Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Side 6 av 6 FørstFørst ... 4 5 6
Viser resultater 126 til 134 av 134

Tråd: Kristian s. 92mod 245tic. in rust we trust....

  1. #126
    Registrerte brukere Volvo-245- sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2010
    Sted
    Akershus
    Innlegg
    715
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    har jo både 245en å en 242 ståendes, men jeg er ikke så glad i å selge dem derfor jeg fåreslo å sette dela hans på en av dem var egentlig en fleip
    Åja, har litt lyst på et nytt 245 karrosei

  2. #127
    Registrerte brukere Kristian s sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    244
    Antall takk

    Standard

    Bli ikke noe karossbytte nei. Motoren og alt er jo godkjent i vognkortet.
    Hadde aldri i verden orka en godkjenningsrunde med Biltrangsynet.

    Hva kan bilen være verdt sånn den står nå? Følger med en del gromdeler.

    Det som følger med/står ved et evt salg er:

    Kaross:
    Et rustent kaross som er godkjent med motor, senk og 17" felger.
    Er rust i gulv, kanaler, innv + utv hjulbue begge sider, venstre reservehjulsbalje.
    Fine dører og skjermer uten rust, bakluke uten rust med igjensveisa viskerhøl, fjerna listene nederst og sveisa igjen høla, lykteviskerhøla er også sveisa igjen. Snowcaps, ny frontrute, ordentlig solfilm. SAM torpedostag og tårnstag
    Ny fanger foran med ekstra luftehøl. Strøkne lykter rundt om med orange blinkers. Svarte lister rundt om, svarte dørhåndtak og bakluke hengsler.

    Motor:
    98mod 230FT med original topp, kam, turbo. Autobahn88 alu intercooler,
    TurboXS resirkulerbar dump, Turbosmart pysventil, Samco silikonbend, TESS slangeklemmer og rustfrie trykkrør. så og si ny Nissens 3 raders radiator med Spal el vifte, ukjent chip og 1bars ladetrykk. 2.5" custom eksos
    M46 kasse med turboclutch.
    En Getrag 265 med maskinert clutchhus og adapter med Sellholm spak og gromt spakstell, mellomaksel og medbringer og Sachs racing clutch hadde blitt med på salget.

    Understell:
    Bilstein CS rundt om, Lesjøfors senkefjærer med 25mm senkeskåler foran, Så og si nyoverhalt 1031 aksel med Truetrac og 3.73 utv.
    IPD justerbare momentstag og panhardstag, nye foringer i bærearmer foran.
    Fjærbein, bærearmer + bakaksel er pussa ned grunna med hagmans sinnagrunning og malt med Hammerite.

    Bremser:
    Nye skiver, klosser, calippere rundt om. Nye bremserør, stålomspunnede slanger.

    Interiør:
    Så og si nye Recaro stoler, mørkegrått baksete, skinndørtrekk fra 78mod, Sparco Monza skinnratt, 5rader med målere, original turteller, strøkent dashbord, 940 midtkonsoll.

    Stereo:
    En Pioneer spiller og noen ræva høytalere.

    Hjul:
    JP. 7x17 foran med 25mm spacer og 205/40 dekk. 9" bak (bredda 7") med 235/40 dekk. Alle felga har vært på retting. Sliten lakk og litt småhakk her og der.

    Alt funker, bilen starter og går, står halvveis nedplukka og er påbegynt rustsveising. Hjulbuer, kanaler og litt gølvdeler følger med. Skiltene er levert inn. Står lagra tørt og godt i en varm garasje under presenning.
    Trenger en del karossjobb og ny hellakkering for å bli strøken.
    92 Volvo 245tic. http://forum.vccn.no/showthread.php?t=427
    88 Volvo 245gl.
    80 Chevrolet C10. Rostig och ful men jävla kul

  3. #128
    Registrerte brukere Volvo-Lars sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Horten, Vestfold
    Innlegg
    997
    Antall takk

    Standard

    Som den står nå...20k-25k. Ferdig satt sammen og rustsveisa? Kanskje 35k. 40K kanskje hvis du finner den rette idioten.

  4. #129
    Registrerte brukere Volvo-245- sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2010
    Sted
    Akershus
    Innlegg
    715
    Antall takk

    Standard

    Hehe. det var den rette idioten da.. 20 får du for den lett mener jeg, 25 0g opp mot 30 høres mer sansynelig ut.

  5. #130
    Registrerte brukere Kristian s sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    244
    Antall takk

    Standard

    Hvis man ikke kan få mere for den beholder jeg den selv. Har jo lyst til å få den på veien igjen.
    Da får den stå og vente på bedre tider
    92 Volvo 245tic. http://forum.vccn.no/showthread.php?t=427
    88 Volvo 245gl.
    80 Chevrolet C10. Rostig och ful men jävla kul

  6. #131
    Registrerte brukere alecxz sin avatar
    Medlem siden
    30. april 2010
    Sted
    Halden
    Innlegg
    524
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kristian s Vis post
    Hvis man ikke kan få mere for den beholder jeg den selv. Har jo lyst til å få den på veien igjen.
    Da får den stå og vente på bedre tider
    Skal du få noe som helst for den må du nesten sette den sammen før salg. Er ikke mange som vil gi 30+ for en nedplukka 240

  7. #132
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Hadde eg vore deg, så hadde eg leita meg opp det karosseriet eg hadde lyst på i utgangspunktet, i staden for å gjere om på eit anna. For den innsatsen du må legge ned i å rustsveise dette, så har du sannsynlegvis dekt frakta frå USA, det er der du kan finne dei rustfrie bilane. Men vil jo tru du kjem til å måtte lakke opp det karosseriet også, så sant du ikkje ute etter litt patina

    Akkurat det med å godkjenne det du har av senkesett, motor og felg, det er jo ikkje spesielt vanskeleg om du har med deg papir, så det ser eg ikkje på som eit stort argument mot å bytte karosseri.

    Sjølvsagt så vil det jo vere litt vanskeleg å få noko særleg betalt for dette karosseriet. Så kanskje det er berre best å stå løpet heilt ut? Evt så er dette eit objekt å lære seg karosseriarbeid på
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  8. #133
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    Han kan jo impoertere en bil som allerede har turbomotor og for den del, senk og felg er en smal sak å få inn i vognkort.
    -90 VOLVO 745
    -84 TOYOTA Hilux

    Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!

  9. #134
    Registrerte brukere Kristian s sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    244
    Antall takk

    Standard

    Jaja. Bilen ble solgt i høst og litt av gromdelene er spredd rundt omkring.

    Nye eieren var litt uheldig på vei hjem, kom noen reinsdyr i veien:


    Børsa skulle brukes som donorbil i første omgang og sveises opp på sikt, men jeg tror detta var nådestøtet for stakkars Sølvpilen.
    Den var sønderrusta, men nå er den sønderrusta og krockad....
    92 Volvo 245tic. http://forum.vccn.no/showthread.php?t=427
    88 Volvo 245gl.
    80 Chevrolet C10. Rostig och ful men jävla kul

Side 6 av 6 FørstFørst ... 4 5 6

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •