Takk takk..
Skjer ikke en dritt om dagen egentlig siden jeg leiter etter verkstedplass...
Har en liiiten miniupdate
![]()
Takk takk..
Skjer ikke en dritt om dagen egentlig siden jeg leiter etter verkstedplass...
Har en liiiten miniupdate
![]()
Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..
grattis med liten prosjekt sak i gatebil![]()
Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil
Skogen Performance
KSR.no
Myranes.com
Hehe jo takk:-P
Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..
Rå denne her, gitt![]()
Et spørsmål, bare. Ser at denne typen motor er brukt i en hel haug med prosjekter, så den er vel bra. (hehe..) Men det jeg lurer på er hvordan turtallet er på en sånn kontra feks b230f? Jeg har sistnevnte i 240-en og det høres ut som om den haaater alt over 2500 rpm.
Er ikke rart det med M-kam..![]()
'83 242
'92 BMW 325i coupe
'92 BMW 325td coupe
Hjelper en del det ja..![]()
'83 242
'92 BMW 325i coupe
'92 BMW 325td coupe
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
Da var nytt innsug i boks etter litt om og menn med det forige... Fant ut at detta var en mye bedre løsning!
Retter en stor takk til Tor24 og Amazonbrage her inne på forumet!
![]()
så meget gromt ut!![]()
det innsuget så jo kjempe fint ut![]()
Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil
Skogen Performance
KSR.no
Myranes.com
Har kjøpt det brukt nytt av en på forumet her. Men kjøpes bla. på www.ksr.no :-) Jo takk.
Å er 80mm
Har fått prøvemontert innsuget på motoren. Veldig fornøyd med åssen det blei seende ut.
Har også gjort ferdig bakstillingsramma helt, så den står nå klar til helsveis! Når den var ferdig måtte jeg skjære ut hele gulvet under ramma så det går ann å komma til ordentlig under helsveis...
Pluss at jeg har påbegynt sveising av karosseripropp hullene under hele bilen. Ikke spesiellt koselig i 10- men det går! :-)
Da har jeg en liten update til dere!
Fått sveisa ferdig ''hele'' bilen under. Pluss at vi fikk snudd bilen riktig vei igjenn etter den var ferdig.
Planene for romjula var jo å absolutt ikke røre bilen, men bare væra sosial osv sia det var litt småkjølig for å ha ork til å drive ute. MEN det gikk jo stikk motsatt
Her kommer noen bilder av resultatet av ramma og litt diverse gulvsveis...
Fikk på siste schtaaaga.
Å da var det svesst sammen.
Kappa vekk ''øra'' til momentstaga. Trenger kanskje ikke di?
Så litt gulvsveising.
Pungtinga på innerskjermen på ene sia hadde sprekki 4 steder, så slipte ned å la på litt.
2 elefantjekker og 2 kamerater så var den plutselig rundt igjenn.
Sååååå et lite stemningsbilde.
Godt nyttår til alle her inne!
Tja.. så var det bare et høl i gulvet å lappe sammen![]()
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
Hehe ja.. Det gidder jeg ikke ta før tårna står der ;-)
Innsuget blei jo veldig fint ferdig montert!passar fint i bilen og eller?skal du kjøre med bremsekraftforsterkar?
viss du har orginal svart taktrekk må du være forsiktig med det, er vel vanskeleg og få tak i![]()
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Ser flott ut Amundsen!
Jørgen Simonsen
1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering
Ja er veldig fornøyd med hvordan det blei! Har ikke fått prøvd det nedi motorrommet sia jeg må sveise om festene pga skråstilling istedenfor :-( Taktrekket er mørkeblått å klar til kast.
Var ikke plass til bremsekraftforsterker sist jeg prøvde, men blir nok pedalboks uansett. :-)
Takktakk :-)
Noen i nes oppaker området som har ledig verkstedplass?? :-)