Korrigerte den forrige, men her er autodbkoden: 1366260
Korrigerte den forrige, men her er autodbkoden: 1366260
[Tråd - 740 turbo '86] 245DL, 850 97', V70 Classic 08, 240GL 90' [Tråd - 945 96' bruksbil]
[X -v70R awd '98] [X - Xc70 D5 '04][X -Tråd - V70II 2,0D '08] X - S60 2.0T '02, X - S80 00' 2,0T, [X -Tråd - V70 2,5TDI '99]
Hadde ikke fått det om det var turbo en gangkanskje 30000 av meg hvis det hadde vært turbo
740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392
http://bil.autodb.no/autodb/search.w...ltiple=1234982
Tror dette er bilen til en tidligere forumbruker, var til salgs lenge her inne med en atskillig høyere km stand hvis jeg ikke husker feil.
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Ja, det vakje måtepå kor det auka i verdi med nye lisser!
Desverre har ordet STRØKENT blitt særdeles misbrukt i mange samanhengar.
[Tråd - 740 turbo '86] 245DL, 850 97', V70 Classic 08, 240GL 90' [Tråd - 945 96' bruksbil]
[X -v70R awd '98] [X - Xc70 D5 '04][X -Tråd - V70II 2,0D '08] X - S60 2.0T '02, X - S80 00' 2,0T, [X -Tråd - V70 2,5TDI '99]
Har denne vore nevnt?
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=30069275
77 Volvo 242L
93 Volvo 940se
79 Volvo 244 DL
89 Volvo 245
03 Volvo S60
90 Toyota CarinaII
85 Volvo 245 GL
95 Volvo 855
87 Toyota Hiace
71 Massey Ferguson 135
Jeg tenkte mest på at det er mye enklere å bytte motor enn å få en strøken bil. En 240 blir en helt annen bil med litt oppgraderinger.
K-motoren er det ikke noe trist å hive ut selv om den har gått lite. Når det er en 88 er det dessuten samme ledningsnett som de med lh-2.4 slik at det er veldig lett å plugge inn motorledningsnettet.
Sist endret av HåkonA; 12/09/11 kl 13:02
----------------------------------------
1973 1800 ES-B20F-m41
1988 240 GL-B230FK-m45
X: 1995 945 Lt
X: 1986 745 Tic
Det må eg innrømma at eg ikkje veit, men det kan jo ha blitt forandra på den bilen dar.
77 Volvo 242L
93 Volvo 940se
79 Volvo 244 DL
89 Volvo 245
03 Volvo S60
90 Toyota CarinaII
85 Volvo 245 GL
95 Volvo 855
87 Toyota Hiace
71 Massey Ferguson 135
Litt kjapt detektivarbeid og jeg fant annonsen til forrige eier:
http://bil.autodb.no/autodb/search.w...2&_cmd=similar
bilen har rullet 420000 km men byttet speedometer pga feil med bensin og temp
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Var ikke dette litt dyrt for en 1990 940
http://bil.autodb.no/autodb/search.w...ItemId=1322002
Jeg stiller meg i utgangspunktet litt skeptisk til betegnelsen "Sport" eller "S" på en 74-modell. De senere årgangene av 140-serien var normalt enten "grunnmodell" (uten bokstaver), "de Luxe" (DL) eller "Grand Luxe" (GL). Hvis dette da ikke dreier seg om en annen slags spesialutgave. Jeg er usikker. Men to forgassere (B20B) skal finnes til 74-modellen også. 70 hk, som det står oppgitt, er for lite uansett motortype.
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Ja, B20A har vel 82 hk.
77 Volvo 242L
93 Volvo 940se
79 Volvo 244 DL
89 Volvo 245
03 Volvo S60
90 Toyota CarinaII
85 Volvo 245 GL
95 Volvo 855
87 Toyota Hiace
71 Massey Ferguson 135
Ja, 82 hk DIN, og i sin tid ofte oppgitt til 90 hk SAE.
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Tallene skiller ofte rundt 10%, noen ganger klart mer. Så det dreier seg ikke bare eller først og fremst om forskjellig "skala", men forskjellige målestandarder. Etter hva jeg har forstått, måler den amerikanske SAE-standarden motoreffekt rett på motoren/svinghjulet og tar dermed ikke høyde for effekttap i drivverket for øvrig, i motsetning til den tyske DIN-standarden. Jeg skal ikke uttale meg bastant om hva som kom først, men jeg har i hvert fall inntrykk av at det var vanligere før (ca 70-tallet og tidligere) at effektmåling ble gjort etter SAE-standard, en tid visst nok fordi at dette ga større tall enn man ville ha fått med DIN...
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
DIN er målt på hjula og SAE er målt på motoren.
77 Volvo 242L
93 Volvo 940se
79 Volvo 244 DL
89 Volvo 245
03 Volvo S60
90 Toyota CarinaII
85 Volvo 245 GL
95 Volvo 855
87 Toyota Hiace
71 Massey Ferguson 135
----------------------------------------
1973 1800 ES-B20F-m41
1988 240 GL-B230FK-m45
Dette er jo en godbit:
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=30618862
Prisen gjør vel at det blir en del annet som kanskje blir mer interessant. Synd at de har lakkert panser og tak. Ut fra hvordan resten av bilen ser ut burde det vel ha vært mulig for en som liker å polere å få det opp på et greit nivå.
----------------------------------------
1973 1800 ES-B20F-m41
1988 240 GL-B230FK-m45
Volvo 262C 1980, 210 000 km, kr 4 499,-
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=30321855
Prisen er vel bare et tall, siden bud ønskes, men mulig den går rimelig!
Gamle 142 til tyggern
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=30621935