Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Side 2 av 6 FørstFørst 1 2 3 4 ... SisteSiste
Viser resultater 26 til 50 av 134

Tråd: Kristian s. 92mod 245tic. in rust we trust....

  1. #26
    Registrerte brukere Tveite Performance sin avatar
    Medlem siden
    27. des. 2009
    Sted
    Voss
    Innlegg
    1.388
    Antall takk

    Standard

    dette ser meget bra ut
    Volvo 740 2JZ GTE-VVTI

    Takk Til:

    Bcb og L-m-r

  2. #27
    Registrerte brukere Kristian s sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    244
    Antall takk

    Standard

    Jaja. Nå har det skjedd litt igjen:

    Har pussa og malt stabstaget bak og lokket på bakakselen.











    Har med mitt eget A-team som hjelper til med å skrape tectyl og pusse


    Så over til det mindre morsomme:

    Nå er vi i gang med å bytte hjulbuer bak. Visste at de lurvete, men aldri trodd at det var jævlig som det var.
    Hadde med Caspar (Biloppretterkompisen min) opp i garasjen i går og begynte å slipe og kappe litt i karrossen. Fikk oss en ganske kjip overaskelse:

    Begynte med å slipe litt på innnsida for å se hvordan det så ut. Hjulbua ser ganske så fin ut på utsida:



    Slipte litt på utsida. Oi, der var det mye sparkel og en plateskjøt på utsida av skjermen. Hmmmm, mystisk:




    X antall liter sparkel slipt vekk og da så den sånn ut. Bilen har jo blitt bredda med sparkel.... Doble hjulbuer. Innmari tøft:



    Men hvordan ser det ut under mongomekken? Jo, sånn her:





    Fant også litt mere rust i gulvet bak førerstolen:




    Det var det vi rakk i går. Det er samma mongomekken på andre sida.
    Vet ikke om jeg skal grine eller le jeg

  3. #28
    Registrerte brukere Volvo-Lars sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Horten, Vestfold
    Innlegg
    997
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kristian s Vis post
    Vet ikke om jeg skal grine eller le jeg

    Gjør ingen av delene, sett kutter'n i skjermen, bytt buene å ha bilen klar til treffa i sommer

  4. #29
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    "Kondolerer". Tråkige greier kristian, hadde det vært meg så tror jeg dagen hadde fått seg en real knekk med fyll som resultat.
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  5. #30
    Registrerte brukere Kristian s sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    244
    Antall takk

    Standard

    Hadde jeg funnet ut detta uten å vite at jeg har en oppretterkompis som tar seg av det, hadde jeg fått nervesammenbrudd.
    Begynte å vurdere å kjøpe en veteran 245 og putte alle gromdelene over, men Caspar mente at det bare er å sveise i vei, så blir det bra til slutt.
    Vi trodde det bare var rust i de originale buene som jeg har kappa til litt for å få plass til hjul, men det var det ikke.

    Har nye indre og ytre hjulbuer, og venstre reservehjulsbrønn liggende på lur.
    Skal på Veng i morgen og hente litt gulv som vi skal bytte også.
    Så må det lakkeres litt igjen da. Var godt jeg fikk igjen på skatten.

  6. #31
    Registrerte brukere Olav'en sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Voss - Hordaland
    Innlegg
    412
    Antall takk

    Standard

    v90 som bygde denne bilen?
    Meiner det var han som bygde 960'en til ein kamerat og, nesten så ein burde tatt ein sjekk! Ikkje bra i det heile.

  7. #32
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Synes han som har gjort den hjulbue fiksinga er flink jeg. Ikke mange som klarer og gjøre et så dårlig platearbeid og klare og jevne det ut med sparkel uten at folk klarer og se det.
    Men jeg skjønner ikke de som ikke gjør bedre plate arbeid. Et seriøst hjulbuebytte bruker man 4-5 timer på og sparklinga bruker man sikkert 15 timer på.

  8. #33
    Registrerte brukere Kristian s sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    244
    Antall takk

    Standard

    Jau. Er V90 som bygde den i utgangspunktet i 2005.
    Det er ikke de lureste måtene å fikse rust på. Jeg må bare fikse opp der hvor det er tatt litt snarveier og brukt lure løsninger.
    Jeg er ikke sur på han, men jeg er litt skuffa over å finne sånne ting.
    Jeg vil ikke ha noe drittslenging om han i tråden min.

    Har i hvertfall lært at det er ikke gull alt som glitrer.

    Han som har fiksa hjulbuene har gjort en bra jobb med å skjule mongomekken sin. Håper ikke det er en oppretter som har gjort det. I så fall kan han ikke ha mye yrkesstolthet.... Hadde aldri trodd det var en sånn løsning under sparkelen.

  9. #34
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Dette er jo sånn oppretere driver. De får jo beskjed at ting skal fikses billigst mulig. Er ikke akkurat få volvoer som er fiksa slik så jeg har lært meg at man skal kjøpe seg biler der lakken fra fabrikk fortsatt er der.

  10. #35
    Registrerte brukere Olav'en sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Voss - Hordaland
    Innlegg
    412
    Antall takk

    Standard

    Ingen hensikt eller poeng i drittslenging.
    Men kan vere ein peikepinn og muligens lurt å ta ein grundig sjekk på kameraten sin bil som han og bygde for å evt få fiksa det fø det er for seint...

  11. #36
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Har sett akkurat samme fiksen på en tilsvarende bil. Det var en 245 det også, svart blank så alt av feil synes. Så helt strøkent ut, helt til vi oppdaga en liten sprekk over den ene hjulbuen. type 1cm med sparkel javnt over hele skjermen.
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  12. #37
    Registrerte brukere 780V8 sin avatar
    Medlem siden
    07. mars 2010
    Sted
    Tønsberg
    Innlegg
    29
    Antall takk

    Standard

    Kjipt med rusta ja.
    Synd du ikke oppdaget dette før du hellakka den :(
    Men sølv er vel ikke den værste fargen å lakke med tanke på fargeforskjeller..

  13. #38
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Sølv er den verste fargen med tanke på fargesfoskjeller.

  14. #39
    Registrerte brukere Kristian s sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    244
    Antall takk

    Standard

    Ting er ikke gjort ordentlig før det er gjort to ganger. Er bare å lakkere på nytt nå. Har en kompis som skal lakkere, så får se hva han sier. Satser på at det går an å lakkere opp bare ræva på bilen med fade ut på bakdørene.

  15. #40
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.741
    Antall takk

    Standard

    Kan ikke være morro å finne noe sånt under nei..:(

  16. #41
    Registrerte brukere Kristian s sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    244
    Antall takk

    Standard

    Nei. Skulle gjerne brukt penger penger på noe kulere enn plåt og lakk.

    Begynte på andre sida i går. Samma mongomekken. Der var hele bua sveisa utapå. Mye flere punkter og litt mindre sparkel. Men det så like jævlig ut, hvis ikke verre under den:


    Kappe litt:



    Pirke og bøye litt:



    Oisann:





    Ja. Sånn så det ut der.....

  17. #42
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Vestlandet
    Innlegg
    991
    Antall takk

    Standard

    Hehe satan...men blir bra med nye buer...så vet du selv hva som er der bak
    1988 245 Turbo - " Lungnvagnen "
    1996 945 Turbo - " Brukis "
    68' VW " Bubblan " , 52' Ford Customline
    X Bilar :1985/90 Volvo 245 " Skrotvagnen " , 1995 Volvo 960 - " Lyxvagnen " - saknas*

  18. #43
    Registrerte brukere oar83 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Ørsta
    Innlegg
    1.538
    Antall takk

    Standard

    Ille dette. Men det blir nok bra når du er ferdig!

  19. #44
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Dem var skikkelig mårkene!
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  20. #45
    Registrerte brukere Kristian s sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    244
    Antall takk

    Standard

    Har ikke fått gjort så mye mer enda. Vi har kappa vekk litt mere plåt og funnet oisann på oisann. Og det er bare på venstresida. Har ikke begynt å kappe på høyresida enda. Tør nesten ikke å tenke på hvordan det ser ut der en gang....
    Nå har kompressoren vi brukte til luftsaga gått til hælvete, så det er full stopp inntil videre.
    Hvis noen har en kompressor jeg kan låne i et par uker så hadde jeg blitt kjempeglad

    Men her er noen flere bilder dere kan kose dere med:

    Da vi titta inn i kanalen så vi at det var ganske brunt der og, så vi bestemte oss for å kappe ut den biten her for se hvordan det så ut under.




    Oisann:




    Så det ble en tur på Veng for å kjøpe en kanal også.
    Kommer til å være mye Veng plåt på denna bilen når den en gang blir klar.
    Lurer bare mer og mer på å kjøpe en veteran 245 og sette over alle gromdelene på den. Men det er ikke så mange sånne til salgs om dagen.
    Også er det jo det jævla godkjenningsmaset da. Blir sliten av tanken.
    Hva synes dere? Sveise opp denna her eller kjøpe en veteran 245 og starte på nytt?
    92 Volvo 245tic. http://forum.vccn.no/showthread.php?t=427
    88 Volvo 245gl.
    80 Chevrolet C10. Rostig och ful men jävla kul

  21. #46
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Virker som det er en oljebehandlet bil dette. Meget mistenklig at 92 modell kan se ut som dette.

  22. #47
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Jeg hørte på BT for noen år siden om jeg kunne få godkjent karosseribytte pga rust. Siden jeg har en org 740 Turbo, også hadde jeg en bra GL på handa billig.

    MEN det fikk jeg seff ikke lov til, karosseribytte går kun hvis bilen er kræsja, også måtte det være politianmeldelse på saken. (??)

    I ditt tilfelle ville jeg absolutt bygd bilen bra igjen, du har allerede brukt såpass på den at du ikke har råd til å kaste den vel?

    Selvom det ville vært kulere med en god gammel en.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  23. #48
    Registrerte brukere Agrostar sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Gaupne
    Innlegg
    1.821
    Antall takk

    Standard

    Rust er noko drit, spesielt når det er ein sopass fin bil. Men såg du hadde laga til slange på luftinga av akslingen, kva skal den vere god for? Visste ikkje det var lufting der
    Volvo 245 - Eks varebil
    A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster

  24. #49
    Registrerte brukere Steen sin avatar
    Medlem siden
    29. jan. 2010
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    1.997
    Antall takk

    Standard

    Stå på! Blir bra til slutt!

  25. #50
    Registrerte brukere Kristian s sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    244
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av DieselDriver Vis post
    Virker som det er en oljebehandlet bil dette. Meget mistenklig at 92 modell kan se ut som dette.
    Synes det er helt sykt sjæl. Hadde det bare syntes fra utsida hadde det vært forståelig. Til og med han som som hjelper meg med sveisinga og kapping hadde aldri trodd at denna bilen var så jævlig.

    Sitat Opprinnelig postet av Christian Vis post
    Jeg hørte på BT for noen år siden om jeg kunne få godkjent karosseribytte pga rust. Siden jeg har en org 740 Turbo, også hadde jeg en bra GL på handa billig.

    MEN det fikk jeg seff ikke lov til, karosseribytte går kun hvis bilen er kræsja, også måtte det være politianmeldelse på saken. (??)

    I ditt tilfelle ville jeg absolutt bygd bilen bra igjen, du har allerede brukt såpass på den at du ikke har råd til å kaste den vel?

    Selvom det ville vært kulere med en god gammel en.
    Selvom det på en måte hadde blitt karossbytte, så hadde det jo blitt oppbygging av en ny gammel 245. Hvor motor, hjul og senk måtte blitt godkjent på nytt.
    Har brukt mye penger på denna bilen og alt er veldig bra bortsett fra selve karossen.
    Det eneste som er positivt med den karossen jeg har nå er at alt er godkjent i vognkortet, resten er bare dritt.
    Er jo bare positive ting med en veteran. Billig å eie, ser kulere ut osv osv.
    Hadde jo blitt en 75-80 mod 245 med masse 92mod deler.

    Sitat Opprinnelig postet av Agrostar Vis post
    Rust er noko drit, spesielt når det er ein sopass fin bil. Men såg du hadde laga til slange på luftinga av akslingen, kva skal den vere god for? Visste ikkje det var lufting der
    Det er en tapp med slange på originalt i hvert fall på 1031 akselen.
    Den bare henger og dingler hvis den ikke har brekt av.
    Jeg bare satte på en ny en og festa den til lokket.
    Hvis åndinga blir tett kan det begynne å lekke olje fra akselen.
    92 Volvo 245tic. http://forum.vccn.no/showthread.php?t=427
    88 Volvo 245gl.
    80 Chevrolet C10. Rostig och ful men jävla kul

Side 2 av 6 FørstFørst 1 2 3 4 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •