17" er 240 felg..
Men BLQ og BH? Tror dere blander VCCN med VACN!
Christian Gulbrandsøy
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Nestleder/Treffansvarlig
Henrik Hassel
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
S60 2004 - 2,5T - AWD
V70 1998 - 2.0t - SOLGT
Blir for sofistikert for deg detta Christian. BH har funksjon også, og jeg kjører grisemye! Så hvorfor ikke. BLQ er grom, maskinert, og billig. Men er ikke sikkert at det blir den hvis jeg er flink med sparinga, da blir det noe grommere.
Panser BH kan være kult, men da skal du ha laav bil..
Hvis vi sprengte hverandre i luften, ville verden være trygg
17" er stuk-felg. Blir det splitfelger, som kommer helt an på pengene (nesten 3000 dollar for å være eksakt), blir det garantert 17". Det er INGEN fare for at den ikke blir lav nok.
Litt enig med Christian om at 17" er 240-hjul. Selv om jeg har 17" på 940en selv Men det er bruksbilstuk da... 18 x 9,5 burde ikke være noe problem å få lavt med riktig innpress og bittelitt valsing.
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
17" splitt felg, med 2 forskjellige farger og svarte skruer?
får den lavere med 17"?
Hvis vi sprengte hverandre i luften, ville verden være trygg
Flotters bil og bra den havnet hos en entusiast Vurderte selv og kjøpe bilen da jeg først så den, da som bil nr 2 Gleder meg til og se denna videre
Takk for det. Kvalet mellom 17" og 18" kommer til å fortsette inn i evigheten. Hehe.
Skilt ble bestilt på onsdag! Woho! Så da kan jeg sette inn den røde til den blir solgt, og begynne å bruke denne. Gleder meg til det, selvom det lukter litt død inni den. Har sikkert rensa den i 10 timer med heftige produkter, div harde skrubber, dynka det i vann og sugd med våtsuger, men det er fortsatt noe som lukter... Den var finere på bildene i annonsen desverre. :( men det kommer seg. Er bare å få dreid ned noe dempere nå og legge den på bakken, og ta det derfra.
Sjekk etter døde mus inni bilen det lukta iallefall dødt dyr i bilen når jeg prøvde bilen
Hehe, alt har vært ute og inn igjen, men føler det sitter laaangt inni setene... De er uansett grisestygge og skal byttes fortere enn svint. Over fem sigaretthull i HVERT sete!
Tips (kommer bilder av det i en annen tråd):
Framme er camber helt mongo på 940 originalt, men kan flytte skruene ganske mye.
Du får mere camber som gir deg bedre grep samt at hjula kommer lengre inn på toppen.
Også ser det en del kulere ut.
Jeg kappa akkurat ned min litt mere (2 ringer på lesjöfors fjører), ble faktiskt ikke så helt bedriten å kjøre med.
17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
07 Opel Zafira OPC "bussen"
92 240 "Turbo" venter på bedre tider
x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro
Bilde av setene i 240?
Henrik Hassel
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
S60 2004 - 2,5T - AWD
V70 1998 - 2.0t - SOLGT
Havner i salgsannonsen etterpå.
Skilt er på og bilen er i bruk! Veldig glad. Bare noen vil ha den gamle røde nå, så blir jeg riktig så lykkelig. Vært riiimelig blakk siden jeg kjøpte den hvite, det suger. Litt kjedelig at bensinmåleren ikke funker (enda), men kjører etter triptellern så får håpe den bruker en liter... Kjører da pent.
Draget er egentlig ganske bra, spesielt på bunn, så vil tro alle hestene er på plass. Virker frisk og fin, nøkker såvidt merkbart rett før trykket kommer, men har jo stått siden desember så. Olje, filter og tenningsdeler skal bli bytta.
Fått hivd over anlegget fra 240in og installert det skjult, sikkert og fast. Spiller myyyye bedre! 10" i 20L lukka kasse, gode kabler og 350w RMS trøkker plutselig nok. Mobilen ligger ihvertfall ikke stille på dasjen når Pendulum banker. Positiv overraskelse, selv om jeg innerst inne forventa det. - er tross alt en del mer lydisolasjon, samt 100amp dynamo.
Congrats med skilter
Henrik Hassel
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
S60 2004 - 2,5T - AWD
V70 1998 - 2.0t - SOLGT
Ikke skjedd så mye, valgte å bruke litt penger på verktøy og 3" flexrør til eksos istedenfor å bruke de på bilen. Greit å holde hodet over vann når man har penger mellom henda, så nesten alt fra når jeg solgte den røde er spart. Lønner seg i lengden.
Har kjøpt skiltplate til de nye plastskilta som faktisk passer og bytta alle pærer som var dårlige da, fiksa 3dje bremselyset og litt plukk... Klarer fortsatt ikke bestemme meg om jeg skal ha nye oransje blinkers eller USA!
Skal kjøpe Add-on foran snart, så er det bare å spare til lakking av:
Add On
960-håndtak
Speil
begge forskjermer
Vurderer takvinge ala den VolvoRsport har, V70N-kopi med bremselys, men klarer ikke helt se det for meg på min bil. Så det blir ikke handlet i første omgang. Kanskje senere.
Senk kommer når jeg kjøper nye dempere som blir dreid ned av en brutalt kjekk type jeg veit om. Så må jeg ha vinterdekk, siden jeg ikke gidder bruke sparepenga på vinterbil i år... Men neste år blir denne vinterlagret tenker jeg.
To bilder fra hverdagen.
Den eneste av tre biler som kan parkere på Spenst en lørdag morgen.
Delskinnseter bak. Støvete, men i god stand. Forsetene havna jo i 240in som nå er solgt, så må finne på noe lurt der. Kanskje helskinn foran og delskinn bak, usikkert foreløpig. Uansett godt å få ut de BRUTALT lurvete setene, lukta rottetryne og hoggorm lang vei.
Sist endret av andersg; 11/09/11 kl 14:05
Knabber dette bilder av H/volvoRsport. Vinga er ikke så voldsom som jeg huska... Veldig fin igrunn. Vanskelig det der. Blir rart med fire bremselys da!
EDIT: glemte å si at jeg har bytta plugger, satt noen gamle Volvo-plugger i fra før som sikkert satt med 100nm!!! I hælvete, var dritredd for å ødelegge noe. De slapp med en snapp noe som resulterte i knoker i alle retninger. Men det gikk bra. Monterte noe Bosch Super-greier, en kamerat skaffa de på regnr, så de må være riktige. Gleppa på de gamle pluggene var sikkert på 3-4mm, fikk en helt ny bil med de nye.
Sist endret av andersg; 11/09/11 kl 14:42
Jeg har den vinga på 945'en hvis du er keen på å se irl.. Den er egentlig veldig pen på bil.
Men fire bremselys er sånn gaski syns er tøft, så det er ganske naturlig at man ikke skal ha..
Og Bosch plugger burde du ikke bruke. Det er tidenes søppel. NGK er så mye bedre på volvomotorer.
Christian Gulbrandsøy
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Nestleder/Treffansvarlig
Hmm. Funker bedre enn de som stod i, de skræææva. Men blir nok hyppig bytte i startfasen uansett. Skal ha det i bakhue.
Vinga er fin den, liker at den er lav og stikker litt ut. Men den fås vel ikke uten bremselys..? Den originale blir stutt i forhold. I værstefall er det bare å la være å koble til lyset, men blir feil det og.