-V70 2.5D 1999mod.
-Volvo V70R AWD 05mod. <---- Trykke på!Solgt
-Volvo PV 1960mod Prosjekt! <---- Trykke på!
-XC70 D5 AWD Manuel 2005 mod <---- Trykke på! Solgt
-Volvo V70 2005mod 2,0T<----Trykke på!Solgt..!
Hei, da har vi fått konstatert at registerreimen har hoppet over ett par tenner, reimen var ikke røket...
Takket være JP her innpå, han hadde helt rett.
Hva gjør vi nå?
Hva er det vanlig at skjer når den ryker på en slik motor?
Kan vi bare få volvo-verkstedet til å skifte reimen, og justere den slik at ting blir riktig nedi der?
Sist endret av RSTAR; 01/09/11 kl 17:16 Begrunnelse: skriveleif
Er jo en fordel å vite om ventilene har klart seg eller ikke? :P Ved registerhopp og i allefall ved registerreim-BRUDD er vel sannsynligheten for bøyde ventiler rimelig stor? Aner ikke om ventilene tar i stemplene på disse motorene vanligvis though...
Uansett er det vel en fordel å sjekke at tilstanden på toppen er ok..Da altså ved å skru av toppen og inspisere ventiler for skjevhet osv.
LITE kult å montere ny reim og sette ting etter merker osv. fyre opp bilen for så å knekke noe ventiler og potensiellt maltraktere bunndelen i samme slengen vil jeg tro :P
EDIT: Ved hopp er det ikke alltid verdens undergang heller...en KAN vere så heldig at ikke noe blir skadetOg i de tilfellene er det bare å montere nytt regreim-kit(evt. vannpumpe osv) og fyre i gang..
er bare å flytte den tilbake et par tenner!, begge reimhjulene på kammen står på kon.. så er bare å løsne. det ene og vri.. nok en gang volvo kan ikke noe om denne motorn.. oppsøk heller et vag verksted..
er ikke noe vits i å bruke masse tid å penger på nye deler, og rive av toppen osv..
få heller registret sånn det skal stå.. og prøve kjør.. da finner du ut om alt er ok..
enkelst og billigst![]()
fungerer alt slik det skal så kan du heller koste på deg nye deler da.. et reg reim bytte på verksted koster fort 9-15000kr..