jeg har kjørt med for stor turbo på mitt oppsett, greit nok at det funka å sånn.. Men hvis det er ett "300hk"-oppsett, kjøp en 300hk turbo, ikke 500hk.

    Den turboen jeg hadde er en Comp billet turbo som er ganske "lett spoola" så det funka jo, men er på jakt etter en kjappere spool. Blir Turbonetics E50 på meg til neste år, eller Comp Turbo igjen om de har en som er passende.

  19. #494
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
    Kan legge til at jeg har kjørt med for stor turbo på mitt oppsett, greit nok at det funka å sånn.. Men hvis det er ett "300hk"-oppsett, kjøp en 300hk turbo, ikke 500hk.

    Den turboen jeg hadde er en Comp billet turbo som er ganske "lett spoola" så det funka jo, men er på jakt etter en kjappere spool. Blir Turbonetics E50 på meg til neste år, eller Comp Turbo igjen om de har en som er passende.
    Vurdert lysholm presse? kan levere 1 bar fra tomgang til 7000rpm den
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  20. #495
    Registrerte brukere metrakit sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    ålesund
    Innlegg
    877
    Antall takk

    Standard

    48ar eksos for lite Til 300hk pa garret t3 super 60,360 lager og flowprepping ? Turbokongen anbefalte denne men lurer pa og be han sette pa 63ar eller 58 om mulig
    Sist endret av metrakit; 14/11/11 kl 22:29

  21. #496
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    5.197
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av metrakit Vis post
    48ar eksos for lite Til 300hk pa garret t3 super 60,360 lager og flowprepping ? Turbokongen anbefalte denne men lurer pa og be han sette pa 63ar eller 58 om mulig
    Hvis du leser de erfaringene folk på forumet her har med "turbokongen" og det han selger, så tenker jeg du dropper å handle med han.

  22. #497
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.650
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av metrakit Vis post
    48ar eksos for lite Til 300hk pa garret t3 super 60,360 lager og flowprepping ? Turbokongen anbefalte denne men lurer pa og be han sette pa 63ar eller 58 om mulig
    Anbefaler at du tar en revurdering på det der og driter i det.
    Turbonetics sin T3 er NY, har ett 10 bladet turbinhjul og kan bestilles med 3" innsug på kompressoren. Dette er ett uendelig mye bedre valg enn andre alternativ. http://turboneticsinc.com/store/inde...product_id=530
    Hvis det kniper økonomisk så sjekk prisene på flett nye og selvsagt avballanserte turboer her før du kjøper ett oppskrytt og sjanglende, men sminket gammelt lik.
    http://qwt.no/4854b_355hk/P_109247
    Sist endret av Batland; 15/11/11 kl 18:10

  23. #498
    Registrerte brukere metrakit sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    ålesund
    Innlegg
    877
    Antall takk

    Standard

    se der ja ,men skulle gjerne hatt intern wg da . er det nokk med standar bearing eller må man ha det andre.?

  24. #499
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.650
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av metrakit Vis post
    se der ja ,men skulle gjerne hatt intern wg da . er det nokk med standar bearing eller må man ha det andre.?
    Da velger du en turbo som har det. Pass på å velge WGhus / baklokk med 3" utgang til eksosanlegget.
    Det er godt nok med standard bearing.

  25. #500
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. feb. 2010
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    251
    Antall takk

    Standard

    http://shop.klracing.se/sv/artiklar/...w-turbo-2.html
    noen som har erfaring med denne på rødblokk?
    veit det er kina turbo, men er lite gira på å bruke 10 lapper på turbo
    skal gå sammen med 558 dyser, 3'' lmm, chippa hjerner og 3'' alu IC
    01 v70 2,4 aut
    94 945 turbo

Side 20 av 35 FørstFørst ... 10 18 19 20 21 22 30 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •