Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultater 26 til 29 av 29

Tråd: [Haster litt] D5252T Motorhavari

  1. #26
    Registrerte brukere C.Erstad sin avatar
    Medlem siden
    13. mai 2010
    Sted
    Radøy
    Innlegg
    2.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 850GLTsilver Vis post
    Riktig, der er det. D5252T er VAG, D5242T er Volvo.
    2,5Literne er VAG mens 2,4Literne er Volvo.

    Sikkert bare dumme meg som tror at D5 er eksklusivt for Volvos motorer, mens TDI var det samme for VAG?
    D5244T ja!

  2. #27
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. nov. 2010
    Sted
    Godvik, Bergen
    Innlegg
    10
    Antall takk

    Standard

    Hei, da har vi fått konstatert at registerreimen har hoppet over ett par tenner, reimen var ikke røket...

    Takket være JP her innpå, han hadde helt rett.

    Hva gjør vi nå?

    Hva er det vanlig at skjer når den ryker på en slik motor?

    Kan vi bare få volvo-verkstedet til å skifte reimen, og justere den slik at ting blir riktig nedi der?
    Sist endret av RSTAR; 01/09/11 kl 17:16 Begrunnelse: skriveleif

  3. #28
    Registrerte brukere R-M-I sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    935
    Antall takk

    Standard

    Er jo en fordel å vite om ventilene har klart seg eller ikke? :P Ved registerhopp og i allefall ved registerreim-BRUDD er vel sannsynligheten for bøyde ventiler rimelig stor? Aner ikke om ventilene tar i stemplene på disse motorene vanligvis though...

    Uansett er det vel en fordel å sjekke at tilstanden på toppen er ok..Da altså ved å skru av toppen og inspisere ventiler for skjevhet osv.
    LITE kult å montere ny reim og sette ting etter merker osv. fyre opp bilen for så å knekke noe ventiler og potensiellt maltraktere bunndelen i samme slengen vil jeg tro :P

    EDIT: Ved hopp er det ikke alltid verdens undergang heller...en KAN vere så heldig at ikke noe blir skadet Og i de tilfellene er det bare å montere nytt regreim-kit(evt. vannpumpe osv) og fyre i gang..

  4. #29
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Innlegg
    331
    Antall takk

    Standard

    er bare å flytte den tilbake et par tenner!, begge reimhjulene på kammen står på kon.. så er bare å løsne. det ene og vri.. nok en gang volvo kan ikke noe om denne motorn.. oppsøk heller et vag verksted..

    er ikke noe vits i å bruke masse tid å penger på nye deler, og rive av toppen osv..
    få heller registret sånn det skal stå.. og prøve kjør.. da finner du ut om alt er ok..
    enkelst og billigst

    fungerer alt slik det skal så kan du heller koste på deg nye deler da.. et reg reim bytte på verksted koster fort 9-15000kr..

Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Lignende tråder

  1. Cato T's 1996 Volvo 940 LT - B5234T
    By Cato T in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 455
    Siste post: 20/09/20, 11:18
  2. [LØST]Motorhavari på Saltfjellet. Hjelp!
    By Loff in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 9
    Siste post: 25/07/11, 15:37
  3. Motor-el-feillampe lyser (Haster litt)
    By V-H in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 16
    Siste post: 13/06/11, 21:55
  4. Motor kveles i eksos? [Løst!] (Motorhavari)
    By Svirre in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 9
    Siste post: 28/11/10, 20:47

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •