dette ser meget bra ut![]()
dette ser meget bra ut![]()
Volvo 740 2JZ GTE-VVTI
Takk Til:
Bcb og L-m-r
Jaja. Nå har det skjedd litt igjen:
Har pussa og malt stabstaget bak og lokket på bakakselen.
Har med mitt eget A-team som hjelper til med å skrape tectyl og pusse
Så over til det mindre morsomme:
Nå er vi i gang med å bytte hjulbuer bak. Visste at de lurvete, men aldri trodd at det var jævlig som det var.
Hadde med Caspar (Biloppretterkompisen min) opp i garasjen i går og begynte å slipe og kappe litt i karrossen. Fikk oss en ganske kjip overaskelse:
Begynte med å slipe litt på innnsida for å se hvordan det så ut. Hjulbua ser ganske så fin ut på utsida:
Slipte litt på utsida. Oi, der var det mye sparkel og en plateskjøt på utsida av skjermen. Hmmmm, mystisk:
X antall liter sparkel slipt vekk og da så den sånn ut. Bilen har jo blitt bredda med sparkel.... Doble hjulbuer. Innmari tøft:
Men hvordan ser det ut under mongomekken? Jo, sånn her:
Fant også litt mere rust i gulvet bak førerstolen:
Det var det vi rakk i går. Det er samma mongomekken på andre sida.
Vet ikke om jeg skal grine eller le jeg![]()
"Kondolerer". Tråkige greier kristian, hadde det vært meg så tror jeg dagen hadde fått seg en real knekk med fyll som resultat.
17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
07 Opel Zafira OPC "bussen"
92 240 "Turbo" venter på bedre tider
x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro
Hadde jeg funnet ut detta uten å vite at jeg har en oppretterkompis som tar seg av det, hadde jeg fått nervesammenbrudd.
Begynte å vurdere å kjøpe en veteran 245 og putte alle gromdelene over, men Caspar mente at det bare er å sveise i vei, så blir det bra til slutt.
Vi trodde det bare var rust i de originale buene som jeg har kappa til litt for å få plass til hjul, men det var det ikke.
Har nye indre og ytre hjulbuer, og venstre reservehjulsbrønn liggende på lur.
Skal på Veng i morgen og hente litt gulv som vi skal bytte også.
Så må det lakkeres litt igjen da. Var godt jeg fikk igjen på skatten.
v90 som bygde denne bilen?
Meiner det var han som bygde 960'en til ein kamerat og, nesten så ein burde tatt ein sjekk! Ikkje bra i det heile.
Synes han som har gjort den hjulbue fiksinga er flink jeg. Ikke mange som klarer og gjøre et så dårlig platearbeid og klare og jevne det ut med sparkel uten at folk klarer og se det.
Men jeg skjønner ikke de som ikke gjør bedre plate arbeid. Et seriøst hjulbuebytte bruker man 4-5 timer på og sparklinga bruker man sikkert 15 timer på.
Jau. Er V90 som bygde den i utgangspunktet i 2005.
Det er ikke de lureste måtene å fikse rust på. Jeg må bare fikse opp der hvor det er tatt litt snarveier og brukt lure løsninger.
Jeg er ikke sur på han, men jeg er litt skuffa over å finne sånne ting.
Jeg vil ikke ha noe drittslenging om han i tråden min.
Har i hvertfall lært at det er ikke gull alt som glitrer.
Han som har fiksa hjulbuene har gjort en bra jobb med å skjule mongomekken sin. Håper ikke det er en oppretter som har gjort det. I så fall kan han ikke ha mye yrkesstolthet.... Hadde aldri trodd det var en sånn løsning under sparkelen.
Dette er jo sånn oppretere driver. De får jo beskjed at ting skal fikses billigst mulig. Er ikke akkurat få volvoer som er fiksa slik så jeg har lært meg at man skal kjøpe seg biler der lakken fra fabrikk fortsatt er der.
Ingen hensikt eller poeng i drittslenging.
Men kan vere ein peikepinn og muligens lurt å ta ein grundig sjekk på kameraten sin bil som han og bygde for å evt få fiksa det fø det er for seint...![]()
Har sett akkurat samme fiksen på en tilsvarende bil. Det var en 245 det også, svart blank så alt av feil synes. Så helt strøkent ut, helt til vi oppdaga en liten sprekk over den ene hjulbuen. type 1cm med sparkel javnt over hele skjermen.
17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
07 Opel Zafira OPC "bussen"
92 240 "Turbo" venter på bedre tider
x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro
Kjipt med rusta ja.
Synd du ikke oppdaget dette før du hellakka den :(
Men sølv er vel ikke den værste fargen å lakke med tanke på fargeforskjeller..
Sølv er den verste fargen med tanke på fargesfoskjeller.
Ting er ikke gjort ordentlig før det er gjort to ganger. Er bare å lakkere på nytt nå. Har en kompis som skal lakkere, så får se hva han sier. Satser på at det går an å lakkere opp bare ræva på bilen med fade ut på bakdørene.
Kan ikke være morro å finne noe sånt under nei..:(
740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392
Nei. Skulle gjerne brukt penger penger på noe kulere enn plåt og lakk.
Begynte på andre sida i går. Samma mongomekken. Der var hele bua sveisa utapå. Mye flere punkter og litt mindre sparkel. Men det så like jævlig ut, hvis ikke verre under den:
Kappe litt:
Pirke og bøye litt:
Oisann:
Ja. Sånn så det ut der.....
Hehe satan...men blir bra med nye buer...så vet du selv hva som er der bak![]()
1988 245 Turbo - " Lungnvagnen "
1996 945 Turbo - " Brukis "
68' VW " Bubblan " , 52' Ford Customline
X Bilar :1985/90 Volvo 245 " Skrotvagnen " , 1995 Volvo 960 - " Lyxvagnen " - saknas*
Ille dette. Men det blir nok bra når du er ferdig!
[Tråd - 740 turbo '86] 245DL, 850 97', V70 Classic 08, 240GL 90' [Tråd - 945 96' bruksbil]
[X -v70R awd '98] [X - Xc70 D5 '04][X -Tråd - V70II 2,0D '08] X - S60 2.0T '02, X - S80 00' 2,0T, [X -Tråd - V70 2,5TDI '99]
Har ikke fått gjort så mye mer enda. Vi har kappa vekk litt mere plåt og funnet oisann på oisann. Og det er bare på venstresida. Har ikke begynt å kappe på høyresida enda. Tør nesten ikke å tenke på hvordan det ser ut der en gang....
Nå har kompressoren vi brukte til luftsaga gått til hælvete, så det er full stopp inntil videre.
Hvis noen har en kompressor jeg kan låne i et par uker så hadde jeg blitt kjempeglad
Men her er noen flere bilder dere kan kose dere med:
Da vi titta inn i kanalen så vi at det var ganske brunt der og, så vi bestemte oss for å kappe ut den biten her for se hvordan det så ut under.
Oisann:
Så det ble en tur på Veng for å kjøpe en kanal også.
Kommer til å være mye Veng plåt på denna bilen når den en gang blir klar.
Lurer bare mer og mer på å kjøpe en veteran 245 og sette over alle gromdelene på den. Men det er ikke så mange sånne til salgs om dagen.
Også er det jo det jævla godkjenningsmaset da. Blir sliten av tanken.
Hva synes dere? Sveise opp denna her eller kjøpe en veteran 245 og starte på nytt?
92 Volvo 245tic. http://forum.vccn.no/showthread.php?t=427
88 Volvo 245gl.
80 Chevrolet C10. Rostig och ful men jävla kul
Virker som det er en oljebehandlet bil dette. Meget mistenklig at 92 modell kan se ut som dette.
Jeg hørte på BT for noen år siden om jeg kunne få godkjent karosseribytte pga rust. Siden jeg har en org 740 Turbo, også hadde jeg en bra GL på handa billig.
MEN det fikk jeg seff ikke lov til, karosseribytte går kun hvis bilen er kræsja, også måtte det være politianmeldelse på saken. (??)
I ditt tilfelle ville jeg absolutt bygd bilen bra igjen, du har allerede brukt såpass på den at du ikke har råd til å kaste den vel?
Selvom det ville vært kulere med en god gammel en.![]()
Christian Gulbrandsøy
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Nestleder/Treffansvarlig
Rust er noko drit, spesielt når det er ein sopass fin bil. Men såg du hadde laga til slange på luftinga av akslingen, kva skal den vere god for? Visste ikkje det var lufting der![]()
Volvo 245 - Eks varebil
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster
Stå på! Blir bra til slutt!![]()
Synes det er helt sykt sjæl. Hadde det bare syntes fra utsida hadde det vært forståelig. Til og med han som som hjelper meg med sveisinga og kapping hadde aldri trodd at denna bilen var så jævlig.
Selvom det på en måte hadde blitt karossbytte, så hadde det jo blitt oppbygging av en ny gammel 245. Hvor motor, hjul og senk måtte blitt godkjent på nytt.
Har brukt mye penger på denna bilen og alt er veldig bra bortsett fra selve karossen.
Det eneste som er positivt med den karossen jeg har nå er at alt er godkjent i vognkortet, resten er bare dritt.
Er jo bare positive ting med en veteran. Billig å eie, ser kulere ut osv osv.
Hadde jo blitt en 75-80 mod 245 med masse 92mod deler.
Det er en tapp med slange på originalt i hvert fall på 1031 akselen.
Den bare henger og dingler hvis den ikke har brekt av.
Jeg bare satte på en ny en og festa den til lokket.
Hvis åndinga blir tett kan det begynne å lekke olje fra akselen.
92 Volvo 245tic. http://forum.vccn.no/showthread.php?t=427
88 Volvo 245gl.
80 Chevrolet C10. Rostig och ful men jävla kul