Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  88
Side 87 av 92 FørstFørst ... 37 77 85 86 87 88 89 ... SisteSiste
Viser resultater 2.151 til 2.175 av 2281

Tråd: ChrML's Worklog [Volvo 940 LT - 1995]

  1. #2151
    Registrerte brukere Karl sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Meløy
    Innlegg
    1.474
    Antall takk

    Standard

    flyfaen: Henger ikke helt med på hva du mener her, synes du at Lockheed Dot 5.1 er dårlig eller? Jeg er i allefall fornøyd, har ikke hatt noen problemer med bremsene så lenge jeg har brukt den.

    Er det så stor forskjell på Motul sin da? Er jo ikke akkurat formel 1 vi snakker om her da



    ChrML: Er det noen spesiell grunn til at du brukte helicoil og nye 8mm pinneskruer istedet for å bare gå opp til 10mm? Blir det dårlig plass til mutter?

  2. #2152
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Karl Vis post
    flyfaen: Henger ikke helt med på hva du mener her, synes du at Lockheed Dot 5.1 er dårlig eller? Jeg er i allefall fornøyd, har ikke hatt noen problemer med bremsene så lenge jeg har brukt den.

    Er det så stor forskjell på Motul sin da? Er jo ikke akkurat formel 1 vi snakker om her da



    ChrML: Er det noen spesiell grunn til at du brukte helicoil og nye 8mm pinneskruer istedet for å bare gå opp til 10mm? Blir det dårlig plass til mutter?
    Vel testene viser at de litt dyrere produktene holder seg lengre uten for mye forandring i kokepunkt, men bytter man en gang i året har det vel kanskje ikke så veldig mye å si på en hverdagsbil egentlig... Kanskje litt mere kritisk for race-team

    Kan svare litt for ChrML angående Helicoil... stålet som brukes i pinneboltene er MANGE ganger sterkere enn alulegeringen i toppen. Ryker noe (i form av strekk) så er det Aluen som gir seg. Kan seff bruke M10 pinnebolt i aluen, men det blir faktisk ikke like sterkt som M8 og helicoil (mtp aluen i toppen). har du kun en M10 pinnebolt er det i praksis kun de 3 ytterste gjengene i aluen som får all belastningen. Helicoilen er til en viss grad "elastisk" så trekkkraften fra pinnebolten når dette trekkes til blir fordelt over ALLE gjengene. Samtidig som det hjelper mot galvansik korrosjon mellom stålpinnebolten og alugodset i toppen. Gjengeinnstaser er i 99% av tilfellene i 316 syrefast... samt det tåler flere av-påmonteringer...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  3. Takk ChrML takket for denne posten
  4. #2153
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Yep, det flyfaen sa + at det blir dårlig plass til mutter. Ville ha stålgjenger. Vanskelig nok å komme til for å få skrudd på grenrøret med 13mm muttere.

  5. #2154
    Registrerte brukere Karl sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Meløy
    Innlegg
    1.474
    Antall takk

    Standard

    Bra forklaring flyfaen Bare lurte litt på hva som er best siden man må bytte en knekt bolt i ny og ne og siden jeg har sett noen som har gjenget opp alle hullene til m10. Har en knekt bolt i en topp nå så jeg tror jeg bare prøver å få lurt den ut slik at jeg berger gjengene og setter i en ny m8 da.

  6. #2155
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Bedre å sette i helicoil. Sitter bedre og du slipper å berge gjengene da du gjenger opp til M9.5 eller noe etterpå.

    Hadde det ikke vært for at jeg bare kom til de 4 fremste boltene når toppen sto pga AC i så skulle jeg satt i på alle sammen. Jeg brukte 10 min per hull ca med toppen i. Tok vel ca 30 min å bore ut den knekte, da brukte jeg et lite veldig bra 5mm bor (kostet 160 kr eller noe på Tess) og knakk ut restene av bolten rundt med 8mm vanlig bor. Så boret jeg med Helicoil boret når det bare var aluminium igjen, gjenget opp og satt i Helicoilen.

  7. #2156
    Registrerte brukere Ekren sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Melhus, Norway
    Innlegg
    1.019
    Antall takk

    Standard

    Hardt og borre i gammle pinnbolter?
    Styremedlem VOLVO-klubben trøndelag
    -1977 242 Turbo -1978 242 L SOLGT -1983 240 Turbo orginalare -1989 740 Turbo SOLGT -1990 240 Turbo - 2006 VW Transporter -1989 245 Turbo

  8. #2157
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Ekren Vis post
    Hardt og borre i gammle pinnbolter?
    Yep, derfor jeg kjøpte superbor . Gikk nogenlunde greit, bare tok mange se-pauser sånn at jeg holdt meg ca i midten.

  9. #2158
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Pinn bolter er ganske harde ja... type 10.9 eller 12.9
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  10. #2159
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Kjøpt meg 960 MK2 forstilling med masse reservedeler og 960 mellomaksel Takk til Espen Title som solgte meg alt dette for 1500 kr.


  11. Takk henrik940, Njål Nilssen takket for denne posten
  12. #2160
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    1.217
    Antall takk

    Standard

    nå blir flyfaen fornøyd tenker jeg

  13. #2161
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Sebbe Vis post
    nå blir flyfaen fornøyd tenker jeg
    Glad på hans vegne Får faktisk litt sånn BMW følelse (kjøreegenskapmessig) med fullt MkII understell. Eneste som trengs er stivere stabilisatorstag. Fortrinsvis framme, trenger ikek være mye stivere bak... komposittfjæra har litt kombifunksjon sånn
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  14. Takk Tveite Performance, henrik940 takket for denne posten
  15. #2162
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Kjøpe bolt-on AP-racing bremsekit (til 850) Nå da Christian? er identiske bremser på 960 MkII og 850 Blir for pinglete med 280mm skiver (AP-ene er lettere også selv om de er 325mm)
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  16. #2163
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Kjøpe bolt-on AP-racing bremsekit (til 850) Nå da Christian? er identiske bremser på 960 MkII og 850 Blir for pinglete med 280mm skiver (AP-ene er lettere også selv om de er 325mm)
    er det samme på multilinken og 850 også da ja?
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  17. #2164
    Registrerte brukere Tveite Performance sin avatar
    Medlem siden
    27. des. 2009
    Sted
    Voss
    Innlegg
    1.388
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Glad på hans vegne Får faktisk litt sånn BMW følelse (kjøreegenskapmessig) med fullt MkII understell. Eneste som trengs er stivere stabilisatorstag. Fortrinsvis framme, trenger ikek være mye stivere bak... komposittfjæra har litt kombifunksjon sånn
    lettere å kjøpe bmw då vell enn å bygge om volvoen til bmw!
    Volvo 740 2JZ GTE-VVTI

    Takk Til:

    Bcb og L-m-r

  18. #2165
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kalsn Vis post
    er det samme på multilinken og 850 også da ja?
    Du det tør jeg ikke si noe om Men såvidt jeg har skjønt så er Multilink en slik "one-of" fra Volvo sin side... ikke mye felles med andre biler på den... Men framme skal jeg gå god for at selve bremseopplegger er likt. Skivene er identiske også
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  19. #2166
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tveite Performance Vis post
    lettere å kjøpe bmw då vell enn å bygge om volvoen til bmw!
    Hva er problemet? Det er jo Volvo tvers gjennom Ikke en BMW del i sikte! Sa bare at kjøregenskapene er sammenlignbare med BMW.

    Jeg har kjørt Både BMW og Audi m/fler (lånt, prøvekjørt), selv om jeg er Volvomann selv. Å påstå at de bilene ikke sitter bedre på veien enn std. Volvo av samme årgang blir for dumt... Med unntak av 960II/S90. Klart Volvoen legger seg noe mere i svinga, men det fikser fort et stabstag av samme kaliber som sitter på ekvivalentene...

    Hovedpoenget her er å gjøre om en 90-talls bil med tidlig 70-talls understell om til en bil som har et understell som faktisk tilhører 90-tallet
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  20. #2167
    Registrerte brukere Fighter sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Mandal
    Innlegg
    274
    Antall takk

    Standard

    skjer det noe mere?
    BMW E34 525i
    BMW E30 316iA

  21. #2168
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Fighter Vis post
    skjer det noe mere?
    Artig at du er interessert . Yep, det kommer til å skje mye mer, men ting begynner å ta litt mer tid nå siden jeg driver å flytter inn og er litt i startfasen på et stort lån. Blir lite penger fremover dessverre, så må prioritere å bruke det der det trengs mest.

  22. #2169
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Ja, og det er bil.
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  23. #2170
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Ja, og det er bil.
    Må i det minste se om den første måneden går i pluss først . Men det vet jeg allerede nå at den ikke gjør.

  24. Takk Dan Bay-Johansen takket for denne posten
  25. #2171
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Er ikke barebare det der... fruen og meg kjøpte hus i sommer, driver å pusser opp - koster flesk Og når man atpåtil ikke har solgt leiligheten min heller enda så hjelper det ikke...tett på 4 mill i lån pdd Så vogna har fått stå urørt siden mai nå vel, men det ordner seg med tida - vi har vel ikke så hastverk

    Lykke til med ny leilighet og alt med seg
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  26. Takk ChrML takket for denne posten
  27. #2172
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    La det gå 2-300 000 i gjeld, også luksusfellen Så ordner alt seg.
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  28. Takk Dan Bay-Johansen takket for denne posten
  29. #2173
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.933
    Antall takk

    Standard

    haha!

    "har du brukt opp pengene diineeeee?"


  30. #2174
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SirKim Vis post
    haha!

    "har du brukt opp pengene diineeeee?"

    Jeg har faktisk det . Men håper ikke på å møte på han der personlig helt enda .



    Sitat Opprinnelig postet av daain83 Vis post
    Er ikke barebare det der... fruen og meg kjøpte hus i sommer, driver å pusser opp - koster flesk Og når man atpåtil ikke har solgt leiligheten min heller enda så hjelper det ikke...tett på 4 mill i lån pdd Så vogna har fått stå urørt siden mai nå vel, men det ordner seg med tida - vi har vel ikke så hastverk

    Lykke til med ny leilighet og alt med seg
    Det er snickers og twist, alt skal være så dyrt. Takker!

  31. #2175
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. mars 2010
    Sted
    Tønsberg
    Innlegg
    3.019
    Antall takk

    Standard

    Er lov å holde an når det gjelder å holde tak over hodet. Lykke tell!

Side 87 av 92 FørstFørst ... 37 77 85 86 87 88 89 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •