Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  34
Side 6 av 18 FørstFørst ... 4 5 6 7 8 16 ... SisteSiste
Viser resultater 126 til 150 av 436

Tråd: Øyvind.G Volvo 940LT 98 Solgt

  1. #126
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    5.197
    Antall takk

    Standard

    Så på DCN at du lurte på hvordan man renser pads på en grei måte, trykkluft fungerer fint til det, bare å blåse den rein.

  2. #127
    Registrerte brukere Martin.S sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Horten\Vestfold
    Innlegg
    2.675
    Antall takk

    Standard

    Vi har prøvd det. Fungerer til enn viss grad, men paden blir ikke fri for produktrester.

  3. #128
    Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Innlegg
    3.654
    Antall takk

    Standard

    Jeg skal kjøpe padwasher, men ting tar tid.

    Har stått på gruppe kjøpr for dette siden februar (2 forskjellige gruppekjøp riktig nok).

    Etter hva jeg har erfart ang. reingjøring av padder, så funker trykkluft bra på ullpad og børste fungerer fint på cutting paden (i mitt tilfelle grønn 3M pad). De andre 2 har jeg kun fått reine ved å håndvaske de i såpe og vann. De blir riktignok ikke like "møkkete" som cutting paden og ullpaden da. Det går greit, men tror det er fint å ha en padwasher tilgjengelig.

  4. #129
    Registrerte brukere Bård sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Skien
    Innlegg
    1.067
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Martin.S Vis post
    Går ikke så fort tørt heller om du blander litt. Men da var det vel kanskje den grønne å blå som skulle blandes litt?
    Mintes det var gul og grønn, men leita litt på DCN og der sto det ultrafine(= blå?)

  5. #130
    Registrerte brukere Martin.S sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Horten\Vestfold
    Innlegg
    2.675
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Bård Vis post
    Mintes det var gul og grønn, men leita litt på DCN og der sto det ultrafine(= blå?)
    Ja det er den blå det

  6. #131
    Hassel sin avatar
    Medlem siden
    17. sep. 2010
    Sted
    Buskerud
    Innlegg
    3.314
    Antall takk

    Standard

    I hvilke tilfeller bruker man ullpad egentlig? Ikke helt med på den enda :P
    Henrik Hassel
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem


    S60 2004 - 2,5T - AWD
    V70 1998 - 2.0t - SOLGT

  7. #132
    Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Innlegg
    3.654
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Hassel Vis post
    I hvilke tilfeller bruker man ullpad egentlig? Ikke helt med på den enda :P
    Ullpad er fin å bruke på bla. lakkert plast da den ikke utvikler like mye varme som skumpader gjør.

    Ullpad er også fin å bruke på SS (lakk uten klarlakk. SS = Single Stage) lakk da en ull pad ikke fyller seg like fort som en skumpad gjør.

    Ullpad har også mere cut enn de fleste skumpader.

    Kort sagt. Mer cut, mindre varme og fyller seg ikke så raskt iforhold til en skumpad.

  8. #133
    Hassel sin avatar
    Medlem siden
    17. sep. 2010
    Sted
    Buskerud
    Innlegg
    3.314
    Antall takk

    Standard

    Aha.. si 3M da, ville den vært finest på første steg eller 2 eller 3?
    Henrik Hassel
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem


    S60 2004 - 2,5T - AWD
    V70 1998 - 2.0t - SOLGT

  9. #134
    Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Innlegg
    3.654
    Antall takk

    Standard

    Ull og grønn er grovest. Kan vel bruke den med gul og hvis du vil (da blir det jo en litt "mildere" combo). Har ikke prøvd med gul selv.

    Her er det jo bare å prøve seg frem til hva som fungerer best til hvilken lakk. Er man usikker, så skal man altid prøve det fineste først også prøver man grovere og grovere frem til man finner hva som fungerer best. Det er veldig forskjellig fra lakk til lakk, så det finnes på en måte ingen fasit her.

  10. #135
    Hassel sin avatar
    Medlem siden
    17. sep. 2010
    Sted
    Buskerud
    Innlegg
    3.314
    Antall takk

    Standard

    Aha.. Kjekt å vite : )
    Henrik Hassel
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem


    S60 2004 - 2,5T - AWD
    V70 1998 - 2.0t - SOLGT

  11. #136
    Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Innlegg
    3.654
    Antall takk

    Standard

    Dag 2 (17/9)

    Jeg og martin gikk på vidre her. kom ikke så langt pga vi plundrer med å få panseret helt bra. begynner nesten å lure på om det er lakkert opp en gang i tida for jeg kan ikke huske at denne lakken er så plundrete.
    Etter EFC så er det fortsatt småriper igjen og kjørespør. Ikke engang UFSE går smertefritt.

    Vi har faktisk holdt på nesten 5 timer hver med dette panseret idag og det er fortsatt ikke bra.

    Tok også en 50/50 på hver vår skjerm.

    Fikk tatt litt bilder. Mange av de viser endel defekter som vi sliter med.



    Her har det blitt relativt bra:









    Martin er igang på andre sida av panseret:





    Her er det noen bilder som viser litt riper og holos:



















    Også litt 50/50 bilder fra venstre framskjerm. Her føler jeg alt gikk mye bedre. Her er det kjørt FCP og EFC.















    Martin tok også litt bilder som vil bli lagt ut av han etterhvert.

    Nestegang skal jeg se litt bort i fra panseret og komme meg vidre og se hvordan det går.

    Forbrukt til dag 2 er Ca 5 timer (2 mann)
    Sist endret av Øyvind G; 17/09/11 kl 09:36

  12. #137
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    5.197
    Antall takk

    Standard

    De stripene man ser på noen av bildene er nok mikrofiberstriper. Har dere prøvd å fjerne kjøregatene med eksenter/DA?

  13. #138
    Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Innlegg
    3.654
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvoRsport Vis post
    De stripene man ser på noen av bildene er nok mikrofiberstriper. Har dere prøvd å fjerne kjøregatene med eksenter/DA?
    Har ikke prøvd pga jeg har ikke kjøpt DA enda. Kan kanskje få låne meg en. Hvilket produkt og pute bruker jeg da?

  14. #139
    Registrerte brukere Martin.S sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Horten\Vestfold
    Innlegg
    2.675
    Antall takk

    Standard

    Vi kunne prøvd det, nevnte det også i går.

    Vi har i allefall en lang jobb forran oss. Det er riper nok

  15. #140
    Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Innlegg
    3.654
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Martin.S Vis post
    Vi kunne prøvd det, nevnte det også i går.

    Vi har i allefall en lang jobb forran oss. Det er riper nok
    Ja. Jeg tror vi bare skal gå vidre på resten av bilen også åssen det går. Det virka som at det gikk greiere på skjermene. Kan virke som om Panseret har en annen type lakk. 019 på 940 skal jo være hard.

  16. #141
    Hassel sin avatar
    Medlem siden
    17. sep. 2010
    Sted
    Buskerud
    Innlegg
    3.314
    Antall takk

    Standard

    Ahh.. Ikke helt heldig med det panseret nei... :/ Ser at du blir litt frustrert her!!
    Men forklar litt hva du mener med EFC og FCP da

    Skjermen ser det ut som blir bra ja! Var overraskende mye her altså :O
    Henrik Hassel
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem


    S60 2004 - 2,5T - AWD
    V70 1998 - 2.0t - SOLGT

  17. #142
    Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Innlegg
    3.654
    Antall takk

    Standard

    Det er bare forkortelser på navnet til 3M sine produkter.

    Grønn - Fast Cut Plus som da blir FCP
    Gul - Extra Fine Compound som da blir EFC
    Blå - Ultrafina SE Polish som da blir UFSE

  18. #143
    Registrerte brukere Martin.S sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Horten\Vestfold
    Innlegg
    2.675
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Hassel Vis post
    Men forklar litt hva du mener med EFC og FCP da
    Det er 2 av de forskjellige grovhetene. Serien består av 3M FCP, EFC og UFC.

    EFC er gul, UFC er blå og FCP er grønn.

  19. #144
    Hassel sin avatar
    Medlem siden
    17. sep. 2010
    Sted
    Buskerud
    Innlegg
    3.314
    Antall takk

    Standard

    Da er jeg med!
    Stå på videre nå så blir det bra!
    Henrik Hassel
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem


    S60 2004 - 2,5T - AWD
    V70 1998 - 2.0t - SOLGT

  20. #145
    Registrerte brukere Bård sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Skien
    Innlegg
    1.067
    Antall takk

    Standard

    Så du brukte 3m kontrollspray tidligere. Bruker du den etter hvert trinn eller bare før blå 3m?

  21. #146
    Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Innlegg
    3.654
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Bård Vis post
    Så du brukte 3m kontrollspray tidligere. Bruker du den etter hvert trinn eller bare før blå 3m?
    Det er nok ikke nødvendig å bruke denne etter hvert trinn. Jeg bruker den ganske ofte mens jeg holder på for å se om det blir bra eller ikke. Vet man hva man driver med så er det jo bare å "kjøre på" og kontrollere etterpå. Jeg er såpass ny i detta at jeg liker å kontrollere litt underveis.

    Kontrollsprayen min er nesten tom, så nå bruker jeg IPA (isopropanol og vann). Ser ut som at dette gjør samme nytta egnetlig.
    Tror ikke IPA tar vekk oljer fra den blå, så her er det kanske greit å bruke kontrollspray.

  22. #147
    Registrerte brukere Bård sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Skien
    Innlegg
    1.067
    Antall takk

    Standard

    Ok, men da er jeg ikke aleine om å ta noen ekstra runder med kontroll pga uerfarenhet. Den blå er det vel en del oljer i ja

  23. #148
    Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Innlegg
    3.654
    Antall takk

    Standard

    Dag 3

    Fortsatte litt idag, men det ble bare litt over 2 timer. Tok øvre delen på venstre fremdør. Begynner å ligne noe nå, men sliter litt med finnish (blir ikke fornøyd som vanlig og tida går). Blankt blir det da.

    Tok ikke så mye bilder idag. Bare noen få før jeg pakket sammen sakene for kvelden.







    Gikk mye greiere å jobbe med døra enn det var å jobbe med panseret, så det er nok en annen type lakk på panseret.

    Panseret tenker jeg blir byttet siden vi har et stående som er i grei stand.
    Sist endret av Øyvind G; 21/09/11 kl 22:07

  24. #149
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. feb. 2010
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    1.087
    Antall takk

    Standard

    Håper du har sterke lys på bilen din, viss ikkje så kan du risikera å bli kjørt på, pga ein kar ikkje såg deg Fyy så blank!
    97' 940 LT

  25. #150
    Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Innlegg
    3.654
    Antall takk

    Standard

    Hehe.

    Tok ikke noe før bilde, men tok et bilde av døra etter vask (første dagen)

    Da så den sånn ut:



    Stor forskjell.

Side 6 av 18 FørstFørst ... 4 5 6 7 8 16 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Øyvind.G Volvo 240GL 90
    By Øyvind G in forum 200 -serien
    Svar: 1126
    Siste post: 16/04/21, 16:37
  2. Martin.S og Øyvind.G sin Volvo 245
    By Martin.S in forum 200 -serien
    Svar: 142
    Siste post: 07/06/18, 20:35
  3. Øyvind.G Volvo 244L 78 - SELGES
    By Øyvind G in forum 200 -serien
    Svar: 36
    Siste post: 06/07/14, 13:17
  4. Remi T: 98 mod Volvo 940LT
    By Remi T in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 293
    Siste post: 13/04/12, 19:29

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •