Veldig forskjell fra maskin til maskin da. noen volvoer skrur jeg aldri på mens noen er mandagsmaskiner. komatsu og cat er gode maskiner men det hjelper ikke for da går ikke produksjonen rundt på grunn av at de er så treige.
Veldig forskjell fra maskin til maskin da. noen volvoer skrur jeg aldri på mens noen er mandagsmaskiner. komatsu og cat er gode maskiner men det hjelper ikke for da går ikke produksjonen rundt på grunn av at de er så treige.
L110F: Volvo D7E LB E3 (http://www.volvoce.com/dealers/no-no...fications.aspx)
L220F: Volvo D12D LB E3 (http://www.volvoce.com/dealers/no-no...fications.aspx)
Sist endret av Kjetil Krømcke; 23/07/11 kl 14:31
[ ]2003mod Nissan Navara D22 2,5TDI Man
[X]2002mod V70N 2.0T Aut
[X]1995mod 855 2.5l 10V Man
[X] 1989mod MB190E 2.0l Aut
V var avgårde og prøvde flere maskiner,komatsu wa 600,Cat 988H før valget dessverre falt på volvo.
Vi var også å prøvde en volvo l350f som visstnok skulle være veldig kjapp men da ble vi skuffet alle mann.
988in som vi da fortsatt hadde som hadde gått over 24000 timer var like treg/kjapp som den 350F og da var trekkraften på Caten vår betydelig redusert pga. dekkbesparelse.
Jeg har hørt det av flere mekanikere fra volvo maskin at store Cater visstnok skulle være så treige men da fikk jeg og flere med meg bekreftet at de gutta ikke var spesielt oppdatert.
På den 220n vi har klager alle 20 som kjører den på forferdelig støy fra hydraulikksentralen under hytta,den avgir et øredøvende leven.
Og at maskinen er unaturlig svak i hydraulikken.
Men det er klart,vi var vant til en maskin som gjorde som vi ville når vi dro i spakene,den løftet enten foran eller bak og såvidt jeg husker så var det største havariet på de 8 åra vi hadde den en sprukket oljekjøler....
Og 220n vi har nå har det sprukket 5 oljekjølerer,5 eller 6 varmeapparatregistre,vi kjørte med sinnsyk risting i midjestyringa ett helt år før volvo tok tak i det,skuffa vi fikk med,en 17m3 flisskuffe sprekker en gang i mnd,lyspærer ryker HELE tia..på Caten vi hadde gikk det tre år før den første lyspæra måtte byttes..
Og når det kommer til å få produksjonen til å gå rundt så gjorde Caten en mye effektivere jobb enn den greia vi har nå.
Volvo 945 Turbo-98
Volvo 245 Turbo-93
Volvo 242 16v Turbo-82
"better to be first in hell than second to heaven"
Volvo 945 Turbo-98
Volvo 245 Turbo-93
Volvo 242 16v Turbo-82
"better to be first in hell than second to heaven"
Er vel ikke å forvente annet en att en underdimensjonert maskin sliter med problemer ? Som å sette en fiat 1.0 forran en 2.5 tonns campingvogn å håpe at det funker..
Men finnes vel mandagsprodukter overalt.
Der har du selvfølgelig kjernen til problemet.
Men når maskinselgeren fra volvo maskin er så forbanna påståelig og påstår at en 17m3 skuff ikke er noe problem å håndtere for denne maskinen..vel..hva skal vi andre si da??
Tar jo høyde for at selgeren har peiling på hva han snakker om.
Til sammenlikning så var flisskuffa til Caten på 20m3,bladet (gulvet) i den skuffa var en halv meter kortere enn det i skuffa til volvon så det sier seg jo selv at dette måtte bli tungt å håndtere for volvon.
Vi krevde en ombygning/ny skuff før den ble tatt i bruk men det ble avvist av maskinselgern som igjen påstod at dette var lett match for den maskinen.
Men alle volvo maskins reparatører som har vært innom å skrudd på 220n sier jo at den skuffa nesten er for stor til en 350 tilogmed..
Volvo 945 Turbo-98
Volvo 245 Turbo-93
Volvo 242 16v Turbo-82
"better to be first in hell than second to heaven"
Men er jo synd da, dårlig selger, gir missfornøyde kunder.
Men så noe voldsom ut den skuffa til 220en ja.
Blir jo over 20 tonn i skuffa på en 220 hehe.
En 150 letter jo i baken med 11 tonn.
en 150 blir vippen i ræva med 11 ton ja, hehe...
er litt lett i ræva volvo lasterne.
Styremedlem VOLVO-klubben trøndelag
-1977 242 Turbo -1978 242 L SOLGT -1983 240 Turbo orginalare -1989 740 Turbo SOLGT -1990 240 Turbo - 2006 VW Transporter -1989 245 Turbo
Muligens at Cat kan å lage anleggsutstyr, men hvorfor i alle dager skal de drive å pakke disse møkkamotorene sine i skip!? Spør hvilken som helst maskinist, og du får til svar: Møkk, tungskruet, kan ikke fikse noe selv, og veivromseksplosjoner......
Er en grunn til at de fleste skip har forbud mot å gå ned i maskinrommet når man kjører maks belastning på de pga vibrasjoner og faren for rådeslipp......
Audi A4 B8 Quattro 11`
VW Transporter 4-Motion 10`
Suzuki Bandit 600 97`
Polaris Sportsman 500 11`
X-Volvo V70 T5 97`
X-Volvo V50 2.0 R-Design 09`
Cat 980 vs Volvo 220
Volvo 855 1996
Volvo V70 2005 D5
[ ]2003mod Nissan Navara D22 2,5TDI Man
[X]2002mod V70N 2.0T Aut
[X]1995mod 855 2.5l 10V Man
[X] 1989mod MB190E 2.0l Aut
Sist endret av Ekren; 17/08/11 kl 17:19
Styremedlem VOLVO-klubben trøndelag
-1977 242 Turbo -1978 242 L SOLGT -1983 240 Turbo orginalare -1989 740 Turbo SOLGT -1990 240 Turbo - 2006 VW Transporter -1989 245 Turbo
Jepp er ikke få motorer som er bytta i di nye metsoknuserne. Er viktig og dra etter alle slanger på sugesida og bytte alt av filter ofte.
Men har en god gammel cat fra 80 tallet i en knuser og den funker som bare det. Fyrer igang med startgass nesten hver dag og går noen tusen timer mellom hvert oljeskift, så de gamle er bra. Men hjullastere kan de ikke lage.
Og for alt vi vet så hadde kanskje volvon en kortere bom enn catten?
Ett eksempel;en cat 988 med 4,25 meters bom løfter 25-26 tonn,samme maskin med 3,88 meters bom løfter 35 tonn..
Og det er bare 37cm forskjell.
Og cat har en tendens til å levere maskiner med lang bom.
På den møkkavolvon vi har på jobben måtte lang bom bestilles som ekstrautstyr.
Sist endret av Euro-96; 19/08/11 kl 06:39
Volvo 945 Turbo-98
Volvo 245 Turbo-93
Volvo 242 16v Turbo-82
"better to be first in hell than second to heaven"
Hvorfor leveres ikke disse knuseverkene med volvomotor?
Husk at cat har levert mange millioner stasjonærmotorer rundt om i verden,og alt som er laget av mennesker til slutt vil ta kvelden.
Men denne diskusjonen kan pågå i det uendelige da folket her syns volvo er best selv om det faktisk finnes andre maskiner og motorer som har blitt levert som er like bra eller bedre.
Volvo 945 Turbo-98
Volvo 245 Turbo-93
Volvo 242 16v Turbo-82
"better to be first in hell than second to heaven"
Metso leverte dem med både CAT og Volvo før, kunne velge selv.
men så "klarte" vistnok ikke volvo motorene utslippkrava.
Det nyoverhalte C13 er nå på plass og starter. Den rasa på 4700T og er nyoverhalt. Etter justering av ventiler og fjæra til en av injectorene, da det har vært en tulling i toppen og justert feil.
Jeg og min onkel som bytta motor. PON sto for justering av ventiler o.l + programvare for "nye" injectorer.
CAT har et problem med injectorer, kan det være den norske dieseln?
Volvo penta har jo problemer med det samme. At den smører for dårlig?
Styremedlem VOLVO-klubben trøndelag
-1977 242 Turbo -1978 242 L SOLGT -1983 240 Turbo orginalare -1989 740 Turbo SOLGT -1990 240 Turbo - 2006 VW Transporter -1989 245 Turbo
Kan det vere vatn i dieselen?
Volvo 245 - Eks varebil
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster
Styremedlem VOLVO-klubben trøndelag
-1977 242 Turbo -1978 242 L SOLGT -1983 240 Turbo orginalare -1989 740 Turbo SOLGT -1990 240 Turbo - 2006 VW Transporter -1989 245 Turbo
metso knuserne er volvo motorer. hvertfall 110 knusa. cat motor er ekstra utstyr. problemet er at volvo er en knakanes god motor og ha der. men det er ikke volvo maskin som skrur på dem. men volvo penta siden det er marine motor. og de har ikke på langt nær så god service selv på roadmastern min så har jeg cat aggregat og det funker knirkefritt.
07 - S 60 D5
05 - Navara D22
98 - V 70 T5
01 * V 70 T5
95 * 850 T5-R
[IMG][/IMG]
dette er forøvrig kontoret mitt =)
07 - S 60 D5
05 - Navara D22
98 - V 70 T5
01 * V 70 T5
95 * 850 T5-R
Metso er nok bare levert med cat, værtfall nå
kunne velge mellom volvo & cat før, men nå leveres dem bare med cat.
er cat i 110n vår.
aldri hørt eller sett at cat er ekstrautstyr men..
Fint "kontor" du har. Hadde det strøkent rundt roadclassifiern 3800n min før ferien, men etter så var det BOMBA.
Styremedlem VOLVO-klubben trøndelag
-1977 242 Turbo -1978 242 L SOLGT -1983 240 Turbo orginalare -1989 740 Turbo SOLGT -1990 240 Turbo - 2006 VW Transporter -1989 245 Turbo
4800 jeg kjører ja kan stemme at det kun er cat nå.. det er i hvertfal i 3054 knusa som er den nyeste vi har nå.. virker som det blir sandvik nå framover. hvertfall slutt på keestrack så får vi se om det ikke blir sandvik grovknuser også.. jo takk for det. stortrives på jobb jeg.
07 - S 60 D5
05 - Navara D22
98 - V 70 T5
01 * V 70 T5
95 * 850 T5-R