et litt unikt prosjekt du har her artig
Er enig i at du må beholde 940 front
snurre har du tenkt å gå for?
En stor Garrett eller Turbonetics av en type tenker jeg. Kanskje Garrett GT30 eller noe i den duren.
Nå er snart 558 dysene i Norge ihvertfall. På vei over Atlantern nå :P. 3" LMM er heller ikke så langt unna, den blir sendt fra Sverige om ca 5 dager. Samt stikkaksler bak som skal modifiseres for sperre. Så dette blir bra .
Kul bil, har så lyst på 940 med multilink selv.. Men ingen i verden ville fått meg til å jukke med klimaanlegg, hater det.. Rev det ut av 240'en så fort den kom på gården..
'83 242
'92 BMW 325i coupe
'92 BMW 325td coupe
Skal gi deg den, men når det blir kødd med det er det så mye mere enn et vanlig varmeapparat..
Så blir det jo mer plass i motorrommet til andre greier..
Men hver sin smak..
'83 242
'92 BMW 325i coupe
'92 BMW 325td coupe
hvor mye skal du ha for slyngediffen din? eller er den helt herpa nå? :P går den å redde?
One Ring to rule them all
Den bør man jo få kloa i kammerat som trenger. 350hk og truetrack er ikke bestevenner i lang tid
One Ring to rule them all
Hmm, jeg har hørt annet om Truetrack. At de tåler veldig mye straffing med momentsterke V8-ere på div amerikanske sider, daglig burning med racing clutsjer osv... Differ som har holdt 10 år offroad med 33"-ere og lignende.
Men slyngdiffen min er til multilink da, så må vel sikkert ha inn noen andre solhjul hvis du skal ha den i en stiv aksel :P
Når man vet hvor dårlige amrikanske stikkaksler er på 4x4 biler (kammeraten min lager stikkaksler for svensker) så sier det litt om hvor lite juling mye av truetrackene får).
Andre solhjul er null stress. har liggende plenty av fra folk som ikke har modda slyngediffen og spola rundt på et hjul
en annen grunn til at han vil bytte også er at den sperra slår inn i hytt å pine. Ikke noe for gatebruk. nå på vintern er den helt urbruklig sier han. han har truetrack i skauchevyn sin
One Ring to rule them all
"Volvo" Truetrack (588) er en high-preload Truetrack og må løsrives med 200 Newton i utgangspunktet. For at den skal egne seg til gate/ vinterbruk er det best å fjerne en shims inni så den kun trenger 60 NM for å brytes opp. Ellers er den ubrukelig på vinterføre, bare sklir rett fram og har tendens til å bli mer understyrt om sommeren. Fortsatt selv med kun 60 NM for å bryte de opp så egner de seg godt til sladding pga ettersom momentforskjellen øker på hjulene så øker også kraften den sperrer med, hvertfall fungerer de fint på stiv aksel når det er gjordt og da fungerer de nok bedre på multilink med jevnere vektfordeling.
Får også Truetrack i low-preload versjon beregnet på framaksler.
Jeg har truetrac og den er shimset om til 60nm.. men på vinteren når det er glatt så er det fremdeles som å kjøre med sveisa aksel omtrent.. men på sommeren funker det som det skal da! Det er jo en vanesak igrunn, kommer jo MYE bedre frem..
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Oppdatering 29.12.2009 - Bilen er EU godkjent!
Da slang jeg noen billige piggdekk på 16" ET35 felgene jeg kjøpte for å få riktig sporvidde bak igjen for EU etterkontrollen. Felgene er faktisk 7.5" breie og med 205-55 vinterdekk på så så det faktisk ikke så værst ut. Ikke dårlig for felger til 1400 kr, ikke en ripe i lakken på de eller. De billige piggdekka tar seg faktisk fram bra og.
Tenkte at neste gang jeg bytter vinterdekk så slenger jeg på disse felgene foran og med bra piggdekk og bruker de piggdekka jeg slang på nå bak.
Tok etterkontrollen i dag. Ratta om og han kikka på bremseslangene og testa at pedalen ikke siger. Så kikka han bare på felgene mens jeg forklarte det med 960 akselen, 2 cm breiere og ET35 for å kompansere så sporvidden blir den samme igjen og dermed lovlig, så bare sa han "jæ" og så var det greit.
Så da var bilen godkjent! 3 dager før siste siste frist etter det brevet om at du har en måned på deg! 2 år til neste gang.
Gratulerer sikkert jævlig greit å få unnagjort
Indeed, takker .
Hvertfall når det er litt av hvert de potensiellt kunne sette fingeren på. Fex stort eksosanlegg :P, multilinken, ikke-godkjente senkefjører foran med fjør som ikke egner seg bak (nivåmatfjøra), xenonlys i fulltlys, oppskrudd ladetrykk osv... Og jeg hadde dårlig tid på meg :P.
Den er shimset ned fra 200nm til 60nm for at den lettere skal frie ut, men når det er veldig glatt så er den enda ikke shimset lavt nok til at du merker det! når det er tørr asfalt så merker du at den gjør jobben sin å fordeler kraften dit den trenger det.. hvis du skjønte hva jeg mente nå..
Gratulerer med godkjent bil a! ei stønn siden alt har vært på stell nå! Gleder meg til videre bygging!