Hvilket program skal du kjøre "CFD" i?
Hvilket program skal du kjøre "CFD" i?
17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
07 Opel Zafira OPC "bussen"
92 240 "Turbo" venter på bedre tider
x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro
Nei.. stått stand-by i Trondheim et par måneder nå pga eksamener. Blir litt skippertak når det bli ferie om en ukes tid![]()
Jeg mente det vi skulle prøve det i Solid Edge, men en kompis hadde et annet program vi skulle prøve det først i, husker ikke hva det het.. analysis ett eller annet.
Ansys tenker jeg, knota litt med det... Bare lurte om du hadde ett mere lettanvendelig program som er mulig å forstå for vanlige dødlige.
Jess, vet det. Ligger vel med en liten bit av det i premium pakka evt i solidworks simulation premium. Skal teste litt en kveld tenkte jeg...
[QUOTE=JørnM_940;348960]Nei.. stått stand-by i Trondheim et par måneder nå pga eksamener. Blir litt skippertak når det bli ferie om en ukes tid![]()
ahaskal du selge det gamle da?
har fått for meg at jeg må være sær å montere det andre bytter ut
![]()
Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)
nåværende kjøretøy:
94 volvo 945 godkjent med t5
86 chverolet van
nåværende kjøretøy:
86 chverolet van
nåværende kjøretøy:
86 chverolet van
nåværende kjøretøy:
86 chverolet van
skjer det noko meir her elleR?
volvo 855 t5
volvo 940 gl.
volvo 855 gl.
prosjekt bilen 855 t5 http://forum.vccn.no/showthread.php?...s-volvo-855-t5
JørnM_940 takket for denne posten
Har skjedd litt småtterier, men ikke noe som er verdt å ta bilde av.
Var plakket med nykking, ujevn gange og ei intens piping ved konstant turtall. Det var innsugspakninga. Så fikk bestilt meg en pakke fra FCP Groton, med elring innsugspakning, toppdekselpakning (biltema-driten holder ikke på noen av delene), topplagringer til fjærbein, innsugsslange mellom LMM og innsug, og litt annet småtterier.
Etter at jeg skifta innsugspakninga, pluggledninger (bosch), plugger (bosch bronze premium) og innsugsslange gikk bilen som en drømForbruket gikk også drastisk ned, ligger nå på 0,85 på blanda kjøring, noe som er meget akseptabelt.
Sideskjørt har jeg handla meg, holder på å pusse de ned. Interiørdetaljer er ferdiglakka og på vei inn. Det går ikke så fort med dette fordi jeg bruker bilen hele tiden, og det er kun en dag per helg jeg har tid til å holde på med den.
Fått på vinterdekk, Hakka 7 som jeg brukte i fjor. Ble ikke mye slitt til tross for at de ble "utprøvd" ganske bra
Tenkte å selge bilen til vinters, men nå er jeg så fornøyd med den at jeg må hvertfall ha den til våren
Bilder kommer når jeg er ferdig med interiøret, vært på EU og fått lakket skjørtene, listene, speilhusene og vingetuppenHar også skvettlapper foran og bak, synes dere jeg skal lakke de også? Har for meg at de da faller mer ilag med resten detaljene på bilen, se bilde av den blå bilen i første post..
Da har jeg begynt med bilen litt igjen. Fikk skiftet fjærbeinslager v.s og bremseskjold sist helg. Fikk også konstantert at indre bremsekloss er helt utslitt, så har bestilt nye klosser begge sider fram. Mulig jeg slenger på nye skiver også, skal gå over de gamle litt først. Fikk montert baksete også. Takk til Janus for hjelp og moralsk støtte.
Neste punkt på programmet blir bremseskjoldet på høyre side, og få på noe tektyl på disse. Og selvfølgelig skifte klossene. Videre venter en polering, og rengjøring og tektylering i hjulbuer og under. Så står det igjen litt småtteri på interiør, og etter det er jeg vel egentlig i mål. EU-kontroll blir gjennomført enten rett før jul, eller i mellomjula.
Bilder har jeg vært dårlig på å tatt dessverre.. Skal prøve på det neste gang. Om noen er interessert i å kjøpe bilen, så si ifra. Her er det MYE bil igjen. Runder 220000 km i disse dager. Jeg kommer til å kjøpe meg nytt prosjekt til våren, med mer fokus på motor og drivverk og mindre fokus på resten.
![]()
Har skiftet klosser begge sider fram nå, samt bremseskjold og fått tektylert disse. Skal på EU-kontroll på mandag.
Bilen er nå TIL SALGS grunnet kjøp av nyere bil. Ta kontakt for mer info.
Bilen ble på mandag EU-godkjent uten en eneste feil![]()
Blitt veldig usikker på hva jeg skal gjøre med bilen nå... Den begynner å bli mer eller mindre salgsklar. Men om jeg skal selge denne og kjøpe meg S70 eller BMW e39, eller om jeg skal skaffe FK-motor og m90 å hive nedi, vet jeg faktisk ikkeDet jo en god bil som har gått lite, men hadde vært moro med noe med litt mer fraspark i. Så vil jeg ha takluke!!!
Sist endret av JørnM_940; 27/03/12 kl 20:20
Håper på å få lakkert sideskjørt, speilhus, lister, dørhåndtak og vingen i helga, så bærer det nok på treff 5. mai i Trondheim med Volvoklubben Trøndelag.
Nå er ikke dette et utstillingsobjekt, men en bruksbil. Men hadde uansett vært moro å stilt den ut bare for å ha gjort det.
Sommerhjul kommer på til neste helg også, har skaffet et innkorta panhardstag så forhåpentligvis blir det slutt på subbinga. Hvis ikke må jeg gjøre noe med skjermkanten. Tenkte også å ta en forstillingskontroll og få senkesettet inn i vognkort, så blir det kanskje å ta av en eller to ringer framme, får se.
Har ikke sjedd så mye med bilen utvendig, men den fikk seg en skikkelig vask og polering i helga. Slenger med et dårlig mobilbilde.
![]()
hvordan går det med salget?
og gamlefelgene mine for den saks skyld![]()
- Volvo S60 2.0T -02
- Audi 80 Quattrofemmer
Har vært litt passiv innpå forumet ei god stund, har vært ferie og mye å gjøre
Har ikke fått gjort noe med bilen i det siste, så derfor har salget også blitt satt litt på vent da jeg trenger bilen daglig. Men jeg er på leting etter en BMW 320d e46 som jeg skal ha som bruks/pendlerbil, da den halverer forbruket i forhold til volvoen! Men kresen som jeg er så er det veeldig langt mellom de rette bilene som kommer for salg. Hjulene går det ganske bra med, har pungtert ene framhjulet så jeg plugga det, og andre framhjulet har ei stor blemme. Og bakdekka er utslittMen har nappet piggene ut av noen hakka-dekk jeg har liggende, så skal legge de på disse felgene i helga
![]()
Bilen ligger nå på Finn
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=36730093
Skal shine den i helga. Den blir mest sannsynlig solgt neste fredag![]()
Da er bilen solgt! Håper og tror ny eier blir fornøydDet har hvertfall jeg vært i de 4 årene jeg har hatt den.
Et dårlig bilde jeg tok rett før jeg solgte den:
![]()