Volvo 945 96.mod.Bruksbil/prosjektbil "FamilyRacer"
745 92.mod.konebil
Da er bensinfilter og ny bensinslange montert.
Hatt et helvetes problem med å få koblingen på filteret tett på enden med m14x1,5 koblingen, med 3 kobberskiver dratt til det jeg klarte er det fortsatt litt svetting der.
Får se nermere på det i morgen, håper det har gått seg til innen morgendagen
Har også de siste dagene pusset og lakkert understell bilder kommer senere.
745 92.mod.konebil
745 92.mod.konebil
Brukar du opp igjen gamle skiver eller? Har du sjekka at du har rett dimmensjon på dei, både indre og ytre altso?
Volvo 245 - Eks varebil
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster
Nei brukte de som fulgte med pluss en gammel. snakker ikke om banjokoblingen ut av filteret men den 14mm koblingen inn...
745 92.mod.konebil
Gjengeteip og pakningsmiddel![]()
Volvo 245 - Eks varebil
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster
ja he he he får se om det er tett i morgen eller så blir det litt rød loctite, veit ikke om gjengeteip funker der jeg men har det liggende også![]()
745 92.mod.konebil
Da har jeg fått byttet O-Ringen på peilepinnerøret, Eller det vill si har satt på O-Ring da det ikke satt noen der fra før
kaskje ikke rart det har ligget litt olje ved girkassefeste etter hver tur med bilen da
Skal snart ut igjenn og få tettet koblingen på bensinfilter med gjengeteip og locktite
Lekker fortsatt littegrann der etter en 2-3 minutter etter oppstart ser man tydlig det svetter litt ut derfra.
745 92.mod.konebil
Da ser det ut til at bensinfilter koblingen er tett også 5runder med gjengeteip og litt rød locktite gjorde nok susen.
Driver også å sparkler pusser sparkler pusser osv. osv. på hjulbuen om dagen, etter en misslykket lakkering i fjord høst. Minstemann var ute med sprayboks etter jeg hadde lagt på første strøk.
Har også pusset og lakkert litt på forstillings deler Her er resultatet. Desverre glemte jeg bilder før jeg begynnte.
![]()
745 92.mod.konebil
Da er bensinfilter tett bilen har vært i mye bruk de siste dageneDeilig å kjøre volvo igjenn
Jeg og minstemann vasket bilen i dag tok div bilder etter vasken.
Nyvasket.
Så vill jeg advare alle mot stålomspunnen bensinslange fra biltema monterte dette før jul 2010 og bilen har gått maks 300km og slangen har blitt hard og sprukket mange steder :0
Ser ikke så godt alle de små sprekkene men ser hverfall litt hvordan den ser ut. Skummelt!!
Et par stemningsbilder.
![]()
745 92.mod.konebil
Du får iallefall sjekke litt ofte at filteret ditt er tett, dumt om det skulle leke når alt er ekstra heitt![]()
Volvo 245 - Eks varebil
Ja det blir skjekket ved hver oppstart og stopp.
lukter ikke annet en locktite enn så lenge![]()
745 92.mod.konebil
Da har jeg fått byttet O-Ringer på fordeler. Har tenkt til å bytte O-Ringen på oljefella også men pga utrygt for skikkelig styggvær får dette vente.
Måtte jusere btr igjenn også da jeg glemte skru til mutterne som holder instillingen påplass, bensintrykket lå da på 3,4 bar og bilen har vært noe tungstartet de siste dagene , mulig dette har vært årsaken. ble en mye finere tomgang også![]()
745 92.mod.konebil
Æsj.... Nå skjedde det noe galt som ikke er riktig med bilen. Oljelampa blinker svakt etter den slukker da jeg starter opp bilen så slukker den. Da jeg gir litt gass opp på turtal på tomgang og så slipper gassen hører jeg en rakle lyd fra bunndelen av motor... Skal gå ut og ta en video av det nå og legge ut.
745 92.mod.konebil
ja stille å finn ingen unormal ulyd annet an at man hører veiv og div beveger seg der men på tur ned kommer den dritt lyden. har hørt den sånn av og til veldig svakt men ikke så tydlig som nå. Det begynnte etter jeg kjørte opp gården her på 2.gir og nesten så bilen kvalte seg, da startet oljelampa og pulsere/blinke svakt. Stoppet motor og startet igjenn og på vei ned på turtall da så hørte jeg lyden.
Driver å laster opp film m/lyd av det nå. Men tar litt tid å få opp oppi skogen her
Har jo tenkt å bytte til H-Profil råder til høsten/vinter alikevell da men spørrs om det holder da?
745 92.mod.konebil
Da har jeg endelig fått lastet opp filmen.
Hva er ulyden?
Sist endret av lasse940; 07/06/11 kl 17:24
745 92.mod.konebil
høres fryktlig ut som lager ja:(
men åssen er den når du trår inn clutch å ruser? for å evt utelukke noe clutch, utløser lager o.l
1988 760 B6284T
1988 765 D24TIC
1985 740 B230ET
HA ha ha. Du er gullegod R.G. Løp ut og prøvde nå lyden rakklelyden forsvant når jeg tro inn clutchen
![]()
745 92.mod.konebil
hehedet var bra
![]()
1988 760 B6284T
1988 765 D24TIC
1985 740 B230ET
Hørtes veldig sånn clutchaktig ut ja. Eller utløselager..
Men det med oljenivå burde du jo sjekke..
Bytt utløserlager du, og girkasse samtidig. Trenger ei fresh m90 snart....![]()
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.