Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  144
Side 21 av 65 FørstFørst ... 11 19 20 21 22 23 31 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 525 av 1606

Tråd: Sugemotortråden!

  1. #501
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. sep. 2011
    Innlegg
    53
    Antall takk

    Standard

    Hei og hallo om et år skal jeg kjøpe min 1. bil og vil da ha Volvo og vil ha en gasser motor med rundt 160-180hk. Noen som vet om noen billige tips? Vil gjerne ha 16v bare for utseende.

  2. #502
    Registrerte brukere Wrasko sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Kallak/Marker/Østfold
    Innlegg
    1.390
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kf25 Vis post
    skyter i det ene hølet eller kammer eller va det heter, på mine to dobble dellorto 40 dhla,. tro om dette bare er justering har prøvd meg litt fram men ja ikke noe hell altså...
    Uten å kunne stort, så ville jeg tro at det er tenninga som er noe feiljustert. Ihvertfall vært det på bilene jeg har drevet med som skyter
    2017 Nissan Navara | 2012 Nissan Pathfinder| 2009 Ford Fiesta | 1982 Volvo 242
    2001 Yamaha TDM 850 | 1997 Aprilia Classic | 1986 Suzuki GSX 750 ES

  3. #503
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Rabben Vis post
    Hei og hallo om et år skal jeg kjøpe min 1. bil og vil da ha Volvo og vil ha en gasser motor med rundt 160-180hk. Noen som vet om noen billige tips? Vil gjerne ha 16v bare for utseende.
    Tips er det sikkert nok av, men billig er det ikke Om du klarer deg med rundt 140Hk, så bruk en B23E fra mellom 79'-83' som er i godt hold.
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  4. #504
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. sep. 2011
    Innlegg
    53
    Antall takk

    Standard

    Billig og billig 10-12 tusen kan gå litt høyere menmen. Den skal klare og burne på 2nd gir helst og klare og slippe på våt asfalt uten om å måtte satse og komme i 100km/t.

    Eller skal jeg bare finne en 240 med original motor og spørre dere om litt små trim til den blir sikkert 240GL eller noe.

  5. #505
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    for 10-12K så får du ikke all verden i sugemotor. med mindre du får kjøpt en som allerede er fiksa litt på, og som går bra.
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  6. #506
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. sep. 2011
    Innlegg
    53
    Antall takk

    Standard

    Ikke for å ødelegge tråden helt men hvor mye hester kan jeg få for 10 tusen hvis jeg går for turbo? Jeg vet jo ikke hva man trenger men f.eks grenrør 2000kr og turbo 3000kr og eksos 3000kr. Da har man vel noe eller? Kanskje intercooler også. Motor har man jo i bilen fra før.

  7. #507
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. mars 2010
    Innlegg
    313
    Antall takk

    Standard

    http://www.timosmotor.com/projekt/75...-topp-1974-bhp

    Her har du en sugemotor med greit med effekt. Noe liggnende trenger vel ikke bli alt for dyrt. Er jo trossalt orginal bunndel, men koster litt a få portet og slikt.

  8. #508
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    1.217
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Krissmp Vis post
    http://www.timosmotor.com/projekt/75...-topp-1974-bhp

    Her har du en sugemotor med greit med effekt. Noe liggnende trenger vel ikke bli alt for dyrt. Er jo trossalt orginal bunndel, men koster litt a få portet og slikt.
    ganske imponerende tall, men er dette noe som er holdbart over lengre tid? har lyst å prøve å bygge meg en budsjett B230 sugis

  9. #509
    Registrerte brukere Daruu sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Vallset, litt sør for Hamar
    Innlegg
    2.387
    Antall takk

    Standard

    Det der er vel omtrent samme tall som bilcrosshop har med toppen sin?

    Mener jeg så de hadde en pakkepris der for ei lita stund tilbake, da fikk du topp med kam osv, grenrør og chip'er for litt over 10 lapper

  10. #510
    Registrerte brukere Larsgunnar sin avatar
    Medlem siden
    12. mai 2011
    Sted
    Harstad, Troms
    Innlegg
    868
    Antall takk

    Standard

    Vil jeg hente inn noe moment og HK på chipper til hjernene mine? B230FD med 531-topp, K-kam, grenrør og 2.5" eksos. Er en '93 240 det er snakk om.

  11. #511
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. mars 2010
    Innlegg
    313
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Sebbe Vis post
    ganske imponerende tall, men er dette noe som er holdbart over lengre tid? har lyst å prøve å bygge meg en budsjett B230 sugis
    Det kjører jo med 300hk med turbo pa omtrent samme motorene, så det bør vel vera noe holdbart.

  12. #512
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Skal du ha sugis som er billig å trimme må det bli 16v med riktig grenrør... den har jo 155 sugiser originalt... så med nye kammer ala 8k og deler av eksos og et grenrør som passer 90% ala 4k er man på ala 12k...

    Hvor kjørbart dette blir i det daglige kan vel diskuteres...

    Den timosmotoren ser jo ikke for ille ut, men de starter bremsepapiret på 3000rpm, så noe sier meg at den ikke er serlig kjørbar under der, samt de hadde en rar "dipp" rett etter 3000 også...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  13. #513
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. sep. 2011
    Innlegg
    53
    Antall takk

    Standard

    Kan du prøve og finne det du nevnte for meg er litt ny innen denne verdenen men lærer litt hverdag. Vil helst ikke hente så må kunne bli sendt noenlunde rimelig med post.

  14. #514
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Rabben Vis post
    Kan du prøve og finne det du nevnte for meg er litt ny innen denne verdenen men lærer litt hverdag. Vil helst ikke hente så må kunne bli sendt noenlunde rimelig med post.
    Skal vel godt gjøres å få et grenrør heskinnet frem i posten :( Men det er jo lov til å prøve da...

    Hvis du skaffer deg kammer til 16v'n med ala 270 grader dur. (lobe sep. ala 109-111 grader) og et grenrør med ca. 43cm primærer med ID 35mm som går i sekundærer som er ca. 72cm med ID 51mm og en siste kollektor med "trakt" (og helst en 2,5" eksos) så bør vel det hjelpe på...

    Du får seff ikke det helt store uten innsugstrakter som er avstemte (det er sånnt du henter mest på) hvis de er i duren 24-25cm fra ventilhatt til traktkant så bør ikke det blir for feil, (uten å ha gjort noen skikkelige utregninger og simuleringer)

    kan ikke garantere noe, og det avhenger jo av hvor nøyaktig du er også men å komme opp i rundt 170-hk (uten innsugstraktene og uten omprogramering av ecu) bør vel gå an...

    Det bør ikke bli for ukjørbart heller...

    Baserer du deg på å bruke en god slump penger, så kan den 2,3 16v'n gi 230 VELDIG kjørbare hester, men det krever "litt" mere jobb
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  15. #515
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. sep. 2011
    Innlegg
    53
    Antall takk

    Standard

    Dette skal jo kanskje inn i en 24* så, er poenget at det skal være enkelt og billig.
    Men jeg skal prøve å få tak i en bil som har lav km og lite rust, også slenge på senk og eksos og motor. Men hvilken av motorene snakker du om FK/FT/K/E/B
    bare nevnte noen da jeg ikke har peiling. Må vel kanskje ha LH 2.4 greia også husker ikke hva det er men vet at flere her inne har det i 240en.

  16. #516
    Registrerte brukere Larsgunnar sin avatar
    Medlem siden
    12. mai 2011
    Sted
    Harstad, Troms
    Innlegg
    868
    Antall takk

    Standard

    LH2.4 er motorens ledningsnett.

  17. #517
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Rabben Vis post
    Dette skal jo kanskje inn i en 24* så, er poenget at det skal være enkelt og billig.
    Men jeg skal prøve å få tak i en bil som har lav km og lite rust, også slenge på senk og eksos og motor. Men hvilken av motorene snakker du om FK/FT/K/E/B
    bare nevnte noen da jeg ikke har peiling. Må vel kanskje ha LH 2.4 greia også husker ikke hva det er men vet at flere her inne har det i 240en.
    Snakker om B234F... altså 16v'n...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  18. #518
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. sep. 2011
    Innlegg
    53
    Antall takk

    Standard

    Oki har sett folk her med 16v topp jeg da eller? Men trenger man LH 2.4 ledningsnett for å sette inn b234f? Og hvor mye koster en b234f?

  19. #519
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Rabben Vis post
    Oki har sett folk her med 16v topp jeg da eller? Men trenger man LH 2.4 ledningsnett for å sette inn b234f? Og hvor mye koster en b234f?
    Kan hende du har sett folk som har montert 16v topp på std. B230 blokk, dette krever endel modifikasjoner, så er du ute etter noe "hurtig og lettvindt" dropp ombygginga... B234F ble kun levert med LH2.4, og ble aldri levert i 200 serie (så vidt jeg vet, ikke skyt meg om jeg tar feil) men LH2.4 harva til 200 bør gå ant å bruke...

    I Norge er B234F en smule overprisa (spess toppen), men på andre siden av grensa er de betraktelig billigere
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  20. #520
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. sep. 2011
    Innlegg
    53
    Antall takk

    Standard

    Sjekka blocket i sta og var 5500 svenske for komplett motor. Og ledningsnett fant jeg ikke.

  21. #521
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Må lages custom fordelerlokk om ikke jeg tar helt feil, eller bruke et fra en Saab ?? Tar i torpedoen da det sitter i bakkant av kammen på B234`en, er heller ikke hull i blokk for blokkmontert fordeler.

    Mulig man kan massere torpedoen litt så det passer, det er det sikkert noen andre her som kan svare på
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  22. #522
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Kan hende du har sett folk som har montert 16v topp på std. B230 blokk, dette krever endel modifikasjoner, så er du ute etter noe "hurtig og lettvindt" dropp ombygginga... B234F ble kun levert med LH2.4, og ble aldri levert i 200 serie (så vidt jeg vet, ikke skyt meg om jeg tar feil) men LH2.4 harva til 200 bør gå ant å bruke...

    I Norge er B234F en smule overprisa (spess toppen), men på andre siden av grensa er de betraktelig billigere
    LH 2.4 til 240 kan brukes. Null stress.

    Sitat Opprinnelig postet av daain83 Vis post
    Må lages custom fordelerlokk om ikke jeg tar helt feil, eller bruke et fra en Saab ?? Tar i torpedoen da det sitter i bakkant av kammen på B234`en, er heller ikke hull i blokk for blokkmontert fordeler.

    Mulig man kan massere torpedoen litt så det passer, det er det sikkert noen andre her som kan svare på
    Ikke noe poeng i å massere torpedoen..
    Riktignok ikke helt ferdig montert her.
    Men sånn ble det gjort da jeg testet 16V motoren i 242'n før demontering.
    Her brukte jeg orginale 16V styreenheter og LH 2.4 nett til 240.
    Sist endret av Ola Moen; 07/09/11 kl 00:16
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  23. #523
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. aug. 2011
    Innlegg
    2
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Wrasko Vis post
    Uten å kunne stort, så ville jeg tro at det er tenninga som er noe feiljustert. Ihvertfall vært det på bilene jeg har drevet med som skyter
    hehe., ikke jeg heller men fant ut at lavfartsdysene i gassera var for små hehe., men takk for svar

  24. #524
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. mars 2010
    Innlegg
    313
    Antall takk

    Standard

    Har ingenting med volvo å gjøre, men er jo noe intresse for chevy motorer her så prøver:P Har en bremsekurver på en bil. Lurte på om noen kan fortelle meg noe utifra denne bremsekurven? Er en 6,3l chevy motor med forgasser.


  25. #525
    Registrerte brukere Wrasko sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Kallak/Marker/Østfold
    Innlegg
    1.390
    Antall takk

    Standard

    Er det bare meg, eller hadde den motoren uvanlig lang kurve til å være 8'er? Over 500hk fra 5750 til 7000 er jo bare sykt..

    Må være en morsom motor å kjøre med
    2017 Nissan Navara | 2012 Nissan Pathfinder| 2009 Ford Fiesta | 1982 Volvo 242
    2001 Yamaha TDM 850 | 1997 Aprilia Classic | 1986 Suzuki GSX 750 ES

Side 21 av 65 FørstFørst ... 11 19 20 21 22 23 31 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •