Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  88
Side 30 av 36 FørstFørst ... 20 28 29 30 31 32 ... SisteSiste
Viser resultater 726 til 750 av 888

Tråd: Nilsebu`s V70 - 2,0 Turbo - R-design :) Ødelagt toppakning

mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    Antall takk

Standard

Busenils er ikke min ide, du klarer sikkert tenke deg frem til hvem som kom opp med den

God lyd er viktig, kjører rundt i fatters' 04 V70 nå... ikke premium sound, så jeg mangler litt fylde, da det ikke er noe sub i den, men i forhold til at det er 7 år gamle høyttalere, som sikkert har fått lide litt, er jeg imponert over hva volvo har fått til. god lyd i originalanlegget.

og uansett hva Lightyear sier, kjør på med senterhøyttaler du... evt, om du vkrelig vil ha en fan, så driter du i å kjøpe originaldash til senterhøyttaler, og freser heller ned din egen 10" basser... da kan man snakke fylde i lydbildet etterhvert
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT09

Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
    Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -

Registrerte brukere Nilsebu sin avatar
    Medlem siden
    16. feb. 2010
    Sted
    Haugesund, Norway, Norway
    Antall takk

Standard

Hva er det med deg å bass nedi DASHBORDET?

En bass der, vil bare føre til risting etc.. bassen hører hjemme i bagasjerommet, måtte jo uansett ha trekt ledninger + kjøpt inn en forsterker til da :/
    Volvo XC90 2,5T - 2004 - Bruksbil
    Volvo V70 2,0 LT - 1997 - R-design
    Volvo S70 2,0 LT - 1998 - Prosjekt kommer
    Honda Rebel 250ccm - 1998
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=2054

Aartun sin avatar
    Medlem siden
    16. juli 2010
    Sted
    Sola, den i Rogaland...
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Nilsebu Vis post
    En bass der, vil bare føre til risting etc.. bassen hører hjemme i bagasjerommet, måtte jo uansett ha trekt ledninger + kjøpt inn en forsterker til da :/
    Ikke nødvendigvis..men det kreves mye for at det ikke skal bli risting, har sittet i bil med 10" (eller var det 8"?) bak hanskerommet. men denne var bygget for konkurranse og brukt deretter med kroner på
    ledningsstrekker blir jo ikke så langt
    Men jeg er enig med deg, bass i bagasjen, airbag i dashbordet (evt en
    RTI
    skjerm uten funksjon... )
    -88 240 hobby bilen

Kjører til daglig en Multivan eller Leaf

Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Nesten Oslo
    Antall takk

Standard

En midbass foran i bilen vil gi deg noe helt annet enn det en sub-bass gir i baggasjerommet
    Frontsett med 8" bass i sparkepanel nede ved føttene er helt konge!

Medlem siden
    16. feb. 2010
    Sted
    Antall takk

Standard

Tror ikke det blir noen bass i sparkepanelene med det første

Men komponentsettet fungere bra så langt, måtte ut med hanskerommet for å stille ned bassen, og har ikke helt ennå fått stilt de inn skikkelig på spilleren.

Men de klarer 35 av 35 på spilleren uten skurring. Med AUX kabel vel og merke.

mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    Antall takk

Standard

AUXen demper vel noe, evt signalet fra en 3.5mm / RCA er vel ikke like høyt som standardnivået på en CD?
    Raymond Lysaker
    Styremedlem

---

Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Nesten Oslo
    Antall takk

Standard

Om det er rca, jack eller xlr tilkoblinger har ingenting å si.. Og det er store forskjeller fra spiller til spiller.. både på inn og utganger, og hva de mener er en watt eller volt for den saks skyld. Men generelt vil du kunne ratte volumknotten din lenger når det er valg en annen kilde enn intern cd-spiller eller radio, dette gjør produsenten fordi man ikke skal ta livet av anlegget sitt like fort ved å kjøre høyere signal inn
    Det viktigste instrumentet når du bygger et anlegg er ørene dine

Og BuseNils er på rett vei her nå med Focal, senterhøyttaler og surround kan vi diskutere over en pils en gang kanskje, blander meg ikke mer inn i det her Men vil gjerne høre på det når du får det montert

Medlem siden
    16. feb. 2010
    Sted
    Antall takk

Standard

Når det kommer til spilleren min så er det stor forskjell på AUX og feks Ipod inngangen. Mye bedre lyd som kommer fra ipoden, her bør jeg ikke skru på maks.

En pils er aldri feil Lightyear, men er ikke smart å kverulere med meg etter jeg har fått litt innabords

Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Nesten Oslo
    Antall takk

Standard

Mye bedre lyd som kommer fra ipoden, her bør jeg ikke skru på maks.
    Bare for å kverulere litt; mere lyd er ikke nødvendigvis det samme som bedre lyd.. Veldig mange som lar seg lure av DAB radioer feks, når du bytter fra FM til DAB på stort sett alle radioer så beefer den opp linjesignalet slik at lyden blir et par dB høyere i DAB-mode. Og folk føler automatisk at det er bedre lyd fordi det blir litt høyere når de bytter til DAB.
    Sannheten er at DAB er det største overgrepet mot våre ører siden compact cassette Det er et feilgrep uten sidestykke at våre dumme politikere planlegger å legge ned stabile og gode FM nettet til fordel for denne DAB søpla

Registrerte brukere Tore sin avatar
    Medlem siden
    14. jan. 2010
    Sted
    Stjørdal
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Lightyear Vis post
    ...
    Sannheten er at DAB er det største overgrepet mot våre ører siden compact cassette Det er et feilgrep uten sidestykke at våre dumme politikere planlegger å legge ned stabile og gode FM nettet til fordel for denne DAB søpla
    Generelt mener jeg vel at det meste jeg hører fra politikere er ett overgrep mot ørene, så å klassifisere DAB-vedtaket som det største mener jeg er vanskelig sett i forhold til konkurransen det har med det generelle våset som kommer fra stortinget; dog skal det sies at du har helt rett i at DAB er noe søppel...
    ---Tore---
    Nåværende kjøretøy X'er fra Volvo
    2015 Volvo XC60 D4 Summum 2005 XC90 D5 Summum
    2018 Volvo V40 T2 Inscription 1998 Volvo V70 2.5T AWD

11. Takk Nilsebu takket for denne posten
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    Antall takk

Standard

En pils er aldri feil Lightyear, men er ikke smart å kverulere med meg etter jeg har fått litt innabords
    heh... trur ikke vi skal drekka så mye sammen, gitt. jeg er farlig lik deg på akkurat det punktet:d

Bare for å kverulere litt; mere lyd er ikke nødvendigvis det samme som bedre lyd.. Veldig mange som lar seg lure av DAB radioer feks, når du bytter fra FM til DAB på stort sett alle radioer så beefer den opp linjesignalet slik at lyden blir et par dB høyere i DAB-mode. Og folk føler automatisk at det er bedre lyd fordi det blir litt høyere når de bytter til DAB.
    AAint that the goddamn truth. Får mye mer "levende" lyd (i mangel på et bedre ord) av FM enn DAB, som bare kutter sånn halvveis.
    Raymond Lysaker
    Styremedlem

---

Registrerte brukere Langedal sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Sortland
    Antall takk

Standard

Det er jo fordi vi bygger ut steinalderteknologi. Vi bygger gårdagens digitale radionett, med store kapasitetsbegrensninger og fryktelig lav bitrate på lyden.

Hadde vi (som i våre verger på stortinget) ikke vært så inngrodde i pappen, hadde vi bygd ut DAB+ nett, slik som i resten av europa. Større kapasitet til flere kanaler, og bitrate på nivå med en tradisjonell MP3 fil. Men neida...

Vel, unnskyld off-topicen mister BuseNils, som jeg ser de andre guttene kaller deg.

Det var ikke problem å få midbassene inn i døra? Det er jo litt begrenset dybde på disse bilene uten å modifisere dørtrekket. Skulle montere noen mellomklasse JBL høyttalere på min bil, men det gikk dårlig. Manglet 2-3cm i dybden på døra :P
    Erik Langedal

Mine biler: 3 generasjoner V70 og en 760 Turbo

Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. juni 2010
    Sted
    Ortnevik, Sogn og Fjordane
    Antall takk

Standard

såg veldigt bra ut denna bilen her
    volvo 855 t5
    volvo 940 gl.
    volvo 855 gl.

prosjekt bilen 855 t5 http://forum.vccn.no/showthread.php?...s-volvo-855-t5

15. Takk Nilsebu takket for denne posten
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Nesten Oslo
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Tore Vis post
    Generelt mener jeg vel at det meste jeg hører fra politikere er ett overgrep mot ørene, så å klassifisere DAB-vedtaket som det største mener jeg er vanskelig sett i forhold til konkurransen det har med det generelle våset som kommer fra stortinget; dog skal det sies at du har helt rett i at DAB er noe søppel...
    Ingen diskusjon at våre politikere tar mange dårlige avgjørelser, men vil si at digitalradio "revolusjonen" står som et glimrende eksempel på hvor hjernedøde de på tinget er :( De skulle jo egentlig stenge fm nettet i disse dager, men heldigvis har vi fått utsatt katastrofen i noen år til... Og det hadde ikke vært noe i veien for å opprettholde FM sendingen i all overskuelig fremtid. FM er langt mere stabilt og driftsikkert, også må vi ikke glemme at det er noe sånt som 40 millioner fm mottakere i Norge, dette utgjør enorme mengder avfall hvis de legger ned FM.

Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    heh... trur ikke vi skal drekka så mye sammen, gitt. jeg er farlig lik deg på akkurat det punktet:d
    Bare morsomt å diskutere med litt promille da, bare passe på å rydde vekk skarpe gjenstander først hehe!

Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    AAint that the goddamn truth. Får mye mer "levende" lyd (i mangel på et bedre ord) av FM enn DAB, som bare kutter sånn halvveis.
    DAB er så komprimert og har så dårlig dynamikk at det er en vits.. Og at det skal være så mye bedre mottak på DAB kan jeg ikke skjønne, DAB radioen på kjøkkenet mitt tåler jo ikke å bli snudd på engang uten å miste signalet..

mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    Antall takk

Standard

Bare morsomt å diskutere med litt promille da, bare passe på å rydde vekk skarpe gjenstander først hehe!

DAB er så komprimert og har så dårlig dynamikk at det er en vits.. Og at det skal være så mye bedre mottak på DAB kan jeg ikke skjønne, DAB radioen på kjøkkenet mitt tåler jo ikke å bli snudd på engang uten å miste signalet..
    Skarpe gjenstander burde fjernes, ja, inkludert biler og bilnøkler. Mener ikke at jeg skal kjøre i fylla, men om jeg blir forbanna på BuseNils, ser en blank Miriam, og tilfeldigvis har en nøkkel i hånda... Labre utsikter.

Hva angår DAB, i teorien er det sikkert kjempefint, men om man begynner å gå litt i perifierien, som du tross alt bor i... Når radioen høres ut som om den står i bunn av et fullt badekar, kun fordi du har klødd deg litt i skjegget, er noe galt. Med FM kunne man hvertfall vri litt på frekvenshjulet
    Raymond Lysaker
    Styremedlem

---

Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Nesten Oslo
    Antall takk

Standard

i teorien er jo kommunisme kjempefint også.. men vi vet jo alle hvordan det er i praksis

19. Takk mrstfu takket for denne posten
    Medlem siden
    16. feb. 2010
    Sted
    Antall takk

Standard

Prøver å rette meg litt inn på loggen igjen

Var ute å kjørte på fredag, plutselig så lyste feil på motorelektronikk lampen + pilen for automatgiren blinket, samt W knappen på kassen.

Feilkode : P0123 - Throttle Position Sensor - High Voltage.

Byttet delen idag, feilkoden var vekke, men diskolysene + "lambda" lyset var fortsatt på.

Viste seg at feilkoden også var lagret i girkassen, så måtte innom et verksted for å få slettet denne.

Tok meg en kjøretur, og bare velstand til nå

Her Spjeldsensoren som ble byttet ut:

Rart at den skulle ryke så fort, ettersom det bare er 2 år siden den ble byttet sist.
    Sist endret av Nilsebu; 19/07/11 kl 20:34

Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Nesten Oslo
    Antall takk

Standard

Viste seg at feilkoden også var lagret i girkassen, så måtte innom et verksted for å få byttet denne.
    Ja, pleier å hjelpe å bytte hele girkassa når feilkoder ikke vil slettes

22. Takk locked takket for denne posten
    Medlem siden
    16. feb. 2010
    Sted
    Antall takk

Standard

Ja, pleier å hjelpe å bytte hele girkassa når feilkoder ikke vil slettes
    hehe.. det var en skrivefeil, SOM nå er rettet opp

Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Nesten Oslo
    Antall takk

Standard

Hehe! Too little, too late

Men når skal vi på østlandet få stange øye-eplene i lakken din a? Du rulla jo litt skuffende nazi-stål sist gang

mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    Antall takk

Standard

Og Turid er FREMDELES penere nedentil
    Raymond Lysaker
    Styremedlem

---

Registrerte brukere locked sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Stryn
    Antall takk

Standard

Rart at den skulle ryke så fort, ettersom det bare er 2 år siden den ble byttet sist.
    Det kan ha vore eit eingongstilfelle, men sia den vart lagra i automatkassen så vart den permanent. Meget mulig den gamle er i orden endå
    2016 BMW 220d xDrive Gran Tourer
    2005 Volvo Horisont B12M

Medlem siden
    16. feb. 2010
    Sted
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av locked Vis post
    Det kan ha vore eit eingongstilfelle, men sia den vart lagra i automatkassen så vart den permanent. Meget mulig den gamle er i orden endå
    Tviler litt.. for jeg har en scan gauge koblet til bilen, og den klarte å lese ut feilkoden før jeg byttet sensoren. Kunne da prøve å slette den, men den kom opp igjen med en gang.

Etter at sensoren var byttet og batteriet koblet på igjen, så klarte ikke feilkodeleseren min å finne noen feil. Men lysene lyste fortsatt.

Så videre til de østlandswannabesossene som styrer denne loggen av kurs til tid å utid, skal til Horten på fredag, så videre til Göteborg på lørdag, så hvis dere vil logge noen mil med bilen, så er det bare til å møte meg i Horten

Registrerte brukere Marhau sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Råde (Østfold)
    Antall takk

Standard

åssen fikk du de nye høytaler ledningene gjennom døra? på min var det en kontakt der! hvis jeg skulle dratt de igjennom der måtte jeg har borret et støre hull i kontakta!

utrolig pen den bilen din nå!
    Subaru Impreza WRX STi Spec C MY04 (kosebil med skilt )
    Volvo 940 Turbo+ ft 93mod (bruksbil)

X: Volvo V70 2.5T 00mod Perla http://forum.vccn.no/showthread.php?t=1518
    X: Volvo 940 GL 1994 mod

mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Marhau Vis post
    åssen fikk du de nye høytaler ledningene gjennom døra? på min var det en kontakt der! hvis jeg skulle dratt de igjennom der måtte jeg har borret et støre hull i kontakta!

utrolig pen den bilen din nå!
    sitter en kontakt på alle disse bilene, men man får kjøpt kontakstykker til 2.5mm2 hos Volvo, så du kan dra nye ledninger...

Så videre til de østlandswannabesossene som styrer denne loggen av kurs til tid å utid, skal til Horten på fredag, så videre til Göteborg på lørdag, så hvis dere vil logge noen mil med bilen, så er det bare til å møte meg i Horten
    Østlandswannabesoss? WTF? Føl deg beæret over å være ønsket i det hele tatt, din bæsj.

Og jeg er faen ikke noe soss. Bruker ikke deo engang.

Bruker bremserens.
    Raymond Lysaker
    Styremedlem

---

30. Takk Marhau, Nilsebu takket for denne posten
Side 30 av 36 FørstFørst ... 20 28 29 30 31 32 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder