utrolig blank og fin bil! imponert over vedlikeholdet![]()
utrolig blank og fin bil! imponert over vedlikeholdet![]()
X - volvo 240 92. B230fk - getrag 265
X - volvo 245 84 b21
X - Volvo 945 turbo
X -Bmw 318 2L touring 2002
Vovlo v70 2.4d
gikk over hjula idag.
- vaska felger og dekk med bilberry og kost.
- fjerna asfaltflekker med AG intensive tar remover.
- polerte opp kanten med megs NXT All Metal Polysh.
- Swissvax Autobahn som LSP
- Swissvax Pneu (matt) på dekksider
bilen blei selfølgelig også vaska (på omtrent samme fremgangs måte som tidligere).
etter jeg var ferdig med vasking og hjul shine, så gikk jeg over bilen med Dodo Juice Red Mist Tropical Protection Detailer. har ikke prøvd denne før nå (har sett den har fått mye skryt av andre brukere). den lukter hvertfall godt og er fin å jobbe med.
for de som ikke veit, så er dette en quick detailer. det er for å få opp glansen og den legger også en liten beskyttelse på lakken (som vistnok skal vare ca 1 mnd). brukte denne nå mest for å teste den.
tok noen bilder av bilen etter denne var lagt på også:
dekkene ser veldig blanke ut på bildene, men de blir mattere når det har trekt litt inn (jeg er ikke ute etter å ha blanke dekker. de skal bare se reine og nye ut)
litt bling bling på alle kanter på det øverste bildet!![]()
Volvo 850 2.0 Turbo X= 745 GLE
Pent pent Øyvind. Dere begynner å dra fra meg på detailing-fronten. :( Må henge i!
Har du i det hele tatt nevnt at det er en finfin turbomotor i bilen din forresten?Vet ikke om det er så mange her som veit det!
Tonytic: glinser i sola
andersg: ha du henger litt etter. bare å hive seg i det. ang. motoren, så står det litt info i begynelsen av tråden![]()
Eneste minuset med bilen din er førerdøra og høyden. Godt jobba![]()
Jørgen Simonsen
1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering
Øyvind har ikke lyst til å kappe eller valse i de tilnærma strøkne hjulbuene sine bak, så tror ikke det blir så mye mer senk på denne med det første. Den frakter dame og unge til treff også, de må overleve.![]()
skal ha det lovelig, så den forbir den høyden den er nå.
døra blir gjort noe med så fort jeg kommer over noe som er i bra nok stand til at jeg vil montere det på bilen min.
dagens bilder:
og til slutt et HDR bilde:
etter jeg tok dissa bildene så sklei jeg når jeg hoppa over vanndammen, så det spruta søle på bagasjlokket og bakruta på den nyvaska bilen min, så da var det bare å pakke sammen kameraet og dra hjem igjen :(
Sist endret av Øyvind G; 11/06/11 kl 22:24
flott bil og pen var den.
hvor kjøpte du Dodo Juice Red Mist Tropical Protection Detailer?
Min 91 volvo 945 SOLGT..
I usually downshift when i'm near a prius so they can hear me hurting the environment.
takk.
den kjøpte jeg fra Shinearama
vil du kjøpe den i norge, så selger også BlankBil denne.
kjempe bra QD som gir tilbake "ny voks" beadingahittil er jeg hvertfall fornøyd med den.
har lest om den på blankbil ja, ser ut som om den er bra.
må ta en skikkelig runde på volvon igjen nå snart og da er det greit å ha noe å kline på hver gang den blir vasket.
Min 91 volvo 945 SOLGT..
I usually downshift when i'm near a prius so they can hear me hurting the environment.
Ser ut til at den er klar til Mandag![]()
[ ]2003mod Nissan Navara D22 2,5TDI Man
[X]2002mod V70N 2.0T Aut
[X]1995mod 855 2.5l 10V Man
[X] 1989mod MB190E 2.0l Aut
Liker ikke bilen din! Får min til å virke så trist og matt i lakken, selv om jeg syns den begynner å komme seg.. :P
Henrik Hassel
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
S60 2004 - 2,5T - AWD
V70 1998 - 2.0t - SOLGT
Espen-K: ja den er fin den.
kkromcke: begynner å gjelpe. har vaska den idag og pga den søla som kom på bilen igår. får håpe den holder seg rein til imorra eller, så får jeg stå opp tidlig og vaske den igjen :P
Hassel: hehe. det er også en måte å si det på :P
Hehe.. Den ganske strøken i lakken den bilen din!![]()
Henrik Hassel
Styremedlem
S60 2004 - 2,5T - AWD
V70 1998 - 2.0t - SOLGT
takk.
nå har ikke jeg sett din, men den kan nok bli bra i lakken etter noen timers arbeid den også![]()
Ser den i kongsberg i morgen =)
Henrik Hassel
Styremedlem
S60 2004 - 2,5T - AWD
V70 1998 - 2.0t - SOLGT
kom på 5. plass i 240/260 klassen på kongsbergtreffet idag
takk til alle dere som stemte på bilen min![]()
[ ]2003mod Nissan Navara D22 2,5TDI Man
[X]2002mod V70N 2.0T Aut
[X]1995mod 855 2.5l 10V Man
[X] 1989mod MB190E 2.0l Aut
Bare for å syte litt, men hvorfor har du svarte lister over lykter og blink men grillen har chrome ramme? Syntes det hadde blitt tøft med chrome lister over lyktene i og med at du har så mye annen chrome på bilen
for å være ærlig, så har det bare blitt sånn en gang i tida. de som stod der (som var chrome) hadde flassa av og var stygge også hadde jeg bare disse for hånden, så de blei satt på (endel år siden de blei satt på). også har jeg egentlig blitt vant til det. ser jo ikke så ille ut?